Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 10:58:45) jinak ale přesně odpovídáš typu člověka, který proto, že sám něco neměl a chybělo mu to, tak považuje za správný, aby si to i ostatní vyžrali, měla jsem jednu spolužačku na základce, která přesně v tomto duchu prohlásila "naši mě mlátí, až budu mít děcka, budu je mlátit taky" ale ona byla malá holka (8-9 let), ta se třeba změnila, ale ty jsi z toho svýho neřešenýho problému slušně zakomplexovaná
|
Monty |
|
(13.2.2015 11:04:49) Yuki, já nevím, jak to vidí Fren, ale pravda je, že ti i hodně psychologů řekne, že je dneska "trend" mít na každou povahovou odlišnost "papír" - a podle mne to není dobře. Ne proto, že by se dětem obecně nemělo pomáhat, ale proto, že to vytváří podivnou představu existence "tabulkově dokonalého člověka", a každý, kdo v něčem toho modelu nedosahuje nebo z něj vyčnívá je nemocnej a stigmatizovanej = má "papír" na to, že je "jinej". To je špatně, ne to, že někomu něco nejde a jinýmu ano (a zas mu nejde něco jinýho).
|
TaJ |
|
(13.2.2015 11:13:32) Monty, jenže Veveru má dítě s poruchou pozornosti (ADD) a to není jen "povahová odlišnost", přináší to spoustu různých problémů...taky mám syna s diagnózou, sice jinou, ale kdybychom to tenkrát nezačali včas řešit a neměl papír (díky kterému jsme se dostali do zařízení a k informacím, o kterých bych jinak stěží měla ponětí)tak si myslím, že na tom rozhodně nebude tak, jako teď je...a že ještě pořád není všechno ok, ale teprve teď by se to možná dalo označit jako "povahová odlišnost"...taky nejsem pro to, mít hned na všechno papír, ale často to dost pomůže...
|
Vítr z hor |
|
(13.2.2015 15:23:27) Ony se ty diagnozy hodej pro urcity druh komunikace jako bezny nazvoslovi. Misto vyrazu "vec" nebo "tamta vec" pouzivame vyrazy jako stul, komin nebo zeleny z nosu, protoze to usnadnuje dorozumivani. Akorat diagnoza "stul" je evidentni a nikoho nepohorsuje, ze ma nekdo potrebu mu tak rikat, i kdyz jsou si jinak vsechny veci rovny, ze.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:16:05) Monty, víš on je problém jinde, v naší generaci se taky vyskytli jedinci s dys, možná jich nebylo tolik, těžko říct, proč je jich najednou víc, asi něco bude na vlivu uspěchané doby, znečištěnýho prostředí a nevím čeho ještě, ale za mých školních let kluka s dyslexií šikanovali učitelé a my jako děcka jsem ho bránili proti nim, on samozřejmě neměl žádný papír, protože do ppp chodili jen naprosto nevzdělavatelní nebo nezvladatelní jedinci a byla to šílená ostuda, stejně jako byla ohromná ostuda jít za psychologem nebo psychiatrem pro dospělýho člověka v mé širší rodině byl člověk, který pro tuto ostudu spáchal sebevraždu, protože než jít k psychiatrovi, to radši nic a kolik lidí dnes zobe antidepresiva a blaženě se usmívá na svět a nikomu to nevadí
třeba byl základ jejich současné deprese a neúspěchu jejich neúspěch ve škole, který způsobila třeba zrovna ta nerozpoznaná a neřešená SPU a z ní plynoucí mizerný sebevědomí od dětství
takže ono se to netýká jen dětí, týká se to i dospělých, a nejen psychologie
dokud nebyla slušná diagnostika, spousta nemocí se taky neléčila, protože je nikdo nerozpoznal, ale to přece neznamená, že teď, když tu možnost máme, ji nebudeme používat jen proto, že se to před 20 lety nedělalo
a s těma PSU je to stejný, poznáme je, umíme děckám pomoct, tak proč je nechat trápit?
věřím tomu, že jsou psychologové a celý poradny (ppp), kde dají štempl komukoliv na cokoliv, ale to je samozřejmě chyba, stejně jako by někde vyoperovali jednu ledvinu jen tak, co kdyby na ní byl nádor.
