| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 15:15:15) Zajímavá představa, že úkoly by měli jen děti s nějakými známkami? Nevím jestli to je reálná představa. Navíc asi dost záleží na tom na jaké je dítě škole, zatímco na výběrovém gymplu čekám a chápu, že dítě bude vytěžované i doma na normální ZŠ to považuji za drzost od učitele. Tam to nepatří. Tam je její povinností zvládnout výuku v daném časovém prostoru. Samozřejmě s nějakými rozumnými vyjímkami jako je procvičování psaní, čtení nebo slovíčka v jazycích.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(1.1.2015 15:55:25) " na normální ZŠ to považuji za drzost od učitele. Tam to nepatří. Tam je její povinností zvládnout výuku v daném časovém prostoru. "
Čemu říkáš "zvládnout výuku"? Přednést látku? Procvičit tak, že ti nejlepší zvládnou na jedničku? Procvičit tak, že všichni zvládnou alespoň na trojku? Procvičovat, dokud nebudou mít jedničku všichni? ??
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 16:05:41) Osobně jsou mi známky dost jedno. Takže netuším co je zvládnutí látky na jedna. Třeba u čtení očekávám od učitele, že všichni žáci budou umět číst. Že mezi nimi budou rozdíly je samozřejmé.
Předpokládám, že učitel má nějaký plán čeho dosáhnout a ten by měl být schopen dodržet. Samozřejmě s individuálním přístupem. Cílem výuky dle mého názoru není roztřídit třídu na jedničkáře a trojkaře, ale nějakou konkrétní látku naučit, aby mohli ve výuce pokračovat.
|
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 16:05:45) Osobně jsou mi známky dost jedno. Takže netuším co je zvládnutí látky na jedna. Třeba u čtení očekávám od učitele, že všichni žáci budou umět číst. Že mezi nimi budou rozdíly je samozřejmé.
Předpokládám, že učitel má nějaký plán čeho dosáhnout a ten by měl být schopen dodržet. Samozřejmě s individuálním přístupem. Cílem výuky dle mého názoru není roztřídit třídu na jedničkáře a trojkaře, ale nějakou konkrétní látku naučit, aby mohli ve výuce pokračovat.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(1.1.2015 16:14:25) "konkrétní látku naučit, aby mohli ve výuce pokračovat"
No a ve kterém momentě mohou pokračovat: Když umí všechny děti na 100%? Když umí všechny na 50%? Když umí alespoň jedno dítě na 100%?
Předpokládám, že je zřejmé, k čemu mířím, bez ohledu na nějaké známky: Každé dítě potřebuje ke zvládnutí učiva jiný čas. Domácí procvičování může účinně pomoci těm, kteří potřebují toho času více. Což z hlediska práce celé třídy pomůže i těm, kteří ho potřebují naopak méně a chtějí rychleji pokračovat dál. Pomůže i těm, kterým nestačí zvládat učivo na méně než x %, i kdyby učiteli to stačilo.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 16:25:01) To je na učiteli. Netuším co je jeho cílem. Asi záleží na té, které látce. U znalosti písmenek můžu pokračovat pokud ho zná 100 procent třídy. U vodstva Jižní Ameriky, pak když ho 100 procentně zná nejlepší. Neexistuje jednoduchý obecný recept, ale je třeba rozumně volit. Daleko za rozumnější přístup než dát všem deset příkladů na sčítání do 5, ve chvíli kdy to neumí Pepíček, považuji to dát za úkol Pepíčkovi, ale Marušce dát za úkol si procvičit psací M a Evičku nechat bez DÚ. Případně je nechat dodělat co ve škole nestihli. Škola není to jediné čím mají děti vyplněný život a tak se mi zdá zbytečné je jí ještě zbytečně zaměstnávat. Zvlášť tehdy, kdy jim to nic nepřinese.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(1.1.2015 16:30:07) Domácí úkol, který dítěti nic nepřinese, je samozřejmě nesmyslný. Prohlašovat, že zadávat domácí úkoly žákům ZŠ je od učitele drzost, je ovšem nesmyslné úplně stejně.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 16:37:08) Na tom, že je to drzost učitele trvám. Svoji neschopnost a své úkoly deleguje na rodiče, protežuje tak děti rodičů co jsou schopni a ochotni se výuce za učitele věnovat. Navíc okrádá dítě o jeho zasloužený volný čas.
