Hr.ouda |
|
(19.1.2014 12:34:21) mám na to ambivaletní názor - na jedné straně je argument, podle něž bychom se "měli poučit z historie", aby se neopakovala, ale kdo se kdy v reálu poučil? Genocidy se dějí po celém světě a podle mého názoru bez ohledu na to, zda byli jejich oběti i pachatelé řádně poučeni o historii či nikoliv
a ty děcka za holocaust vinu nenesou, oni to nespáchaly, proč by měly povinně koukat na filmy, které citlivějším z nich mohou způsobit úzkosti, noční můry, trauma, a toi nepřeháním? Jaký to bude mít efekt? Já třeba vím, že třeba pro nekteré z mých detí jsou filmy tohoto typu naprosto nevhodné a mohly by je vykolejit na dost dlouhou dobu. Já jsem s podobnými věcmi mela jako dítě taky velký problém, a to navzdory tomu, že jsem knihy o holocaustu četla dobrovolně. Ale film je daleko sugestivnější. Součást výuky dejepisu by to být fakt neměla.
|
fisperanda |
|
(19.1.2014 12:42:21) Hroudo máš pravdu. Výuka historie by měla probíhat tak, že budou řečený fakta. Podle mě tam filmy nemají co dělat, to je citová záležitost, navíc neobjektivní, která s člověkem dokáže zacloumat. Rozhodně bych byla opatrná i při pouštění dokumentů, to je ta samá liga. Kdyby někdo dceři pustil film o blokádě Leningradu, jak tady někdo psal, nebo dokument o koncentráku, tak by mě doopravdy vytočil.
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(19.1.2014 12:43:45) No efekt Hroudo v tom, že když děti ten film uvidí, tak nebudou říkat, že se to nestalo, tak jak to třeba propagují nacionalisti. Genocidi se ději, ale nikdy nebyl žádný národ zlikvidován v tak obrovském počtu.
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 12:47:12) taky může být efekt opačný - vezmi to tak, že drtivá vetšina filmů je o vecech, který se bud vůbec nestaly, nebo jsou pro potřeby filmu značně zveličeny a zdramatizovány, pozmeněny apod. a deti to vědí. Od malička, když se u nejaké pohádky či filmu děti bojí, tak jim dospělí říkají, neboj, to je jen film, to není skutečné, to se nestalo atd.
Naopak, ty senzitivnější, kteří holocaust popírat nebudou, a plně jim dojde, o co šlo, to může dost rozhodit, tyhle fimy jsou opravdu dost sugestivní. At si k tomu každej najkde cestu kdy a jakou uzná za vhodné.
|
kambala pláááckááá |
|
(19.1.2014 12:49:35) a zejména, není třeba způsobit dítěti ze třetí třídy trauma, aby si něco pamatovalo,že je to fuj
na gymplu je to něco jinýho
já měla ještě ve 12 hrůzu i z Nekonečnýho příběhu, protože mám velice bujnou představivost a stačí mi, to co si přečtu v knížce. Vizuálně působící filmy jsou pro mne jako kladivo do hlavy
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 12:52:01) i na gymlu mohou být labilní děti, resp. mladí lidé.
|
kambala pláááckááá |
|
(19.1.2014 12:53:40) Hroudo, ale já neříkám, že by se jim to mělo promítat na gymplu v rámci dějáku, to je podle mého opravdu zabitá hodina
ale jsou třeba suply, hodiny, kdy se neví co, tam bych to pustila
v 15 bych se z toho oklepala v klidu, ten film není natočen nějak surově. já mám problém, jak jsem to psala níž, s tím, že něco takového je vůbec možné, ne že se o tom natočí film
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 12:55:31) měla by to být dobrovolná vec
|
|
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(19.1.2014 12:53:17) To je jasný Kambalo, já myslela pouštět tak od 14-let, ale beru to tak, že každá škola chodí do kina, a připadá mi to přínostnější než nějaká stupid.amer.komedie.
|
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 12:54:53) já jsem třeba Pianistu horko težko přečetla v angličtině - nekteré momenty jsou tak drsné, že ani v rodném jazyce bych je ani jako dospělá číst nechtěla. film jsem viděla kousek, a když jsem zjistial, jak verně a naturalisticky je to natočené podle předlohy, tak jsem to vypnula dřív, než došlo na jeteré v knize popispované scény
schindlerův seznam útočí na nekteré úzkosti a noční můry, které decka často mají i bez podobných filmů
Děti a mladí lidí za holocaust nejsou zodpovědní, takže vůbec nevím, proč by se jím měl takto sugestivně servírovat.
|
|
|
|
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 12:51:20) mj. snaha to celé popřít může být u nekterých pak jen obrannou reakcí před tím připustit takovou hrůzu.
