zerat |
|
(7.1.2016 9:42:51) Petko, u Hodonína na Slovácku jsem žila 25 let, je to má rodná domovina. Přemýšlím odkud tak asi můžeš být Podle mě Ti tu nikdo úplně dobře není schopen poradit. Každý a tím myslím opravdu každou školu má v učitelském sboru nějaký slabý článek a je šance, že se s ním buď Tvé dítě potká nebo nepotká. Bydleli jsme ve velkém městě a dali jsme dcerku do nespádové, výběrové ZŠ. O tom, že jsme dobře vybrali jsme byli přesvědčeni pouze 2 roky. 3. rok dostali novou učitelku - opravdu jeden z nejslabších článků na ZŠ a bylo zle. Přestěhovali jsme se, holka změnila ZŚ a dalšího 1,5 roku se na jiné škole dávala dohromady až letos začíná být dobrá jako bývala než dostali onu špatnou učitelku.
Celkově naše holka změnu školy neprožívala zrovna úplně dobře a vidím, že nejen ona měla problém se zařadit do nového kolektivu - v okolí našeho maloměsta jsou osady a vesnice a stejně jako píšeš ty - tam mají ZŠ třeba jen první stupeň, a potom děti přecházejí do "naší" velké ZŠ, takže rok co rok přicházejí nový... a taky mají tytéž problémy.
Takže já bych asi po našich zkušensotech raději dítě dala rovnou do velké ZŠ, kde zůstane po celých 5-9 let, stále tytéž děti...
|
Renka + 3 |
|
(7.1.2016 9:48:23) Zerat, ale to je jiná situace, ty děti po ukončení pětileté ZŠ potom přejdou spolu do velké ZŠ, alespoň nějaké, v šestce se pak pořádá slučák. Není to stejné, jako se přestěhovat a měnit školu.
|
zerat |
|
(7.1.2016 9:59:10) Renko, záleží jak jsou ty ročníky velké a jak je potom do té velké ZŠ dělí. U nás je třeba rozsypou mezi 3 třídy a ještě nejsou všechny děti k nám, ale spoustu z nich dají rodiče do jiných ZŠ ve větším městě... Ale třeba je to tam opravdu jiné a já jsem mimo mísu - každopádně mi přijde snazší nechat dítě od začátku do konce v jedné škole, kde potom zná i ty učitele, ředitele... Kor na tom druhém stupni bych si myslela, že je lepší když už to dítě zná poměry v té škole...
|
Renka + 3 |
|
(7.1.2016 10:05:58) Tak to já mám názor jiný, ta výhoda malé školy převažuje, mě se to prostě hrozně líbí, je to taková škola hrou. Ty vztahy jsou jiné, dcerka je teď ve čtvrté společně s prvňáky, každý čtvrťák má svého prvňáka, kterému pomáhá. Jsou mezi nimi moc hezké vztahy. Těch pět let takové pohody a příjemné školy nám za to stojí. Ve velké škole asi bude šok, ale u nás stejně jdou tam , kde je jen jedna třída, takže všichni jsou spolu dál, ale dcera má jasno, že chce na gympl, takže by odcházela tak jako tak i z velké školy.
Ale hlavně na malých obcích má škola i jiný význam, je tu velká provázanost akcí školy a obce, škola se podílí na dění v obci. Mě se moc líbí, že jdeme ně nějakou událost a všechny děti z té školy se znají, zdraví se, je to jiné. Já zažila to město, tak můžu porovnávat a tohle se mi líbí mnohem víc.
|
zerat |
|
(7.1.2016 10:19:06) Renko, jo tak tomuhle rozumím, i já si užívám, že bydlíme kde teď bydlíme - onu velkou ZŠ máme za rohem; děti jsou tam spokojené. Společné akce jsou fajn, vše v místě, děti se znají ze školy a i z těch kroužků... ale u nás je to o tom, že škola je opravdu dobrá, je tam super ředitel, děti mají dobré znalosti... rozhodně bych ale nevolila špatnou ZŠ, se špatnými referencemi, jenom proto, že místní a budu to mít snazší - dítě do školy chodí pro znalosti a ne aby si tam pohrálo a skamarádilo se s dětmi ze vsi a aby bylo vše jednodušší... u když rozumím tomu, jak to myslíš. Proto píšu, že to rozhodování jednoduché není a nebude a nikdo nikdy na začátku neví, jestli volí dobře nebo ne... to se dozví až zpětně.
