Hilly. |
|
(24.10.2011 23:09:23) Můžete mi prosím prozradit, jak to máte doma zařízené a uspořádané, když máte třeba dvě děti blízko po sobě a mladší batole staršímu všechno rozháže a pomíchá? Už z toho začínám šílet, pořád jenom třídím a uklízím. Starší mi v tom moc pomoci nemůže, protože všechno roztřídit a uklidit je celkem složité.Zvládne si uklidit jen po sobě, když si s něčím hraje..A taky by to nebylo spravedlivé, uklízet po sourozenci, že. Dneska jsem s manželem jenom vrtala garnýž a batolák mi během chvíle smíchal tři druhy stavebnice, které vytáhl z poliček, vysypal bednu z tužkama a bednu s hračkama.(Přitom jsem to před chvílí pracně třídila) Všechno dát z dosahu dítěte zase nemůžu, to by si starší s tím hrát nemohlo.Mám věci dané na poličkách tak, aby si je dítě samo mohlo vzít a zase uklidit, mladší nám to ale ničíNejděsivější je, když sis táhne puzzle a začne je míchat dohromady.Máme samozřejmě malej byt a police pod stropem už jsou obsazené jinými, pro batole nebezpečnými věcmi(lepidla, nůžky, nářadí, atd..) Máte na to nějakej organizační grif? Nebo se to prostě musí jen přežít?A co takhle to všechno rovnou smíchat, nasypat doprostřed místnosti a neuklízet? To by bylo asi úplně nejlepší.
|
Teríí+Kryštof 07+Emma 10 |
|
(24.10.2011 23:23:41) Jednou za měsíc sedneme a roztřídíme.Buď já nebo taťka.Starší si v tom našel už systém.To se nedalo.Mladší je hodně vytrvalá bordelářka a starší zase puntičkář.Doufám,že jednou dostane rozum a my tu budeme mít zase ten dřívější pořádek
|
|
Spiklenec slasti | •
|
(24.10.2011 23:29:12) kašlat na to. Pořídit velké boxy a tam to vždycky nahrnout :o)
|
Hilly. |
|
(24.10.2011 23:32:54) My máme hodně takových těch drobnosběrných hraček, třeba lega, různé šroubovací stavebnice, deskové skládačky, hlavolamy. To by se tím absolutně znehodnotilo a asi i časem poztrácelo
|
.. |
|
(24.10.2011 23:39:24) Hilly, mě se osvědčilo ušít si pytlíky na zip... mladší to neotevřely a bylo to...
popřípadě kup ty jak se v nich pere jemný prádlo, třeba.
|
Hilly. |
|
(24.10.2011 23:42:55) Ty pytlíky nejsou špatnej nápad
|
Meta |
|
(25.10.2011 8:03:25) Nechci brát iluze, ale naše 20-ti měsíční batole otevře bez problémů libovolný zip.
|
Roya |
|
(25.10.2011 8:28:17) Moje 16měsíční taky...
Co nechceme, aby mladší brala, to zamkneme do skříně (starší umí odemknout), také jsme staršímu udělali v pokoji oddělený koutek, kam mladší nesmí (zkouší to, ale my ji učíme, že ne, myslím, že to celkem chápe a moc často už to nezkouší). Ostatní hračky jsou v boxech dostupné pro oba.
|
|
Urbík |
|
(25.10.2011 12:10:24) Souhlasim, nase 18 mesicni batole take bez problemu rozepne zip....
|
|
|
|
ChemicalJane + 4 |
|
(25.10.2011 0:13:53) do kolika tvoje děti neměly otevřít něco na zip? mám pocit, že holka se s touto dovedností již narodila a kluk se to naučil taky vélmi brzo
|
|
|
|
|
Suza007 |
|
(24.10.2011 23:38:00) Hilly, znám a bohužel si myslím, že nezbývá, než vydržet a uklízet. Otrava, já vím. Spíš mi vadí, když si starší chce malovat/lepit/stavět stavebnici nebo puzzle nebo s ní potřebuju cvičit logopedii a ta malá nám do toho furt leze a překáží a kazí nám dílo. Teda já vím, že se jí to líbí a chce se taky zapojit, ale prostě to vzhledem k věku nezvládne, že to nedělá schválně, ale stejně mě tím štve. A nevím, co s tím.
|
Hilly. |
|
(24.10.2011 23:42:31) To nám taky dělá a když ji člověk odežene, vzteká se a ukřivděně pláče
|
|
Dobra1 |
|
(25.10.2011 0:02:28) Já mám 3 děti momentálně 6, 4 a 2,5 roku. Stavebnice a puzzle řeším tak, že pár jich mám v dosahu dole, zbytek tak vysoko, že dosáhnou jen ty starší. Co má drobné části a špatně se sbírá, vše mimo dosah nejmladší. Starší se naučily, že tyhle věci si skládají na svém stole, malá ví, že na jejich stůl nesmí. Co se týká tvoření, už od mala ji neodháním. Prostě starší si stříhají a lepí, mldaší taky - má své kulaté nůžky, vyfasuje nějaký časopis a stříhá. Lepit smí pak se mnou nebo se staršími sestrami. Při grafomotorice sedím mezi nimi, starší mají své prac. listy, malá stíratelnou tabulku. při logopedii sedím se tsrší před zrcadlem, malá sedí vedla nebo mně na klíně a dívá se. Pokud ruší, je odkázána pryč (ze začátku dost vyváděla, pak jí došlo, že má na výběr být pár minut sama a řvát nebo být potichu a s náma- brzy si začala vybírat to druhé). Prostě tu malou co nejvíc zapojovat v tom samém, co dělají starší, ale úkoly dávat úměrně věku.
|
Suza007 |
|
(25.10.2011 0:10:25) Já taky tu mladší do tvoření někdy zapojuju, ale když chci se starší dělat něco složitějšího, tak u toho prostě ta malá ruší. Když se v tu chvíli chci věnovat jenom té starší, tak mám prostě smůlu.
|
Dobra1 |
|
(25.10.2011 0:27:01) A nezabírá ani něco jako: "Namaluj mi ještě sluníčko...." Nebo vytažení kostek, aby malá postavila věž, kterou ty pak zboříš...jí to zabere minutu nebo dvě, tobě pak 3 vteřiny. Pravda, hodně záleží na trpělivosti mladšího dítěte, my bychom si s tímhle vystačili i na čtvrt hodiny, pak něco dalšího, podobného.
|
|
|
|
|
Teríí+Kryštof 07+Emma 10 |
|
(24.10.2011 23:46:17) Logopedie je u nás taky problém
|
|
|