holka anonymka |
|
(14.6.2018 9:45:01) a neměla by je to učit učitelka? Ta je naučí to, co po nich pak bude vyžadovat. Já tedy vůbec nevěděla, jaké mají mí synové ve škole předměty. Teď jsou vysokoškoláci..
|
TaJ |
|
(14.6.2018 10:13:25) Holka anonymka - tak mě třeba vždycky zajímá, co zrovna ve škole berou, o čem se učí...a když nám přijde do cesty výstava, film, nebo jiná akce, která se toho tématu týká, tak toho vždycky využiju, abych mu rozšířila obzory...jako je hezké, že ve škole proberou něco, naučí se nazpaměť něco z učebnice, napíšou z toho test....a zase to zapomenou...jako účel dostat z toho nějakou známku, to asi splní, ale já tak nějak od vzdělávání čekám víc a když to doplníme nějakou akcí, co s tím souvisí, tak si to obvykle zapamatuje líp a třeba i natrvalo a bude mít všeobecný rozhled, ne jenom že se něco naučí, dostane známku a zapomene...
|
holka anonymka |
|
(15.6.2018 8:51:57) to je fajn Moji kluci měli štěstí na školu a učitele. Látku stíhali, takže na výstavy a různé exkurze a výlety chodili se třídou. Tam jim paní učitelka vše vysvětlovala názorně. Bohužel - netrvalo dlouho a z výběrové školy zřizovatel vytvořil obyčejnou spádovou, a přišly děti, které nezvládají učivo, a bylo po exkurzích.. V hodině matiky spočítali 1 příklad!!! Syn to vždycky obrečel..
|
TaJ |
|
(15.6.2018 8:56:56) Jo jo, u nás taky učivo stíhají v pohodě, je jich ve třídě 8, takže je dost času všechno procvičit, povykládat...hodně jim pouštějí různé dokumenty a pořady související s látkou na interaktivní tabuli, taky chodí na různé akce...
|
|
|
|
Niccolka |
|
(14.6.2018 12:00:31) Tak to u nás moc neplatí. Ze školy toho moc neumí a v předmětech, kde je potřeba se naučit mnoho dat(vlastivěda a přírodověda) si to bez učení doma nedovedu představit. Možná se trochu změnila doba...nevím, já se doma učila až na gymplu.
|
Federika |
|
(14.6.2018 12:11:16) Niccolko, doba se nezměnila. Ve 4. třídě by si měl všechno odnést ze školy. Já si předevčírem před pololetkou z prvouky projížděla s dcerou třeťačkou veškerá daná témata, ale to proto, že na některá chyběla.Celou tu látku jsme měli za 15 minut hotovou. Probrali ve škole, stačilo osvěžit a doplnit. Se staršíma klukama jsem se taky nikdy neučila, jen před testama opět-osvěžila. Naprostou většinu měli ze školy. proč by tam jinak trávili tolik času? Možná bych zašla za vaší učitelkou,v čem je problém.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(15.6.2018 8:58:06) To je nesmysl. Ani to není pravděpodobné. Většina dětí neudrží pozornost 100% hodiny. Bez osvěžení znalostí např. pročtením učebnice nedají letopočty, nedají rodokmeny ( kdo byl čí otec/syn, jak to šlo postupně) apod. A v té 4. třídě už letopočty jsou. Mám čtvrťačku a na testy z vlastivědy se připravovala. Jo, tak možná když má někdo velmi dobře rozvinutou sluchovou paměť nebo IQ 150, případně obojí. Ale kolik takových dětí je? 1% třídy?
|
TaJ |
|
(15.6.2018 9:08:10) Margotko, přesně tak, my jsme se ze začátku taky doma vůbec neučili, udělal úkoly a hotovo...ale jak přišly v prvouce ty pojmy a rozdělení třeba rostlin, živočichů, nebo teď už u člověka části kostry, názvy svalů apod., tak to samozřejmě už jen z hodiny nestačí, jsem zvědavá na příští rok, až přijdou ty letopočty apod...i když to možná bude paradoxně v pohodě, protože on má na čísla paměť super, pamatuje si hromady evidenčních čísel autobusů MHD i s tím, který typ autobusu to je a co je na něm zvláštního (třeba jiné barvy tyčí, nebo nějaká další podobná drobnost...), akorát že tohle ho odmalička hodně baví, což počítám, že nějací panovníci už ho tolik brát nebudou...ale třeba překvapí , u nás je hlavně problém, že on si to nechce pročítat průběžně, učí se to nárazově den nebo dva před písemkou a pak z toho hysterčí, že to nestíhá...vysvětlujeme, že kdyby si to před každou hodinou jenom prolítnul, tak se to nemusí učit pak najednou, ale zatím je to marný, je to marný, je to marný...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(15.6.2018 9:11:07) Jo tak s tou nárazovostí mu to už zůstane. ( Syn má 19, tak to vím . I když je pravda, že s dnešním rozumem už si umí občas něco rozložit). Dceru dějiny zajímají moc, na vlastivědu se těšila. Ale přišlo trochu zklamání z toho systému známkování. Polovině dětí vycházely na čtvrtletí z vlastivědy čtyřky. Dcera měla mezi 1 a 2, teď se připravovala více a snad to vytáhla.
|
TaJ |
|
(15.6.2018 9:18:42) No, to jsi mě moc nepotěšila, ale co, to už bude jeho boj...jinak u nás zatím známkování dobré, uvidíme, co příští rok, přijde nová učitelka, letos měli skvělou, ale bohužel odchází, manžel se jí stěhuje pracovně do zahraničí...moc nás to mrzí, protože je skvělá, dokázala ty děti dost motivovat a přišlo mi, že z nich dokázala vytáhnout to nejlepší, co v nich bylo, říkali to i ostatní rodiče...a děti si ji oblíbily...mladá, plná energie, nápadů, dobře s nimi vycházela...takových lidí je fakt škoda... Syn měl v pololetí téměř samé jedničky, jenom z té prvouky dvojku, protože se právě vykašlal na to opakování na závěrečnou písemku a napsal ji na trojku...tohle pololetí to vypadá líp, trošičku na tom zapracoval, v pondělí psali test, ale známky ještě nevíme, měli tento týden 2 výstavy a výlet do přírody, takže známky se dozvíme asi v pondělí...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(15.6.2018 10:56:20) U nás mají od 3.tř. třídního učitele, akorát právě na VL, AJ, HV mají jiné učitelky ( na každý předmět jinou).
|
TaJ |
|
(15.6.2018 10:59:45) No, já jsem zvědavá, co bude příští rok, loni touhle dobou už věděli, kdo nastoupí, letos zatím ještě nikoho nemají
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|