Epepe |
|
(29.5.2014 13:36:23) Jak jste to poznaly? Ptám se čistě ze zájmu. Fandím vám.
|
PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 |
|
(29.5.2014 13:39:51) Tak nás obvodní doktorka poslala do PPP, že jí syn nezapadá do takového (nechci, aby to vyznělo blbě, ale...) standardu, když se koukne na stejně staré děti... psycholožka nás pak proklepla, okolo zápisu taky, no a už je syn od září zapsaný do 1. třídy pro mimořádně nadané... jako rodiče jsme z toho byli pořádně mimo, protože jsme měli představu, že mimořádně nadané dítě má k ruce přišpendlený slovník cizích slov a encyklopedii...
|
Epepe |
|
(29.5.2014 13:41:52) A on ne? S čím si rád hraje?
|
PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 |
|
(29.5.2014 13:45:49) No, tak upřímně, víme, že mu to pálí, o všechno se zajímá, má dost velkou slovní zásobu, a tak, ale že to je tak velkého rozsahu jsme netušili a myslím, že nemá rodič šanci to poznat, pokud to není zcela hraniční, protože když vezmu, jak ho psycholožka testovala, tak do takových situací a s takovými úkoly ho nikdy rodič nekonfrontuje...
No, má rád úkoly, labyrinty, hry se slovy, baví ho počítat, čte, píše, miluje Lego, karty, puzzle, logický věci, ale to jsem měla za to, že to je běžný (teda kromě toho čtení a psaní)...
|
|
|
|
katkahlida |
|
(29.5.2014 13:46:48) Ja ne, ale sousedka údajně obe deti nadprůměrně inteligentni. U prvního to pry jde poznat tim, ze kdyz mluvi tak chodi přemýšlivé do kolecka. Nekdy se zadrhava kdyz mluvi a to je pry tim ze ma mnoho myšlenek a chce je rict vsechny ale nejde mu tak rychle mluvit jako myslet a nejvetsi dukaz, ze ve 4 letech ( ted mu je 5 let) pri kreslení se pry zaměřuje na detaily. Coz je podle ni, ze u postaviček nakreslil oci, pusu, nos.... U kytky treba žlutý stred jine barvy okolo..... Jejich mladsi dcera od 8 mesicu si umi sama rict o jidlo( kdyz ma hlad dopllazila se pred lednici a ukazovala na ni) Asi ted budu hnusna, mozna se takhle opravdu pozná nadprůměrně dite, ale to co jsem popsala tak jsem videla i u mnoho mladších deti i daleko vic a jsou proste jen průměrni ............. Jinak u sousedu maji diky dědečkovi nadprumernost v genech!!!!
|
PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 |
|
(29.5.2014 13:49:21) Nic proti těm dětem a rodičům, ale v tomhle bych teda nadání nespatřovala... myslím, že většinou když se o to snaží rodiče- prokázat nadání-, nepotvrdí se...(kromě hraničních stavů)...
|
|
Epepe |
|
(29.5.2014 13:50:17) Koukám, že ty asi nemáš nadané děti moc v lásce.
|
katkahlida |
|
(29.5.2014 13:55:54) Jezis to ne, ja to fakt nepoznám kdo je nadaný, ale sousedka strasne srovnává deti ostatních. A vzdy z toho ty jeji jsou nadprumer. Moje deti jsou proste průměr nebo vazne nevim nepatram co kdo ma kdy umět jak kreslit. Doktorka u staršího vzdy do ockovaku píse na svuj vek velice šikovný, ale to pise vsem aby mely rodiče radost . Jinak ted pracuji v jeslich a jsou tam 2 deti desne šikovne a treba o tom sousedka nechce ani slyset....
|
|
|
Horama |
|
(29.5.2014 13:54:23) Promiň, ale jak ta sousedka došla k závěru, že její děti jsou nadprůměrné? Já jen, že třeba ty detaily na postavě zkoumala doktorka jako znamení normálního zdravého vývoje na pětileté prohlídce, očekávala, že to dítě to bude používat nebo k tomu směřovat a vyvozovala by něco spíš z jejich absence než z toho, že tam ty detaily byly.
P.S. Není ona sousedka třeba taky nadprůměrná?
|
katkahlida |
|
(29.5.2014 14:01:39) No ja tady nemuzu psat kdo je jeji otec , ale ona si mysli ze je vic nez ostatni . Muj partner ji nesnasi a vazne bych vam prala slyset ty kecy ohledne deti. Jinak partner prohlásil ze ten jejich 5 lety je spis trosku mimo . A to dite je proste zvlastni jo jeste nerad mění kolektiv takze pro nej musi do skolky driv nez se treba spoji tridy dohromady i to pry je znak nadprumeru ma pry vlastni názor a neni cvicena opice .ale treba opravdu je nadprůměrně inteligentni ja ji to preju ona si to asi vazne moc přeje . Pry mam byt rada za me průměry nebudu s nima mit tolik prace.
|
Horama |
|
(29.5.2014 14:03:40) Jestli je dubová palice znakem nadprůměru, tak jsme v rodině všichni geniální.
|
|
|
|
kdyzsluncenesviti |
|
(29.5.2014 18:10:57) Synovi zjistili nadprůměrnou inteligenci teď při testech školní zralosti. U něj je to, ale v neverbálních inteligenčně zaměřených úkolech. Takže třeba zvládne v pohodě IQ test pro dospělé. Než dočtu zadání, má úkol splněný.
