| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Zákony ohledně integrace

 Celkem 60 názorů.
 Agniezska 


Téma: Zákony ohledně integrace 

(5.5.2017 18:15:50)
Zajima me, prosim, jestli je v nejakem zakone nebo nekde, jak postupovat v tomto pripade. Jeste chci zminit, ze jsou dg, kdy integraci chapu a vnimam jako rozumnou a i v tomto pripade ji chapu, ale i tak mam otazku.
Druhy stupen zs, integrovany nevidomy zak. Deti ho prijaly dobre, integrace probiha ok, ale zaky rusi jeho Pichtuv psaci szroj(problem prvni), prizpusobili se, castecne si zvykli. Nynejsi problem. Trida ma jet na skolni vylet do Slovenskeho raje. Decka se hrozne tesi, ale ted natlak od skolniho poradenskeho pracoviste, ze to integrovany zak nezvladne a ze ma trida jet jinam.
Je tohle jen na rediteli nebo opravdu se vsihni prizpusobi integraci? Pro jistotu prikladam, ze tridni ucitel i vsichni okolo jsou vstricni a vychazeji zakovi vstric. Co se tyka uzpusobeni tridy, akci apod. Jen by proste chteli jet na tento vylet a pry nelze. Pohybuji se ve skolstvi, mam kolem sebe integrovane deti, ale nekdy opravdu mi prijde, ze se 29 deti prizpusobi tomu jednomu.
 Lada2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:19:09)
Neřekla bych, že jim to můžou přikázat. Co na to rodiče, to oni si stěžovali?
 Agniezska 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:24:07)
Deckam je to lito, zatim se to resi. Nejspis pojedou a budou delat lehci vylety.
Jinak si prave myslim, ze integrace je tak mocna, ze zakazat se to prave muze. Nebot z jine skoly vim, ze integrovane dite NESMI vyloucit ze skoly v prirode, pokud chce jet. (A to tehdy slo o mentalni postizeni a rodice samozrejme chteli, aby dite jelo).
Ano, asi jim tridni nemel ten Slovensky raj odkyvat, ale probirali to v zemepise, zaujalo je to a proste chteli jet.
 Vaitea 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 8:50:05)
Dětem bych poradila ať si dají při pisemce špunty do uší a pokud jim zohledněná destinace a trasa výletu působí zklamání a lítost ať zůstanou doma.
 Zajímá Kohoto 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 9:24:55)
takže vzato do důsledku - ať si kluk klidně jede na školní výlet s učitelkou a asistentkou sám? ~d~ já nevím, za mých časů se na školní výlety jezdilo tam, kam si odhlasovala většina třídy (pokud nešlo o výchovný výlet s předem daným cílem). jako inkluze je hezká, ale pokud jejím smyslem má být začlenění jedince do běžné společnosti, tak lze těžko očekávat, že se mu všichni za všech okolností přizpůsobí. nemluvě tedy o tom, že dost pochybuji, že by si učitelky vzaly na triko vzít třídu na nějaký jo adrenalinový výlet na obtížně přístupná místa, takže on ten problém asi nebude tak úplně zrovna ve volbě místa výletu. tohle mi nepřijde problém třídy, ale spíš asistentky, která z nějakého důvodu jet nechce. tak ať jedou rodiče. já se svými zdravými dětmi taky párkrát byla na školkovém či školním výletě ~d~
 Z+2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 9:28:00)
Souhlasím, že přístup asistentky by mně zklamal, ať už v roli rodič, tak v roli učitele, ředitele školy.
 Vaitea 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 20:24:11)
Šuplíku,

