| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce?

 Celkem 114 názorů.
 Konzerva 


Téma: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 15:19:48)


Učitelky, zajímalo by mě, jaký je váš názor na hodnocení (známkování) prací, které musejí dělat 2 popř. víc dětí. co když tomu jednomu dítěti na známce (nebo jiném hodnocení) nezáleží? Jak si s tím má to druhé dítě poradit? Podle mne není správné ani aby to udělalo všechno samo a to druhé se vezlo, ale ani aby dostalo špatnou známku, protože ten druhý nedělá - to je pak princip kolektivní viny. Jak má jedno dítě motivovat druhé, když to nedokážou ani jeho rodiče ani škola?
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 15:26:29)
Nejsem učitelka, ale jako dítě jsem to nesnášela.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 15:27:26)
Krasny tema! Osobne s nim uplne rozsahlou zkusenost nemam, predskolaci se spolecne kooperovat teprve uci. Takze jde o drobnejsi a kratke "ukoly". Ale podle mne by ucitel mel deti "ucit" i te pripravne fazi. Nejdrive jim dat praxi, tu zkusenost, jak si s tim poradit. A mel by mit prehled o tom, jak ktera skupinka funguje. Deti by mely mit moznost zpetne hodnotit celou akci, i s vyhradami - nelibilo se mi, ze Kuba nic nedelal. Dat hodnoceni projektu a osobni hodnoceni konkretnim detem....
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 15:29:05)
Nejsem učitelka, ale už jsem se párkrát setkala se situací, že třeba 4 děti měly dělat projekt, ale opravdu pracovat na něm byly ochotné jen 2. Přitom ale neměly páky ani na to, jak ty druhé k tomu přimět, a mám podezření, že ani dostatečné "manažerské schopnosti", aby si neuzurpovaly právo rozhodovat (což zase mohlo ty druhé dva odradit).

Podle mě je to selhání toho kantora, protože jim zadá úkol, který je lidsky zcela nad jejich síly, nedá jim příslušné nástroje, jen ohodnotí případný neúspěch. Pak těm "tahounům", nechtějí-li dostat špatnou známku, nezbývá, než ve 2 odvést práci za 4, což je podle mě totálně špatně. Aspoň by jim tedy měl učitel říct, jak postupovat v takové situaci, pokud to ovšem sám ví, o čemž si dovoluji mírně zapochybovat.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 15:48:40)
Kudlo, ja treba projekty vnimam u deti jako tu cestu. Ta mi pripada dulezitejsi. Tudiz makaji-li dve deti ze 4, mela bych mit moznost ocenit ono usili a zodpovednost tech 2, i kdyz treba praci nedodelaji - dodelaji v jinem terminu ci mensim rozsahu. Ty nemakacenky bych bud nehodnotila, nebo u starsich dala blboh znamku.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:35:00)
Kat, ověřila jsem si, že s tím nehodnocením je to kapku problém. Někteří vyčůránci radši nic dělat neb
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:42:14)
Pardon, nějak jsem to odklikla omylem. Někteří vyčůránci nic raději dělat nebudou. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. A než dostat jedičku (hypoteticky, spíš dvojku nebo trojku) váhy jedna až tři - skupinová práce či referát.. podle toho, jak to uč. zařadí .. tak to radši nic a mají klid. A pak se snadno dostaneš k tomu, že bude dělat málokdo. Udělají to tři lidi ze třídy, musí to odprezentovat, zbytek ti tam bude zlobit.. Když jim dáš jinou práci, tak ti, co to udělali, to budou prezentovat jen tobě (učiteli). Snadno ztratí motivaci. A zvlášť u velkých dětí se ti může stát, že některé z nich takhle přistoupí ke všem úkolům a budou jim chybět známky do klasifikace. Jasně, vše se dá řešit, ale každé řešení má své ALE. A já se to snažím brát tak, aby se jim vyplatilo dělat dle svých možností a ne držet se hesla - Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:46:57)
Tohle bych vnímal jako naprosté selhání pedagoga.
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:49:41)
"A já se to snažím brát tak, aby se jim vyplatilo dělat dle svých možností a ne držet se hesla - Kdo nic nedělá, nic nezkazí."

tohle bys pokládal za selhání? ~e~~e~~e~
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:53:21)
Ne, to je vymezení se proti hlavnímu tématu přispěvku na který reaguji. Já logicky reaguji na to gro toho příspěvku.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:13:24)
Berto, ok, budou jim tedy chybet znamky. Misto projektu mohou psat, nechat se zkouset nebo neco jineho..... U mladsich deti - asi solova prace? Ukol, kde se neschovaji za nikoho.... Tam asi fakt individualni reseni dle typu ditete.
 withep 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 15:36:03)
Ideálně neznámkovat vůbec :-). A když už, tak i tam, kde se běžně známkuje, se snad nemusí známkovat úplně všechno. Slovní zpětná vazba bude mít mnohem větší výpovědní hodnotu.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:33:10)
Je to těžké. Snažím se to, pokud to jde, udělat tak, že každý ve skupině má svou roli. A pak to skupina prezentuje tak, že každý jednotlivec představí svou část. Pokud se dohodnou na výměně rolí mezi sebou, nechám je. Ale pak už je to na nich, jak se s tím poperou. Musí ale splnit zadání a stanovený rozsah. Mám teď na jazyk slabší skupiny a jsem na druhém stupni ZŠ, takže opravdu projev úrovně A2 nemůžu očekávat (u mnoha ani v mateřském jazyce). Takže mají např. skupiny po pěti a každý má říci např. minimálně 3 věty (diferencuji podle schopností). Takže i každý ze skupiny může dostat jinou známku. Pracovat na přípravě spolu mohou, materiály, slovníky a net k dispozici mají, mohou se mnou konzultovat. Připraví si to, prezentují ZPAMĚTI další hodinu. Nakouknout při tom do papíru s poznámkami dovolím jen těm, co mají fakt trému, problém s ústním projevem .. atd. Nechci je zbytečně stresovat. S tím si zkušená učitelka jistě poradí. ~;)
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:43:46)
Součástí kolektivní práce je i motivovat spolužáka k spolupráci. Osobně mám s hodnocením známkami problém obecně. Ale variant jak hodnotit i za podobné situace je spousta. A obecně, pokud k podobnému dochází, je to důsledek špatně vedené třídy a špatně kontrolovaného projektu.
Společná práce by neměla být z pohledu učitele, jen o zadání a hodnocení, ale měl by mít přehled i o tom jak spolupráce v jednotlivých skupinách probíhá.
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:48:54)
A jaký máš prostředky jako dítě, abys spolužáka motivoval ke spolupráci?

