| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Re: 14 dní bez školy

 Celkem 224 názorů.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 15:15:15)
Zajímavá představa, že úkoly by měli jen děti s nějakými známkami? Nevím jestli to je reálná představa. Navíc asi dost záleží na tom na jaké je dítě škole, zatímco na výběrovém gymplu čekám a chápu, že dítě bude vytěžované i doma na normální ZŠ to považuji za drzost od učitele. Tam to nepatří. Tam je její povinností zvládnout výuku v daném časovém prostoru. Samozřejmě s nějakými rozumnými vyjímkami jako je procvičování psaní, čtení nebo slovíčka v jazycích.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 15:55:25)
" na normální ZŠ to považuji za drzost od učitele. Tam to nepatří. Tam je její povinností zvládnout výuku v daném časovém prostoru. "

Čemu říkáš "zvládnout výuku"?
Přednést látku?
Procvičit tak, že ti nejlepší zvládnou na jedničku?
Procvičit tak, že všichni zvládnou alespoň na trojku?
Procvičovat, dokud nebudou mít jedničku všichni?
??
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:05:41)
Osobně jsou mi známky dost jedno. Takže netuším co je zvládnutí látky na jedna. Třeba u čtení očekávám od učitele, že všichni žáci budou umět číst. Že mezi nimi budou rozdíly je samozřejmé.

Předpokládám, že učitel má nějaký plán čeho dosáhnout a ten by měl být schopen dodržet. Samozřejmě s individuálním přístupem. Cílem výuky dle mého názoru není roztřídit třídu na jedničkáře a trojkaře, ale nějakou konkrétní látku naučit, aby mohli ve výuce pokračovat.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:05:45)
Osobně jsou mi známky dost jedno. Takže netuším co je zvládnutí látky na jedna. Třeba u čtení očekávám od učitele, že všichni žáci budou umět číst. Že mezi nimi budou rozdíly je samozřejmé.

Předpokládám, že učitel má nějaký plán čeho dosáhnout a ten by měl být schopen dodržet. Samozřejmě s individuálním přístupem. Cílem výuky dle mého názoru není roztřídit třídu na jedničkáře a trojkaře, ale nějakou konkrétní látku naučit, aby mohli ve výuce pokračovat.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:14:25)
"konkrétní látku naučit, aby mohli ve výuce pokračovat"

No a ve kterém momentě mohou pokračovat:
Když umí všechny děti na 100%?
Když umí všechny na 50%?
Když umí alespoň jedno dítě na 100%?

Předpokládám, že je zřejmé, k čemu mířím, bez ohledu na nějaké známky:
Každé dítě potřebuje ke zvládnutí učiva jiný čas. Domácí procvičování může účinně pomoci těm, kteří potřebují toho času více. Což z hlediska práce celé třídy pomůže i těm, kteří ho potřebují naopak méně a chtějí rychleji pokračovat dál. Pomůže i těm, kterým nestačí zvládat učivo na méně než x %, i kdyby učiteli to stačilo.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:25:01)
To je na učiteli. Netuším co je jeho cílem. Asi záleží na té, které látce. U znalosti písmenek můžu pokračovat pokud ho zná 100 procent třídy. U vodstva Jižní Ameriky, pak když ho 100 procentně zná nejlepší.
Neexistuje jednoduchý obecný recept, ale je třeba rozumně volit. Daleko za rozumnější přístup než dát všem deset příkladů na sčítání do 5, ve chvíli kdy to neumí Pepíček, považuji to dát za úkol Pepíčkovi, ale Marušce dát za úkol si procvičit psací M a Evičku nechat bez DÚ. Případně je nechat dodělat co ve škole nestihli.
Škola není to jediné čím mají děti vyplněný život a tak se mi zdá zbytečné je jí ještě zbytečně zaměstnávat. Zvlášť tehdy, kdy jim to nic nepřinese.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:30:07)
Domácí úkol, který dítěti nic nepřinese, je samozřejmě nesmyslný.
Prohlašovat, že zadávat domácí úkoly žákům ZŠ je od učitele drzost, je ovšem nesmyslné úplně stejně.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:37:08)
Na tom, že je to drzost učitele trvám. Svoji neschopnost a své úkoly deleguje na rodiče, protežuje tak děti rodičů co jsou schopni a ochotni se výuce za učitele věnovat. Navíc okrádá dítě o jeho zasloužený volný čas.
 Kudla2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:01:36)
Zase když Tvoje dítě nezvládá školu, tak je otázka, nakolik ho přetěžovat ještě mimoškolními aktivitami, které jsou tak náročné, že tam nenajde ani půl hodiny, aby se mohlo připravit na druhý den.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:03:48)
U těch mimoškolních aktivit ty děti často přepnou na jinou vlnu, odpočinou si, vybijí energii. To, co píšeš, mi přijde nesmyslné...
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:04:36)
Kudlo, ano, to je dobrá poznámka.
Jenže mám podezření, že takový rodič to vnímá jako selhání učitele, že dítě nestíhá.
Asi v duchu "kdyby učitel lépe učil, dítě by stíhalo a mělo dostatek času a klidu na zábavu" ~d~
 Kaja222 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:11:05)
jj, tohle je docela problem. Jsou deti, ktere zvladaji a pak jsou deti, ktere nezvladaji. A ty potrebuji, aby se s nima rodice ucili. Tohle by si rodice meli uvedomit misto nadavani na pretezovani ditek.

 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:20:05)
Se zvládáním školy a nezvládáním to nemá nic společného. Já jsem třeba školu zvládal naprosto v pohodě, přesto někdy bylo hodně komplikované udělat DÚ. Většinu svého školního života jsem dělal kolektivní sporty na úrovni naší reprezentace. Na SŠ už to řešil individuální plán. Ale na ZŠ ne. I teď je spousta podobných dětí a nemusejí být až na této úrovni a nemusejí dělat sport, může to být hudba nebo třeba tanec a pak je atak DÚ ze dne na den naprosto špatně.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:32:17)
Jenže o tom to je. Naše současné školství stále ještě setrvává v podle mne nevhodném stavu, kdy nepodporuje inbdividuální talenty, ale snaží se alespoň na základní škole děti unifikovat a na toho co bude dělat lékaře i na toho co bude kopat kanály má prakticky stejné požadavky.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:38:41)
A není to účel? Že základní škola je povinný základ, který by měl mít každý, kopáč i chirurg?
Budoucí chirurgové po pěti letech ZŠ pravděpodobně přejdou na gymnázia.
Souhlasila bych s tím, že druhý stupeň ZŠ by měl být méně akademický resp. neměl by být výhradně akademický, ale měl by být zaměřen i prakticky a měl by být trochu variabilní.
Ale to asi není moc reálné v době, kdy je tendence vzdělávání protahovat.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:45:30)
Učení jazyků dle tříd je idiotské. To je prostě fakt. Přístup k jazykům je u nás neuvěřitelně špatný, nepromyšlený a zaostalý. A naprosto absurdní.
Zhovadilý požadavek druhého cizího jazyka pak až neuvěřitelný. Naprosto nic dobrého nepřinášející.
 sarmi 


všechno špatně...  

(1.1.2015 18:53:39)
říká z+2... mám pocit, že pokud někdo jako ty okamžitě nepodá českému školství pomocnou ruku, všechno půjde do kytek...~8~

a vážně - dobře o slabých místech našeho školství vím, ale jsem jen obyčejná učitelka na malé vesnické škole, do práce chodím ráda, na děti se těším, známkuji snad spravedlivě, dělám vše podle svého nejlepšího svědomí a vědomí. určitě i chybuji, ale snažím se chyby neopakovat, moje možnosti ovšem mají hranice. o spoustě věcí pochybuji, na dětech mi záleží... ale nemůžu přebírat zodpovědnost dětí za jejich domácí přípravu na sebe.~d~

 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:07:10)
Jenže pokud je právo na školní výuku zakotvené v ústavě je naprosto adekvátní očekávat, že škola se o ní postará. Protože pokud o úspěšnosti dětí rozhoduje to co dodělají doma je všechno špatně. Nadržujeme tak dětem motivovaných rodičů. Popíráme rovný přístup už na tom prvním stupínku. Je to třeba jeden z důvodů, který tak brutálně diskvalifikuje romskou populaci, ale samozřejmě, že nejen tu.
Pokud už máme tu zhovadilou myšlenku, že na konci ZŠ chceme stejné množství znalostí od kopáče i od chirurga, tak se mi jeví už úplně špatné tu disproporci požadavků ještě násobit domácí přípravou.
Ale třeba konkrétně, jaký smysl má pokud dcera doma má spočítat deset příkladů sčítaní do 5 když naprosto v pohodě sčítá do sta? Zbytečné. Nudné a bude to platit vždy. Ještě hodně dlouho bude daleko napřed. Už teď 4 letý syn dělá tyto úkoly za ní což bohužel znamená, že se bude nudit v matematice naprosto stejně. Spousta úkolů je naprosto zbytečný dril a místo toho aby teda dcera procvičovala psací písmo, tak procvičuje něco co dokonale umí a dostane za to další naprosto snadnou jedničku. Z mého pohledu naprosto demotivační.
 sarmi 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:14:26)
1. Protože pokud o úspěšnosti dětí rozhoduje to co dodělají doma je všechno špatně.