vím, že by nebyla rozhodně většinově vstřícná.
Můj postoj je důvodem, proč bych nikdy nemohla být učitelem na nižším stupni vzdělávání, proč práci učitelům nezávidím a mám ji za velmi obtížnou.
A přiznávám, že pro mě jsou ty uváděné důvody : klapání stroje a zklamání, že děti se přizpůsobí slabšímu nepochopitelný. Ještě nepochopitelnější jsou však pro mě podporující reakce rodičů.
Zajištění bezpečnosti na takovém výletu bez přítomnosti asistenta i já vnímám jako rizikovou.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 18:40:42)
Takže, podle tebe, ke cílem integrace ostatním postiženého spolužáka znechutit.
 K_at 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 19:08:12)
Ja teda musim dodat jeste jednu vec: jsem pro smysluplnou integraci, pro pidporu integr.deti vsemi moznymi zpusoby. Jen tedy chci rict, ze jestlize dite nepojede, protoze treba rodina nema prachy, nikoho to nezajima. Dcera nejela ns svp mj i proto, ze ji zlobi koleno. Nikoho to nezajima. Dite s cukrovkou od ni ze tridy temer nejelo, protoze ucitelka sebou nechtela brat rodice jako dozor k onomu diteti....
 Vaitea 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 20:28:41)
Inko ne.
Cílem má být že si uvědomí, že do společnosti patří i lidé s handicapem. Naučí se, že tihle lidé někdy potřebují pomoc… Ovlivní to i jejich hodnotový systém, možná si začnou vážit taky toho, že mohou řadu věcí dělat "automaticky".

Ovšem pokud se budou zohledňovat především banální požadavky zdravých dětí ( klapání stroje) a tužby ( cíl školního výletu) je to k ničemu, to je fakt.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 20:39:02)
Jistě, ale měl by je někdo citlivě poučit, jestli na ně houknou dejte si špunty do uší, není to správný.
 Vaitea 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 21:05:49)
Šuplíku,
a co poradit dítěti/dětem který mají ujímání z toho, že je cíl přizpůsoben jednomu z kolektivu, který je hendikepem omezen.
Z úvodního příspěvku vyplynulo, že děti vědí, proč je trasa taková. Nevěřím, že jim to učitel nevyložil. Ale nelíbí se jim, že je to omezuje a jsou z toho zklamané. Resp. nejsou ochotné se přizpůsobit. Pokud by nechtěla jet celá třída, je to podnět proto, aby s třídou někdo velmi rychle začal pracovat.
 Zajímá Kohoto 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 21:57:10)
 X__X 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 22:17:12)
mně zase přijde velmi kontraproduktivní děti učit, že společnost je jenom tak silná, jako její nejslabší článek. a že pokud nejslabší článek něco nezvládá, tak je nejlepší se na to úplně vykašlat a přizpůsobit se tomu nejslabšímu, místo hledání řešení, jak mu pomoci to něco zvládnout ~d~ v tomto případě - přítomnost asistentky či rodiče... děti ponechávám stranou, ty nenesou právní zodpovědnost za svého spolužáka.

sorry, nějak si po aktualizaci můj prohlížeč vzpomněl na moji dávno zapomenutou registraci a furt mi ji vnucuje... ten předchozí smazaný příspěvek jsem já.
 Vaitea 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 22:21:46)
No, a mně zas přijde kontraproduktivní vyhovět především těm bez handikepu.
Viz. škola měla zabezpečit asistenta, jak píše Šuplík.
Tak nedokázala zajistit, důvody neznám.
Takže přichází další krok, hledat řešení, tj. pozměnit plán.
Nevnímám školu/ pedagogy jako něco/někoho, kdo musí vždy všechno zajistit k dokonalosti.
Práci pedagoga pak vidím v tom, že to dětem vysvětlí, tak aby pochopily.
Ne, že jejich "chci jet tam a tam" vyhoví z obavy, aby snad nakonec nebyly naštvané na znevýhodněného spolužáka.
Pak znovu, v té třídě je něco špatně a je třeba to řešit.
 X__X 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 23:26:42)
No, a mně zas přijde kontraproduktivní vyhovět především těm bez handikepu.
Viz. škola měla zabezpečit asistenta, jak píše Šuplík.
Tak nedokázala zajistit, důvody neznám.


