Škopková |
|
(1.8.2013 8:29:57) Ahoj,nevíte někdo, jaké povinnosti plynou při dovozu zboží ze země mimo EU a při jeho dalším prodeji v ČR? Musíme se stát plátci DPH (nyní nejsme), musíme vést potom i podvojné účetnictví (nyní vedeme daňovou evidenci), nebo ani jedno není nutné? A jak je to s účtováním, je možné např. použít v daň.evidenci (pokud ji můžeme vést i nadále) jako cenu pořízeného zboží cenu v USD přepočítanou aktuálním kurzem (v den, kdy byla platba provedena)? Díky za odpověď
|
taky jedna | •
|
(1.8.2013 9:55:51) Pokud nejsi plátce DPH, potom při dovozu odvedeš státu kromě cla ještě DPH z dováženého zboží. Proto se někdy vyplatí stát se plátcem jen kvůli tomu dovozu, ale zase ho pak odvedeš při prodeji. Obecně je asi lepší plátce nebýt. Povinnost stát se jím se řídí nějakými limity, obrat asi 750tis/12 měsíců, u dovozu nevím ... snad někdo bude vědět nebo pohledej jinde či se obrať na nějakou účetní. Podvojné účetnictví nemusíš vést ani jako plátce DPH. Do nákladů si dáš skutečně zaplacenou cenu - prokážeš bankovním výpisem z bankovní platby. Clo a DPH (pokud nejsi plátce) ti pak celníci vypočtou z komerční faktury od dodavatele. Pokud jsi plátce, platíš jen clo.
|
hbf |
|
(1.8.2013 10:23:29) A z jiného soudku - dovoz a prodej zboží je uvedení zboží na trh, takže tím vznikají různé povinnosti na základě zákona o odpadech, o obalech a spousty dalších.
|
|
|
|