Naopak ve verbálních testech a grafomotorice vyšel podprůměrně.
Podle mě spousta dětí v určité oblasti vyniká.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.5.2014 18:16:20) ta nerovnoměrnost je normální, teda běžná u nadaných dětí
můj nadaný potomek je motoricky mimo, a druhý zase emočně, oba na hranici AS
když je někde přidaný, jinde to zase chybí, ale oni to časem díky inteligenci dokážou dorovnat, jen je to náročný vydržet a dočkat se
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(29.5.2014 18:47:30) můj syn právě velmi vyniká v té verbální části. je fakt, že doma furt mele a mele
|
kdyzsluncenesviti |
|
(29.5.2014 19:03:35) Můj syn špatně slyší, takže ta verbální stránka odpovídá sluchově postiženému dítěti. Přišlo se na to teprve v prosinci. Do té doby byl nejspíš chybně diagnostikován. Celou dobu nás slyšel jen jako šeptání s tím, že některá písmena a zvuky neslyšel nebo vůbec nerozuměl. Má sluchadla teď měsíc a vzhledem k tomu, že už mu je 5 let špatně je přijímá. Pořád si stěžuje, že má za tvarovkou v uchu vodu. Doufám, že ta inteligence ho potáhne.
Mele taky pořád, ale nemá tak rozšířenou slovní zásobu, takže když tam byly otázky typu: Kdo se stará o dodržování pravidel na fotbalovém hřišti, nevěděl. Fotbal ho nezajímá a nemá to tedy ve své slovní zásobě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.5.2014 20:41:08) jo, přesně, to není ani tak o inteligenci, ale o oblasti zájmu, moje kluky taky sport nebere, navíc v první zprávě z ppp majíže neznají dětské ilustrátoruy a autory dětských knížek, jenže oni v tu dobu už četli knížky pro daleko straší, takže toto už bylo mimo jejich zájmy
a s tím sluchem je na jednu stranu strašný, že to trvalo 5 let, na druhou stranu je super, že se to už vyřešilo
|
kdyzsluncenesviti |
|
(29.5.2014 21:53:01) Já jsem ráda, že se pomalu přešlo od autismu přes Aspergerův syndrom až k nedoslýchavosti.
Nikolas ten je na matematiku. Absolutně netuším po kom. A učitelka na cvičení mi včera řekla, že je velice kreativní a pomáhá jí vymýšlet nové cviky. Ty děti neustále překvapují. Doma chvíli neposedí a pak cvičí jógu.
|
|
|
|
|
|
|
Kamisi |
|
(29.5.2014 13:49:37) Tohle je pro mě taková... nejednoznačná otázka. Podle mě je totiž každé dítě nadané, každé v něčem jiném. Někdy nějakou dobu trvá, než svoje nadání najde, záleží hodně na podpoře okolí.
Jestli myslíš "nadané dítě" - hodnoceno podle formálních tabulek, IQ apod., tak ano, mám takové dítě minimálně jedno, druhé podle mě taky, ale není to oficiálně podloženo. U staršího syna se to poznalo celkem snadno - velmi brzy se zajímal o věci, neadekvátní jeho věku, vyvíjel se ve všech oblastech velmi brzy a rychle, nechce se mi rozepisovat podrobnosti. Do školy nastoupil o celý rok dřív (narozen v červenci). Mladší syn je nadaný úplně jiným způsobem. Jejich nadání je vyváženo problémy v jiných stránkách, kde jiné děti zvládají automaticky.
V každém případě si každé dítě zaslouží podporu jeho nadání, je úplně jedno, o jaký směr se jedná. Nadání podle mě není měřitelné IQ testy, nebo spíš - nemělo by být.
|
PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 |
|
(29.5.2014 13:51:27) S tímhle souhlasím... Můžu se zeptat, jak je syn spokojený, když šel o rok dřív? Srovnává se postupně s kolektivem, nebo pořád akceleruje?
|
Kamisi |
|
(29.5.2014 14:22:49) Věkový rozdíl u spolužáků už je hodně velký, takže dál zůstal ve svém ročníku. Celý první stupeň se, co se týče školních znalostí, pronudil, zase ale udělal velký pokrok v sociální stránce. Teď je na jazykovém - německém gymlu, sám si vybral, nikdo doma německy neumíme a zvládá ho v pohodě. Spolužáci jsou o 1-3 roky starší než on, teď to začíná být znát, je mu skoro 15 a ty zájmy ostatních jsou o dost jiné - lásky, nějaké to pivo a on s nimi dost drží krok, i puberta přišla dřív, s tím se nějak musíme smířit. Školní podpora nadání na základce byla mizerná, to musím říct, že hodně.
|
PraliMatěj02/08+Madlenka11/10 |
|
(29.5.2014 17:28:45) Tak to já jsem v tomhle ráda, že si ho ta psycholožka vytáhla do ZŠ, která otevírá 1. ročník pro mim. nadané děti... tady v místní škole by se asi taky syn pronudil a nijak by se dál nerozvíjel...