Já vím, jak na mne holoucast v tomto veku působil, a to jsem si o tom četla dobrovolně. Osobně bych nechtěla, aby se tyto filmy mým detem promítaly jako součást výuky, stačí je jen doporučit, at se každý rozhodně sám. Dějepisář není placen za to, aby promítal film, ale aby danpou látku přimeřeným způsobem detem zprosředkoval. Vím, že třeba můj prostřední syn by se s takovým filmem emočně těžko vyrovnával i v patnácti.
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(19.1.2014 12:56:03) Jasně Hroudo, když jsem byla na střední tak byl hit Pavučina, pro mě to účel mělo, o drogách se toho moc nevěděla a ten film na mě zapůsobil. Až tak že bych do toho svinstva nikdy nešla, takže to svůj účel splnilo. A ještě kniha o mladém fetákovy od Klímy, ale to nevím jak se jmenovalo.
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 13:01:53) jenže filmyo drogové problematice se týkají nečeho, co máš individuálně pod kontrolou - můžeš se rozhodnout, že te to ohrožovat nebude, protože se prostě drogám vyhneš
tyhle filmy, o kterých mluvíme, mohou útočit na hluboko usazené úzkosti z něčeho, co nemlžeš ani ovlivnit ani tomu zabránit - úzkost z bezmoci apod. Film o drogách ti mlže dát opačná pocit - mohu to mít pod kontrolou, nemusím se k droze přiblížit, je to na mne. Tyhle hrůzy vyvolávají přesně opačné pocity - sama jsem tím prošla, v pubertě jsem o holocoustu přečetla, co bylo dostupné, kniha Lékaři hanby mne strašila celé noci, vím, že minimálně jedno z mých dětí by to fakt nezvládlo emočně takový film
|
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 13:07:05) že i tady ženské bežně píšou o tom, že nejaký film emočně nezvládly a odešly, vyply nebo se ani nezačaly koukat - tak jakým právem v rámci výuky pouštět někomu filmy povinně? A puberták si možná ani nebude chtít zadat, aby oznámil třídě, že to je na něj moc silné kafe, a odešel na chodbu.
|
Suza007 |
|
(19.1.2014 14:12:47) tak tak, Hroudi. Souhlasím, že to chce hodně zvážit, co dětem ve škole pustit a co ne. Samozřejmě je dobře, když se děti dozvědí, jaké hrůzy se děly, ale nemusí mít kvůli tomu noční můry, což by z třeba z tohohle filmu mohly snadno mít.
|
|
|
|
Senedra |
|
(19.1.2014 14:05:34) Hroudo, promiň, nebudu s tebou souhlasit - myslím si, že když dějepisář bude tři hodiny věnovat nějakému filmu ( 2 hodiny shládnutí + další hodina diskuze nad filmem), tak si z toho děti odnesou daleko víc, než když ty tři hodiny proběhnou klasickým výkladem. Stejně by se dalo polemizovat, že biologář nemá co děti tahat na nějakou prohlídku ZOO a má s nimi sedět ve škole a šprtat.
Speciálně filmy o holocaustu jsou důležité proto, aby se děti dozvěděly, co všechno jsou lidé na sobě spáchat a aby dělaly všechno proto, bay se něco podobného znova nestalo.
|
Hr.ouda |
|
(19.1.2014 14:23:11) at si založá na škole filmový klub
na škole, kde hcodí mlj syn, to tak nejak funguje s tím, že kdoi chce na jaký film přijít, může
když odhlédnu od svých předchozích argumentů ohledně toho, že někeré filmy mohou být pro nekzteré deti emočně nezvládnutelné, tak si ještě dovolím zdůraznit, že film je především umelěcké dílo zatížené subjektivní inzterpretací autora/autorů takže by nemělo být v hodinách dejepisu prezetováno jako plnohodnotný zdroj informací.
Učitel zcela evidentě zaměňuje sugestivitu za informační hodnotu a věcnou správnost.
|
Senedra |
|
(19.1.2014 14:43:07) No, když to vezmu ad absurdum, tak emočně zatížená je i učebnice, podle toho, co si o dané problematice myslí její autor.
|
boží žena |
|
(19.1.2014 14:45:07) mohla by si dát příklad nějakého emočně zabarvného textu z učebnice?
|
Senedra |
|
(19.1.2014 14:49:18) A co třeba učebnice před rokem 89 - tam to politickou agitkou třískalo neskutečně...
|
boží žena |
|
(19.1.2014 15:02:10) a dnes?
|
|
|
|
Senedra |
|
(19.1.2014 14:48:24) A navíc - tady nastupuje role učitele, který poukáže na to, co je ve filmu ztvárněno hodnověrně, co ne, probere s dětmi souvislosti, přesah do současnosti a podobně.
Správný učitel totiž nestrčí do přehrávače jen tak nějakou placku a na hodinu a půl odejde...
|
|
|
|
|
|
|