Myslím, že nic moc. Můžeš ho přesvědčit, ale když se ti to nepodaří, tak co? Nemáš k dispozici žádný legální páky, jako má ten učitel. Proto to pokládám za dost nefér zadání.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:51:38)
Svojí osobnost. Nikdy se mi nestalo, že by se mnou někdo nespolupracoval.
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 16:56:15)
No, a co když někdo nemá tak skvělou osobnost jako ty ~t~~t~ a je mu deset, má se jít proto kousnout?
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:09:49)
Má se snažit, učit se komunikovat, hledat podporu u učitele. Z mého pohledu je škola i o učení se komunikace, interakce s ostatními. Nejen o daných předmětech.
 Lexi. 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:14:08)
Samozřejmě, nácvik komunikace a interakcí s ostatními je ve škole vhodný. Jen se obávám, že většina učitelů se toto ani nesnaží učit, neb to učit neumí a prostě hodí děti do vody. Některé to zvládne, některé ne.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:34:51)
Ano a to je to pedagogické selhání o kterém píšu.
 Lexi. 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:02:08)
no jo, ale takovou osobnost nemá každý. A co mají dělat ti, kteří nejsou přirozenými vůdci? Do určité míry to jistě lze natrénovat, ale trvá to velmi dlouho a někdo to prostě nezvládne nikdy.
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:03:02)
Přesně tak.

Spoléhat se na to, že se z každého dítěte jen tak bez dalšího stane přirozený vůdce, je poněkud, ehm, pošetilé.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:16:03)
To vis, Zetko, ne kazde dite je tak schopne a fantasticke jako jsi byl ty.
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:18:50)
Kat ~t~~t~~R^
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:20:06)
Já jsem tím spíš chtěl napsat, že za normálních okolností je jen minimum dětí co nechce spolupracovat. Z mého pohledu je to divné. Nekamarádské, nesportovní. Důsledek špatně vedené třídy i výchovy.
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:24:08)
Z+2,
ale houby. To přece s nějakým kamarádstvím vůbec nesouvisí, natož pak s "vedením třídy". Pokud je někdo líný lempl, tak s ním nehneš. Navíc ve skupině samých vůdčích typů by to reálně fungovalo ještě hůř, než když na to jeden hodí bobek a ostatní to udělají za něj.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:36:17)
Hneš úplně s každým a s dětmi na základce , často velmi snadno.
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:37:43)
Z+2,
no a to si právě jen myslíš.
Možná jsi měl štěstí, že ses s tím nikdy nesetkal. To je možné. Každopádně jiní lidé se s tím setkávají. ~;)
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:39:19)
Byl jsem i na vojně. Do klubu jsem bral děti vyřazené jinde, že jsou nezvladatelné. Nikdy to nebyla pravda. Jen někdy to bylo trošičku složitější.
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:40:22)
Z+2,
no, ale já třeba nepíšu o tom, že by byly ty děti nezvladatelné. Prostě jsou jen líné a kašlou na to. ~;)
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:18:51)
Monty. Tak, že motivovat děti co zůstanou na ZŠ a v Praze to platí speciálně, protože jich zůstáva nejmenší procento, je složité. O tom se tu píše stále a ty to neustále popíráš.
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:21:24)
Z+2,
šmarjá, to už zase budeme rozebírat, jak zůstávají v Praze na druhém stupni jen samí špatní žáci? To tě ta blbost pořád ještě nepustíla?
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:25:50)
Fakt, propad úrovně na ZŠ po odchodu gymnazistu, zvlášť v Praze , řešila před týdnem i v mediích odcházející ministryně školství. Asi jsem ji to nenakukal já. ~6~
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:34:05)
Z+2,
nebudu vymlouvat nesmysly ani tobě, ani odcházející ministryni.
Je mi tak nějak jedno, co si vy dva myslíte. ~;)
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:44:21)
Zetko, do jakeho klubu????
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:48:14)
Sportovního. A mám s nimi několik 2. míst v republice. Spousta z těch problémovejch prošla nějakou reprezentací.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:51:43)
Zetko. To je jiste super. Fakt jo. Ale dokazes pochopit, ze skola a sportovni klub je uplne odlišne prostredi? Ze pozice trenera ci vedouciho zajmoveho krouzku je jaksi jina, nez pozice ucitele? Navic kluci proste slysi na sport - v obecne rovine - a slysi na chlapa vedouciho....
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:55:53)
Kat, ale samozřejmě. Nikdo netvrdí, že je to stejné.
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:40:00)
"hneš úplně s každým"

