Michala.l |
|
(27.1.2015 22:47:40) Protože spousta učitelek je prostě pitomejch a baví je snad jen moc, kterou nad dětmi, potažmo rodiči, mají. Co si pamatuji, kdo byl na mém gymplu blbej, šel na pajďák. Mě opravdu děsí, jak někdo s tak minimálním nadáním na matematiku ji učí. Třeba čtyřkař. A platí to pro všechny předměty, a první stupeň teprv, tam vzali snad každýho. Tím mě napadlo, zeptej se učitelky, co vlastně vystudovala. To taky napoví. A jestli se ještě nějak vzdělává...
|
Žžena |
|
(27.1.2015 22:51:02) Tak když jde o budoucího prvňáčka, tak je samozřejmé, že učitelka vystudovala první stupeň na pajdáku. Jinak by ty prvňáčky učit nemohla. Že by jako druhej obor k tomu měla třeba něco na matfyzu, to je těžce nepravděpodobné. Další vzdělávání může být informace úplně o ničem, jelikož jsem viděla dost učitelek, co se "dále vzdělávaly" prakticky jen na papíře, a na jejich výuce ani znalostech se to neodráželo.
|
úča | •
|
(27.1.2015 23:07:51) Ono je to někdy tak, že ten člověk vystudoval NEJDŘÍV matfyz a až potom ten první stupeň, není takových zas tak málo, já mám třeba dvě školy různého zaměření a pajdu dělám teď. Pořád se vzdělávám, haha, možná je i dobře, že běžný rodič neví, co ta pajda obnáší, CO naši zákonodárci či kdo to určil považují za "kvalifikaci" učitele.
|
Žžena |
|
(27.1.2015 23:11:50) Máš samozřejmě pravdu. Mám to obdobně. Ovšem na prvostupňového učitele svého dítěte nemám naprosto nároky v počtu škol, které vystudoval. Budu naprosto spokojená s člověkem, co absolvoval jen a pouze pajdák, když svoji práci bude dělat dobře.
|
úča | •
|
(27.1.2015 23:23:23) Však jo. Proto otázku "Co jste vystudoval?" nepokládám. Vzhledem k tomu, že vím, co tak asi mohl vystudovat na pajdě, je mi jasné, že tahle otázka není relevantní a na jeho výkon ve třídě bude mít nejmenší vliv z možných faktorů. U učitele je potřeba vědět, jestli má talent, všeobecné vzdělání a jestli je to charakterní člověk. Pokud jsou tyhle věci, tak zkušenosti jsou další velké plus. Já třeba tohle dneska už při svém věku a zkušenostech kombinací rozhovoru, hospitace a referencí dokážu ZHRUBA odhadnout.
Ještě k předchozímu: u nás ve škole učí v první třídě pořád ti samí lidé, takže se ví, kdo to bude a rodiče si i mohou vybrat, ke komu chtějí. Jsou to různí lidé s různými metodami, takže se poptávka mezi ně většinou celkem dobře rozloží.
|
|
|
|
Michala.l |
|
(27.1.2015 23:11:02) No, nechci ti brát iluze... ne všichni, ale právě ti nemusí být vůbec špatní. Poznáš, jak o svém vzdělání mluví, jak mluví o práci s dětma atd. Pocházím z menšího města a přesně vím, kdo chtěl být učitelem a koho jinam nevzali, tak šel na pajďák
|
|
Delete |
|
(27.1.2015 23:41:36) Žženo,
, promiň, ale Tak když jde o budoucího prvňáčka, tak je samozřejmé, že učitelka vystudovala první stupeň na pajdáku. tohle nějak neplatí .
U mě tedy obzvlášť. Nejsem tedy matfyzák, ale jsem absolvent technické VŠ (však titul Ing. některé "moje" rodiče ze začátku dost dráždil). K tomu mám pedagogické minimum a následně v rámci celoživotka specku a končím učitelství pro 1. stupeň. Takže podle zákona odpovídající vzdělání mám, ale stále jsem absolvent lesárny a ne peďáku .
Jinak jedna moje kolegyně má magisterskou specku, ale zrovna ten obor, který ji podle zákona neopravňuje na prvním stupni učit, takže si musí dodělat ještě jedno magisterské studium, a to i přes to, že má dvacetiletou praxi .
A to je ten paradox...získat kvalifikaci jde různě, ale o tom, kdo je jak na to učení na prvním stupni ze školy připravený, by se mohlo hodně diskutovat. Mě by si pravděpodobně podle diplomu asi vybral pro svého budoucího prvňáka málokdo. No a zatím, ťuk, ťuk, žádná stížnost, žádná pomluva, žádná extra výhrada od kolegů ani nadřízených....tak snad.....