|
| Kudla2 | 
 |
(1.1.2015 17:01:36) Zase když Tvoje dítě nezvládá školu, tak je otázka, nakolik ho přetěžovat ještě mimoškolními aktivitami, které jsou tak náročné, že tam nenajde ani půl hodiny, aby se mohlo připravit na druhý den.
|
| Lassiesevrací |
 |
(1.1.2015 17:03:48) U těch mimoškolních aktivit ty děti často přepnou na jinou vlnu, odpočinou si, vybijí energii. To, co píšeš, mi přijde nesmyslné...
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(1.1.2015 17:04:36) Kudlo, ano, to je dobrá poznámka. Jenže mám podezření, že takový rodič to vnímá jako selhání učitele, že dítě nestíhá. Asi v duchu "kdyby učitel lépe učil, dítě by stíhalo a mělo dostatek času a klidu na zábavu"
|
|
| Kaja222 |
 |
(1.1.2015 17:11:05) jj, tohle je docela problem. Jsou deti, ktere zvladaji a pak jsou deti, ktere nezvladaji. A ty potrebuji, aby se s nima rodice ucili. Tohle by si rodice meli uvedomit misto nadavani na pretezovani ditek.
|
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 18:20:05) Se zvládáním školy a nezvládáním to nemá nic společného. Já jsem třeba školu zvládal naprosto v pohodě, přesto někdy bylo hodně komplikované udělat DÚ. Většinu svého školního života jsem dělal kolektivní sporty na úrovni naší reprezentace. Na SŠ už to řešil individuální plán. Ale na ZŠ ne. I teď je spousta podobných dětí a nemusejí být až na této úrovni a nemusejí dělat sport, může to být hudba nebo třeba tanec a pak je atak DÚ ze dne na den naprosto špatně.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 18:32:17) Jenže o tom to je. Naše současné školství stále ještě setrvává v podle mne nevhodném stavu, kdy nepodporuje inbdividuální talenty, ale snaží se alespoň na základní škole děti unifikovat a na toho co bude dělat lékaře i na toho co bude kopat kanály má prakticky stejné požadavky.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(1.1.2015 18:38:41) A není to účel? Že základní škola je povinný základ, který by měl mít každý, kopáč i chirurg? Budoucí chirurgové po pěti letech ZŠ pravděpodobně přejdou na gymnázia. Souhlasila bych s tím, že druhý stupeň ZŠ by měl být méně akademický resp. neměl by být výhradně akademický, ale měl by být zaměřen i prakticky a měl by být trochu variabilní. Ale to asi není moc reálné v době, kdy je tendence vzdělávání protahovat.
|
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 18:45:30) Učení jazyků dle tříd je idiotské. To je prostě fakt. Přístup k jazykům je u nás neuvěřitelně špatný, nepromyšlený a zaostalý. A naprosto absurdní. Zhovadilý požadavek druhého cizího jazyka pak až neuvěřitelný. Naprosto nic dobrého nepřinášející.
|
| sarmi | 
 |
(1.1.2015 18:53:39) říká z+2... mám pocit, že pokud někdo jako ty okamžitě nepodá českému školství pomocnou ruku, všechno půjde do kytek...