to fakt může říct jen někdo, kdo fakt netuší, nebo schválně provokuje. ~d~
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:25:08)
Fakt? Přijeď se podívat. Máme mnoho dětí, kde právě rodiny nefungují, plus děti, které do dané třídy absolutně nepatří. Absence výchovy, nezájem, handicapy (nemluvím o tělesných), problémové chování, nízká motivace. Máme opravdu nahrazovat rodinu? Mám na to prostor, pravomoc atd.? Samozřejmě se učí vzájemné interakci, respektu, týmové práci.. ale je vidět, žes v poslední době neviděl hodinu na ZŠ.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:33:37)
Někdy před 14 dněmi jsem se byl podívat na hodinu u syna. :-) Ale to se těžko srovnává. To uznávám. Tohle je u nás ve školách špatně zvládané a je to i o práci předchůdců. Skupinová práce se má učit už od první třídy.
Osobně mám pocit, že jak s ní pracovat nemají u nás učitelé moc zvládnuté. Rodiče na ní nejsou moc zvyklí, takže jdou často proti směru jaký by byl potřeba. Ale vnímám ji jako důležitou součást výuky.
 Kaipa 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:42:56)
14 dněmi ~t~
Zetko, ty fakt neumíš česky.

Skupinovou práci bych nehodnotila, nikdy to nemůže mít ani náznak objektivity.
 Kaipa 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:49:40)
Copak u vás.~;)
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:35:32)
Černá Berto,
mám dítě na škole, kde problémy víceméně nejsou. Žádné děti ze sociálně vyloučených lokalit, žádné nezvladatelné děti s asistenty, celkem pohodová škola. Ale i tak na druhém stupni je ve třídě pár jedinců, co mají školu komplet na salámu a jediné, o co jim jakž takž jde je, aby nepropadli. Mít někoho takového v týmu je stoprocentní jistota, že za něj budou dělat ti druzí. A může to být stokrát jejich kamarád. ~;)
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:08:01)
No právě, i tam to leckdy drhne. Vždyť si pamatuju i na sebe, ještě na gymplu jsme byli někdy tak líní, že jsme o....li, co se dalo. Když byl Z+2 na vojně, taky byla trochu jiná doba. Vidím rozdíl v tom, jaké byly děti ve škole před patnácti lety a teď. Teď jsem konkrétně ve své šestce ráda, že si při té skupinové práci nevjedou do vlasů, nezačnou se častovat - ty č....ku, demente... minulý týden mi u skupinové práce jeden chlapeček začal žvýkat kartičky a roztrhal obálku, ve který byly... jen proto, že mu ostatní nevyhověli zrovna v něčem. Ostatní mu začali nadávat.. s tím, že ho mám dát do jiný skupiny, ostatní děti se do toho vložily, že ani k nim ho nechtějí .. a bylo to "fakt fajn".
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:13:35)
Ale to je o tom jak je třída vedená. To si nestěžuješ na ty děti, ale na sebe a na své předchůdkyně. Přesně od toho, aby jsi podobné situace korigovala jsi ve třídě. Tyhle věčné stížnosti na současnou generaci nemaj nejmenší smysl. U dětí platí, že se v různých situacích chovají jak jim dovolí ten kdo je má na starosti. I doma hodné děti budou u špatného učitele problematické.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:22:34)
Ale jistě. Jen mi tedy řekni, jak je možné, že tohle dělají i chlapům učitelům a to i těm, kteří mají v jiných hodinách klid. Já mám taky celkem dobře děti zmáknuté. Mám tolik sebereflexe, abych nejdřív hledala problém v sobě. Já jsem ta dospělá a mám mít rozum. Zetko, nepodceňuj mě tolik. :-D
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:26:16)
Berto, jo. Chapu. Mam 2 deti, ktere ozvykaji cokoliv. Hracky, knihy, pastelky, kaminky, kapesnicky, obleceni, papir. Ozvykanou novou pomucku - behem jedineho otoceni se jinam, nez sedela dotycna prezvykavka. Jedno z toho uz diky bohu vyrusta. Ta mladsi - to je proste zviratko.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:35:24)
Kat, to bych byla v klidu ... Můj Mates, kterému bude deset, taky ožvýkává.. nožičky od brýlí, tužky.. ale jen svoje.. když se soustředí. Tady ani nešlo tolik o to, že strčil do pusy kus papíru, ale šlo o to, že to byla půjčená pomůcka a taky důvody, proč to udělal. Dva dny na to málem hodil po někom židli. Protože jsem ho napomenula, když si nesli každý židli do kruhu, že budeme hrát hru, ať dává pozor a nenese ji nad hlavou, že úplně stačí ji zvednout kousek nad podlahu. Že takhle může někoho bouchnout. Naštval se a málem ji hodil do prostoru nad hlavy sedících dětí.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:39:01)
Hele, ja jsem v klidu. Uz jo. Zneklidnim v pripade, ze ji vyndavam z pusy kaminek, koralek, kosticku. A kdyz nam ohlodala uplne nove hracky. Gazeni zidli jsme resily na podzim. To byly cca 3 tydny pekla - hysteraky x krat denne. Bez moznosti tomu nejak predchazet.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:39:59)
Jine dite teda.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:25:43)
Pozor!!!!! Pisu si do kalendare, ze Zet poprve pripustil vliv vychovy na skolni chování a jednani ditete!!!!!! Pratele, nemozne se stalo skutecnym.
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:17:47)
Z+2,
aniž bych chtěla pochybovat o síle tvé osobnosti, je třeba si uvědomit, že každý není dominantní extrovert a život není Příručka mladých svišťů.
Takže v něm tvá jednoduchá schémata dost často nefungujou. ~;)
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:19:11)
Monty ~t~~t~~t~~R^
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:22:54)
Jasná nadsázka. Že to nepoberou Kat a Kudla je logické a i žádoucí, že se nezamyslíš ani ty je trochu škoda. No v každém případě v kontextu ostatních mých příspěvků v tématu, kde hledáš to jednoduché schéma?
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:25:53)
Z+2,
v tvé utkvělé představě, že lze každého motivovat proti jeho vůli.
Ale možná je to i tím, že máš ještě relativně malé děti.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:27:10)
Kde je ta nadsazka, prosim???? Jestli nahodou nebude problem na tve strane klavesnice, drahy. Ja mam intelekt a chapani celkem v poradku.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:23:42)
Monty ~t~
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:22:48)
Takze kdyz te 10 leta spoluzacka s prehledem posle do prdele, protoze ma projekt i tebe osobne na haku, mas ji ty - desetilete dite - umet motivovat. Aha.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:26:36)
Kat ~R^ To se zase bavím.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:28:29)
Berto, covece, ja uz tyhle tanecky se Z tancila nekolikrat. A tohle nevysvetlis. Bud spatne pracujes s setmi, pripadne spatne komunikujes s rodici.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:33:32)
Jsem schopná připustit to, že nejsem perfektní a ráda budu na sobě pracovat. Jen jsem se ještě nedozvěděla žádnou pořádnou radu. Myslím, že kdybych Z+2 poprosila o školení, klidně připustím teoretickou rovinu, nemusel by ani předvádět, předpokládám, že by mi řekl, že nemůže marnit svůj drahocenný čas učením mě něčeho, co mám dávno umět, a když to neumím, tím hůř a není mi pomoci, chudáci děti a pak se nemůžeme divit, že úroveň našeho školství je tak tristní. Jako kdybych slyšela svého ex. Díkybohu už spolu nejsme. ~g~~j~
 Senedra 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:38:32)
Berto, Zetko rok učil TV ( jestli si dobře pamatuju), takže je nejkovanější odborník na školství na celém serveru rodina.cz a v přilehlém vesmíru.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:23:58)