asistent ale ve třídě/na výletě není kvůli tomu, aby se vyhovělo dětem bez hendikepu ~d~ ten tam naopak má zajistit účinnou pomoc dítěti s hendikepem, pokud je jí potřeba. co zakladatelka píše, tak se akce uzpůsobují dítěti s hendikepem, ale tady děti chtějí vidět místo, o kterém se ve škole učili a které je zaujalo. na tom nevidím nic špatného, je to fajn propojení výuky se životem.
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 23:45:07)
Vy jste všichni jak umanutí. Já mám z vás jistě nejhojnější zkušenosti se slepci a jsem přesvědčená, že běžný slepec dětský výlet do Slovenského ráje zvládne. Myslím, že větší nebezpečí je tam třeba pro hyperaktivní dítě nebo pro třídního kašpara, který se chce předvádět. Nebo mi něco uniklo a ty děti tam mají podnikat nějaké adrenalinové výstupy? A třeba jedna moje dcera je po mně a nějaké žebříky by nedala, ač vidí. Máme chorobný strach z výšek. I s takovým dítětem by se mělo počítat. Já bych tlupu děcek z nižšího stupně na ty žebříky teda nepustila a být učitelem, snažím se jim vyhnout, respektive vyberu trasy, kde se vyskytují žebříky jen nějaké menší a aby jich bylo co nejmíň, kdyby se tomu nedalo vyhnout.
 X__X 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 23:57:44)
Magráto, ale pokud se do toho montuje poradenské zařízení, tak si v něm zjevně někdo na výlet stěžoval - buď asistentka, která tam nechce anebo rodiče, kteří nechtějí pustit dítě bez asistentky. tohle by těžko učitel vyřešil, kdyby poradně řekl: "klídek, děti na něj dají pozor." děti nejsou a nemohou být zodpovědné za to, jestli se klukovi na výletě něco stane a pokud by se stalo, byl by to problém dospělých, že nezajistili řádný dozor. a ono se nemusí stát nic dramatického, stačí třeba blbý šlápnutí a vymknutý kotník a už se v tom pojišťovna může šťourat a zjišťovat, zda nebyl zanedbaný dozor, zvlášť když jde o dítě hendikepované. a co se pojišťoven týká, tak ex podnikal a zhruba polovinu pojištných událostí mu pojišťovny neuznaly, protože... a už hledaly, kde by vyšťouraly jaký důvod, proč neplatit ~d~
 Kudla2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 0:11:34)
Magráto,

já si právě myslím, že ten, kdo zkušenosti se slepci nemá, tak si neumí představit, že by to mohli "dát", a bojí se, že ON by to s nima nezvlád.

Já o tom nic nevím, a když jsi říkala, co všechno Tvoje sestra zvládala, tak jsem na to koukala s otevřenou pusou, protože by mě vůbec nenapadlo, že by to mohlo jít.

A těžko zazlívat učiteli, kterej s tím nemá zkušenosti, že si třeba netroufne (možná by to chtělo spolupráci s blízkými toho nevidomého, aby mu trochu nastínili, co dítě zvládne a co ne)?
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 8:57:32)
Chtělo by to asi spolupráci i s nějakou jinou organizací, než je škola. Možná se dnes uvidím se ségrou, zeptám se jí, kdo by mohl pomoct učitelům, asistentovi a spolužákům se zorientovat v problematice. Probíhají i různé osvětové akce. Záleží, kde ta škola je.
Agniezsko, kdybys měla zájem, napiš mi na mail o jakou lokalitu se jedná. Ségra má dobrý přehled a běžně jí volají rodiče nevidomých dětí, aby se s ní poradili.
 K_at 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:13:25)
Magrato, nejsme umanuti. Ty nechapes opacnou stranu toho, ze tohle jsou situace, kdy nejde veci resit stylem: nejak to udelame, dite to zvladne a bude to vsechno super"! Navic bohuzel skoly a ucitele jsou v pripade nejakeho prusvihu fakt nechraneni. Bezpecnost deti jde do ullne neuveritelnych absurdit.
 Z+2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:27:25)
Kat, ale to je samozřejmě nesmysl. Učitelé jsou chránění, jen mají nějaké povinnosti, které je třeba splnit.
 K_at 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:33:46)
Vis, Zetko, pravidelne pri skolenich o bezpecnosti se nestacim divit, jake absurdity vznikaji. Taky je docela mozne, ze bezpecaci kecaji. Zdravy selsky rozum ti rika, ze tohle nemohou myslet vazne. Ale bohuzel..... Nemas vubec jistotu, ze v pripade problemu se za tebe nekdo postavi.
 Z+2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:37:41)
Tu nemáš nikdy v ničem. Bezpečáci přehánějí, je to jejich práce. Stát se může prušvih skoro v každém zaměstnání. Samozřejmě, že při práci s dětmi je mediálně vděčnější a nějaké následky přijít mohou.
Ale těch učitelů co se dostane do problému je minimum na množství rizikových aktivit. Z mého pohledu je špatně jak naprostá bohorovnost, tak přehnaná úzkostlivost.
 Kudla2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:34:22)
Já si myslím, že je i na rodičích toho postiženého dítěte, aby se školou jasně komunikovali, protože škola si spoustu těch věcí nemusí vůbec uvědomovat, a aby společně přišli na nějaké řešení přijatelné pro obě strany.

