Z+2 |
|
(17.11.2012 18:22:35) Jsou nějaké děti kterým tento typ učení nevyhovuje?
|
Lassie66 | •
|
(17.11.2012 18:35:35) Má známá nechala syna přeřadit do "normální" školy, protože měla pocit, že v M. její syn stagnuje. Je hodně šikovný a většinou tu skupinku dětí táhnul dopředu, pochválení pak byli všichni a on nic moc nového nepochytil. Oni to popisují jako "schopnost spolupracovat s ostatními na společném zájmu", ale některé děti se vezou, jiné táhnou ostatní. Známá ještě říkala, že jí tam chyběla nějaká "koncepce", byl to prý jeden velký chaos. Syn je údajně z nové školy nadšen a rychleji získává nové vědomosti, má lepší motivaci. Ve třídě vyniká a je za to i patřičně chválen, což se mu líbí. Osobní zkušenost nemám
|
Z+2 |
|
(17.11.2012 18:41:14) Jak dlouho byl v Montesory škole? Tušíš kde?
|
Lassie66 | •
|
(17.11.2012 18:43:07) Tušim, ale napíšu ti to na mail. Přeci jen je to "jedna paní povídala". Byl to první stupeň ZŠ.
|
Z+2 |
|
(17.11.2012 19:06:39) Dík, ale to asi není potřeba. Důvody chápu a o ty mi jde.
|
|
|
|
|
Linda V. |
|
(17.11.2012 18:40:44) Tak tohle by bylo na velmi dlouhou debatu. Samozřejmě, že jsou děti, kterým tato metoda nevyhovuje. Obvykle jsou to děti, které vyžadují více kolektivnější prostředí a tak podobně. Mám třeba případ z jedné mateřské školy, kdy se dítě vyloženě vysmívalo pomůckám, přišly mu k ničemu, jednoduché - ona je M. Montessori původně vyvíjela pro postižené děti. Ale je to opravdu na dlouho.
|
Z+2 |
|
(17.11.2012 19:03:49) Tak to bude spíš o jeho rodičích. Mně spíš zajímají špatné zkušenosti dětí, které měli v rodině podporu pro tento způsob učení.
|
Linda V. |
|
(17.11.2012 19:06:41) On měl pro tento způsob učení podporu. Sama jeho matka je ředitelkou jedné z Montessori mateřských školek. A všichni jeho sourozenci postupně M. mateřskou i základní školu navštěvovali, resp. navštěvují. On to opravdu nezvládal, nemělo to pro něj žádný smysl. Ale je opravdu spousta dětí, kterým tento systém nevyhovuje. Nic není pro všechny.
|
|
|
MiliP |
|
(17.11.2012 19:58:51) Argument že se tomu 4leté dítě vysmálo, protože mu to přišlo jednoduché v kontextu s tím, že jsou vyvíjeny pro postižené děti by mne vážně zajímal. Myslím, že je dosti zkreslený - a nevěřím mu. Vzhledem k tomu, že běžně bývají ve školkách materiály na počítání do tisíců, je možno lehce vyrobit či dokoupit i matematiku vyšších ročníků, stejně jako je vybavená třeba psaním a čtením ( krom dalšího ) si to vážně neumím představit. Možná nevyhovuje každému, ale pochybuji že z důvodu jednoduchých pomůcek pro postižené děti.
|
Pleo |
|
(3.6.2013 14:05:08) Zvažujeme dát dceru do Montessori školy, ale obáváme se přechodu zpět. U nás je Montessori jen pro první stupeň. Máte prosím někdo zkušenosti z přestupem z Montessori zpět na klasickou školu (druhý stupeň, případně dál)?
|
Eržika. |
|
(3.6.2013 19:35:32) Mám dceru v 6. třídě, předtím pouze MNT. Musela si zvyknout na systém sešitů, učebnic a známek, cca dva, tři měsíce. Sešly se fajn kolektiv, nyní mám s běžnou výukou větší problém já než ona. Bojím se ale přestupu syna s kdejakou dys-...
|
|
Delete |
|
(4.6.2013 8:23:23) Moje dcera přecházela na začátku třetí třídy (stěhování) a neměla problém vůbec žádný.
|
|
|
|
|
Luiza |
|
(17.11.2012 19:54:40) Samozrejme ze jsou deti, kterym Montessori nevyhovuje, jako klasicky kolektivni styl nevyhovuje vsem. Do nasi Montessori skoly se neprimaji vsechny deti, co o to maji zajem, ale take se obcas stava, ze dite zacne chodit a po nejake dobe je rodicum doporuceno, aby ho dali jinam.
|
|
orsa | •
|
(17.11.2012 20:12:14) nevim, jestli je typ deti, kterym nevyhovuje. Montessori metoda je dle meho nazoru fantasticka, uz jen proto ze ji vytvorila M.M. podle potreb deti. Problem jestli nastane je vzdy v lidech tedy v reditelce, ucitelce atd. I montessori se da pokazit ve spatnych rukou. Ziji ve Svedsku, kde je montess. dobre etablovana. Moje deti chodi do monts., ktera funguje 20 let, je to zakladka vcetne skoly a jesli, tedy od 1 roku do 15. Tato skola dosahuje kazdorocne dobrych vysledku od skolskeho uradu, rodicu a zaci se dobre umistuji.