Jo a o tom, kdo bude tyhle prvňáčky učit, se rodiče dozvěděli týden před začátkem školy, naživo mě viděli až 1. září. Já jsem to věděla jen o dva týdny déle.
|
Žžena |
|
(27.1.2015 23:44:56) Delete, tak ale to učitelství pro 1. stupeň snad děláš na pajdáku, ne?
|
Delete |
|
(27.1.2015 23:48:07) Žženo,
ano...ale fakt si nepřej vědět, jaký je rozdíl to studovat takto, jako to mám já, a co znamená to studovat řádně.
A protože z toho nebudu mít ani titul, jen osvědčení, jsem absolvent kurzu, ale ne pedagogické fakulty .
|
Žžena |
|
(27.1.2015 23:54:18) Delete, zrovna to, jakej je to rozdíl studovat v kurzu a řádně, vím Ale jak už jsem psala, zásadní stejně je, jestli "to" (talent) máš v sobě. Pokud "to" nemáš, tak Tě "to" nenaučí ani klasické absolvování pajdáku. Pokud "to" máš (a vystudovala jsi něco jiného), tak Ti ten kurz umožní učit, že by z Tebe udělal učitele (jinak než papírově), to tu asi nikdo neočekává.
|
Delete |
|
(28.1.2015 0:00:25) Žženo, jo, asi jo...jinak k tomu talentu...obávám se, že třeba u mě není ani ten nic extra, ale ještě bych přidala jeden aspekt, a to je zápal....i to učení (jako řemeslo) se dá do určité míry nadřít, ale nadře ho jen ten, kdo to chce opravdu dělat. A na to je třeba ta škola dobrá. Jen ti to řemeslo nesmí znechutit přehnanými nároky v něčem, co na této úrovni postrádá smysl (zejména hudebníci a tělocvikáři se v tomto vyžívají).
|
úča | •
|
(28.1.2015 0:11:00) Doufám, že s těma hudebníkama nemyslíš mě... ...btw jak jsi se ptala na ty písničky, tak jsem ti pak odepisovala, ale nevím, jestli jsi to našla? Já bych byla za, aby výchovy se studovaly a případně i učily extra včetně prvního stupně, podle mě je bejkárna očekávat, že jeden a ten samý člověk kromě toho, že to bude zdatný elementarista, bude ještě současně zdatný tělocvikář, muzikant a výtvarník. Takoví lidé jsou jen raritně, potřeby škol by nikdy nepokryli i kdyby při svých schopnostech byli všichni ochotni pracovat za ten plat. Reálně to potom vede fakt akorát k buzerování a tomu, že každý umí jen to, co už uměl před tím.. A ty máš talent. To celkem nejde přehlédnout. A kromě něj ještě velkou páru.
|
Delete |
|
(28.1.2015 0:18:36) účo,
ne, tebe jsem fakt nemyslela, myslela jsem ty arogantní pány (většinou to jsou páni) na fakultách, co drtí paní mezi čtyřicítkou a smrtí s dvacetiletou praxí na nástroji nebo plavání, přičemž jen kladou požadavky, ale nikdy nepomůžou. No a chovají se tak i k těm mladým, kteří to často právě proto, že ještě nestihli získat ten zápal, vzdávají. Často pak projdou spíše méně citliví jedinci, co jim nevadí zahodit mozek a sebeúctu a dřou a dřou, až to nadřou.
S těmi výchovami souhlasím, především s hudebkou, ale asi bych byla ochotná se vzdát i těch ostatních, i když mě to baví a úplně nemožná v tom také evidentně nejsem. Však nějaký ten kreativní nápad či pohybovku si lze užít i mimo hodiny výchov, a člověk by pak měl větší prostor na realizování se v tom ostatním.
(Za to ostatní dík , jsem rudá až v místech, kde se záda už nejmenují záda. Potěší to, i když si člověk o sobě myslí něco jiného . A ty písničky jsem ještě četla .)
|
úča | •
|
(28.1.2015 0:29:25) PRotože to jsou, pardon, debilové. Zneuznaní "umělci" a "sportsmani", kteří ale zase tak ukrutně dobře nesportují, hrát s nima nikdo nechce, nechytli se ani v kolonádním orchestru Mariánských Lázní, nenechají je učit ani na konzervatoři, protože nemají sluch a polovina dětí tam na to přijde a šikanovaly by je, a na Akademii se jim všichni smáli, když hráli klauzury. Tak jsou teď zlí na paní, která to musí snášet, aby ji nevyhodili z práce. Fakt moc hezký. Dobrý učitel není NIKDY arogantní a nepovyšuje se nad ty, které učí. A klasika, žejo, lidi, kteří jsou skuteční machři ve svém oboru, jsou vždycky skromní a laskaví nebo přinejmenším aspoň trpěliví k žákům.