ale ty skutečně správně diagnostikovaný děti mají šanci zažít úspěch ve škole, což by se jim za našich let nestalo, proč je nutit protloukat se s mizerným sebevědomím a s posměchem okolí jen proto, že mají nějaký řešitelný problém? on se opravdu vyřeší, jen je potřeba vědět jak na to, samotný papír z poradny nevyřeší nic, je to o práci rodiny, školy, i toho děcka, to má práce daleko víc než spolužák bez papíru, kde dají úlevu, tam to dělají blbě, pomoc totiž není úleva
při správným řešení to ty děcka všechno doženou a mají opravdu strašně moc práce navíc, to si ti bez těchto potíží neumí ani představit
pochopitelně je nesmysl, aby děcko mělo papír na dys a znamenalo to, že nebude nic dělat, ale tak to ani není a pokud jo... všude se najdou blbci, kteří svou práci neumí dělat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:18:49) a ještě jedna věc - pokud učitel nemá papír z ppp, tak i když chce, často nemůže dělat nic, protože by mu to neprošlo, neprošlo by mu to hlavně u rodičů zdravých dětí, kteří by v tom viděli úlevy pro Pepíčka a chtěli by úlevu pro jejich Adámka, přitom Pepíček může mít IQ 150 a dys k tomu a Adámek má IQ 70, stejně jako jeho rodiče, ale právě ti nejvíc řvou, když se někomu pomáhá
|
|
Monty |
|
(13.2.2015 11:22:38) Yuki, z toho ale pořád neplyne, že by bylo potřeba mít diagnózu k jakémukoli "individuálnímu přístupu". Mně přijde přirozený, že lidi nejsou stejný, ani nechci, aby byli stejní, takže nevidím důvod, proč dávat štemply na každou odlišnost. Jestli je to proto, že bez něj např. učitel NEVÍ, že Pepíček není stejnej jako Toníček, tak je takový učitel, s prominutím, blbec.
|
Fren |
|
(13.2.2015 11:27:58) Poruchu pozornosti mám furt- spoustu věcí mě nebaví a tudíž jim nevěnuju pozornost a bylo to tak vždycky,i v dětství,takže jasná porucha-diagnoza( - to jsem si zas naběhla co,honem do mě,ale já to zvládnu bo už musím začít fakt makat a ne tady vytryndávat),byť za to tenkrát prostě následoval trest at už přímý nebo nepřímý,ale každý to viděl jasně
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:29:12) Fren, ty máš poruchu, nepochybně, ale úplně jinou
|
Fren |
|
(13.2.2015 11:31:14) Yuki super,vyšlo mi to,zrovna na tebe jsem si myslela,že se ozveš určitě
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:36:11) víš, mám dost zkušeností s dětma s různým problémem a přestože jsem kdysi před 15 lety taky považovala dys za nesmysl a ulívání, pochopila jsem, že to tak opravdu není, jenže to člověk musí chtít vnímat a ne jen mít neměnný názor, takoví lidi mi fakt vadí
od doby, kdy jsem přestala považovat všechny ty papíry z poradny za lenost, ulívání a rozmazlování se mi daleko líp pracuje s dětma, i s jejich rodiči, navíc to mám doma, takže to není jen nějaká póza, ale skutečně přesvědčení, to je jako bys kosmonautovi vysvětlovala, že je Zem placatá, protože tys ji kulatou neviděla, on ji viděl, on to ví, ale dokud to ty sama neuvidíš, tak mu neuvěříš přitom nevidím důvod proč kafráš do věcí, o kterých nic nevíš
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(13.2.2015 16:56:24) Yuki, holt je Fren v určitém směru "nepopsaný list"...
|
|
|
Inaaa |
|
(13.2.2015 12:53:03) Poruchu pozornosti mám furt...jojo, já taky, a únavovej syndrom k tomu, určitě...
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:28:25) Monty, učitel je někdy blbec, který neřeší ani s tím papírem, jsou dokonce školy a učitelé, kde nemá smysl se bavit ani o nadání děcka, protože by s tím stejně neuměli pracovat a napáchali by víc škody než užitku, jak píšu, všude se najde blb, který svou práci neumí dělat pořádně
ale pak je taky ta věc, že učitel není samaritán a práce s děckem s jakýmkoliv těžším problémem je náročná, dělal bys ty zadarmo ještě překlad psaný jen do jednoduchých vět? samozřejmě k tomu, který děláš normálně, je to něco podobnýho, musíš tu práci dělat dvakrát, nebo i víckrát, pokud se sejde víc dětí s poruchou učení a každý má jinou, jeto očistec a učitel to chce pochopitelně zaplatit
další věc je ta, že nesmí dát úlevu bez důvodu, úlevou je třeba i to, že děcko napíše každou druhou větu v diktátu proto, že nestíhá - co napíše, to má správně, ale píše pomalu - zaslouží si pětku za tempo nebo jedničku za znalosti?