Situaci, kdy se musí všichni zúčastnění "podřídit" tomu postiženému a volit něco jiného, než by sami chtěli, nepokládám za šťastnou v případě, že jim bude "nadirigována" zvenčí - to, že se přizpůsobí, má cenu jen tehdy, když to bude dobrovolné. Myslím, že je to problém spolupráce té školy, rodiny a práce učitele s dětmi - umím si představit, že při vhodném přístupu učitele děti samy budou chtít kamarádovi vyjít vstříc, ale při nevhodném to budou vnímat jako zbytečné a protivné omezení (protože nebudou chápat smysl toho omezení, který tam bezesporu je).

Kdyby mělo dítě zlomenou nohu, tak by taky nemohlo absolvovat náročnější výlet, a asi by bylo absurdní říct "Pepíček má zlomenou nohu, takže se nejede na akci X, kam se všichni těšili, ale tam, kde bude možné vzít s sebou i Pepíčka" jen tak bez dalšího. Pokud ta atmosféra ve třídě bude taková, že ty děti samy budou chtít radši, aby s nimi byl i Pepíček, a klidně s ním absolvují ten méně náročný výlet, tak je to něco jiného (a v tom případě jednička pro učitele i pro ty děti), ale myslím, že není úplně v pořádku jen to oznámit a dál s nezajímat.
 Z+2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:25:01)
Klapání stroje nepovažuji za banální. Může to být rušivé. Jako doktorka by si měla tušit, že systematický rušivý zvuk může být zdrojem nezanedbatelného stresu.
 K_at 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:29:10)
Me by z toho zrejme odvezli. Tikot hodin, klepani prsty o neco, atd. Z toho silim. Konstantni hluk, rev a sum mi nevadi.
 Agniezska 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:26:24)
Zak chce jet, rodice taky, ale nevi moc, jak to tam vypada. Zak by musel mit ssebou asi dalsiho pg a to skola nezaplati. Asistent tridniho ucitele jet nechce, protoze se boji zodpovednosti za zaka.
 Tečka. 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:27:24)
Co na to říct? Normální lidská domluva? Ovšem tam, kde vadí ťukání stroje, se asi domluvit půjde těžko ... ~a~
 Tečka. 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:31:33)
Prostě mi to přijde nepochopitelný. Opět jedna nepovedená integrace.
 Tečka. 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:39:56)
Tak asi to tam moc nefunguje, když se musí řešit ťukání stroje. Ale o tom integrace je, že někdo může "rušit" třeba ťukáním berlema. Tak snad to zorganizuju tak, aby na stroji nepsal při písemkách ostatních, nebo co já vím, jaké mají možnosti.
Výlet totéž - proč je problém ho zorganizovat tak, aby mohli jet všichni? To je jako nevzít na dovču mimino, protože starší děti by nemohly na výšlap ~d~
 neznámá 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:47:01)
Běžně jezdíme na dovolenou bez mimina.~:-D