2. Ale třeba konkrétně, jaký smysl má pokud dcera doma má spočítat deset příkladů sčítaní do 5 když naprosto v pohodě sčítá do sta? Zbytečné. Nudné a bude to platit vždy.

ad 1 - a jak jsi na to přišel? to je úplně mimo... to nikdo netvrdí, ale zřejmě ani nevyvrátí, máš svoji pravdu a názor, evidentně bez prostoru k diskuzi...

ad 2 - toto samozřejmě žádný valný význam nemá, jestli se to děje, je to špatně, pokud to nebyla výjimka.
 Ropucha + 2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:28:31)
Šuplíku, jenže v tom zahraničí jsou děti nezřídka ve škole každý den do odpoledne, už od prvního stupně. To nevím, jestli by Z+2 rozdýchal, protože na volnočasové aktivity a "skutečný život" jim pak zbývá pouze večer.
 Ropucha + 2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:33:24)
Šuplíku, jojo, to mají, to je pravda.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:37:37)
1. To, ale samozřejmě není jen má pravda, je to o tom co prosazuje zcela správně ta školní inspekce a co se Divé Báře někde v této diskusi nelíbí a je to tak protože to po nás chce EU, protože náš přístup považuje za diskriminační. A on je. V rámci toho povinného základu by dle mého cítění být v žádném případě být neměl.

2. Tak to bude vždy. Já jsem nakonec všechny úkoly dělal ve škole a matematika je typický případ, kdy jsem prakticky vždy procvičoval něco co jsem naprosto chápal a nepotřeboval. Přestože si toho většina učitelek byla vědomá, tak byla schopná bazírovat na nějaké prapodivné spravedlnosti a dožadovat se jich i s podpisy. U dětí to bude nepochybně podobné. Většina dětí pak stejně ty úkoly až se trochu rozkouká, udělá v přestávce před hodinou, případně je opíše.
Smysl toho vůbec nevidím.
 sarmi 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:44:17)
báro, to sis pěkně naběhla, teď se dozvíme věci. fakt jsem nechtěla být jízlivá, to téma mělo být takové milé, odlehčené... ~;)
 sarmi 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:51:07)
v pohodě ~;). víš, já bych na papír taky možná dovedla napsat takovou pěknou novou konepci, která by byla moderní a "všeobjímající", papír totiž snese všechno.
ono pak stačí, když se člověk před ty děti postaví a papír může letět do koše ~d~...
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:56:51)
Jak si to představuješ? Na podobné diskusi očekáváš můj závazek, že za tebe vezmu výuku tvé třídy?
8. a 9. třída jsou zase o něčem úplně jiném. Primárně jsem psal o prvním stupni. V 8. a 9. třídě DÚ vlastně problém nejsou, nikdo je stejně doma nedělá. Navíc pojetí domácí přípravy se tam dá daleko více diferencovat, jak v jednotlivých předmětech. Osobně bych doporučoval domácí praci zadávat zásadně v projektech pro skupinky a dobře je volit a v ideálním případě je měnit. Pokud to zvládneš s rozumným zadáním, tak zjistíš jak moc dobře to funguje a zvýšíš angažovanost žáků.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:23:57)
osmák který dělá úkoly doma, popřípadě s rodiči není normální.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:06:03)
Hele s tímhle jsi dost otravná, pleteš několik informací dohromady a jsi mimo realitu.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:28:21)
"osmák který dělá úkoly doma, popřípadě s rodiči není normální. "

Buď chceš být za každou cenu kontroverzní, nebo jsi opravdu ztratil veškerou soudnost. Nebo ještě jinak - co je to "normální"?
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:31:36)
To jako vážně, jste někdo dělal v 8 třídě úkoly doma? Proč?
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:32:50)
no ja delala doma i ukoly na SS.
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:48:53)
Tak třeba z angličtiny jsem na SŠ snad žádnej úkol nedělala doma, opisovala jsem je před hodinou od spolužačky.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:34:03)
A kde jsem je měla dělat?
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:40:09)
Já jsem přesvědčený, že normální lidé je udělali o přestávce nebo v nějaké plonkové hodině ve škole. Fakt jsem tak od 6. třídy neudělal, snad žádný úkol doma. Proč taky? Evidentně mi to nijak nebránilo být studijně úspěšný. Končil jsem s jednou dvojkou. Co znám lidi z okolí měli nebo mají to tak stejně.
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:40:43)
tak to jste asi nemeli deskriptivni geometrii.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:43:39)
huhu,
pravda, tu jsme neměli ~;).
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:46:44)
Ale prosím tě, z deskripce jsem taky většinu úkolů dělala ve škole ~t~
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:53:19)
Milado, za celý dva roky jsme měli tuší jen poslední rys, jinak všechno tužkou. A za tu dobu to bylo dohromady myslím pět rysů - kromě prvního mi to dělali spolužáci (ti, co směřovali na techniku, hlavně strojárnu, si tím přivydělávali). Já jsem počítala s tím, že to potřebovat nebudu. ~;)
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:11:41)
To je druh domácích prací, který má i nějaký smysl.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:17:59)
To jsi měla špatný pocit.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:25:47)
Tak to záleží na situaci. Prezentace snad nemusí být na počítači. O tom jsem nikde nic nepsal. Ale pokud škola poskytne PC tak proč ne?
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:38:26)
Šuplíku, já myslím, že tím schválením takové domácí práce Z+2 reagoval na Pelíška, která napsala: "Dneska by to nešlo, syn na gymplu dělá úkoly formou seminárek, prezentací. Například nedávno psal úvahu o napětí mezi Izraelí a Palestinou a to by opravdu na okně nenaškrabal, i kdyby stokrát chtěl. Dělají je v PPT, včetně obrázků, grafů a odesílají učiteli elektronicky."
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:56:19)
Milado,
tuší a trubičkovým perem jsem rýsovala až na VŠ, ale rýsovací prkno jsme k tomu tedy neměli....vše se dělalao i ve škole na rovno na lavici nebo na podlaze, včetně map z geodézie....ona se tedy na terénní cvičení a praxe prkna nějak tahat nedala ~d~. Přitom projektů s rýsováním jsme měly každý semestr několik.
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:06:53)
Papír přilepíš bankovní lepenkou, přeci.
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:11:52)
Milado, mě právě táta učil čtvrtku na prkno lepit bankovní lepenkou - připínáčky ti překážeji při posouvání pravítek. ~;) Bankovní lepenka je tenká průhledná papírová páska, drží, ale snadno se pak odřízne.
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:52:02)
uz jsem se bala, ze se nikdo takovej neozve.

smajlik povazuji za bonus.

hele - ted jsem objevila tohle: ~m~~m~

vite, co to je za smajlik?
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:55:21)
Huhu, jenže Milada má průmyslovku. ~;)
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:48:23)
Pelíšku, z toho vyplývá, že kdyby byl býval Z+2 psal úkoly doma, nemusel končit s tou dvojkou na vysvědčení...
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:53:10)
musis si udelat statisticke setreni na dostatecne velkem vzorku, z toho odvodit normu a pak tomu sve chovani prizpusobit.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:46:44)
Z+2, jsi přímo posedlý normami. Společenská povinnost, normální lidi nedělající úkoly doma... ~d~
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:40:54)
Já jsem úkoly dělávala od druhého stupně zásadně ve škole ~f~. Buď ještě během hodiny, kdy byly zadané, nebo nejpozději o přestávce po, případně o jiné hodině, protože doma už jsem se tím nechtěla zabývat ~f~.

Ale většina si nosila úkoly domů a druhý den je opisoval jen málokdo, často to bylo nemožné, protože některé učitelky si stouply do dveří třídy a vybíraly sešity ještě před vyučováním.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:59:19)
"Osobně bych doporučoval domácí praci zadávat zásadně v projektech pro skupinky"

Tohle myslíš jak? Že se mají žáci po vyučování scházet a společně něco vypracovávat?
 sarmi 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:05:09)
a tak jsme lidi, taky jsme jednou dopisovali úkol v 8večer, až po kroužku. protože předtím nevybyl čas. mám tři děti, ty děti taky mají své kroužky, ale jen z jednoho se 1x v týdnu vracíme kolem sedmé a syn si na to myslí, že má mít úkoly hotové před kroužkem, po něm bývá často k.o. ~d~

 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:09:13)
A to něčemu vadí?
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:11:26)
ja mam takto vedenou informatiku. Neco delaji samostatne, vetsi a slozitejsi veci ve 2-3 (aby se mi v tech projektech neutopili). A musim rict, ze vetsinou makaj vsichni. Jen asi u dvou skupin jsem videla, ze tam je jeden, kterej fakt dela velky kulovy. A to je podle slusny na to, ze mam 8 trid.