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 15:29:47) Kamisi, souhlasím, také jsem si to vztáhla jako nadání čistě "intelektuální", ale děti mohou být nadané různě, třeba hudebně, pohybově apod.. A jak píšeš, to rozumové nadání je obvykle kompenzováno problémy v jiných oblastech.
|
Kamisi |
|
(29.5.2014 15:36:56) Buchli, z psychologického hlediska jsou stupně rozvinutí schopností tyto: 1. nadání – 2. talent – 3. genialita
|
Kamisi |
|
(29.5.2014 15:41:34) Buchli, z vševědoucí wiki . Zajímalo mě, jaký je rozdíl v definici nadání a talentu.
|
Dream |
|
(29.5.2014 16:30:17) Tak ja mam pocit, ze nadani se definuje jako nejaka vysoce rozvinuta schopnost v urcitych cinnostech a talent jako vysoce rozvinute nadani. Schopnost se tvori z vlohy pusobenim okolniho prostredi, pricemz vloha je vrozeny biologicky predpklad (dispozice). Ovsem v ruznych oborech se to asi vyklada ruzne. Z hlediska cisteho mereni IQ vlastne zjistime jenom jednu slozku inteligence, a to je inteligence abstraktni, ta jediná je meritelna pomoci testu. Emocni, socialni a praktickou inteligenci nezmerime. Takze testy IQ odhali jedince s logickym uvazovanim, ale deti nadane treba v umeleckem smeru sitem IQ testu propadnou. A casto to byva tak, ze ma-li dite vysoce nadprumernou abstraktni slozku, pokulhava v te socialni nebo prakticke. Nejlepsi asi je, kdyz ma nekdo vsechno v nejake rovnovaze na horni hranici
|
|
Puma |
|
(29.5.2014 16:30:52) Já se to učila tak, jak psala Kamisi.
|
|
|
Helenec |
|
(29.5.2014 17:11:24) Já se ke státnicím učila, že nadání je vrozené a talent je pak to cíleně rozvinuté nadání...
|
|
|
|
Anni&Annika |
|
(29.5.2014 15:39:03) tak to bych rekla, ze mam velmi talentovane dite co se tyce kresleni
|
|
|
Epepe |
|
(29.5.2014 15:54:36) Ježišmarja, vy motáte pátý přes devátý. Nadání je prostě terminus technicus.
Např. viz zde: http://www.nadanedeti.cz/pro-rodice-typicke-projevy
Typické projevy chování nadaných dětí - jak můžeme nadané dítě poznat? Každé dítě je individualita a to platí o všech dětech, tedy i těch, které dosahují v určité kognitivní (poznávací) oblasti nadprůměrné schopnosti. Přesto se ukazuje, že rozumově nadané děti mohou mít jisté společné projevy chování, které souvisí s jejich rozvinutými rozumovými schopnostmi. Ne všechny nadané děti však poznáme podle níže jmenovaných charakteristik. Je řada nadprůměrně nadaných dětí, jejichž schopnosti nejsou rovnoměrně rozloženy či rozvinuty, a tomu odpovídají i jejich typické projevy chování, které také nesou nádech určité nerovnoměrnosti a kolísavosti. Jsou však i nadané děti, které je téměř nemožné identifikovat pouze na základě pozorovatelného chování (např. děti s poruchou učení, děti s poruchou chování, děti školsky neprospívající a další), protože jejich skutečné schopnosti bývají maskovány a kompenzovány zmíněným více či méně závažným handicapem. Zejména v těchto případech je nutná cílená psychologická diagnostika a školní opatření, aby se tak umožnila odpovídající náprava handicapu a optimální rozvoj schopností.
|
Ropucha + 2 |
|
(29.5.2014 16:00:21) jejdamane, to ano, ale ono se slovo "nadání" používá přeci i v jiných souvislostech, podobně jako slovo "talent", laicky se tím prostě vyjadřují dobré předpoklady k čemukoliv. Tak to tady asi leckoho mate.
|
|
|
Cimbur |
|
(29.5.2014 18:22:30) Já asi nadané dítě nemám, sama jsem jako dítě vykazovala víc popsaných projevů, moje děti ale ne. Normálně přemýšlím, kde se stala chyba - jestli jsem v těhotenství neměla latentní hypothyreozu, jestli je to tou anémií, nebo jsou prostě jenom normální.
|
Epepe |
|
(29.5.2014 21:56:19) Cimbur,
|
Merylin5 |
|
(30.5.2014 9:09:50) Jako že když dítě není mimořádně nadaný, tak je to důsledek zdravotního problému? To je trochu nabubřelý, ne?
|
Merylin5 |
|
(30.5.2014 10:40:21) A proč nehledáš obráceně? (když už chceš hledat) Jak to že je ten nejstarší tak nadanej? (Jen řečnická otázka)
|
|
|
Kamisi |
|
(30.5.2014 11:12:01) Náhody neexistujou.
|
|
|
|
|