Ohledně výletu bych řekla, že pochybila škola. Jednou má integrovaného žáka, tak na něj musí brát ohledy, měla rovnou navrhnout něco co zvládne, ne ho uvést do situace, kdy celá třída chce někam jet, ale kvůli němu nemůže.
Ten stroj by mě štval, ale to je snad řešitelné, asi není problém aby psal prověrky někde jinde.
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 20:57:58)
Z pichťáku mu leze text, který si rovnou může kontrolovat, v počítači ten přehled nemá okamžitý. Myslím, že u mladších dětí je pichťák lepší. Časem určitě přejde na počítač.
S tím hlukem to fakt vidím jako hledání much. Mladší děcka jsou hlučná, pichťák není žádný kulomet (ale ani ševel lučních květin.)
 Z+2 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 8:20:17)
Je to pochopitelné, že to ruší. Chápu tvůj postoj a je dobře, že si děti zvykli, ale je naprosto pochopitelné, že je zvuk ruší.
 wer 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 22:36:27)
Jenže nevidomý spolužák není mimino. Ta situace je hodně jiná, nesrovnatelně.
 wer 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 22:48:40)
Já vím, to první použil někdo jiný.

No ty zdravé děti se snad ještě v životě na ty skály, nebo kam chtějí, podívají. Pro nevidomého kluka je to jedinečná zkušenost na celý život, jestli ho třída "bere" nebo ne.
 Agniezska 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:34:22)
Slyselas nekdy hluk toho Pichtova psaciho stroje? Do toho se musi fakt mlatit. A ted si predstav, ze se mas soustredit na pisemku narocnou.
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 20:48:29)
Slyšela jsem ho a fakt mi to nijak nevadilo. Mnohem víc mě rušila třeba moucha nebo spolužák, který šoupal nohama. Běžně děcka vržou židličkama. Toto považuju za stupidní prudění. Myslím, že by víc omezilo to integrované dítě, kdyby mělo od 5 let žít na intru než ty vaše bobátka, co musí trpět pichťák~d~
 Girili 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 19:50:01)
Ty jo, jesteze nejsem zakem v te tride. Cvakani stroje by me nejspis rusilo velmi a zaroven bych se velmi tezce jakkoliv vymezovala, neb bych pro nevidomeho spoluzaka mela pochopeni. Takze si dokazu predstavit, ze muj prospech by sel hodne dolu...
 HelenaPa 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 18:40:14)
Mám ve třídě integrovaného vozíčkáře a ani by mě nenapadlo plánovat výlet někam, kam by nemohl. Prostě k nám patří. Děcka ho taky berou. Ano, vnímají jistá omezení, která jim to přináší, ale myslím, že je důležité naučit se i přizpůsobit. Navíc přizpůsobení se programem výletu beru jako jen velmi malé omezení. Ano, dá to práci najít něco vhodného a zároveň pro všechny zajímavého, ale dá se to.
Zkusila bych se domluvit s rodinou žákam jestli by nejeli se námi. Našeho vozíčkáře rodina vozí a účastní se výletu s námi. Loni jsme byli v Praze a s dalším chlapcem, který měl mentální i zdravotní postižení musela jet maminka, jinak jsme ho nemohli z bezpečnostních důvodů vzít s sebou.
 Martina, 2 kluci 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 19:31:29)
Jsem třídní a vždycky se snažím vysvětlovat situaci, v tomhle případě bych hledala alternativu schůdnou pro všechny. Trvat na jednom plánu mi přijde umanuté, vždyť variant, kam vyrazit, je spousta.
Mě to fakt nepřijde jako okrádání 29 dětí o zážitek, spíš jsou obírány o přirozenou lidskost.
 Katka a 2 výrostci 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 8:12:19)
~R^přesně
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 10:47:44)
Já neznám toho konkrétního chlapce, ale znám celkem hodně nevidomých už od dětství. Všichni, pokud nemají kombinované vady, by turistický výlet do hor zvládli.
Tady bych spíš apelovala na rodiče, ať s klukem začnou dělat dlouhé výlety, aby měl kondičku. Ale co si budem povídat, ty dnešní lemry, co sedí celý den u počítačů a tabletů, určitě o moc zdatnější nebudou. Kluk na tom může být klidně i mnohem líp. Předpokládám, že aspoň 5 děcek, co nejsou příliš zdatné, ve třídě bude. Nevěřím, že to bude horolezecká akce. Normální túry kluk zvládne s jakýmkoli trochu zvyklým průvodcem, který ví, jak nevidomého vést a na co upozorňovat. Se ségrou jsme zvládaly od mých 5 let všechny normální aktivity- lození po stromech, stavění bunkrů, kramaření na smeťáku... Neměla žádného asistenta a když jsme šly ven, šla automaticky s námi. Ani nám nenapadlo ji nějak omezovat, to bysme se musely omezovat i my. Akorát s námi nejezdila na kole a nehrála míčové hry, jinak všechno zvládla. Všetně našich výprav po širém okolí, terén byl rozmanitý.
Ségra jezdí na kolečkových bruslích, lyžuje (málo, nejsme lyžařská rodina), běhá, hraje kuželky....