a vážně - dobře o slabých místech našeho školství vím, ale jsem jen obyčejná učitelka na malé vesnické škole, do práce chodím ráda, na děti se těším, známkuji snad spravedlivě, dělám vše podle svého nejlepšího svědomí a vědomí. určitě i chybuji, ale snažím se chyby neopakovat, moje možnosti ovšem mají hranice. o spoustě věcí pochybuji, na dětech mi záleží... ale nemůžu přebírat zodpovědnost dětí za jejich domácí přípravu na sebe.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 19:07:10) Jenže pokud je právo na školní výuku zakotvené v ústavě je naprosto adekvátní očekávat, že škola se o ní postará. Protože pokud o úspěšnosti dětí rozhoduje to co dodělají doma je všechno špatně. Nadržujeme tak dětem motivovaných rodičů. Popíráme rovný přístup už na tom prvním stupínku. Je to třeba jeden z důvodů, který tak brutálně diskvalifikuje romskou populaci, ale samozřejmě, že nejen tu. Pokud už máme tu zhovadilou myšlenku, že na konci ZŠ chceme stejné množství znalostí od kopáče i od chirurga, tak se mi jeví už úplně špatné tu disproporci požadavků ještě násobit domácí přípravou. Ale třeba konkrétně, jaký smysl má pokud dcera doma má spočítat deset příkladů sčítaní do 5 když naprosto v pohodě sčítá do sta? Zbytečné. Nudné a bude to platit vždy. Ještě hodně dlouho bude daleko napřed. Už teď 4 letý syn dělá tyto úkoly za ní což bohužel znamená, že se bude nudit v matematice naprosto stejně. Spousta úkolů je naprosto zbytečný dril a místo toho aby teda dcera procvičovala psací písmo, tak procvičuje něco co dokonale umí a dostane za to další naprosto snadnou jedničku. Z mého pohledu naprosto demotivační.
|
|
| sarmi | 
 |
(1.1.2015 19:14:26) 1. Protože pokud o úspěšnosti dětí rozhoduje to co dodělají doma je všechno špatně.
2. Ale třeba konkrétně, jaký smysl má pokud dcera doma má spočítat deset příkladů sčítaní do 5 když naprosto v pohodě sčítá do sta? Zbytečné. Nudné a bude to platit vždy.
ad 1 - a jak jsi na to přišel? to je úplně mimo... to nikdo netvrdí, ale zřejmě ani nevyvrátí, máš svoji pravdu a názor, evidentně bez prostoru k diskuzi...
ad 2 - toto samozřejmě žádný valný význam nemá, jestli se to děje, je to špatně, pokud to nebyla výjimka.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(1.1.2015 19:28:31) Šuplíku, jenže v tom zahraničí jsou děti nezřídka ve škole každý den do odpoledne, už od prvního stupně. To nevím, jestli by Z+2 rozdýchal, protože na volnočasové aktivity a "skutečný život" jim pak zbývá pouze večer.
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(1.1.2015 19:33:24) Šuplíku, jojo, to mají, to je pravda.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 19:37:37) 1. To, ale samozřejmě není jen má pravda, je to o tom co prosazuje zcela správně ta školní inspekce a co se Divé Báře někde v této diskusi nelíbí a je to tak protože to po nás chce EU, protože náš přístup považuje za diskriminační. A on je. V rámci toho povinného základu by dle mého cítění být v žádném případě být neměl.
2. Tak to bude vždy. Já jsem nakonec všechny úkoly dělal ve škole a matematika je typický případ, kdy jsem prakticky vždy procvičoval něco co jsem naprosto chápal a nepotřeboval. Přestože si toho většina učitelek byla vědomá, tak byla schopná bazírovat na nějaké prapodivné spravedlnosti a dožadovat se jich i s podpisy. U dětí to bude nepochybně podobné. Většina dětí pak stejně ty úkoly až se trochu rozkouká, udělá v přestávce před hodinou, případně je opíše. Smysl toho vůbec nevidím.
|
| sarmi | 
 |
(1.1.2015 19:44:17) báro, to sis pěkně naběhla, teď se dozvíme věci. fakt jsem nechtěla být jízlivá, to téma mělo být takové milé, odlehčené...
|
| sarmi | 
 |
(1.1.2015 19:51:07) v pohodě . víš, já bych na papír taky možná dovedla napsat takovou pěknou novou konepci, která by byla moderní a "všeobjímající", papír totiž snese všechno. ono pak stačí, když se člověk před ty děti postaví a papír může letět do koše ...
|
|
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 19:56:51) Jak si to představuješ? Na podobné diskusi očekáváš můj závazek, že za tebe vezmu výuku tvé třídy? 8. a 9. třída jsou zase o něčem úplně jiném. Primárně jsem psal o prvním stupni. V 8. a 9. třídě DÚ vlastně problém nejsou, nikdo je stejně doma nedělá. Navíc pojetí domácí přípravy se tam dá daleko více diferencovat, jak v jednotlivých předmětech. Osobně bych doporučoval domácí praci zadávat zásadně v projektech pro skupinky a dobře je volit a v ideálním případě je měnit. Pokud to zvládneš s rozumným zadáním, tak zjistíš jak moc dobře to funguje a zvýšíš angažovanost žáků.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 20:23:57) osmák který dělá úkoly doma, popřípadě s rodiči není normální.
