daba+holčička |
|
(22.10.2018 8:01:08) Divá Báro, máš nějaké tipy na pomůcky?
|
daba+holčička |
|
(22.10.2018 17:22:13) A nemáš nějaký seznam úplně těch nejzákladnějších slovíček, co prostě člověk musí umět, jinak se nechytá? Oni maj ve slovníčku voloviny typu Rakousko...a popsané sotva dvě strany. Že bych to s ní drtila dokola.
|
daba+holčička |
|
(22.10.2018 17:37:45) Reagovat umí jenom YES a NO a My name is... Měli Happy street, teď přešli na Project, nicméně v učebnici je děsně moc balastu, v tom bysme se utopili, zkusím někde něco pohledat.
|
|
Eudo |
|
(22.10.2018 20:06:13) Podivej se na ty li8nky, co jsem sem dala. Je tam plno veci pro deti a je to podstatne legracnejsi, nez cvicit slovicka a vyplnpvat cviceni
|
daba+holčička |
|
(22.10.2018 20:11:21) Eudo jo, ale bez těch slovíček se nehne a když se je naučí jedonrázově a pak neprocvičuje, zas je zapomene. Jinak včera jsem jí v záchvatu zuřivosti pleskla přes zadek a to inkriminované slovíčko už umí Ale nevím, jestli je tahle metoda šířeji využitelná
|
Eudo |
|
(22.10.2018 20:20:17) Daba - to zalezi na ucitelce. Kdyz je testuje a znamkuje ze slovicek, tak to je teda jedinej duvod se slovicka ucit.
Ja se sama naucila nakej ten jazyk, protoze ten system slovicek a gramatiky mne nebavila ucila isvoje vlastni deti cely vety (=do skoly, anglicky umely od malicka z domova, protoze doma jsme my rodice mluvili anglicky, ale nemcinu a italstinu se ucili jako druyhy jazyk). Vcetne par stovek zaku ve 3 ruznych jazycich - ucebnice jsem nepouzivala ani v dobe, kdy pocitace nebyly k mani. Deti si psaly rovnou sve textu od prvni lekce - skladaly veticky ze 2 - 3 slov.
Fungovalo a funguje to. Zaci jakehokoli veku se uci hned od zacatku rovnou myslet v jazyce, ktery se uci.
Jenze kdyz ucitelka ve skole ma "svuj system", tak holt ty slovcka bifluje pro ni a na znamky. Ne proto, aby se naucila nejaky jazyk.
|
daba+holčička |
|
(22.10.2018 20:35:58) zní to prima, ale obávám se, že na to nemám kapacitu, ani sama dost dobrou angličtinu a doučko 1x týdně to nespraví. Budu ráda, když nějak zaflikujem ty díry ve školní látce.
|
|
Slonisko |
|
(22.10.2018 21:56:03) ctvrtko, taky jednoho takového "tupce" na jazyky mám doma. Jeho jediné štěstí je, že strávil jako malej dva roky v Anglii, takže, jak říkám - umí anglicky, co nezvládá je školní angličtina. Pro něj jsou naopak nejhorší doplňovačky a tvoření vět podle vzoru. S tím má problémy i v češtině. Obávám se, že do dneška nepochopil koncepci slovních druhů, a to už je na střední.
|
Termix |
|
(23.10.2018 9:23:58) S tímhle taky docela bojuju. Mám ve svých kurzech děti, co excelují v Cambridge testech, mluví opravdu velmi dobře, ale ze školní angličtiny mají dvojku. Momentálně můj vlastní syn :-D. Rozřazovací test Oxford Placement ho teď na 6G dal do skupiny C1. Je mu 13 a není poznat, že není Angličan, a že tam nikdy nežil. Ale máme tam blízké známé a jezdíme tam několikrát ročně plus oni sem, takže má možnosti anglicky s Angličany mluvit. A šup, první dva testy, ale dělané paní profesorkou "školně" a známky rázem 3 a 2 . No co už.
|
Eudo |
|
(23.10.2018 10:22:54) Termix, uz jsem to tu psala nekolikrat. Skolni anglictina (vcetne tady u nas) zalezi na tom, jestli reditel uzna, ze kdyz je v osnovach hlavni duraz na to anglictinu pouzivat, mluvit a psat a podle toho posuzovat znalosti do znamek, tak to (mozna) jde. Taky zalezi na tom, jak v kolektivu dalsich anglictinaru "tenhle styl" jaksi "projde". Pred lety jsem takhle byla "vystipana" z jedne skoly na vyssim stadiu - 4 ucitele jeli testovanim slovicek dle kapitoly, zkouseni gramatickych pravidel, ja dle reditelky, ktera trvala na tom, ze znamky se davaji s durazem na to, jak dite zvladne souvislost. Unavovalo mne vysvetlovat, ze ….. Deti to bavilo, pro mne to bylo hodne prace navic, a jeste k tomu diskuze s rodici, kteri radsi pocitali, kolik slovicek deti napsaly spravne. Kdyz jsem menila skolu, zjistila jsem si, kde nebudu muset spolupracovat "s tymem", a anglictinu na skole prestala ucit - jen v kurzech pro dospele.
Moje vsechny deti mluvi 4 jazyky. Deti jedne z nich mluvi 3 jazyky. 15 lety kluk mluvi anglicky jako rodily od predskolniho veku. Na gymnaziu ma z anglictiny trojku. Nedavno prinesl domu pisemku k podepsani. Dcera pani ucitelce opravila, co pani ucitelka opravila jako chybu. No, kluk to nema lehky (a pani ucitelka uz nic k podpisu neposila, ale znamkuje nadale…)
|
|
|
|
Eudo |
|
(22.10.2018 22:41:33) Ctvrtko, cim dyl ucim jazyky, tim vic mne "skolni vyuka jazyku" privadi k silenstvi. Ja mam stesti, ze mam "klienty", kterym jde o to, aby tim jazykem vladli, a sefy, kterym jde o to, aby byl jazyk zvladnut. Cili mne nechaj delat, co chci, protoze "Vysledky odvadim". Jenze ja si k tomu studuju porad novy vyzkumy, abych lidem netvrdila, ze "moje metoda" je lepsi nez ty vostatni, ale abych to mohla jednak dokazat v praxi, jednak podlozit. Ted mam treba 3 zacatecniky od jednoho Americkyho podniku a s kazdym pracuju jinak - podle toho, co chapou, na to navazuju. Na co prekladat zbytecny vety, se kteryma se par let nesetkaj. Atd atd.
Pochopitelne ruzny dohady s kolegy - kdyz ja ucim svedsky Cinanku z Hong Kongu z mezinarodni anglicky skoly (=ktera mluvi anglicky jako druhou rec) a kolegyne anglictinarka ji da nedostatecnou z anglictiny, protoze "neumi to, co je v osnovach" - tak to mne potom dost bere ji vysvetlovat, ze holka umi anglicky lip, nez kolegyne (=vcetne gramatiky, protoze na tu si v Cine potrpej)
|
|
|
|
|
|
|