Ale je pravda, ze to riziko, ze se nekdo veze tam je. Dobre je pak ty flakace vytipovat nechat je pracovat samostatne nebo spolecne, to je pak veselo.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:29:14)
Jsme na diskuzi a samozřejmě teoretizuji. Na diskusích se těžko dá dělat něco jiného. Třeba bych v praxi také sklouznul do tohoto pohodlného systému a delegoval svoji práci na rodiče. Že tím diskriminuji už tak znevýhodněné děti bych neřešil. Ale dobře to není. A nechápu si, že si někdo kdo učí může myslet, že je.
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:34:05)
dcery chodily na prvni stupen do takove rodinne skoly a tam ucitelka zustavala v druzine a doucovala ty horsi zaky. Patrne jen z dobre vule, pochybuju, ze ji to nekdo proplacel.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:38:09)
huhu,
já mám družinu ve své třídě...i kdybych nechtěla, mám je tam všechny pořád. No, úkoly s nimi nedělám, ale na jednoho jsem jednou použila "poškolu" a místo hraní musel se mnou dodělávat, co neudělal při hodině. Od té doby mi maximálně chodí očumovat, jak opravuju. Doučovat ty slabší v tu dobu by bylo prakticky nemožné, stejně jako dělat s nimi úkoly, ten hluk v té třídě je neúnosný ~7~.
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:40:09)
ale nee, ta ucka neni druzinarka, na to je tam jina pani (to by se nedalo zvladat). Ona tam proste po obede zajde a nez zacnou program, tak si odchytne problemovy deti (pokud je potreba) a projede s nima co uzna za vhodne. Asi ne kazdy den, ale parkrat jsem ji tam takhle videla.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:53:16)
U nás se jde z oběda rovnou ven vracíme se ve tři kdy už děti odcházejí průběžně domů druřina he jinde než třídy a v družině není na učení klid. Ale jsou u nás dva nízkoprahové kluby peo děti sociálně slabé kde dělají úkoly a pak doučování na místní VŠ. Kluby docela využívané jsou to doučování asi moc ne
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:59:19)
Jahalo,
no u nás se právě jde ven, až když se sejdou všechny děti z kroužků a z vyučování, takže se nedá odcházet před druhou (místo odpoledky se tu zavedlo i na prvním stupni vyučování do půl druhé). A to jednou týdně mám tu družinu až do jedné já (neplacenou, prostě je to potřeba ~d~), aby se vůbec nějak pokrylo to scházení dětí do všech 4 oddělení.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:12:28)
Delete, to je první škola o které slyším, že nemá první stupeň svoji sborovnu s PC ~e~
Jo náš říďa je dobrej a všichni naši asistenti mají úvazek jako děti v jeho třídě a min dvě hodiny týdně nepřímé práce. Shání na to prachy kde se dá
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:17:10)
Jahalo,
no my máme kabinet, kde je PC. Ale když máme jako první stupeň poradu, jsme rádi, když se tam vejdeme každý se svou židlí, na nějakou práci u stolu to fakt není ~a~. A ani na minulé škole a na té, kde jsem kdysi začínala, neměl první stupeň žádnou sborovnu ~a~.
No a já můžu být ráda, že mám asistentku alespoň na ty 3 hodiny denně. Ona potom odchází do jiné třídy k dalšímu dítěti. Asistentky tu jsou 3, dvě z toho fungují odpoledne jako vychovatelky v družině. Ta "moje" pak vykrývá ty odpolední hodiny v těch jejich třídách.
A když to srovnám s tím, kde a jak jsem dělala asistentku já, tak mi to ještě přijde hodně dobré.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:42:54)
huhu,
já také nejsem vychovatelka v družině. Jen prostě mám družinu umístěnou ve své třídě, takže i kdybych si nějaké děti chtěla odchytnout, nemám kam s nimi jít ~d~. Já v tom prostředí samozřejmě pracovat musím, hluk, nehluk, družina, nedružina. Ale doučovat by v tom prostě nešlo ~d~.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:43:00)
Delete, proč neopravuješ v klidu sborovny a nekopíruje asistentka? úkoluješ jí dost v přípravách ti může dost pomoct
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:51:34)
Jahalo,

sborovna je na druhém konci školy a je jen pro druhý stupeň. Mám možnost si jít ke kolegyni do třídy, ale už jen přenosti všechny pracovní sešity zabere hodně času a je to tedy i dost kilo, zkusila jsem párkrát a pekelně z toho bolí záda. Plus vše, co k tomu člověk potřebuje, razítkla tužky, papíry na poznámky ohledně dětí....prostě mi tam chybí zázemí, můj stůl, odkládací prostor, to už je jednodušší to odvézt domů a udělat tam, jenže ty pracáky jsou fakt strašně těžké ~d~.

No a asistentka chodí až na druhou vyučovací hodinu, já ty papíry potřebuju dřív. A protože je vytvářím o víkendu a ve všední den po večerech, jelikož ve škole k tomu nemám potřebné nástroje (podklady, programy), tak prostě nemá kdy to dělat. Dost na tom, že o přestávkách zůstává ve třídě, když já musím na dozor (denně minimálně 2 přestávky ze 3), no a o hodině má dost práce, obě máme natolik co dělat, že co není nachystáno ráno v 7:45, tak se do jedné odpoledne už prostě neudělá ~d~.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:07:36)
Práce doma, delegování vzdělávání na rodiče. Zmiňuje se o tom například zpráva EU, na kterou reáguje ta inspekce na kterou reáguje Bára. Kdo je mimo je samozřejmě otázka.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:22:51)
Jejdaneči. Tady jsme utekly od základní myšlenky. Je rozdíl mezi asistovanou domácí prací v první třídě a projektem na měsíc na střední škole. Zatímco ta první je diskriminační, tak ta druhá je přípravou na Vysokou a naprosto adekvátní. Pokud teda po mně někdo nebude chtít to podepisovat.
Hlavní problém je samozřejmě na prvním stupni. A od začátku vidím rozdíl v tom zda mluvíme o specializované škole nebo povinné základní s normální výukou.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:29:04)
Tak střední škola je už výběrová. Nečeká se, že za učitele výklad provedou rodiče a existuje možnost kam ustoupit. To vše ZŠ neplatí. Fakt bych čekal, že o vlastním oboru máš větší přehled.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:16:21)
Ale na střední škole je to daleko menší problém. Tam ani v těch motivovaných rodinách nikdo s dítětem nedělá domácí práce a daleko důležitější je motivace daného žáka.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:34:05)
Šuplíku,
no obzvlášť v první třídě rodiče dětem u úkolů asistují. A ten rodíl mezi dětmi, kterým ne a kterým ano, je opravdu hodně výrazný, ne že ne. Pokud si tedy všechny děti mají osvojit základy, tak pokud to osvojení postavíš na plnění domácích úkolů, tak pro ty, kteří to zázemí nemají, je to diskriminující a to výrazně více než na druhém stupni nebo střední škole, kde už je schopnost samostatné práce na úplně jiné úrovni.
A ať chceš nebo ne, tak doučko odpoledne pro ty děti, kterým se doma nevěnují, to nezachrání a pomáhá to jen po hodně omezenou dobu.
Takže ideální by skutečně bylo zvládnout veškeré učivo během školní výuky. Ale pak by to znamenalo to, co tu poznamenala Anett, tedy výuka i odpoledne s větším prostorem na procvičování a času na každé dítě, plus menší počet dětí ve třídě nebo alespoň asistenti na víc než polovinu vyučovací doby.
Bohužel, co si asi Z+2 neuvědomuje nebo nechce chápat, i sebeosvícenější učitelka má jen omezené možnosti, jak se s tímhle poprat.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:43:26)
Šuplíku,
no vidíš, a já zase asistovala minimálně u čtení minimálně celou první třídu. A taky vím, že kdyby moji prvňáci doma s rodiči nečetli, tak budou se čtením bojovat hodně dlouho, protože i kdybych se na hlavu stavěla, já pro ně víc než cca minutu až dvě intenzivního čtení na jednoho prostě nemám ~d~. Nehledě na to, že právě u toho čtení nejvíce dochází k nudě těch ostatních, nejde jim zadat jinou práci, pokud se čtením souvisejí další úkoly, navíc je opravdu nutné si ověřovat, že vědí, jak číst, že jen nehádají, že rozumí, co čtou...
Ano, mám i dítě, co číst doma skoro nepotřebovalo a tudíž bylo v přípravě hodně samostatné, i když zase mou přítomnost chtělo z jiného důvodu. Ale tři se bez toho mého "poslouchání" prostě neobešly.
A mám ve třídě většinu dětí, které to vedení, případně ujišťování, že pracují správně, prostě potřebují ~d~.
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:46:49)
Delete, u nás bylo potřeba čtení lehce procvičovat jen u dyslektika, jinak ani u jednoho dítěte - tím bych je tak nanejvejší otrávila, četly už jako předškoláci (jeden od necelejch tří let). A ani jedno nevyžadovalo asistenci u úkolů, ba právě naopak.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:55:02)
Lído, ale čtení v předškolním věku a samostnost v přípravě do školy nepatří k běžným vlastnostem dětí ze sociokulturně znevýhosněného prostředí a o tyto děti Z+2 v této diskuzi jde. Slabé děti ze slabým zázemím, jsou tímto způsobem prostě znevýhodněné na druhou
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:58:06)
Jahalo, nějak si neuvědomuju, čím by u tohoto konkrétního dítěte nějak rozhodovalo prostředí - leda by se narodil v rodině negramotnejch. ~d~ Čtení a počítání si odvodil víceméně samostatně.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:07:54)
No u nás v přípravce jsou děti a je běžné, že neumí jedinou básničku, barvy, prsty, dny v týdnu roční období prostě nic co je považováno za naprosto běžné. Nemají doma žádné knížky. V takovém prostředí se toho fakt ani sám moc nenaučíš. A takové děti i bez přípravky a školky jdou do první třídy a mají prostě smolíka a není jich bohužel málo~7~
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:15:54)
Jahalo,
no já mám roční praxi s předškolními dětmi z azyláku. A ty děti navíc odmítají vzít do školky, protože tam nemají trvalé bydliště. A s tím "ničím" pak nastupují do první třídy ~7~.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:22:23)
Delete, spousta rómských dětí nechodí do školky protože nechtějí platit jídlo. V přípravkách je míst málo. Azylák je přesně místo kde maj působit neziskovky a dobrovolníci
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:35:22)
Jahalo,
však já jsem tam jako dobrovolník dělala ~d~.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:43:17)
Já vím, tak nakonec ty děti díky tobě dobrej školní start
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:08:17)
Řešením je výuku zvládnout ve škole. To co po nás chce EU a po vás školní inspekce. Jak to konkretizovat? To si nedokážu představit. Na diskusi to nejde. Záleží na situaci konkrétní třídy. Jsem přesvědčený, že to realizovat jde.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:22:56)
Jaké jednoduché a zde na diskusi od prezentované řešení si představuješ. O tom, že píšu primárně o prvním stupni jsem psal jen v této diskusi asi desetkrát. Tam problém začíná. A taky je nejsilnější. Jsou učitelé kteří to zvládají a výuku do odpoledních hodin nepotřebují a pak ti co to nezvládají. Systém a to píšu od začátku tomu též není přizpůsoben, ale měl by. To tedy pokud přijmeme fakt, že diskriminace je špatně. Pokud ne, tak je samozřejmě v naprostém pořádku obhajovat DÚ.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:52:16)
No, že by to šlo řešit lehce a zadarmo to snad nikoho nenapadlo
 Hanka 
  • 

Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:14:10)
NO, myslím, že tak Z+2 působí jen na učitelky, protože jsou - zcela pochopitelně - tímhle tématem vyčerpané a jemně vztahovačné, jelikož se jich to osobně týká. Mně to tak například nepřipadá.
 Hanka 
  • 

Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:27:52)
A to je nutno k jakékoliv námitce podávat návod na řešení? Nelze prostě konstatovat, že je něco špatně? Když něco neumím, musím prostě držet ústa a nekritizovat, i když se mě výstupy týkají? (Mám dojem, že tam někde zaznělo, že to bez peněz nepůjde, a že je třeba menší třídy. Netuším, jestli to bylo od Z+2, ale minimálně s tím souhlasil. A fakt nebudu plnit "domácí úkol" a znovu pročítat celou tuhle diskusi. Nebo nesmím nic říct, když k tomu nejsem ochotná? - A ano, tohle byla vztahovačná a zbytečná poznámka ode mě, takové malé zrcátko pro vás.)
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:31:57)
Hanko, Z+2 psal, že zadávat domácí úkoly je od učitele drzost. Na věcnou odpověď vůbec nereagoval. Chytil se vždycky příspěvku, na který mohl zareagovat nějak povšechně, nikdy neodpověděl na konkrétní situaci nebo otázku. Opravdu mi nepřijde, že diskuze se vyvíjela mimo kvůli zdejším přispěvatelkám učitelkám.
 Hanka 
  • 

Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:41:34)
No, mně třeba připadá, že Delete reaguje věcně a z mého hlediska zajímavě - je třeba vidět, že možnosti jsou, ale ta její třeba stojí na naprosto nadstandardním nasazení, které nelze normálně žádat, což Delete dobře ví.

Jo, Z+2 začal blbě (s trochou tolerance, umožněnou tím, že se mě to osobně nedotýká, bych řekla nešťastně), ale pak už nebyl žádný jeho příspěvek "dost dobrý", připadá mi. A bylo na něj argumentováýno vyššími stupni a gymplem, ačkoliv několikrát jasně psal, že mu jde především o první stupeň... a mimochodem, podle mě má značný kus pravdy s tím problémem dětí nezajímajících se rodičů. A taky si dovolím neznat návod na řešení.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:55:27)
Už šel zase spát ~t~.
 Hanka 
  • 

Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 0:14:23)
Teda o půlnoci mi nepřipadá až tak divné, že jde někdo spát :-)
 Hanka 
  • 

Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 0:16:25)
Dobrou, také prchám. Zítra vstávám :-)
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 0:22:39)
Hanko,
no mně jo ~t~. Já totiž konečně dokázala vyplodit rozumnou větu, takže mně právě začíná doba, kdy můžu začít něco dělat ~;).
Ale ta moje poznámka souvisela s diskuzí o Vánocích a povinností (nebo spíš vnímání povinnosti je slavit), která se také víceméně zvrtla podobně jako ta dneska, tedy že Z+2 začal především moralizovat, což vyprudilo velkou část místního stálého osazenstva, a i to, co mělo nějaký rozumný základ, najednou ztratilo smyl....A najednou jako když utne, Z+2 zmizel, asi šel fakt spát, no někdo tam poznamenal, že tak se to přece má, jít v tu a tu dobu spát atd....
No a teď úplně stejně....Ono je ve výsledku jedno, proč odešel, ta pravděpodobnost, že šel spát, je skutečně velká...ale tak nějak....mám dojem, že by to stejně dopadlo i ve dvě odpoledne, pokud by se diskuze dostala do podobné fáze jako ta o těch Vánocích a jako tahle, prostě "šel spát" odpovídá "skončil s námi" ~d~.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 0:03:18)
Milado,
ale Z+2 psal, že doma úkoly nepsal.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:10:08)
To je práce pro terénní pracovníky a neziskovky. U nás se to začíná docela rozbíhat
 pavla 
  • 

Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 8:27:45)
Nedavani domácích úkolů všem samozřejmě řešení je;-) Nic hrozného se nestane.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:56:48)
Lído,
ano, spousta dětí čte už jako předškoláci. Já mám ve třídě takové jedno, ostatní se učí písmenko po písmenku, jedno dítě jsem chtěla vrátit do školky, protože na školu opravdu připravené nebylo (nepoznalo ani první hlásku ve slově, natož aby dokázalo vnímat jednotlivá písmena, poznat slabiku apod.). A jeho rodiče by mohli povídat, jak se "přípravě do školy vůbec nemuseli věnovat". A to opravdu kromě čtení dávám úkoly až poslední měsíc a to ty individualizované, jak jsem psala. Prostě bez čtení doma by na tom ty děti byly výrazně hůř, než jsou teď. Jsem holt neschopná, no ~d~. A asi i jako matka, když moje děti tu asistenci nejen potřebovaly, ale i chtěly.
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:59:20)
Delete, to samozřejmě závisí hlavně na typu dítěte, žejo. Já jsem asistenci kohokoli u MEJCH domácích úkolů nesnášela už v první třídě...
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:05:33)
Já si svoji první třídu nepamatuju. Nevím, jestli mi někdo asistoval, ani jestli mi to vadilo nebo ne ~d~.

Mohu psát jen o tom, co vidím u svých dětí a u prvňáků, které učím. No a zatím tedy těch dětí, které asistenci potřebují, nebo vyžadují, nebo potřebují i vyžadují, je výrazně víc než těch druhých ~d~. S dětmi, které od první třídy doma ani nečtou, ani nepotřebujou jinou pomoc, se setkávám jen zde v diskuzích.
 Lída+4 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:07:20)
Já si to pamatuju moc dobře, protože se mi do toho babička pořád míchala (bejvalá učitelka obecný školy) a mně to šíleně vadilo.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:04:37)
Čtení je velký problém a minimálně na něj by měli být první třídy dělené. Jedná se o stěžejní dovednost, které by měla být věnována odpovídající pozornost. Navíc je velký rozdíl mezi dětmi jak už do první třídy přicházejí vybavené.
Zrovna zde očekávat, že si dovednost doplní doma je velký problém a může vést k skutečné diskvalifikaci dítěte jen protože jeho rodiče nemají ochotu se mu v tomto směru věnovat.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:13:31)
Z+2,
jenže já to neočekávám, já jsem za tuto spolupráci rodičům vděčná. U dětí, kde to doma nefunguje nebo kde vidím, že si z domova přinášejí nevhodné návyky, zařazuju individuální práci s asistentkou, ale tu mám jen jednu, třídu mám také jen jednu. Jednou jsem měla asistentky dvě a rozdělila třídu na tři skupiny, takže každá mohla jít svým tempem, a problém s tím měla právě ta asistentka navíc, protože ji ostatní děti rušily ~8~. Ale sorry, s tím už asi těžko něco udělám.
Hodiny by měly být dělené, dětí by mělo být méně, měli by být asistenti, mělo by být to i ono.....ale ono není....a učitel se s tím prostě musí nějak poprat v rámci možností, které k dispozici má.
Takže myslíš, že to mám zabalit a nechat to někomu schopnějšímu?
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:21:06)
Delete, já někdy třídu dělím (mám jich 27) na dvě-tři skupiny, ta, co zvládá číst (s porozuměním) věty, dostane samostatnou práci se čtením vět, ta, co zvládá číst slova, dostane samostatnou práci se čtením slov, tu nejslabší skupinu si beru já a dělám s nimi na koberci. Asistentku nemám. Je jasné, že ty skupiny, co pracují samostatně, by se mohly rozvíjet dál, kdybych byla tři, ale jsem jen jedna. Pořád tu máme jakýsi kompromis vedoucí v podstatě k průměrnosti...
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:34:17)
Royo,
jenže já samostatně čtoucí děti mám 2, těm dávám jejich čtení, ale oni většinou chtějí dělat totéž, co ostatní, baví je ta cvičení ve slabikáři a ty aktivity okolo, číst samy moc ne.
Takže ano, mám pro ně pracovní listy, kde dělají podle svých schopností, různě spojují slova a tak, ale pořád to není to čtení nahlas, které oni tak strašně moc chtějí předvést.
Mně právě hodně vyhovovalo, jak jsme tam byly tři, za tu hodinu se každý dostal ke slovu výrazně víckrát a kromě té asistentky jsem neměla dojem, že by se děti vzájemně rušily. Mně by to takhle vyhovovalo hodně, ale k tomu musí mít člověk i podobně naladěné spolupracovníky ~d~.
Mně se teď bohužel děje spíš to, že ta moje asistentka, co chodí už i do těch dalších tříd, začíná srovnávat a sklouzávat do toho běžného standardu, kdy celá třída sedí, všichni jsou zticha, pracuje jen jeden, a asistentka se věnuje pouze dítěti, které ji má v papírech ~d~. A to je přesně to, k čemu já směřovat nechci.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:44:08)
Delete, nám je to jasné, že je to celé špatně postavené, škoda, že ti, co o tom rozhodují, mají jiné priority. Přeju ti hodně sil a hlavně taky nezapomeň pečovat o svoje potřeby, ať nevyhoříš - to se prý stává právě těm nejnadšenějším a nejpilnějším. ~x~
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:30:41)
Royo,
dík. Momentálně se obávám, že nevyhořím, ale shořím na pitomé závěrečné práci, se kterou se tu rvu a která mi vůbec nejde, přitom ji mám za týden odevzdat ~n~.
A samozřejmě, že největší problém mám s dodržováním formalit....jako na jednu stranu nám čas ani rozsah práce nedovoluje udělat plnohodnotný výzkum, ale na druhou stranu je třeba dodržet pravidla pro výzkumnou práci ~q~. Se tu z toho asi pos..... . Pardon.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:35:51)
Delete, musíš k tomu přistupovat už s tím, že je to prostě třeba nějak uplácat, abys vyhověla. Pokud budeš k tomu ještě chtít, aby to všechno dávalo smysl, tak se utrápíš. Rozliš co děláš kvůli papíru ze studia, a co děláš, protože to má smysl. Už dávno jsem zjistila, že to nebývá slučitelné... Fakt soucítím ~;((
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 23:42:31)
Royo,
no já píšu práci, která dává smysl, ale nevím, jak to nacpat do té šablony, která mi v případě takové práce smysl nedává ~j~. A teď mi došlo, že ty vlastně víš, co píšu ~t~.
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 20:54:13)
Delete, ráda tě čtu a fandím ti. Kdybys měla pocit, že ti můžu třeba pomoci, napiš e-mail. Good luck! ~;((
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:28:36)
Tak minimálně se snažíš najít cestu. To je hezké.