|
Renka + 3 |
|
(7.1.2016 10:30:31) Taky bych nevolila za každou cenu špatnou školu, ale sama zakladatelka píše, že někdo říká, že je škola dobrá a někdo, že ne. A ze zkušenosti vím, že někdo dá na "jedna paní povídala" a školu rovnou odepíše, aniž by se tam šel podívat. A hlavně, školu tvoří učitel, ne budova, takže ve výsledku nejvíc záleží na tom, koho děti budou mít za učitele a ten může být dobrý i špatný v jakékoliv škole.
O naší taky z nějakého důvodu kolují fámy, že sem jdou děti, které jinde nechtějí, protože naopak sem dojíždějí děti, které měly ve městě problémy. Ano tato škola má pár autistických dětí s asistenty, děti z rodiny v pěstounské péči, pro které chtěli pěstouni malou školu, ale pořád je to fajn škola. A někdo ji odepíše jen proto, že se přece jezdí ten problémový kluk z města, co ho tam nechtěli a měl jeden průšvih za druhým. Ale už nevidí, že se tady srovnal a funguje. Co může udělat zakladatelka nejlépe, je jít se podívat do výuky a mluvit s lidmi, kteří v té škole mají děti.
|
Chloé |
|
(7.1.2016 10:41:48) Presne tak. Jedna pani povidala, tomu bych taky neverila. Segra chodila do malotridky, fakt super, mala skolicka, ucitelky na ne mely cas. Na 8G se dostala snad vsechna decka, ktera o to stala, ucitelky je na zkousky individualne pripravily, klidne si je nechaly po vyucovani a procvicovaly s nima na prijimacky. Deti pri prestupu na mestskou velkou skolu (do 6. rocniku) nemely zadny problem, naopak byly napred a byly chvaleny, jak jsou sikovne a vychovane.
To same pece o ruzne dys-poruchy, na to ve velke skole neni absolutne kapacita.
Skolicku pomlouvaly hlavne matky, ktere mely neco osobniho proti ucitelkam (mala obec), nebo neco proti skolnici , nebo ....dosad si.
|
Lída+2 |
|
(7.1.2016 14:07:34) Chloé, taky si myslím......, že prostě a té malé vesnici jde hlavně o ty pomluvy..
..z bývalé třídy staršího syna je na gymlu z 13 dětí 5.....a to teda asi není zrovna málo...... takže kdyby platilo to co se všude píše....tak ty děti by se nechytaly....
A ředitelka se mě třeba ptala jak to jde i po letech, normálně jsem ji řekla, že jsme řešili jen AJ a jinak super.....měla radost.....a s AJ tam nyní něco dělají.....vrátila se jim úča po mateřský co uměla moc dobře. Takže snad bude učit všechny......
|
|
|
zerat |
|
(7.1.2016 11:00:24) Renko, tak to je samozřejmě pravda, že se má zakladatelka ptát a jít zeptat tam u nich a ne se ptát tady... s tím samozřejmě souhlasím. Ale opravdu to nejde brát tak, že každý malotřídka je super... tak to zkrátka také není
|
|
|
petka111111 |
|
(7.1.2016 13:55:50) Renko ..třeba tady moje sousedka má chlapce ve 4třídě té obecní a každý rok má novou učitelku. Odcházely...Na to si klučina hodně stěžoval....A to se učí chlapec moc dobře...
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(7.1.2016 10:13:37) Mám docela nedávnou zkušenost, obec pořádala vánoční tvořivé dílny. Bylo tam úplně jasně vidět, že se téměř všechny děti znají, od začátku uvolněná atmosféra, vítání se s kamarády, děti veselé. Mezi nimi 2 děti, které jezdí do školy do města, jako by tam nepatřily, takové zaražené, osamělé, tvořili třeba s rodičem, zatímco ostatní děti spolu. Proto já bych, pokud je to jen trošku možné, preferovala tu místní školu.
|
|
|
|