Přesně. Protože to samé se může stát i v dospělém životě a dítě se má naučit jak s tím zacházet. Říct si o podporu od učitele, který by ji měl nabízet. Ale rozhodně to neudělat za to druhé dítě. To je obejití úkolu a od učitelů by měli děti vědět, že to je špatně.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:33:30)
Kazda trida je uplne jina. Jina atmosfera.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:36:53)
Jasně, že pokud se z jednoho dítěte udělá práskač, tak je to pro něj nebezpečný. Ale děti přestože jsou ochotní lháři, tak nejsou nejlepší. A pokud má někdo říci jak si práci konkretně rozdělili, tak ty co se nepodíleli dostaneš do úzkých. Pokud se na to vůbec nezeptáš, tak to těm co se nepodílí, strašně ulehčíš. Například.
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:43:06)
Z+2,
no a teď si představ situaci, kdy salámista přizná, že nedělal nic. A je mu jedno, i kdyby měl dostat pětku. Reálný příběh ze života. Nenaděláš s tím fakt vůbec nic. ~;)
 Monty 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:43:47)
Buchli,
on to učitel obvykle ví.
Ví, co má ve třídě za materiál.
Ale pokud je úkol pro skupinu 3 - 4 lidí, tak z toho ty salámisty vyloučit nemůže a musí je k někomu "přifařit".
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:49:10)
Monty, on tam chybi dialog. Ucitel by mel zajistit to, aby tihle lenosi neprofitovali z prace druhych. I ti malosi si hlidaji - nekteri - aby nahodou nehnuli prstem pro druhe. Tak na to uplne neslysim, nepodporuju. Do juste miry pomoc a obetavost je nutna, ale ne vyuziti toho, ze muj kamarad to ochotne z me postvi, uklidi, pujdd vyjednat atd.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:46:48)
Je to možné. Stačí třeba nechat skupinu pohovořit o tom jak si práci rozdělili. No a třeba při hodnocení od nich chtít, aby ohodnotili svůj podíl na práci.
Skupinová práce má být na gymnáziu, kde ty učíš už zažitá z prvního stupně. Už rozdělení skupin je důležité. U nás se využívá, málo a špatně a je to velká škoda.
 Kaipa 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:57:51)
Buchli, ty učíš češtinu?
 Kaipa 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:44:22)
Tak to jo, pak ti je odpuštěno.~;)
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:00:25)
Dobře rozdělené skupiny a vhodně zadaná práce může přinést velké přínosy širokému spektru žáků. Ti co toho umějí víc si znalosti fixují, tím že je verbalizují. Debata vede k pokroku. Osobně si myslím, že do hodin patří jako podpůrná metoda a to víc než za domácí úkol. Jako domácí úkol, delší týmová práce není špatná, ale vyžaduje vedení a kontrolu od učitele. Minimálně pokud na ní žáci nejsou zvyklí.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:22:05)
Zet, ja myslim, ze nikdo nepolemizuje nad prospesnosti dobre vedene tymove prace. Ale asi realitu bezne ZS si predstavuji takto - malo casu, osnovy napechovane tak, ze neumoznuji ani prizpusobit tempo vyuky, ani dostatecne opakovat. Aby se deti nazcily fungovat v teamu, musi to delat casteji. Ne 1* za rok v projektovem tydnu....
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:31:53)
Ano, ale dozvěděli jsme se tu, že ji někdo preventivně nepouživá, že další ji používá bez vedení jako domácí práci. Z mého pohledu oboje špatně.
Ale ano, je třeba to zapracovat do příprav. Nemyslím si, že by dobře připravená skupinová práce, zdržovala.
A ano je třeba ji od první třídy používat a zvlášť ze začátku dbát na to, aby se podíleli všichni. A kontrolovat ji. Nejen na konci. Hlídat si zpětnou vazbu a když už hodnotím, tak zohlednit ten podíl na ní. Pokud to odfláknu a jen ji zadám a pak nechám nejlepšího z týmu odprezentovat, tak samozřejmě nic dobrého nepřináší.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:30:33)
U nás je vyžadována a praktikuje se hojně. Už od první třídy. Děti jsou zvyklé a stejně. Některé nešvary se nedaří vymýtit. Navíc máme dost silnou migraci dětí - přicházejí a odcházejí, pak se vracejí s dalšími příbuznými většinou. Některé děti na to zvyklé od malička nejsou. A mnohé jsou prostě nevychované. Na některé přijde puberta a některým není dobře, pohádají se doma, bolí je hlava, mají žízeň.. Náš momentální výkon ovlivňuje mnoho faktorů. Já se třeba vůbec nemůžu soustředit, když se mi chce na wc. ~t~
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:42:09)
A co si o tom promluvit na poradě a sjednotit ve škole přístup k týmovým pracím. Společně se pokusit přijít na to proč se některé nešvary nedaří vymýtit.
 ČernáBerta 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:51:31)
Z+2 věř mi, že to děláme. Předáváme si navzájem zkušenosti, učitelé z druhého stupně se chodí koukat na hodiny na první stupeň a obráceně. Chodíme si s kolegy do hodin. Ne proto, abychom se špehovali, ale abychom si předali zkušenosti. Někdo to nechce, někomu to nevadí. Taky existují metodické schůzky a schůzky předmětových komisí, tam je na takové věci prostor. Jen zkus připustit, že učitel je jen část toho týmu, úspěch vzdělávacího procesu nezáleží jen na jeho osobnosti, schopnostech, metodách, znalostech, sociálních dovednostech. Participuje na tom i ten žák a jeho rodina.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:59:17)
Ale samozřejmě. To nepopírám, to se ani nedá. Práce s rodiči je, ale samozřejmě součástí učitelské práce. A ten učitel potažmo škola by měla rodině v její roli pomáhat, pokud je to potřeba.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:11:02)
Jenze ta rodina casto nechce, nechce nic resit, nebo si haji urputne dokonalost sveho ditka. Rekne ucitelum to, co ty obvykle - TO JE VASE VEC A VY SI TO VYRESTE!!!!
 Konzerva 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(31.5.2017 9:45:16)
"Já jsem svoji část opsal z wiki."
"Ale já jsem vám říkal, že máte čerpat z více zdrojů, nejen z wiki."
"Hm."
"Takže si svoje zadání nesplnil"
"Hm."
"Takže máš za 4".
"Hm."
 Vítr z hor 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:31:10)
Osobne si myslim ze znamkovat spolecne prace je hovadina, ale inspekce vyzaduje skupinovou praci, toz to tam ucitele cpou takhle...
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:43:47)
Veveru, proc by deti nedostaly pozadovane znamky za praci? To kolem, slovni hodnoceni, zpetnou vazbu, muze ucitel udelat i tak.
 Vítr z hor 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:34:13)
Stve me, ze je jedno dite znamkovane za (ne)schopnost druhych, ze jedno neco oddre za ostatni, nebo ze je vse provedeno podle nejagresivnejsiho jedince. A znamka je z matematiky - ne treba za socialni dovednosti.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 17:43:22)
Ale to je o špatně vedené týmové práci, ne o tom, že týmová práce je chyba.
 Alena 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:15:24)
Pro me je zcela nepochopitelne, jak muze nekdo zadavat tymovou praci kompletne jako domaci ukol, uf.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:16:14)
Zetko, tusim, ze Buchli myslela pripravnou fazi..... ????? Buchli???
 Konzerva 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(31.5.2017 9:48:23)
U nás je běžné, že se domácí úkoly, referáty dělají ve dvojicích.
 Kudla2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:00:04)
jak, špatně vedené týmové práci?

