Moniseq |
|
(26.5.2011 23:16:56) Ahoj
Nevím,zda jsem zařadila správně téma,a pokud ne omlouvám se :)
Můj problém: Posílala jsem platbu přes internet banku a zadala jsem špatný kod banky. Majitel účtu,kde se očekávala částka se ozval až dnes ,že peníze stále nikde nejsou(odesílala jsem je 24.5. ve 14:30). Posílala jsem peníze z Mbank do ČS ale omylem do KB.. Ted nevím,zda peníze se mi automaticky vrátí,nebo o to musím nějak žádat . Do KB jsem volala po zjištění(ve 20 hod)ale produktový lidé tam už nebyli,tak mi paní nemohla pomoct,a sdělila mi at si zavolám hned ráno, že mi poví zda účet existuje nebo ne.Momentálně se nedostanu na internetbanku tak nemohu zkontrolovat zůstatek. Nemáte s tím někdo také zkušenost ??
Děkuju moc za rady :)
|
LaviON |
|
(26.5.2011 23:23:50) při troše štěstí číslo účtu neexistuje a peníze zůstanou. pokud to číslo trefíš, budeš se muset dohadovat přímo s majitelem účtu
|
|
magdulka |
|
(26.5.2011 23:33:01) Ahoj, mně se tohle podařilo už několikrát a vždy ten účet (co jsem si spletla) fakt neexistoval, takže se mi peníze samy hned automaticky vrátily. Takže počkej až se budeš moct podívat do toho internetbankingu a snad to tam budeš mít. No a kdyby ne, můžeš přes svou banku podat "reklamaci" - vyplníš nějaký formulář žádosti o navrácení platby z toho a toho důvodu - banka to pošle do té banky, v níž je ten účet, na který jsi peníze omylem poslala, a ta to nějak pořeší s majitelem toho účtu (možná mu to i automaticky strhne?) a peníze se Ti vrátí. Teda aspoň v ČSOB to u mě tak nedávno probíhalo, i když tam byla situace trošku jiná - protože jsem navrácení platby nepožadovala z důvodu, že bych spletla číslo účtu, ale protože jsem si rozmyslela dvě přihlášky na VŠ - zrušila jsem je, ale měla jsem je už zaplacené, tak jsem tímto reklamačním formulářem žádala o navrácení peněz. Lhůta byla dle ČSOB 3 týdny, a peníze se mi vrátily, asi po 14 dnech. Akorát se srážkou 200Kč, za tu reklamaci.. Ale v jiných bankách to může být jinak.. Každopádně držím pěsti a fakt neboj, s největší pravděpodobností ten účet existovat nebude, tak se Ti peníze automaticky vrátí.
|
|
Jaana2 |
|
(26.5.2011 23:33:58) pokud číslo účtu neexistuje, pak se platba automaticky vrátí, cca do týdne. Pokud existuje tak obecně postup : Ty zkontaktuješ svou banku, nahlásíš co se stalo, Tvá banka vyrozumí banku příjemce, banka příjence vyrozumí , aby platbu vrátil. Pokud už by se stalo, že by účet existoval, tak banka nemá možnost tuto platbu sama stáhnout, musí ji poslat příjemce zpět sám, ze zákona je povinnen. pokud nepošle , pak musí odesílatel řešit soudně.
|
|
Dalalmánek |
|
(27.5.2011 6:47:44) Jo, pokud se náhodou netrefíš do existujícího čísla účtu, peníze se Ti vrátí zpět na účet. Nedávno se mi to stalo také - kód banky mi špatně napsala tchýně - místo 6000 jsem dala 0600.
Pokud by jsi se trefila do existujícího čísla účtu, bude to složitější, ale máš také velkou šanci dostat peníze zpět.
|
|
Haňul :) + Alex 3/09+Marie1/12 |
|
(27.5.2011 11:07:01) Moni stalo se mi to nedavno, posilala jsem platbu a poslala jsem to na svuj ucet penzijniho sporeni, ktery byl uz asi rok zruseny. ikdyz nefungoval, penize tam zustaly viset, ackoliv jsem doufala ze se vrati. nakonec jsem musela jit na svou banku, tam si sepsali vsechny udaje o teto platbe a ja podepsala cestne prohlseni, ze platba byla zaslana omylem a ze ji chci vratit. na vyrizeni meli 90dni, penize jsem dostala do mesice. Nevraci se automaticky. Jinak slo o prevod z Reiffeisenbank do ČS. poplatek žádný.
|
|
Lillu+B&J |
|
(27.5.2011 11:30:29) Už se mi to taky podařilo,peníze se mi vrátily,tak jsem měla asi štěstí,že účet neexistoval.
|
Moniseq |
|
(27.5.2011 11:40:36) Moc děkuju, za rady. :) naštěstí je nebudu potřebovat,peníze jsou vážně na účtě. Vrátili se sami. Jsem štastná a už vím,že si budu dávat sakra velkej pozor :)
|
|
|
|