 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:52:05)
Ale já o tom, že to je jen o učitelkách nenapsal ani řádek. Je to, ale i o učitelkách. V těch prvních příspěvcích jasně píšu o špatném systému školství. Čím víc očekávají od domácí přípravy, tím víc vytvářejí diskriminační prostředí. A samozřejmě, že problém se primárně týká prvního stupně. Pokud dítě vše zvládá už samo, tak je relativně jedno jak motivované má rodiče.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 22:01:11)
Já se podělila moc jste nereagovaly pozitivně navíc stejně nemám sílu cokoliv prosadit a Z+2 taky asi neprosadí nic
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:56:36)
Nevím, co míníš prvními příspěvky, ale psal jsi, že zadávání úkolů je ze strany učitele drzost. Na moji argumentaci poté jsi nereagoval.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:26:45)
Fakt nehodlám řešit pravopis na nějaké přitroublé diskusi. Na to jsem moc pohodlný.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:27:58)
Báro,
obávám se, že to bylo myšleno ve stylu "my už jsme se vyspinkali", když máma mluví k miminu, tedy čiště na osobu, se kterou Z+2 diskutuje, tedy na ženu. Ztrácím se ve stromu, takže si nejsem jistá, o koho jde (asi šuplík), ale protože tu jiný muž v diskuzi momentálně není, tak je to vlastně jedno. Prostě on se do toho "utekly" nezahrnul.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:36:10)
Báro,
aha, já to všechno nečtu ~f~, a tady mi to přišlo, jak jsem popsala, což ale Z+2 následujícím příspěvkem stejně popřel. Tak jsem si to myslela špatně ~;).
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:45:20)
Šuplíku,
no kdyby myslel konkrétně tebe, tak mluví k ženě, takže "my (jakože ty) jsme utekly". Ale je to jedno, myslím, že tohle řešení i/y bylo tak nějak zbytečné.
 pavla 
  • 

Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 8:20:12)
Z+2 ma docela pravdu, ale rekla bych, že diskriminováni jsou v tomto systému všichni. Dítě z nespolupracujici rodiny nemá kvalitní domácí přípravu, dítě chytré procvicuje zbytečně věci, které umí a dítě slabé ze spolupracující rodiny zabije čas delanim povinných úkolů, takže na individuální procviceni toho,co mu nejde,neni prostor. Pokud nemohou být úkoly individuální, pak opravdu nemají smysl.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:49:00)
Jasně, takže to, že mám na něco názor znamená, že to musím dělat? Zajímavé a odvážné tvrzení. Nemám ho rád. Tahle snaha vyloučit oponenta mi přijde dětinská.
 sarmi 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:19:29)
ale předtím si od dětí pozjišťuje, kdo má jaké odpolední kroužky, aby ten úkol vůbec stihly napsat, přece!!! ~;)
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:23:56)
Přesně. Tohle od nich očekávám. Zvlášť na prvním stupni.
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:24:53)
prosim, prosim. Udelej si pajdu a ukaz nam, ze to opravdu takto jde.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:42:40)
Proč by to nemělo jít?
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:39:04)
No a co? Jednání s rodiči je součást tvé práce. Že jsou nesoudní je normální a není na tom nic k divení.
 Kaja222 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:24:03)
nene, to je malo individualni. Ucitelka musi presne vedet, jak na tom dite je a vypracovat kazdemu plan na vyuku a vzdy pred hodinou nachystat/vypracovat pracovni listy, individualne cilene na dite a jeho schopnosti.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:27:04)
No ano proč ne?
a zároveň je třeba nebo lépe řečeno nutné snížit počet dětí ve třídě a dát učitelům asistenty. Ti by bylo možné částečně a levně zajistit tím, že poslední rok studia na ped. Fakultě by byla jen praxe na pozici asotenta a psaní diňlomové práce, která by díky tomu mohla být zaměřena dalwko více na praxi a opravdové problémy školství
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:05:40)
Šuplík, ne v 5 ročníku jsem myslela. Za totáče byla pajda 4 letá a stačilo to využila bych páťák právě na praxi a neměla bych problém s tím, že neplacenou nebo jen málo placenou.
Dcera na učňáku měla praxi tři roky každý sudý týden takže odpracovala zadarmo rok a půl. No neodvážím si tvrdit, že pekař nebo florista potřenuje víc praxe než učitel. To že je běžně postaven sám do třídy a dělej co umíš vidím jako velký nedostatek. osobně jsem se do školství dostal a v pokročilém věku, zkušeností z práce v různých oborech včetně práce na směny, zkušeností s dítětem a jeho poruchami SPU a začínala jsem jako asistent neskutečně mnoho mi to dalo, jako to že to že jsem mohla pozorovat zkušeného pedagoga při práci. Dlouhodobě, kdy si ten učitwl se na mě zvykl a tudíž pracoval přirozeně
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:27:47)
Jitys,
já takhle domácí úkoly dávám. Vždy v pondělí na celý týden, někdo má víc psaní, někdo víc matematiky, někde je víc češtiny (skládání slabik, hledání prvního písmene nebo slabiky), prostě podle toho, co skutečně potřebuje procvičovat. Papír má 4 oddělené části, ale je na dětech a jejich rodičích, kdy co udělají, kolik který den a tak. V pátek potom vyberu.
 sarmi 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:30:50)
to je super, z+2 ovšem neuznává úkoly z principu, takže bys taky neuspěla.
ty jo, už začínám být jízlivá, to nebylo v plánu...
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:33:34)
Já jsem např. domácí úkoly dětem dávat nechtěla, jen dobrovolné, ale rodiče si sami vyžádali (a opakuje se to v jiné třídě, takže to nebude výjimka), že chtějí úkoly pro děti povinné, protože je prý chtějí vést k tomu, že škola je povinnost a povinnosti se musí plnit...
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:48:54)
šuplíku,
ano, spát zvládám, tak 4 hodiny denně ~;). Ale to i díky dalším přípravám. Na přípravu těch úkolů padne minimálně půlka neděle a v hodně času padne i na kopírování, protože člověk musí dost počítat, kolik kterých má udělat, takže v pondělí bývám ve škole hodně brzy, abych stihla nejen připravit tabuli, ale právě i to kopírování. Nezdá se to, ale se vším ostatním (na každý den 2 - 3 pracovní listy pro ty rychlejší, někdy individuální práce pro ty slabší) mi to kopírování zabere klidně 30 minut a to musím mít štěstí, že nikdo jiný kopírovat nepotřebuje.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:52:58)
Delete, kdysi jako bezdětná jsem tomu taky věnovala veškerý volný čas. Připadá mi alarmující, že pokud má člověk dělat svou práci tak, aby měla smysl a přinášela optimální výsledky, musí tomu obětovat všechno včetně volného času a peněz, které za to přirozeně nedostane. Systém je prostě úplně špatně, ale není vůle s tím něco dělat. Naopak se zdá, že účelem je učitele zcela demotivovat.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:04:50)
Royo,
víš co, já to dělám, protože se tím momentálně seberealizuju. Byla jsem dlouho doma. A tak nějak mám pocit, že ono to tak bylo vždycky, že kdo chtěl dělat vše co nejlépe, tak musel jít za běžné hranice "normálnosti". Že snad právě proto se dřív učitelky nesměly vdávat, aby se ta jejich energie netříštila (tohle jsem někde četla, jen si nevybavím kde, protože za posledních 14 dní jsem toho přečetla o vývoji českého školství, že je mi z toho blivno ~f~).
Co bych uvítala, kdybych neměla těch dětí 25, ale tak 16. A kdybych třeba nemusela strávit 3 odpoledne hledáním lavice a dvou židlí, které podle nějakého lejstra ve třídě mít mám, ale fyzicky tam nejsou. Kdybych mohla být o přestávce ve třídě a nedělat dozorce na chlapeckých záchodech a zároveň trnout, co se děje v těch čtyřech třídách, co mám v tu chvíli pod dohledem. Kdybych nemusela strávit odpoledne v jídelně a u chodu, pouštět každého žáčka osobně ven, zakazovat vstup rodičům, v jídelně utírat každé rozlité pití a uklízet každý rozbitý talíř...případně odsuplovat celou odpolední družinu. Protože to si myslím, že fakt do náplně mojí práce nepatří a ty 2 - 4 hodiny, které takto každý den ztratím, mi prostě v té přípravě chybí. A jdou věci, co doma neudělám, přitom ve škole nemůžu zůstat libovolně dlouho....Tohle by mělo být jinak. A vlastně se pak není co divit, že člověk při tom náporu odbourává, co odbourat lze, protože to okolí považuje za méně podstatné (jako třeba individualizované úkoly), přestože by mnohem radši odboural něco úplně jiného, co ale jaksi odbourat nejde, protože na tom systém bazíruje (jako třeba ty dozory a inventarizace).
 sarmi 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:07:57)
del, nemůžeš v práci zůstat jako nařízení shora nebo protože jsi vázaná na povinnosti s vlastními dětmi?