přece úplně stačí, aby každej žák v sobě probudil charizmatickýho zetka, kterýho tam má někde schovanýho, a pak přece NENÍ MOŽNÝ, aby ti ostatní neposlechli ~t~~t~~t~
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 18:02:30)
Kudlo, je docela zábavné jak se vlastní nechápavosti směješ. ~t~~t~~t~
 Tizi 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:04:07)
U nás na prvním stupni nechává učitelka dělat děti skupinové projekty pouze v rámci bonusů, třeba skupinové soutěže s nějakou odměnu a také prezentují, ale nepočítá se to do jejich individuálního hodnocení. Což je asi štěstí, vyzkoušely se skupinky, kde byly děti losovány, pak ty, kde si vybíraly parťáky samy, žádná zatím moc nefungovala, možná ty, kde si mohli vybrat společníky sami, byly ještě horší. Pořád se hádají. Jeden přijde s tím, že má skvělý nápad, jak ten projekt vylepšit. Ostatní mu řeknou, že je to blbost a přehlasují ho, že se to tak dělat nebude. Ten první se pak urazí a nechce dělat nic. A tak dokola.
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:19:43)
Oboje špatně. Ze začátku by měl to měl být jednoznačně učitel, kdo skupiny sestaví a to s nějakou vizí. Měl by si určit co je cílem práce a tomu by ty skupiny měl přizpůsobit. Losovat je možné možná na gymplu. Nechat vybírat děti je hrozný alibismus.
 Marika Letní 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 20:03:53)
"Ze začátku by měl to měl být jednoznačně učitel, kdo skupiny sestaví a to s nějakou vizí. Měl by si určit co je cílem práce a tomu by ty skupiny měl přizpůsobit. Losovat je možné možná na gymplu. Nechat vybírat děti je hrozný alibismus."