 jenny1024 + 2015 + 2017 + 2019 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 19:33:55)
To ale není problém v destinaci výletu, ale v absenci asistenta, ne? Bez asistenta ho nemůžou vzít nejspíš vůbec nikam... Ať s ním jedou rodiče, to snad na jeden den zvládnou, v práci a tak. Je to blbý, no, když ten jeho asistent jet nechce. Protože já ho samozřejmě neznám, ale podle mojí zkušenosti zvládne nevidomý Slovenský ráj v pohodě (možné ne nějaké žebříky a tak, ale někam na ferraty s nima učitel asi stejně nepůjde), ale samozřejmě ho musí někdo vodit.

Pací stroj - pichtův psací stroj pro nevidomé dělá fakt brutální hluk, to není jako normální mechanický psací stroj. Nemohl by psát na počítači? Mám nevidomé kamarády a známé a všichni mají normálně počítač, na stroji jsem je psát v praxi nikdy neviděla, leda na ukázku (ale většina z nich chodila i před lety na normální základky, přišlo by mi fakt brutální a divný je někam separovat)
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 20:54:38)
Pokud je ten žák jinak "normální", takový výlet zvládne. Jestli budou mít trasy s žebříkama, trochu je možná zbrzdí. Moje ségra s námi chodila vždycky všude a mnohde i sama. Chodila s námi krást třešně, lozila po stromech jak veverka a když na nás doběhl opilý majitel, dokázala mu zdrhnout stejně dobře, jako my. Túry a výlety zvládala stejné, jako my. Se školou byla na lyžáku, dělala atletiku, paličkuje, hraje kuželky, plave... Turistika ji fakt nezaskočí. Po Praze mi dělá průvodce.
Ať ten asistent z žáka nedělá neschopné tele. Kdybych byla rodič, jela bych s děcemkem já. Příště by viděli, že to není problém.
 Jahala. 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 22:34:55)
Vidim to na nějaký problém asistenta a rodiči žáka. Jinak nevím proč by se měl výletu bát leda by sám nebyl zdatný.
 withep 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 8:33:30)
~R^
 wer 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 22:27:40)
No tak skupina se vždycky přizpůsobuje nejslabšímu.
Tahle třída evidentně není parta.