|
orsa | •
|
(17.11.2012 20:20:04) jeste dodatek, memu synovi naopak nevyhovuje klasicky styl vyuky. Je dost chytry a rad se uci. V klasicke skole jsme to zkusili 3 tydny a neslo to. Na montess. nejvic ocenuje, ze si sam planuje praci, postupuje dle sebe svou rychlosti, a hlavne do skoly chodi rad a bavi ho to. Dalsi vec je ta, ze ja citila od zacatku, ze tohle je to prave pro moje deti.
|
|
Tatramelka+3 |
|
(17.11.2012 22:31:00) Souhlasím. Mě se myšlenka celkem taky zamlouvala, ale navštívili jsme v našem okolí 2 školky a nestačila jsem nad praktikama učitelek kroutit hlavou. Jako pomucky, napíglované prostědí, báječná zdravá strava a super všechno dobrý, ale s dámama a jejich přístupem k dětem už to bylo horší. Přišlo mi to spíš dost jako business než poslání. Já bych ocenila klidně i samodomo pomucky a méně lukrativní prostředí, ale vadil mi zpusob přijetí dítěte a odradilo mě to v obou případech po 3 návštěvách.
|
|
|
el + 2 |
|
(17.11.2012 22:26:44) U nás je zatím jen Montessori mateřská školka, a od několika maminek jsem slyšela, že si moc nedokážou poradit s dětma (většinou klukama), kteří jsou divočejší a neplatí na ně domlouvání. Končívá to tím, že odejdou. Trochu to pak vypadá, že se školka plní hlavně "hodnými holčičkami". Ale řekla bych, že to záleží hlavně na učitelkách, nemusí to tak být všude...
|
ronniev |
|
(17.11.2012 23:09:55) Dcera chodí do školy, která se teď předělává na Montesorri, a jsem moc ráda, že se jí to už netkne. Některým učitelkám, které tam učí, bych své dítě fakt nesvěřila, nehledě k tomu že i dcera, když se byly děti v M. třídě několikrát podívat (kvůli možnosti pokračovat v tomhle systému), jednoznačně prohlásila, že je tam zmatek a že tam nechce. Ona je dost chytrá a ctižádostivá a ctižádost se tam bere jako něco nepatřičného, aspoň u nás. Navíc se chce učit a ne "povinně/dobrovolně" pomáhat ostatním. Tedy ona pomáhá i tak, ale nechce to mít příkazem.
|
|
|
Hilly. |
|
(17.11.2012 22:58:18) Mám zkušenosti, ne zrovna moc pozitivní,s montessori učitelkama, ne s žádným konkrétním zařízením. Záleží spíše na lidském faktoru.
|
|
Eržika. |
|
(17.11.2012 23:19:18) Reakce na Lassii: naše montessori běžně umožňuje dětem "jít dál než ostatní" např. že matiku dělá s vyšším ročníkem, co vím.
Jinak: mé starší dítě přešlo z montessori do 6. třídy běžné (výběrové) ZŠ (montessori je jen první stupeň), měsíc se rozkoukávala a OK. Ovšem mě vadí, že to spadlo do klasického školského "učení za známky" (tj. zemák se zkouší ze shrnutí, a na souvislosti a spol. dlabu).
|
|
Pawlla |
|
(18.11.2012 4:09:54) Nemám osobní zkušenost,ale kdysi jsem se tady ptala Jeny,jestli je taková škola vhodná pro dítě jako je můj syn,tedy s diagnozou a ona mi psala,že někdy nesedí hyperaktivním dětem.Ony ty hranice potřebují a tam je to volnější.
|
ifruXonl3333 | •
|
(24.11.2012 13:55:44) S pedagogikou mám dobré zkušenosti, ale v Brně momentálně NEDOPRUČUJI MŠ MOntessori Sluníčko Bzenecká 23, zřizovatelka vyházela v říjnu zkušené učitelky a nyní šikanuje rodiče a hodlá zvyšovat školné v průběhu jednoho kal. měsíce. Jinak naše dítě je divočejší a super 2,5 roku, ale nyní měníme organizaci, ale zase monte.A doufám, že se dostane od září na ZŠ Gajdošova, což je super ZŠ a má po první v historii má i 6. třídu.Učitelé jsou tam super.
|
usta, 4 |
|
(1.12.2012 12:36:27) Připojuju se, taky nedoporučuju Sluníčko na Bzenecké ani na Šrámkově, měli jsme tam 2 děti. Ředitelka vyházela zkušené učitelky, zbylé děti vůbec nezvládají a o nějakém montessori přístupu nemůže být řeč. ředitelka je arogantní magor, se kterým není možné normálně komunikovat. Do konce roku odchází celá jedna třída pryč, ostatní zůstávají jenom proto, že se jim nedaří tak rychle sehnat školku.
|
|
|
|
|