já bych kolikrát zůstávala i déle, ale nejpozději o půl 4 zpravidla fičím, vyzvedávám dceru ze školky a kluky ze školy.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:12:22)
sarmi,
nemůžu kvůli zavření a kódování školy. Zůstat po 16. hodině lze jen po předchozí domluvě, což je ale skoro nemožné, protože ta potřeba tam zůstat déle často vyplyne až během toho odpoledne, kdy se postupně navalí ty další "povinnosti", co musíš přednostně.
Jinak už využívám toho, že holky jsou starší a víceméně samostatné, takže moc neřeším, kdy domů dojdu. Navíc muž v tomhle hodně pomáhá a třeba večeři posledního půl roku prostě řeší on. No a kdyžtak si holky poradí i samy.
 Roya 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:14:53)
Delete, je to tak, a to jsi ještě nenapsala všechno (údržbář ve třídě, výběrčí neustále různých částek peněz atd. atd.) a nepíšeš vůbec o nesmyslné administrativě, která se třeba u nás dělá dvojmo až trojmo (papírově i do počítače + leckdy znova v různých soupisech apod.).
Dozor - to je zodpovědnost, u které se jen můžeš modlit, aby se nic nestalo, a když už se stane, tak abys měla svědky, že jsi byla tam, kde jsi měla být (a je to stejně jen formální, protože všude najednou být nemůžeš)...
Já vím o spoustě vylepšení, která bych do své výuky ještě mohla zavést (i když se i tak v mezích možností snažím), ale nemám na to čas/sílu - po tom všem, co se musí udělat, protože "to by se inspekci nelíbilo", jak lze pravidelně slyšet na naší škole.
 Delete 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 20:24:27)
Royo,
jasně, že jsem to nevypsala všechno. Jo a ta administrativa....permanentně prudím u zástupkyně, protože nikdy nevím, jak co mám vypsat, aby to bylo správně ~f~.
 Ráchel, 3 děti 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:07:04)
na ty dozory by měli být zaměstnaní extra pracovníci, jako ve Francii
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:09:46)
Samozřejmě, je nesmysl aby dozoroval učitel. To logičtější je ten školník.
 Z+2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:17:23)
No a přesto je logičtější než vzdělaný pedagog.
 Jahala. 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 21:19:43)
Šuplíku, to je další paradox našeho školství. Musí být zajištěn ped.dozor pro který to ovšem není ped. Činnost.
 Tragika 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:45:14)
Delete, individuální domácí úkoly? To je na metál pro učitelku. Proč má prvňák škrtat do zblbnutí v DÚ jablíčka, když už umí násobit? Proč má druhák počítat 20+10, když zpaměti sčítá trojciferná čísla?
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 19:40:18)
Tragiko, u nás bohužel: protože toho má pí. učitelka "prostě moc a ve třídě dítě s ADHD", takže si představuje, "že hlavně musíme táhnout za jeden provaz" a já domluvím dceři, která nosí v první třídě trojky(!) z matiky a poznámky za nepozornost, když se sčítá a odečítá do 9 (a dcera se pak ptá doma na počítání se zápornými čísly a zlomky a chápe to). No nic, našla jsem kroužek pro matematické šikuly nedaleko (ačkoliv naše škola deklaruje rozšířenou výuku matematiky!), tak uvidíme, zda to pomůže vrátit dceři ztrácející se motivaci...
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 19:59:30)
Protože je slušně asertivní a taky sebemotivující (na rozdíl ode mě, já byla hodná a poslušná autorit a nedoporučuju), takže si vybírá to, co ji baví - a místo nakreslení devíti koleček a pak drilového sčítání do těch 9 vykrouží devět malých "mandal" a sčítání dodělá těsně před odevzdáním - a nestihne. Dává tiše, leč důsledně najevo, co se jí děje v hlavě, nevyrušuje. Njn.

Číst si nesmí ("To by pak chtěl každý, že jo?"), nabízela jsem kopírovat úkoly navíc (není jediná ve třídě, ale zřejmě to jiným rodičům tolik nevadí, pí. učitelka odmítla), ve výuce jsem byla vícekrát, pí. učitelce jsem pomohla vyrobit nějaké ála Montessori pomůcky dle jejího zadání, ale prý je děti používají minimálně.
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 20:40:25)
Nj, tak bych to právě udělala já - a pro samé povinnosti a ve snaze splnit vše, co po mě chtěly autority, jsem často nedělala, co mě fakt bavilo... :-) Dcera "chytře" argumentuje, že první úkol je kreslit, tak to pořádně kreslí.

Toto zvládnout je ale fakt podle mě na pí. učitelce. Bohužel těma trojkama v první třídě to u mě zazdila (dceři je to naštěstí poměrně jedno a dělá svou práci tak, jak umí nejlíp).
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 21:02:20)
Jj, po čtyřech měsících k tomu žel dozrávám. Bohužel je ve hře komplikace - nejlepší kamarádka ve třídě (už 3 roky od MŠ), jež byla hlavním důvodem, proč jsme před rokem podstoupili (zpočátku poněkud manipulativně odmítavé) vyšetření v PPP a dostali štempl na akceleraci docházky (dcera je říjnová). Já měla vybranou vedlejší školu, kde jedou Frause a genetickou metodu, ale chápu a respektuju tříletou přátelskou vazbu (různé konstelace obou holčiček je myslím obě rozvíjejí a baví je to, dneska u nás např. už druhou noc přespávají spolu).
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 21:25:14)
Jak říkáš. "Hodila" jsem před svátky odpovědnost na dceru (bez poznámek a trojek z matiky - nebo jiná škola, ale uvnitř si myslím, že to je level pro zralejší dítě), po vysvědčení si o tom společně promluvíme. Pí. učitelka to má v e-mailu taky. No, máme ještě 30 dní, tak všichni uvidíme. ~;((

Když o tom tak přemýšlím, přijde mi, že v našem transakčním trojúhelníku pí. učitelka jede v roli kritického rodiče, dcera v dospělém a já to trochu kazím, protože to vnitřní neadaptované dítě hodně krotím ~j~
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 21:51:19)
Divá Báro, myslím, že ti neuniká nic. Osobně to za truc nepovažuju, protože dceři je šest a dva měsíce, je zatím poměrně bezelstná a přímočará. Dělá to tak, protože jí to dává smysl - o tom, že je v triviu a speciálně v počítání dost napřed, ví ona sama i pí. učitelka (s ní jsem mluvila, potvrdila to), netají se s tím, ale nemá potřebu "exhibovat".

Hloupé mi přijde, že ty trojky nebyly "hotovo napůl", ale jednou nestihla dva příklady z deseti a podruhé něco podobného. První poznámku přinesla za to, že po kompletním vypracování půlstránky v matice si tiše kreslila na kreslicí tabulku.

Co obětovat - začínající demotivaci u diagnostikovaného nadání, když pravděpodobně příští rok bude mít jinou pí. učitelku (ale je to loterie), nebo letité kamarádství, které možná bude těžko opakovat?

Baby, raďte...
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 21:58:52)
Jistá si nejsem, předpokládám to s pravděpodobností limitně se blížící k jedné. ~d~
 N. 
  • 

Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 21:55:13)
A kamarádka je v te třídě spokojena? Znam pripad, kdy kvůli potížím jedné kamarádky změnily školu obě holčičky. Ale obě školy jsou stejne daleko, není rozdíl v dopravě.
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:01:43)
Bingo. Kamarádka signalizovala jistou nespokojenost už v říjnu, probíraly jsme to s její maminkou, ale zřejmě se to normalizovalo a je to u ní také složitější (logistika více dětí).
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:12:53)
Jj, udělám to, "svezení" je komplikované, holky baví rozdílné věci, tudíž i kroužky (šachy x keramika, lezení x sportovky). No, zatím jsem nám dala čas... ~d~
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:11:12)
Spíš 6, ne? Jak to funguje časově, když budu chtít přestup (tj. s jakým předstihem obvykle s ředitelem řešit - a neberu zatím v potaz otázku naplněnosti v konkrétní škole)? Díky, holky.
 N. 
  • 

Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:17:00)
Kamarádka zvládla přestup zařídíme během týdne, já jsem přestup zařizoval v půlce června, a dcera měnila školu až od září. Další přestup jsem zařizoval v květnu, taky od zari(první přestup kvůli bobr učitelce, druhy kvůli stěhování).
U vas by možná mohl přestup klapnoit k pololetí, pokud by druhá skolamela místo.
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:24:02)
V pololetí jsme domluvené s dcerou na bilancování, tak uvidíme. Promiň, bobr učitelka je překlep, nebo typologie DISC? ~g~ Každopádně díky za rozjasnění chmur...
 N. 
  • 

Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:25:20)
Bobr je preklep, blba tam mělo byt.
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:33:07)
Dík, škoda ~d~
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:45:34)
~b~ Jj, je to třeba tady http://www.annella.cz/o-typologii-disc.html, bobr je v hantýrce poslední typ C - podle mého ideální úředník nebo archivář, špatný učitel 1. stupně - tedy krom jakýchkoliv jiných asociací ~y~
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:26:38)
Šuplíku, no právě - ale jak alespoň lépe než náhodně vyloučit "zblátování"?
 Wicca + wička 


Re: všechno špatně...  