|
|
úča | •
|
(28.1.2015 0:29:34) PRotože to jsou, pardon, debilové. Zneuznaní "umělci" a "sportsmani", kteří ale zase tak ukrutně dobře nesportují, hrát s nima nikdo nechce, nechytli se ani v kolonádním orchestru Mariánských Lázní, nenechají je učit ani na konzervatoři, protože nemají sluch a polovina dětí tam na to přijde a šikanovaly by je, a na Akademii se jim všichni smáli, když hráli klauzury. Tak jsou teď zlí na paní, která to musí snášet, aby ji nevyhodili z práce. Fakt moc hezký. Dobrý učitel není NIKDY arogantní a nepovyšuje se nad ty, které učí. A klasika, žejo, lidi, kteří jsou skuteční machři ve svém oboru, jsou vždycky skromní a laskaví nebo přinejmenším aspoň trpěliví k žákům.
|
|
|
|
úča | •
|
(28.1.2015 0:11:17) Doufám, že s těma hudebníkama nemyslíš mě... ...btw jak jsi se ptala na ty písničky, tak jsem ti pak odepisovala, ale nevím, jestli jsi to našla? Já bych byla za, aby výchovy se studovaly a případně i učily extra včetně prvního stupně, podle mě je bejkárna očekávat, že jeden a ten samý člověk kromě toho, že to bude zdatný elementarista, bude ještě současně zdatný tělocvikář, muzikant a výtvarník. Takoví lidé jsou jen raritně, potřeby škol by nikdy nepokryli i kdyby při svých schopnostech byli všichni ochotni pracovat za ten plat. Reálně to potom vede fakt akorát k buzerování a tomu, že každý umí jen to, co už uměl před tím.. A ty máš talent. To celkem nejde přehlédnout. A kromě něj ještě velkou páru.
|
|
|
|
|
|
Michala.l |
|
(27.1.2015 23:47:01) Vidíš tak já bych si tě vybrala hned. Bez legrace.
|
|
radka | •
|
(28.1.2015 10:42:50) já bych si Tě vybrala zfleku, podle toho, co tady o učení u vás a zkušenostech píšeš
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 23:05:14) Já znám několik lidí, co šlo z gymplu na PF a blbci to nejsou. Naopak, mnozí vystudovali dvě VŠ. Jedna kamarádka dělá ředitelku malé školy, kterou dost zvedla. Vzdělává se stále, má různé certifikáty a kurzy a nedělá to jen pro papír. Prostě tím žije. Pravda je, že ti opravdu chytří, co šli na PF, byli tak chytří, aby vystudovali ještě něco jiného a do školství vůbec nelezli
|
úča | •
|
(27.1.2015 23:15:39) Což ale kruhem vzato znamená, že ve školství pracují blbci. A ono jo, úplně stejné množství blbců, jako kdekoliv jinde. Na pajdu nechodí jen blbci. Za dob mé maturity tam chodili lidi, kteří se a) na gymplu špatně učili a byli tzv. "humanitní", což se nekryje s blbcem, b)lidi toužící být učiteli, c)blbci. Podobné je to i s ostatními školami, i na medicínu chodí blbci, akorát blbci s lepšími známkami. Problém je v tom, že pajda pražská, se kterou mám zkušenost, ostatní nevím, je zoufalá škola, v podstatě to ani škola není, spíš kurník. V čemž ale není sama, takových kůlniček je hodně, na VŠE by se dalo začít a pak jít dál. Kupodivu pitomost inženýrů ekonomie není mezi lidem zdaleka tak oblíbená jako pitomost učitelstva, byť důvod je samozřejmě jasný.
|
Žžena |
|
(27.1.2015 23:19:04) Brněnská je taky kurník Co v sobě ten budoucí učitel už nemá, to do něj nenašťouchá
|
úča | •
|
(27.1.2015 23:25:39) Bohužel. Je to tak. A je to velká škoda.