Souhlasím ~R^
 Lewis 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:18:03)
Z pohledu rodiče skupinové práce naprosto nesnáším. Moje děti byly vždy ty, které aby nedostaly špatnou známku, udělaly celou práci samy. V reálu to pak znamenalo práci do noci, tištění hromady stran, promýšlení strategie přednesu atp. Výsledek jen přidělání práce několika dětem ve třídě. Ani jeden z učitelů se nezajímal o průběh práce, protože by musel zjistit, jak to doopravdy je, a pak by se na to vy...
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:23:58)
Ale to je přesně o tom jak se to nemá dělat. Pak ta skupinová práce nemá smysl žádný. Možná to přinese něco těm pracovitým dětem. Ale co se týče, te sociální oblasti, tak je to naprostý výbuch a misto toho, aby to ty děti něco naučilo, tak je to poškodí.
 Lewis 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:31:16)
Ano, taková práce fakticky nemá žádný smysl. Jen otráví ty pracovité. Zrovna teď bude jedno z dětí prezentovat ve dvou cizojazyčnou ročníkovou práci o 20 stranách, (kterou dělalo celou samo).Ten druhý spolužák ani nic udělat nemohl, protože neumí příslušný jazyk,což učitele nezajímalo:-(
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:37:06)
Lewis, tak to je uplne blbe. Mam u dcery obdobne zkusenosti. I kdyz posledne si to uzila - devcatka tvorila cosi na tema zvirata. A dcera delala s klukama zbrane 2.svetove valky ~t~
 Z+2 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(30.5.2017 19:39:14)
No, ale o tom je přístup učitelů k týmové práci u nás a to je to co mi vadí.
 Konzerva 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(31.5.2017 9:51:28)
dotaz na učitelky:

Upravují tyhle skupinové práce nějaké vaše předpisy, pokyny, plány apod.? Že se to musí dělat, v jakém rozsahu, zda jen ve škole nebo i doma, jak se to má známkovat?
 HelenaPa 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(31.5.2017 19:25:17)
Pokud vím, tak to upravuje jen RVP svými požadavky na kompetence žáků. Společná práce (vhodně vedená) pomáhá budovat kompetence komunikativní, pracovní, sociální a personální a kompetence k řešení problémů. Ale zase není to jediný způsob vytváření těchto kompetencí. Učitel má většinou volbu použití metody, jak uzná za vhodné, pokud napomáhají plnit výstupy ŠVP (potažmo RVP).
Takže nevím o tom, že by exitoval závazný předpis na téma Jak provádět a hodnotit společné práce.
 Delete 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 0:24:14)
Skupinové práce dělám. Asi častěji, než je běžné, ale zase ne extra často. Nikdy je neznámkuju, v průběhu celé práce dohlížím a hlavně pomáhám v komunikaci, když se ve skupině sejdou děti, co jim to běžně spolu moc nefunguje. Třídu mám hodně náročnou, děti v obou extrémech (hodně slabé i nadané), několik dětí s narušenou komunikační schopností, neadekvátními reakcemi, sociálně méně zdatných. Dohromady je jich 27, 11 má nějaké podpůrné opatření.

Děti skupinové práce hodně baví. Tendenci nepracovat nebo moc nedělat sem tam někdo má, většinou tehdy, když mu nesedne skupina. Pak hodně záleží na tom, jak zajímavá činnost to je.

Nejhorší zkušenost mám se skupinami, kde se náhodou sejde více dětí, které obecně dávají přednost povídání před prací. Ale někdy je nechám tuhle zkušenost zažít, protože u nich ještě celkem funguje touha splnit úkol, a když se jim to takhle nepodaří, buď si dají příště větší pozor, aby příště pracovali, nebo aby byli v jiné skupině (bavíme se o tom, co a proč nevyšlo, sebereflexi zvládají dobře, od první třídy děláme sebehodnocení a většina z nich je k sobě někdy až příliš kritická).

Skupinová práce výuku nekomplikuje, naopak třeba v hodinách označených jako literární výchova nebo komunikačně slohová výchova se vysloveně hodí. A výsledky jsou skvělé.

V půlce druhé třídy jsem je nechala vybrat si z nabízených pohádek jedno nejoblíbenější. Potom jsem jim řekla, ať si sednou k sobě podle těch pohádek a teprve potom jsem zadala práci. V rámci praktických činností vyrobili loutky, ve výtvarce nakreslili kulisy, v češtině pak pohádku zahráli. V některých skupinách se jich sešlo osm, v jiné byli třeba jen tři, všichni něco dělali, sami dokázali rozdělit role. Když jim chyběla nějaká postava do počtu, tak ten někdo třeba jen držel kulisy, naopak kde jich bylo málo, tak se střídali v hraní a držení kulis. Ostatní skupiny pak dělali diváky. Úplně nakonec, když všichni zahráli, tak každý řekl, která pohádka se mu nejvíce líbila a proč. Pak ještě říkali, co by se obecně
dalo zlepšit.