Snad by šel nějaký kompromis. Jinak je to integrace na houby. Stejně kluka vyšachujou.
 wer 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 22:55:43)
Jako jestli je zákon, který by zabránil integrovanému žáku, obtěžovat spolužáky svou přítomností. na výletě, když už ho musí snášet ve třídě? ~8~ Doufám že takový zákon není ~4~
 Oliverka 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(5.5.2017 23:06:50)
Nemohl by jet Jako doprovod jeden z jeho rodicu?
 Agniezska 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 8:10:31)
Nejsem tridni tohoto zaka, ani rodic. Ptala jsem se na zakony. Tato integrace funguje, nikdo zaka neodstrkuje, spoluzaci tvori dobrou partu. Me zajimalo, jestli jsou nejake zakony nebo je vse v kompetenci reditele. Napr. Moznost vzit rodice zaka jako pg dozor, zajisteni bezpecnosti integrovaneho zaka, nebo nadpocet pedagogu apod.
 K_at 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 18:33:49)
Baro, ale spoluzaci nemohou byt prece zodpovedni za jine dite? Mohou pomoci, samozrejme. Ale proste je treba dospeleho doprovodu. Zajimalo by mne, ceho zcela konkretne se boji asistentka.... Tipuji neznameho prostoru, mozna neocekavaneho rizika.
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 19:06:49)
děti na vyšším stupni by to levou zadní zvládly, kdyby se třeba po hodině střídaly. Mladší děti jen v případě, že jsou s nevidomým zvyklé běžně jej doprovázet a vodit (např. sourozenec obvykle zvládne vodit nevidomého fakt tak od 5-6 let. Blízký kamarád, který s klukem běžně "řádí" by to zvládl taky. Běžný spolužák na nižším stupni to asi nezvládne.
 K_at 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 19:10:16)
Magrato, proboha, ale kdyby se neco stalo, tak to pujde za spoluzakem, protoze neco neodhadl? Nebo nedal dost pozor? Ty deti jsou si rovny, ale jako dozor a zodpovedna osoba proste musi byt dospelak!!!!
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 19:23:36)
Tak snad jedou se třídou aspoň 2 učitelé (aspoň s námi vždycky jezdili aspoň 2 učitelé a neměli jsme nikoho integrovaného), tak můžou jít děcka před tím učitelem a on to může korigovat, ne? Však uršitě nepolezou na Everest. Budou dělat běžné túry. ten kluk není debilní, ne? A rodiče asi vědí, že to zvládne.
Přečti si Nalezené světlo. http://www.databazeknih.cz/knihy/nalezene-svetlo-158366
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 19:16:51)
Další možnost by byla přibrat s třídou na výlet sourozence toho kluka. Pokud teda sourozence má a mají dobrý vztah. Já jsem ségru tahala všude. Většinou dobrovolně a ráda. Výlet bych brala všema deseti a věřím, že bych tam byla víc platná, než nějaký asistent, kterému bylo přiděleno první nevidomé dítě a zná to většinou teoreticky. A taky by se líp tomu klukovi šlo, protože nejlepší je, když se nevidomý drží průvodce pod paží a je tak půl krůčku za ním. Sehraný pár jde úplně pohodově, ani průvodce nemusí komentovat terén, dělá to jen výjimečně. Já se ségrou většinu cesty kecám nebo jí popisuju, co je kolem za zajímavosti, případně to, na co si lze šáhnout, jí ukážu. Dělám to tak od mala. Je to pro mě běžné a přirozené. A učitel by se nemusel nijak zvlášť děsit. Nevidomé děti jezdí běžně na tábory, chodí na túry, na školní výlety... A fakt s nimi nejede pedagogů nebo asistentů jeden na osobu. Třída má tak 10 zrakově postižených žáků a jedou s děckama 2 lidi jako dozor.
 Lída+4 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 20:33:52)
~e~ Šuplíku, vzpomínám si, že jsme takhle kdysi (cca v mejch 17 letech) šli s partou Pochod Praha-Prčice. Šlo nás myslím 8, z toho tři vidící ~t~ Všechno v pohodě (jen jeden kluk to cestou vzdal a počkal na zastávce na autobus, neměl nachozeno), včetně brodění přes potok.
 Lída+4 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 20:49:00)
Šuplíku, ale jedno nevidomý dítě na celou třídu je IMHO vcelku zanedbatelná komplikace.
 magrata1 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(6.5.2017 20:56:43)
Navíc ten učitel to dítě má celé dny ve třídě už minimálně 8 měsíců. To, že si to nedovede představit někdo, kdo nevidomého potká 3x za rok na ulici, je něco jiného. Pedagog, který má nevidomé dítě ve své třídě skoro celý rok, by se toho neměl tak děsit. Měl by být schopný tu situaci zvládnout. Pokud teda ten hoch je běžné dítě a nemá další problémy.
 K_at 


Re: Jsou nejake zakony ohledne integrace? 

(7.5.2017 9:02:58)
Baro, ano, s tim ja souhlasim. Ale nemuze to byt tak, ze "deti" se o spoluzaka postaraji = povinnost. Dalsi vec je, ze byt zvykly na nevidomeho zaka na pude skoly a vzit tridu i s nim do terenu na vice dnu, to je oboje neco jineho. A myslim, ze z toho ma strach ta asistentka. Nicmene z meho pohledu proste jde o to, zajistit toho asistenta sebou. Dite to zvladne.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.