(2.1.2015 22:42:04)
Díky, známé dítě nemám, ale rozhodím sítě. Váhám, zda omrknout dvě potenciální školy předem teď (dle hesla "kdo je připraven, není zaskočen"), nebo až padne rozhodnutí pro změnu (zase nejhorší smrt je z vyděšení)?
 Ropucha + 2 


Re: všechno špatně...  

(1.1.2015 19:31:54)
Jitys, ale jo, to se dělá, že různé děti dostávají různé úkoly. To není žádný velký problém ani v početné třídě.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 19:10:31)
Já jsem proto, aby se věnoval tomu prvnímu cizímu jazyku a to navíc konkrétně angličtině. Proti výuce dalších cizích jazyků naprosto nic nemám, ale jen u dětí které na to mají ambice a schopnosti a až po zvládnutí AJ. Tu považuji v současném a hlavně budoucím světě za nutnost. Globálním dorozumívacím prostředkem a absolventi co k nám přicházejí z současných VŠ jí rozhodně nevládnou.
 Kaja222 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:48:55)
tohle nekde nejde ciste z organizacnich duvodu. Na velkych skolach to zorganizovat pujde, ale na malych tezko.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:54:45)
Když se chce a přemýšlí, tak toho jde zorganizovat spoustu. Když nechce, tak se najdou důvody proč to nejde.
Samozřejmě, že to souvisí i z mého pohledu nevhodným způsobem financování školství.
 Roya 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:08:27)
"Na tom, že je to drzost učitele trvám. Svoji neschopnost a své úkoly deleguje na rodiče, protežuje tak děti rodičů co jsou schopni a ochotni se výuce za učitele věnovat."

Domácí úkol není pro rodiče. Domácí úkol si má dítě dělat samo. Že rodiče často nedokážou přenést přes srdce, že by jejich dítě doneslo úkol v horší kvalitě, než si rodiče představují, a proto buď u dítěte sedí nebo ho nutí to předělávat apod., není věcí učitele.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:09:40)
"Domácí úkol není pro rodiče. Domácí úkol si má dítě dělat samo. "

To, samozřejmě, všichni vědí. Ale realita je jiná.
 Roya 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:11:37)
Ale že je realita jiná, není drzostí učitele, s učitelem to nemá vůbec nic společného.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:18:30)
Já o drzosti nepsala.
Prostě to bude vždycky tak, že některým dětem se rodiče věnují, s úkoly jim pomáhají, případně látku ještě proberou a dítěti ji vysvětlí, jinde dítě ani neví, že úkol má, nikdo se ho nezeptá, do školy jde třeba bez něj. Jiní rodiče nechají dítě, ať pracuje samostatně.
Když vezmu v úvahu, že někteří učitelé úkoly ještě známkují, tak mi jejich nesmyslnost přijde ještě větší.
Spoléhat na to, že děti se naučí doma látku, která se probírá ve škole, je nefér vůči dětem, které ten extra čas navíc nemají a musejí spoléhat jen na to, co vyloží učitelka.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:22:26)
~R^
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:23:52)
O to nejde. Výklad má udělat učitelka. Dítě by mělo samostatně napsat úkol, když už nějaký. Ale pokud to učitelka nestíhá, látku dostatečně neprocvičí a spoléhá na rodiče, případně úkol ještě oznámkuje, není mi pak jasné, od čeho tam je.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:34:34)
to je prostě vždycky subjektivní - výklad dám, ok - u třeťáků ale stejně větší část hodiny procvičujeme a procvičujeme, na tabulkách, přes folie, na pomůckách, ve skupinách. ale jde o to, že těm slabým stejně vždycky pomůžu a totéž očekávám od rodiče. ti bystří prostě budou mít zpravidla výhodu.~d~
horší je, když těch slabších je více, pak jsou děti s dys poruchami a ti rychlíci... a je jich 29. to jsem měla vloni, vím i o třídě o 34 dětech, to je teprve masakr. letos mám 23 a i to je při nerovnoměrném rozložení samostatných a slabších dětí těžké.
kdybych byla ministryně, uzákoním max.20! jen nevím, kde bych na to vzala prachy... howk!~;)
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:37:59)
Ano, je to subjektivní. Jen říkám, že známkovat úkoly je hovadina. I když na druhou stranu - ty slabší děti, co nestíhají, si při podpoře rodičů mohou na úkolech nahnat nějaké ty jednušky, co třeba ve škole nedostanou. Některé jsou i snaživé, dají si s tím třeba doma práci, když mají víc času.
Nejhorší kombinace - slabé dítě a nezájem rodičů.

 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:42:29)
lassie, já dú taky hodnotím ~d~, ale děti ví, že je to pro ně spíš pochvala, že dobře pracovaly, nezapočítávám jí do klasifikace. možná jsem měla zvolit razítko, ale už se stalo. tam, kde děti mají chyby, označím a chci, aby si to dítě opravilo.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:00:00)
ok, v pořádku.
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:43:30)
Bystří budou mít výhodu.
No oni ji prostě maj, ale kvůli tomu nemůžu přetížit ty nebystré.
To je známá chyba u dyslektiků neumí číst, tak musí hodně číst. Výsledek je, že mu čtení a celou školu znechutím.
Ano malý počet dětí ve třídě, asistenti ve třídě je cesta kterou musí naše školství jít.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:47:37)
pozor, ne hodně, ale pravidelně! mimo třeťáky učím i reedukace. texty děti mají krátké, trénují hlavně ve čtenářských tabulkách.~d~

děti s hendikepem to budou mít vždycky o trochu těžší. musí cítit podanou ruku, ale ta práce je hlavně na nich a rodinném zázemí.
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:57:27)
Ano, ne hodně, ale pravidelně. To často i učitelky zaměňují nebo si neuvědomí, že to co je Ok délka pro Pepíka je moc pro Jeníka. Dítě má kromě běžných úkolů ještě procvičovaní z PPP a rázem je toho fakt hodně
Pokud dítě s problémem ještě marodí jsi v neřešitelném problému, dohánět zameškané nebo procvičování toho naučeného a a náprava. To už je moc na kohokoliv natož pro slabší dítko. A to opravdu nejsem rodič který trvá na samých jedničká, ale tak nějak chci aby dítě prolezlo a k tomu bylo spokojené a šťastné
 Roya 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:23:56)
Lassie, s tím souhlasím. Taky domácí úkol nemá nahrazovat výuku ve škole, ale má umožnit dítěti procvičit, co potřebuje, a učiteli dát zpětnou vazbu, jak dětem co jde - právě aniž by musel známkovat (známkovat úkoly je opravdu zbloudilé). To ovšem předpokládá spolupráci rodičů s učitelem v tom smyslu, že s dětmi úkoly nedělají. Pokud některému dítěti může pomoct krátká denní příprava doma, může to učitel rodičům doporučit.
Já třeba naopak rodiče brzdím, aby děti zbytečně nezatěžovali prací navíc, když jejich děti látku ovládají.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:25:08)
Jo, s tím naprosto souhlasím.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:59:23)
"Spoléhat na to, že děti se naučí doma látku, která se probírá ve škole,"

Nechci ani nemohu mluvit za učitele, ale odhaduji, že většina domácích úkolů se nedává z tohoto důvodu.
Dítě se základ naučí ve škole, ale potřebuje ho upevnit, zautomatizovat ... a k tomu přispěje domácí procvičení.
Jak už bylo psáno, když bude ve třídě omezený počet žáků a budou k dispozici asistenti, zvládne se třeba více procvičování v rámci školní výuky, ale v běžné pětadvaceti- třicetihlavé třídě to je vždy kompromis mezi tím, co by potřebovali ti nejbystřejší a ti nejslabší.
 Ráchel, 3 děti 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 21:07:52)
já se zeptám, dozvím se, že úkol nemá a pak z něj přinese pětku ~8~
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:38:02)
a jak se to má zjišťovat, ten přínos?~;)
dětem dávám krátká cvičení z té látky, kterou jsme ten den probírali - nyní jsme u vyjmenovaných slov, v mat písemně sčítáme a odčítáme + násobilka. případně procvičování staršího učiva pro připomenutí. každý den na střídačku buď čj nebo mat, učiva je fakt dost.
jestli je to pro rodiče zrůdnost nevím, na schůzkách nikdo nic nezmiňoval, nikdo mi kvůli tomu nevolal ani nepsal email...
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:48:24)
sarmi, předpokládám, že to bude jako zde - někdo tvé domácí úkoly považuje za zrůdnost a drzost a jiný je vítá.
Když byly mé děti na ZŠ, bylo to stejné - někteří rodiče se bouřili, že děti mají moc úkolů, a jiní se bouřili, že jich mají málo.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:55:36)
já se fakt snažím být rodičům co nejvíc otevřená, někteří z nich to vítají a spolupracují bez problémů. ale zatím nikdo nepřišel s tím, že úkoly ze dne na den nebo obecně domácí úkoly chtějí zrušit, fakt ne.
ono možná by stačilo chodit do školy třeba jen čtyři dny... ~;)
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:57:46)
"ono možná by stačilo chodit do školy třeba jen čtyři dny..."