Nevidím jediný důvod, proč do něčeho takového tahat nějaké známky.

Na začátku třetí třídy jsem skupiny, tuším, losovala. Každá skupina dostala rozstříhaný text pohádky a měli ho poskládat, jak jde za sebou, ke každé části vymyslet nadpis (textová osnova), nakreslit obrázek (obrázková osnova), a pak to všechno nalepit správně k sobě. Nestihli jsme akorát závěrečné vyprávění pohádky podle osnovy, ale i tak to byla hezká práce. V jedné skupině třeba zdatnější čtenář četl text a ostatní vymýšleli osnovu a psali ji, pak každý nakreslil jeden nebo dva obrázky. Jinde zase každý přečetl jednu část textu, vymyslel ten nadpis, nakreslil obrázek, společně to pak poskládali. Jinde se zase domluvili, že holčina nakreslí obrázky a kluci je potom vybarví, takže ač zrovna tihle kluci nejsou žádní kreslíři, tak skupina měla nejpovedenější obrázkovou osnovu. A nejlepší na tom všem bylo, že je to opět bavilo, takže nebylo třeba nikoho hlídat a nutit něco dělat. A to, že všem výsledek jejich práce visel několik dní ve třídě a ostatní si to prohlíželi a četli (i jiné děti a učitelé) bylo pro ně dostetčnou odměnou, každý mohl ukázat, co dělal on, a přitom by to jeden bez druhého nezvládli.



Jindy zase ve zcela náhodných dvojicích vytvářeli plakát buď o nějaké skupině živočichů, nebo o nějakém prostředí. Obrázky vystříhané i kreslené, text z encyklopedií....A jo, povedlo se mi k sobě nalosovat dva, co se opravdu nemuseli a nemusí. A dokázali bez nějakého nucení vytvořit společné dílo podle požadavků, navíc jedno z nejpovedenějších, protože oba jsou z těch šikovnějších a ten jeden, ač při samostatné práci má výraznou tendenci nic nedělat, tak ve skupinové je nepřehlédnutelně výborný.
Fotku bohužel nemám, ale opět vše viselo na skříních a bylo k dispozici ostatním jako studijní materiál.

No a i výzdoba oken třídy je výsledek skupinové práce:



Akorát jsme brzy museli stromy sundat, nalétávali nám do oken ptáci a hrozilo, že se poraní.

Takže já osobně mám tenhle druh práce hodně ráda. Užívám si to a užívají si to i "moje" děti. Jen nesnáším umělé šroubování skupinovek a projektů naprosto bez rozmyslu, kdy se dá nějaké téma a všichni ho musí zpracovat bez ohledu na učivo a vhodnost tématu k takovému zpracování.
 Konzerva 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 15:56:29)
Jako matka mám pozitivní zkušenosti se společnou prací na prvním stupni, kde to probíhalo tak, jak píšeš - takže vše se dělalo ve škole, učitelka dohlížela, radila.

co považuji za problémové jsou společné "referáty" na druhém stupni. Učitel nebo děti vytvoří dvojice, trojice apod. a doma to mají vyhotovit. A když je jeden lempl - ani nemusí chtít nedělat nic, jenom to prostě odbyde - tak to už je problém, protože tyhle učitele zajímá výsledek a ne kdo co udělal nebo neudělal.

Moje druhostupňové dítě má rádo společnou práci ve škole, ale nesnáší ji za domácí úkol.

Zajímalo by mě, jestli tu je nějaký učitel nebo učitelka, který učí druhý stupeň nebo střední školu a má tento přístup.
 Delete 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 16:54:22)
Konzervo,

3 roky jsem učila na 2. stupni (především fyziku) a se skupinovou prací jsem to dělala podobně, jako to dělám teď. Buď se tím přímo učili tu látku (stanoviště, zkoumání různých druhů pohybu nebo vlastností látek, postupně všichni prošli všemi), nebo měli něco nastudovat, připravit a zpracovat výstup. V tom druhém případě si měli něco přinést, obrázky, knížky...tam tedy prostor pro lemplování byl, rozhodně nepřinesl každý něco, ale to se ani nedalo moc očekávat, vlastně proto to dostali jako úkol, protože ani já už neměla dostatek prostředků na zajištění obrázků, knih apod. Ve škole nic nebylo, vše jsem si nosila z domova, takže nějakou knížku jsem mohla půjčit, ale jinak to bylo na nich. Ve škole pak měli k dispozici každá skupina jeden počítač, knihovnu, papíry a na závěr celá skupina prezentovala, cvo zjistila.

A ano, je to mnohem větší dřina udržet u takové práce druhostupňové děti, které na to nejsou zvyklé z prvního stupně, výsledek je často slabší, než by mohl být. Navíc se stydí, nikdo nechce práci odprezentovat, samotbý proces ne každého z nich uspokojuje....ale dá se to. Když se s tím začne v té šesté, sedmé třídě, ještě se dá udělat hodně.

Domácí skupinové projekty jsou k ničemu, nejsou pro ně podmínky. A když už, ta mají smysl jen tehdy, když to ty děti umí, tedy mají za sebou několik let těch školních. Ne že se jednou za rok zadá domácí úkol do skupiny, odškrtne se kolonka a konec.

