beruška sluníčková |
|
(9.12.2011 14:39:06) Hezký den,prosím můžete mi poradit jak donutit e shop k tomu aby mi vrátili penízky? nejedná se o horentní sumu,jde mi o princip.Jde o to,že mi zaslali jiné zboží než jsem měla objednané,tudíž chyba byla na jejich straně,balík jsem hned druhý den vrátila,zaslala k tomu dopis plus číslo účtu,balík jim došel.Když pošlu email,nereagují,zkoušela jsem zaslat z druhého mejlíku dotaz na zboží,to se ozvali do 10 minut.Na meily ohledně vrácení platby nereagují.Ještě jsem se chtěla zeptat zda mi musí vrátit peníze i za poštovné a to i za mé,protože jsem vracela balík na své náklady,jak píšu,zaslali jiné zboží,tudíž jejich chyba.Jedná se o obchod Skatebar.čím pohrozit,aby mi penízky zaslali zpět? Děkuji za radu
|
Sengam |
|
(9.12.2011 14:44:50) Telefonovala jsi jim?
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(9.12.2011 14:45:02) buď jsi to poslala jako reklamaci a pak mají povinnost ti zboží vyměnit za správné a měli by ti uhradit i náklady na zaslání vráceného balíku k nim. Nebo jsi to poslala jako odstoupení od smlouvy a pak ti poštovné, které jsi platila ty směrem k nim platit nemusí (ale měli by ti vrátit i poštovné, které platili oni k tobě - pokud nemají v obchodních podmínkách manipulační poplatky).
Takže záleží jako co jsi jim to vrátila.
|
beruška sluníčková |
|
(9.12.2011 14:57:27) Volat se tam chystám a vracela jsem to jako odstoupení od smlouvy jelikož už nebylo za co vyměnit.To mé správné zboží totiž už nemají skladem.Volala jsem tam hned jak mi balík došel.A mám podezření,že to nebylo zaměněné ani omylem,ale schválně a čekali jak zareaguji.Zboží bylo velmi podobné a kdybych ho neukázala dceři tak ho zabalím a dotyčný by byl pod stromečkem zklamaný Prostě mi zaslali to co měli na skladě a mysleli,že si toho asi nevšimnu.
|
Sengam |
|
(9.12.2011 14:58:31) Beruško, volej hned, dokud tam ještě jsou.
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(9.12.2011 15:00:05) v tom případě ti občanský zákoník říká, že pokud jsi jako spotřebitel od smlouvy odstoupila a zboží vrátila, ukládá OZ dodavateli povinnost vrátit spotřebiteli zaplacenou finanční částku nejpozději do 30 dnů od odstoupení. Dodavatel má právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Řešila bych to až po těch 30 dnech.
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(9.12.2011 14:46:37) a ještě jedna věc - tohle často řeší jiná osoba, než ta, která odpovídá na dotazy na zboží, třeba fakturantka nebo přímo majitel či tak. Takže to, že ti odpoví na dotaz na zboží, je tím, že na to odpovědět umí, ale na tvůj dotaz ohledně vrácení ten dotyčný odpovědět neumí a nejspíš to přeposílá dál. Slušnost by byla dát ti vědět, že to řeší. Pokud je to reklamace, mají na to 30 dnů.
|
|
X E N A |
|
(9.12.2011 14:47:44) Já osobně bych nevyhrožovala nějakýma ČOIkama a pod. Napsala bych jim, že pokud nebudu mít peníze na svém účtu do pondělí, tak jejich podnikání nechám prověřit příslušným finančním úřadem, pod který spadají. Napsala bych, že se dle mě nezákonně obohacují a že jistě nebudu jediný zákazník. Z takový kontroly finančáku totiž nikdo odvařenej není.
Peníze budeš mít na účtu co by dup! A kdyby ne, tak bych to na ten FU klidně napsala. Ale žádnej anonym, hezky podepsat a popsat případ. FU pak na kontrolu vyrazit musí.
|
Sengam |
|
(9.12.2011 14:53:03) Oni na to snad mají 14 dní,někdo i 30dná a určitě nepůjde FÚ na kontrolu, když jí neodpoví za dva dny na email
Je doba před Vánocema, mají toho asi víc než dost, já bych prostě volala.
|
beruška sluníčková |
|
(9.12.2011 15:00:59) Jasně,já to také nehrotím....jde mi o to,že nereagují a že došlo k chybě JEJICH VINOU a tudíž bych očekávala vrácení ihned.Kdybych vracela,že se mi zboží nelíbí nebo nesedí,ale za to že mi oni zaslali něco jiného než jsem chtěla tak za to snad nemusím čekat měsíc,nebo ano?
|
Pawlla |
|
(9.12.2011 15:04:39) No,taky na mě nepůsobí seriozně dodání jiného zboží,než jsi si objednala.Já taky hodně nakupuju přes net a hodně dám na to,jak e-shopy komunikují,pokud se mi něco nelíbí,příště tam nenakupuju,konkurence v tom směru je.Ze zákona mají 30 dnů na vyřízení,ale jelikož to byla jejich chyba,očekávala bych omluvu a jasné vyjádření,jak to budou řešit.
|
|
Vínečko |
|
(9.12.2011 15:10:13) Jak při odstoupení od smlouvy tak i při reklamaci mají na vyřízení 30 dní. Čekala bych tedy zda peníze vrátí v zákonné lhůtě.
|
|
|
X E N A |
|
(9.12.2011 15:09:30) Slušnost odpovědět hned je na místě. FU na tu kontrolu půjde, protože ten to prošetřit musí, navíc nikdo neví, zda je zakladatelka jediná. Hrozba FU zabere vždycky.