|
|
Alena | •
|
(13.2.2015 11:30:30) Bingo! "Jestli je to proto, že bez něj např. učitel NEVÍ, že Pepíček není stejnej " Presne tak, spoustu ucitelu to odmita vnimat, nekteri to opravdu nevedi a nekteri to vidi, ale nevedi si rady s "obsluhou" - a k tomu maji mit ten papir. Ten papir neni uleva, ale manual, jak k diteti pristupovat, aby mu bylo pomozeno.
|
Monty |
|
(13.2.2015 11:36:22) Aleno, jsem ráda, že na synově ZŠ učitelé blbci očividně nejsou a žádný papír na nic nepotřebovali. Asi jsem naivní, ale fakt myslím, že učitel by odlišnost nejen měl poznat, ale i s ní umět pracovat, protože pro něj je to sice možná "práce navíc", ale furt je to jeho práce, zatímco pro dítě to je/může být stigma. A pokud neumí učitel pracovat s dětmi, nemá dělat učitele a jít do výroby.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:38:50) Monty, on ten učitel jistým způsobem ve výrobě je, naše školství je totiž výrobna průměrných jedinců, odlišnosti se potlačují, odmítají, ignorují
|
Monty |
|
(13.2.2015 11:41:57) Yuki, už jsem 100x psala, že to není problém školství jako takového, ale konkrétních učitelů. V každé profesi pracuje nějaké procento blbců. Bohužel ve školství jsou "škodlivější" než ve Škodovce u pásu. Opravdu těžko uvěřím tomu, že jsme měli takovou "kliku", že si syn namátkou vybral jedinou školu v ČR, která žádný roboty nevyrábí a chápe, že děti roboti nejsou.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:45:03) Monty, je to chyba školství, protože náš systém neumí vyhodit špatnýho učitele a nahradit ho jiným, ale jak jsem to pochopila, je to třeba v Německu stejně, tam ho pošlou do jiné školy, ale to je taky řešení o ničem, škodí o dům dál u nás se setkáš běžně tím, že špatný učitel prznil vzdělání rodičů a děti učí pořád stejně, přestože je to důchodce, a ředitel má na stole hromadu žádostí o práci, nemá jak se ho zbavit
když je na škole špatný učitel, není moc snadný se ho zbavit a nedůchodce ještě hůř, jak mu dokázat, že učí blbě
|
|
Alena | •
|
(13.2.2015 11:46:46) A tvuj syn se ve skole setkal se vsemi uciteli? Unas maji treba na prvnim stupni jen jednoho. Pricemz ucitelu je 13, z toho dejme tomu 5 vynikajicich, pak prumer a 2 opravdu silene (neumeji zachazet s jinakosti, hajske a pod). Kdyz tve dite spadne do prvni petky a nebudes se zajimat o nic jineho, tak budes mit taky dojem slunecne pohody. Na druhym stupni se to uz v davu vic schova.
|
Monty |
|
(13.2.2015 11:53:55) Aleno, "u nás" ne, na prvním stupni měli tři? Myslím - určitě měli někoho jiného na AJ a na hudebku nebo výtvarku myslím taky. V pátý třídě ještě "někoho jinýho" na informatiku. Takže on to zas takový rozdíl oproti druhému stupni není, protože na druhém stupni mají také některé učitele na dva předměty (tuším ČJ + matika, ORV + zeměpis, fyzika + TV).
|
Alena | •
|
(13.2.2015 12:08:07) Tak ja mela na prvnim stupni taky tri. Nevim jestli to byly vynikajici ucitelky, ale byly to velmi lidske a vlidne osoby a ja chodila do skoly rada. Bratr v tom samem ustavu narazil na dve na proste kaci.Mam mu snad vyvracet, ze to neni mozne, ze ja to nezazila? To je furt dokola.