Jinak já nemám problém vymyslet školní skupinovou práci asi v žádném předmětu, nebo projekt napříč různými předměty. Bojuju spíš s časem na přípravu, toho je většinou potřeba hodně, zejména před první realizací.
 Delete 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 17:57:56)
Konzervo,

ještě mě teď cestou domů k tomu něco napadlo ohledně toho hodnocení.

Asi zásadní je nebrat skupinovou činnost jako cíl. Cílem pořád musí zůstat, aby žáci zvládli to, co zvládnout mají. Skupinová práce je způsob, jak jim to umožnit, většinou se mnohem snáz nastavuje na individuální potřeby a schopnosti, snáz si v ní každý, kdo chce něco dělat a naučit se, najde to pravé pro sebe.

Takže vůbec není nutné ji známkovat ani jinak hodnotit, lze využít sebehodnocení jako u každé jiné činnosti, ale jestli to někomu něco dalo, můžeš pak klidně zjistit obyčejnou písemkou. A když ji dobře sestavíš, tak nejen, že zjistíš, co kdo umí, ale získáš i představu, jestli v tom procesu učení vůbec nějak figuroval. Těch dětí, co zdatně popíšou činnost druhého a případně si ji i přisvojí, plus opravdu umí, je minimum. A ještě míň je těch, co tohle všechno zvládnou a ještě je navíc baví nic nedělat. Takže když i děti pochopí, že ta činnost jim může (ně každému, ale většině) nahradit sezení nad učebnicí a šprtání zpaměti, tak tu motivaci dělat mají. A naopak, když někdo dojde k tomu, že dělat nechce a učit se to nebude, tak ostatním je to fuk, protože jejich hodnocení to neovlivní.
 K_at 


Re: dotaz na učitelky-jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 17:15:59)
Delete, to je bozi, ten strom!!!!
 Lou+3 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 19:12:31)
Ucitelka nejsem a nezijeme v Cesku.

U spolecnych projektu deti dostavaji takovy hodnotici papir, kde je soucasti i hodnoceni a sebehodnoceni. Tyhle papiry uz deti nevyplnuji ve skupine, ale samostatne, bez toho, ze by se radily s ostatnimi.

Prave na tento papir dostava zak psane hodnoceni.

Obvykle je to vyroba neceho, treba zarizeni akvaria pro ryby, vyroba habitatu pro nejake zvire, projekt jednoduche boudy a jeji vyroba z tvrdeho papiru a tak. Nebo spolecna prezentace.


Tusim, ze v dotazniku meli :
- meli jsme v soupisu vsechen material, ktery jsme na projekt opravdu potrebovali?
- cim jsem k projektu prispel ja sam
- co bych na projektu udelal jinak, kdybych ho delal sam?
- odpovida vysledek projektu planu, ktery jsme udelali ?
- jsem s vysledkem spokojeny a proc?

 Lou+3 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 19:16:08)
A jeste jsem zapomnela, projekt ma vetsinou nekolik fazi. Jedna hodina pisemna priprava ve skole, jejiz vysledek je :
- popis a nakres projektu
- seznam potreb nutnych k realizaci projektu
- predpokladana doba prace na projektu
xxx
projekt samotny = vyroba
xxx
skupinova prezentace projektu pred tridou
xxx
Samostatne hodnoceni kazdym zakem
 Z+2 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 19:35:52)
Přesně takhle to má vypadat, pokud to má mít nějaký smysl. Byl bych moc rád, kdyby si učitelé i u nás tohle osvojili.
 Delete 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 19:43:59)
Lou,

přesně tak, tady se za projekt vydává kdeco, většinou jen ta výrobní fáze, která nekončí účelností, ale vystavením produktu, takže ve výsledku vyučující všechno nachystá tak, aby na tom žáci nemohli nic zkazit a mohlo se ukazovat, jak jsou šikovní...
 K_at 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 19:48:57)
Jojo, to se dela i v ms u vytvarky. Pravidelne to poslouchame, proc to vedle MAJI TAAAK PEKNY ~t~
 Delete 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 19:50:06)
Plus se právě zaměňuje nebo směšuje do jednoho projekt a skupinová práce.

U skupinovky není třeba žádné zvláštní hodnocení, to je prostě způsob práce, alternativa k samostatné práci, k frontální výuce.

Projekt se vyhodnocuje. Na výuce pomocí projektů je pak postavená integrovaná tématická výuka.
 Konzerva 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(2.6.2017 10:37:01)
A co je tedy to, co mají u nás ve škole - dostanou za úkol zpracovat referát, přednášku na nějaké téma. Buď je to na papíře nebo v powerpointu. A dělá se na tom doma ve dvojicích nebo trojicích. A za výsledek je známka, učitele nezajímá, kdo a co na tom dělal nebo nedělal.
 Delete 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(2.6.2017 13:19:18)
Konzervo,

je to přesně to, co píšeš, referát ve dvojicích nebo trojicích. Nemá to nic společného ani s tím, jak by měla vypadat skupinová práce, a už vůbec ne s projektem.

Zadávat týmovou práci na doma bez možnosti společných setkání (a počítat s tím, že se spolu někde sejdou a domluví sami je utopie, neudělají to) je k ničemu a rozvíjí to tak akorát nechuť ke spolupráci i k práci samotné.
 Merylin5 


Re: Učitelky, jak hodnotit (známkovat) společné práce? 

(1.6.2017 19:25:42)
Primárně bych nehodnotila výsledek, ale cestu k němu - toho, kdo se snažil, lepší známkou, kdo se jen vezl horší známkou.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.