|
Vínečko |
|
(9.12.2011 15:13:44) Xeno, proč hned tak drsně. Pokud neuplynula doba 30 dní tak prostě je potřeba čekat. A pokud nevrátí v dané době tak pak řešit s FÚ apod. "Miluju" zákazníky, kteří mi napíší v 8 hod. mail, že odstupují od smlouvy a v 10 hod. volají, že nemají ještě peníze (čímž nemyslím, že se tak chová zakladatelka). Ale taky nesedím pořád na mailu.
|
X E N A |
|
(9.12.2011 15:28:14) Tak je jasný, že je potřeba čekat na zákonné lhůty. Jinak já prostě psala, co 100% zabírá. Já se jednou z principu přela s firmou o blbejch 30Kč. A když ze mě začali dělat vola, tak jsem jim slušně napsala, že těch 30Kč pojmu jako správní poplatek. Majitel firmy asi nebyl žádnej vůl a peníze, podotýkám blbejch 30Kč, jsem měla na účtu připsány expresní platbou za cca 1,5h. Takže netřeba dodávat, že je to expresní zaslání jistě něco stálo. Kontrolu z finančáku si dobrovolně nikdo nezařídí. Zatímco ČOIkám apod se každej vysměje.
|
Vínečko |
|
(9.12.2011 15:39:10) jj, ono to fakt někdy není lehký ani z té druhé strany. Někteří zákazníci jsou prostě "miglí" a není to s nima jednoduché. Ovšem to už je riziko povolání a fakt dokáží vyhrožovat a nadávat neoprávněně.
|
|
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(9.12.2011 14:58:00) ty jo xeno, to jsi drsná
občas prostě chvíli trvá, než se to dostane do správných ruk a před vánocema všechno trvá déle. Zakladatelka ani nepsala, jestli je to podle podacího čísla doručené. Ane se tam nepokusila zavolat.
Výhružky by podle mě měly být na seznamu na posledním místě - u normálních lidí.
BTW- já u firmy Alfaglass.cz reklamuju prasklé sklo už 14 měsíců, už jsem kvůli tomu kontaktovala i právníka. Telefon mi jednatelé už vůbec nezvedají, ČOI je netankuje, prostě na mě se*ou. A vůbec nejde o malé peníze. A nemůžu nic (teda můžu - znalcem nechat udělat na vadu posudek, nechat opravit jinde a následně všechny faktury přeposlat k zaplacení firmě Alfaglass a pokud nezaplatí, tak požádat o vydání exekučního výměru na firmu Alfaglass... br, cesta na dlouhou trať. Ale holt i takovýhle firmy v ČR jsou).
|
qwerty | •
|
(9.12.2011 15:17:13) Bumbi, ale pokud ma nekdo danou stranou urcitou castku na vanocni darky, tak si nemuze dovolit cekat az se nekdo uraci jeho pripadem zabyvat, protoze pokud ma nekde blokly penize, tak muze byt taky jeden z clenu rodiny bez darku, ze. Pokud je zbozi jiny nez objednala, tak je to plne chyba eshopu a cekala bych okamzity vraceni penez nebo okamzity poslani spravnyho zbozi. A hlavne bych cekala snahu o komunikaci.
Kazdopadne bych urcite zhavila telefon byt zakladatelkou.
|
qwerty | •
|
(9.12.2011 15:19:08) Cekani na penize 30 dnu naprosto chapu u odstoupeni u smnlouvy kvuli tomu, ze zbozi nechci, nelibi se mi, nesplnilo moje ocekavani atd. zaslani chybnyho zbozi neni vina kupujiciho a nemel ji absolutne jak ovlivnit, tudiz by se mel eshop sakra snazit svoji chybu napravit.
|
Vínečko |
|
(9.12.2011 15:22:42) Toto plně chápu a souhlasím, ale polud ona napsala vyjádření ve smyslu, že odstupuje od smlouvy tak se stejně ten shop může ohánět při případné kontrole tím, že na vyřízení a vrácení má 30 dní.-( Ono je to všechno o lidech. Je to z obou stran jak i zákazníků tak i provozovatelů - někdo je slušný a někdo prostě ne.
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(9.12.2011 15:37:54) ale když ji není jak napravit, pak je to odstoupení od smlouvy - nedodají mi zboží, odstupuji od svojí objednávky (tj. odstupuji od smlouvy).
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(9.12.2011 15:38:48) qwerty, na to ale zákon nemyslí. Z lidského hlediska je to pochopitelné, z právního nevymahatelné.
|
|
Sengam |
|
(9.12.2011 15:47:20) Zakladatelka ale asi nerada telefonuje
|
beruška sluníčková |
|
(9.12.2011 15:59:28) Telefonuji ráda,ale už to tam jaksi nikdo nebere.
|
Sengam |
|
(9.12.2011 16:32:24) No taky jsem ti to psala před třetí a říkala ti, aby tam ještě pak někdo byl. Nedá se, tak až v pondělí.
|
|
|
|
|
|
|
Krakatice |
|
(9.12.2011 15:15:05) A proč si nenecháš poslat to správné zboží? Nebude to jednodušší?
|
beruška sluníčková |
|
(9.12.2011 15:27:02) protože ho už nemají a ani už do vánoc nebude.
|
|
|
Eileenn |
|
(9.12.2011 16:18:22) Na vrácení peněz mají 30 dní, nevím, jak dlouho je to v tvém případě.... více? Já jednou dolovala peníze 6 týdnů z Glumstore, tam už taky nikdy více... peníze mi nakonec přišly, ale těch telefonátů....
|
|
|