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 23:30:33) Já si spíš vybavuji kluky, co pak vystudovali druhou VŠ. A vlastně pár z nich i ve školství zůstalo, ale spíš to mají jako vedejšák, přednášej na VŠ aj. To už je jiná liga. A jiní prostě odešli kvůli příjmům a dělají i něco, co je až tak nebaví. Možná by z nich byli fajn učitelé...
|
|
|
Michala.l |
|
(27.1.2015 23:20:02) Nikdy jsem nenapsala, že jsou všichni blbci. Někteří si to vybrali proto, že je to baví. A je dost takových. A rodiče se snaží tyto pedagogy najít. Taky znám dost těch, co toho vystudovali víc. Zmiňovanou matfyz, přírodní vědy, spec. pedagogiku... Ten matfyzák bude učit nejspíš lépe než moje známá z gymplu, co z matiky propadala. I když matematiku první třídy zvládne .
|
Žžena |
|
(27.1.2015 23:24:42) Na to, aby učitel dobře učil, podle mne musí mít určitý talent, rozvíjený praxí. Být dobrým učitelem se nenaučíš teoreticky v žádné škole (alespoň co mohu mluvit o školách v ČR), ale spíš dobrým pochopením dobrých vzorů. Matfyz s tím moc nesouvisí, mezi absolventy matfyzu bude potenciálně dobrých/špatných učitelů asi stejně, jako mezi absolventy jiných škol.
|
úča | •
|
(27.1.2015 23:32:41) Taaak, ano. Pedagogicky disponovaný člověk může být i matematický polopotent až čtvrtpotent, ale pokud přesně zná své meze a neopouští bezpečné vody základní školy, bude přinejmenším použitelným matikářem, který talentované dítě potřebné náležité péče předá do rukou matematicky silnějšího kolegy. Na ty, co se zaseknou na zlomcích, může být lepší lék než matematické eso Rimmer, které nikdy nepochopí, že někdo pochopí princip zlomku po šesti až osmi měsících soustředěné práce, protože si nedá do souvislosti, že různým lidem jsou různé věci různě a on taky pochopil sdělení Paní Bowaryové až když to četl z nudy po páté (scifi)... tak třeba že musel trénovat dlouho šplhání na tyč.
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 23:36:08) Tady píšem o blbcích a já nemám ani kapacitu na ty tvoje souvětí. Asi už to zapíchnu
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 23:36:09) Tady píšem o blbcích a já nemám ani kapacitu na ty tvoje souvětí. Asi už to zapíchnu
|
úča | •
|
(27.1.2015 23:47:17) No, normálně, né, blbec, ale vyjadřuje se květnatě :-D Znáš medvídka Pú v knižní podobě? "Sova sice není příliš chytrá, ale má knižní vzdělání." :-D
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 23:48:40)
|
|
|
|
|
Michala.l |
|
(27.1.2015 23:34:57) Matfyzáci mají IQ často někde jinde a většinou ho dokáží využít i v jiných činnostech jako třeba pedagogické. Pamatuji se, že mezi matikáři a fyzikáři z matfyzu a pedáku byl propastný rozdíl. Ti první měli jaksi jiný vhled, uměli zaujmout a předat mnohem víc, vzpomínám teď nostalgicky na svou učitelku ale to troch předbíháme...
|
Žžena |
|
(27.1.2015 23:37:58) Prvostupňová pedagogika není o IQ, ale spíš o EQ. Ale když už chceme hrát na zobecňovanou, můžem si o matfyzácích povídat i další pohádky. Třeba tu o tom, že jsou jako Sheldon Cooper
|
|
úča | •
|
(27.1.2015 23:42:03) Jo, ty mluvíš o pedagogicky disponovaném absolventu matfyzu a porovnáváš ho s netalentovaným absolventem pajdy. Pak to dává tenhle výsledek, ale nic dalšího to neříká, nejméně to, že matfyzáci jsou lepší učitelé.
|
Michala.l |
|
(27.1.2015 23:48:27) Má zkušenost je, že prostě lepší jsou. Mluvím o vyšších třídách samozřejmě.
|
|
|
|
|
|
Inaaa |
|
(27.1.2015 23:34:49) Pro mě byl důležitý faktor blízkost školy, žádné dojíždění a ranní vstávání.
|
|
|
Silvie03 |
|
(28.1.2015 10:23:49) Michalo, mě naopak děsí dnešní moc rodičů nad učiteli. Když vidím (nejen) na třídních schůzkách, co si rodiče k učitelům dovolují a jak mají učitelé strach sdělit sebemenší kritiku, tak je mi vážně úzko. Vybírat školu podle učitele je holý nesmysl. Zrovna nám se stalo, že během prvního stupně se mému dítku vyměnila třídní učitelka 3x.
Když už bych si měla vybírat školu pro své dítě, zajímala bych se v prvé řadě o rodiče a výchovu spolužáků. V tom vidím největší problém dnešního školství.
|
Žžena |
|
(28.1.2015 10:27:55) To je taky fakt. Loňským prvňáčkům u nás na škole se za rok vyměnila učitelka hned dvakrát - nějaká dlouhodobá nechchopenka v tom byla, odchod na mateřskou, no a lup, mají úplně někoho jinýho, než s kým počítali (ale naštěstí asi v pohodě).
|
|
|
|