|
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 21:06:03) Hele s tímhle jsi dost otravná, pleteš několik informací dohromady a jsi mimo realitu.
|
|
|
|
| Roya | 
 |
(1.1.2015 20:28:21) "osmák který dělá úkoly doma, popřípadě s rodiči není normální. "
Buď chceš být za každou cenu kontroverzní, nebo jsi opravdu ztratil veškerou soudnost. Nebo ještě jinak - co je to "normální"?
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 20:31:36) To jako vážně, jste někdo dělal v 8 třídě úkoly doma? Proč?
|
| Kaja222 |
 |
(1.1.2015 20:32:50) no ja delala doma i ukoly na SS.
|
| Lída+4 |
 |
(1.1.2015 20:48:53) Tak třeba z angličtiny jsem na SŠ snad žádnej úkol nedělala doma, opisovala jsem je před hodinou od spolužačky.
|
|
|
|
| Roya | 
 |
(1.1.2015 20:34:03) A kde jsem je měla dělat?
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 20:40:09) Já jsem přesvědčený, že normální lidé je udělali o přestávce nebo v nějaké plonkové hodině ve škole. Fakt jsem tak od 6. třídy neudělal, snad žádný úkol doma. Proč taky? Evidentně mi to nijak nebránilo být studijně úspěšný. Končil jsem s jednou dvojkou. Co znám lidi z okolí měli nebo mají to tak stejně.
|
| Kaja222 |
 |
(1.1.2015 20:40:43) tak to jste asi nemeli deskriptivni geometrii.
|
| Delete | 
 |
(1.1.2015 20:43:39) huhu, pravda, tu jsme neměli .
|
|
| Lída+4 |
 |
(1.1.2015 20:46:44) Ale prosím tě, z deskripce jsem taky většinu úkolů dělala ve škole
|
| Lída+4 |
 |
(1.1.2015 20:53:19) Milado, za celý dva roky jsme měli tuší jen poslední rys, jinak všechno tužkou. A za tu dobu to bylo dohromady myslím pět rysů - kromě prvního mi to dělali spolužáci (ti, co směřovali na techniku, hlavně strojárnu, si tím přivydělávali). Já jsem počítala s tím, že to potřebovat nebudu.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 21:11:41) To je druh domácích prací, který má i nějaký smysl.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 21:17:59) To jsi měla špatný pocit.
|
| Z+2 | 
 |
(1.1.2015 21:25:47) Tak to záleží na situaci. Prezentace snad nemusí být na počítači. O tom jsem nikde nic nepsal. Ale pokud škola poskytne PC tak proč ne?
|
| Roya | 
 |
(1.1.2015 21:38:26) Šuplíku, já myslím, že tím schválením takové domácí práce Z+2 reagoval na Pelíška, která napsala: "Dneska by to nešlo, syn na gymplu dělá úkoly formou seminárek, prezentací. Například nedávno psal úvahu o napětí mezi Izraelí a Palestinou a to by opravdu na okně nenaškrabal, i kdyby stokrát chtěl. Dělají je v PPT, včetně obrázků, grafů a odesílají učiteli elektronicky."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Delete | 
 |
(1.1.2015 20:56:19) Milado, tuší a trubičkovým perem jsem rýsovala až na VŠ, ale rýsovací prkno jsme k tomu tedy neměli....vše se dělalao i ve škole na rovno na lavici nebo na podlaze, včetně map z geodézie....ona se tedy na terénní cvičení a praxe prkna nějak tahat nedala . Přitom projektů s rýsováním jsme měly každý semestr několik.
|
| Lída+4 |
 |
(1.1.2015 21:06:53) Papír přilepíš bankovní lepenkou, přeci.
|
| Lída+4 |
 |
(1.1.2015 21:11:52) Milado, mě právě táta učil čtvrtku na prkno lepit bankovní lepenkou - připínáčky ti překážeji při posouvání pravítek. Bankovní lepenka je tenká průhledná papírová páska, drží, ale snadno se pak odřízne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|