|
|
|
|
|
|
|
Alena | •
|
(13.2.2015 11:40:01) To ja si myslim take, ale bohuzel realitu vidim jinou. A vubec ne ojedinelou. Vzdyt jen kolik tu mas dotazu na tohle tema. Viz posledni ctenarsky denik. Bohuzel je fakt,ze pedagogicke fakulty ucitelum v tomto smeru moc nepomahaji (ale treba se to uz zlepsilo a jsem skarohlid)
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:40:19) ale jestli máš nápad, jak ze škol dostat blbý učitele, tak honem za Chládkem, ten na to pořád nemůže přijít, i když to zkouší, ale ne a ne najít správný klíč
|
Alena | •
|
(13.2.2015 11:42:15) Aha, ja myslela, ze jeho plan je zrusit domaci skolu, nahnat nazorove vyhranene rodice do skol a ty ty horsi kousky uz nejak vystipou...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 11:45:50) tolik jich zas není, aby něco ovlivnili, nemají jak ani kdyby jich bylo víc
|
|
|
|
TaJ |
|
(13.2.2015 11:42:24) Monty, no jo, jenže kdyby se ti učitelé takhle "protřídili", tak jich zůstane naprosté minimum...při téměř 30 dětech ve třídě ten individuální přístup prostě většina učitelů nezvládne... teď jsem zrovna mluvila s jednou maminkou, co má dítě ve škole, kam jsme původně chtěli syna dát...měli tam sice asi 28 dětí ve třídě, ale hlásali individuální přístup a asistenty pedagoga v prvních třídách...no a realita je prý dost jiná, prostě na nějaký extra přístup jim tam čas nezbývá...takže smekám před těmi výjimkami, které to dokážou v plně obsazené třídě...a jsem ráda, že je syn tam, kde je a že ho do zmíněné školy nakonec nevzali...
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(13.2.2015 16:58:18) A pokud neumí učitel pracovat s dětmi, nemá dělat učitele a jít do výroby.
Monty, to opravdu naivní jsi... kéž by ve školství pracovali jen učitelé, kteří umí učit, to by bylo bájo
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(13.2.2015 11:31:42) Tak u těch SPU diagnostika minimálně pomůže (rodičům, učitelům i samotněmu dítěti)pochopit, ze dite něco nezvládá ne proto, že je hloupé, nebo lempl líný, ale proto, že to zkratka není v jeho silách. I pro dite je demotivující, když i pri velké snaze není schopné dosáhnout určitých výsledku, zvlášť když ostatní je dosahují, bez problémů.
Navíc u některých učitelů nic než štempl od lékaře nezafunguje.
|
TaJ |
|
(13.2.2015 11:36:53) Adelaide - tak by to mělo být, ale bohužel už jsem se setkala v okolí i s tím, že u některých učitelů nezafunguje ani ten štempl...
|
|
|
Vítr z hor |
|
(13.2.2015 14:28:44) Monty, hele já s dovolením žádnej papír nehoním, bo ho nepotřebuju, nemám, já mám úplně to samý a náhodou jsem z oboru, takže jsem to na svým dítěti poznala sama. To, že vím, se mi hodí k tomu, že snáze seženu tipy, co s tím. Na svým dítěti vidím, že potřebuje pomoc, tak holt sháním info všude možně, nehodlám ji nechat, ať se v tom plácá. Sama mám hodně vysokou toleranci ke zvláštnostem a excentrikům a diagnózy jsou mi kromě potřeby občas s někým jednoznačně komunikovat fuk - a byla bych samozřejmě ráda, kdyby to tak měli i ostatní.
|
|
|
Aja | •
|
(13.2.2015 13:04:09) Yuki, to není pravda, že dřív chodili do PPP nezvladatelní jedinci. Je mi 40, chodila jsem na běžnou pražskou základku, dva spolužáci byli diagnostikovaní dyslektici a dva to, co se tehdy nazývalo LMD.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 13:12:06) možná byla Praha dál, u nás to byla fakt šikana kluka, ze strany učitelů určitě a k tomu týrání rodiči, s tichou tolerancí školy, že nějak ho přece číst musí naučit, i za cenu modřin, a nebyla to malá škola, 1200 žáků
|
Ráchel, 3 děti |
|
(13.2.2015 16:59:47) Yuki, můj brácha byl diagnostikovaný dyslektik taky už za komančů
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.2.2015 18:04:29) Ráchel, stejně jako teď neumí učitelé všude pracovat s děckem s ivp, tak zase tenkrát bylo i dost poraden, který neuměly nic poznat, a musím říct, že jsou i teď, ale už jich není tolik, ale je to nejen o poradně, ale o psychologovi, já jsem kluků první posudek odmítla s tím, že je to odfláknutá práce a vyžádala jsem si nový vyšetření u někoho jinýho, a závěr byl fakt jiný
|
|
|
|
|
|