To by bylo úplně bezva. A práce na 4 dny taky.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:58:52)
no moment, já bych chodila jen tři! ten čtvrtý den by to zvládl školník...~t~
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:00:59)
A co rovnou prohodit víkend a pracovní dny? :-)
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:02:27)
ty jo, nobelovku máš v kapse! za mír!!!~t~
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:04:29)
~t~~t~~t~

Vzdávám se jí ve prospěch Wintona.
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:05:03)
Chudák školník
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:01:23)
Sarmi, podle mě záleží hlavně na míře: úkol na pár minut asi většině rodičů vadit nebude, dlouhé náročné úkoly už budou vyvolávat kontroverze. To může být opravdu známka, že učitel nezvládá, nebo je nesoudný a příliš náročný.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:57:32)
pořád je ta možnost, že v pondělí ráno učce zavoláš s tím, že dítě bylo nemocné a úkoly nezvládlo.
jestli úkolů naložila opravdu hodně, je to možná její začátečnická chyba. není od věci s ní o tom promluvit.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:33:30)
Tak o co Ti jde? Zpětná vazba je důležitá i pro učitele.
 sarmi 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:36:13)
přiznávám, jsem asi natvrdlá. za to může 14 dní flákárny, už aby to skončilo ~;)...
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:28:44)
No to je strašně těžké, ale v podstatě to znamená že slabé dítě, které má už tak dost problémů, bude přetížené protože potřebuje daleko víc času na pochopen. Takže by měl být kladen důraz na vyučování efektivní s individuálním přístupem, ale né přetěžováno, protože to vede k negativnímu přístupu k učení a čemukoliv školnímu, cože ovšem v běžné školství při frontální výuce dost neřešitelný problém.
 Tragika 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:37:47)
Jahalo, jak bys to chtěla praktikovat ve třídě s dvaceti a více žáky? Je celkem běžné, že v každé třídě se vyskytne x dětí s dys poruchami a ty prostě nezvládají běžné tempo bez domácí přípravy. Pak jsou děti průměrně a podprůměrně inteligentní, či děti hyperaktivní, které se soustředí max. 20 minut z celého školního dne. Co s těmi? Čekat, až poberou učivo i ony? A jak k tomu přijdou jiné děti, které se ve škole nudí, protože se 1000x probírá to, co hned napoprvé pochopily.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:46:00)
Ano, tohle synovi ve škole hodně vadilo, že se všechno opakuje 1000x dokola. Na jazykovce to bylo trochu lepší a na osmiletým gymplu už to bylo skoro dobrý.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:53:08)
Inko, to je logické a normální u všech dětí, kterým by stačilo slyšet všechno jednou, dvakrát ~d~ Ty se holt na prvním stupni obvykle nudí. Protože učitelka nesmí dávat domácí úkoly, aby nebyla považována za drzou, takže musí všechno opakovat do bezvědomí tak dlouho, dokud to nepoberou i ti nejslabší. Na prvním stupni se učí věci, které opravdu všichni musí pobrat, takže to je náročné.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:11:09)
Tohle je teda šílený přístup. Něco jako opakování matka moudrosti, co? Jo drilem a opakováním se učilo v 18 století. Doufal bych, že v současné době si dokáže pedagog najít i lepší způsob jak pomoci těm slabším než látku padesátkrát zopakovat.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:17:29)
Dril je něco, co spolehlivě mnoho dětí odradí. Když děti denně čtou nějakou zajímavou knížku a něco z toho i mají, je to něco jiného, než když denně vyfasují x příkladů, k tomu píšou a ještě musí číst.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:32:19)
Souhlas. Já si vedla ještě skoro ve 30 slovníčky, právě kvůli té psané formě a lepšímu zapamatování. Píšeme tu úkolech ze dne na den, to opravdu podle mého názoru není nutné.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:40:02)
Jo, ok, ale dítě má více předmětů a kdyby mělo denně všechno ještě doma procvičovat, pak opravdu nemůže mít žádné další aktivity. To je právě představa některých učitelů - že jejich předmět je jediný důležitý. Slovíčka taky ideálně denně. No a čtení - tam je to jasný, taky je, samozřejmě, každodenní čtení efektivnější. A pak se dětem sejdou tři úkoly a některé učitelé ještě známkují.
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:51:34)
K tomu naprosto idiotský zákaz vypracovávání úkolů v družině, kdy je na to prostor a jsme u naprosto neproduktivního stresu.

Chápal bych DÚ formou doporučení, ale jako povinnost je to zhovadilost. Ze dne na den pak jako nesmyslnou buzeraci a nadzařováním školy nad zbytkem života.
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 19:11:50)
promiň ne jen, že na to v družině není vždy čas, velmi záleží na tom kdy dítě odchází, ale nejsou tam ani ideální podmínky jako např. klid na práci. Přesto pokud někdo chce v napsání úkolu mu nebráním, jen mu to nekontroluji a nepodepíšu.
 Lída+4 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 19:57:34)
Jahalo, copak o to, úkoly jsem nekontrolovala ani nepodepisovala ani doma. ~;)
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:38:44)
Cest jak naučit jazyk je nepochybně spoustu a přiznávám, že u něj potřebu jeho opakování vidím. Osobně bych byl radši, kdyby byly jazyky v našem základním školství pojaty jinak. Preferoval bych každodenní byť kratší úseky. Ale to by chtělo spoustu organizace a přemýšlení.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:18:19)
Šuplíku, koukej vymyslet lepší způsob, jak naučit děti počítat, než drilovat dokola příklady! ~:-D

 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:19:46)
Tak ty příklady počítají ve škole, ne? Proč tam tedy chodí, když můžou drilovat doma?
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:25:06)
Lassie, to je stále dokola: ve škole určitě drilují také, ale ve škole si v první řadě vysvětlují podstatu, učí se princip, a pak je třeba to u každého individuálně upevnit a procvičit a k tomu pomůže i procvičování doma. Někdo domácí procvičování možná nepotřebuje (ti nejbystřejší), někomu pomůže.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:34:13)
" Někdo domácí procvičování možná nepotřebuje (ti nejbystřejší), někomu pomůže."

Ano, Anett, je to dokola. Když někdo extra procvičování pomůže, když ho potřebuje, může ho mít. Ale není nutné dávat všem povinně dril navíc.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:35:41)
když někomu...
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:40:05)
Lassie, všem vždy povinně určitě ne.
To musí posoudit učitel, komu zadá jaké úkoly.
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 19:01:54)
A rázem toho vyjdou jako přetížené slabé děti, protože on přece peocvičovat musí~d~
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:42:56)
Přesně. Zvlášť když vlastně netuším proč to dělám a dělám to protože se to tak dělá. To je úplně špatně.
 Kaja222 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:25:25)
treba Hejneho matematika. Samozrejme, castecne tam dril je take, ale deti maji moznost premyslet a objevovat.
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:30:30)
huhu, možnost přemýšlet a objevovat je skvělá, ale ty objevené principy stejně musíš procvičit tím, že budeš počítat příklady, nebo ne?
 Kaja222 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:47:37)
no vzdyt to pisu.

cetla jsem nejakou studii, ze scitani tech nekonecnych sloupcu je nesmysl, dite (i dospelej) pak uz zacne delat chyby ciste z nepozornosti.

Dejte mi spocitat 30 prikladu na jedno kopyto x+y a zarucuju, ze tam budu mit aspon 2 chyby.
 Kaja222 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 19:22:04)
ja kdyz vidim ty sloupecky u ctvrtacky, tak tam jich 20-30 pod sebou je. Vsechno na jedno kopyto
12+48=
25+57=
...
 Tragika 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 19:38:47)
Huhu, tyhle příklady počítáte ve čtvrté třídě? To snad ne. ~e~
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:29:36)
Děti z naší školy, kde se podle Hejného vyučuje, nemají na gymnáziích problém a vyhrávají i matematické soutěže....
 Z+2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 18:27:33)
No to je otázka. Záleží samozřejmě na tom o čem se bavíme. A i ten dril se dá provozovat různou formou. A rozhodně není samospasitelný.
Ale jsme zpátky na začátku a to je co je cílem výuky na ZŠ? Co je cílem školství jako takového a jaký absolvent má být výstupem. Pokud chceme na konci různorodé lidi, tak to, že je 9 let učíme všechny podobným způsobem to samé se mi jeví jako neadekvátní a že máme na ně podobné požadavky jako vyloženě hloupé.
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:47:57)
Tragiko, píšu je to problém, ale když ti něco nejde, tvá ti to déle a víc tě to unaví takže čekat, že tím strávíš o x času víc stává se neproduktivním. Chce to opravdovou změnu ve školství a snížit počet dětí ve třídě. Je to drahé a neradi to sliší.
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:49:29)
Šmarja, Jahalo, doufám, že se opravíš.... ~e~
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:58:55)
Tím, že jsi reagovala už tp nejde. Já to tu diktuji a píše za mě automat. Napsal s liší a já to jen scukla ~7~~7~~7~
 Lassiesevrací 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 17:00:19)
Aha, to jde opravit i původní příspěvek? To je dobrý....
 Ropucha + 2 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:42:05)
Jahalo, naprosto souhlasím, že vyučování by mělo být efektivní s individuálním přístupem.
Ale domácí úkol nemusí znamenat přetěžování, může znamenat třeba deset-patnáct minut, kdy si dítě připomene, co se ve škole učilo, nechá si to znovu proběhnout hlavou, což mu pomůže, aby se mu to v té hlavě pevně usadilo. Nic většího.
 Jahala. 


Re: 14 dní bez školy 

(1.1.2015 16:54:42)
Tam je těžké odhadnout co trvá komu 10 - 15 minut co měl synovec ma 10 minut zabralo dceři minimálmě 45 min to na druhém stupni při přípravě na víc předmětů udělá rozfíl v přípravě i několik hodin. Při nesrovnatelném známkovém výkonu. Synobec s přípravou do půl hodiny samé jedničky dcera i čtyřky za daleko víc práce. Jaký to má smysl jí takhle školou umořit, když výsledný efekt je mírně řečeno diskutabilní~d~~d~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.