Termix |
|
(29.5.2019 17:06:34) Jitys, mám kamarády, kteří měli děti v jedné velmi známé soukromé alternativní škole v Praze, kde si v podstatě děti určují samy, čemu se chtějí věnovat. A tihle známí s hrůzou zjistili, že jejich 9leté dítě neumělo vůbec psát. Bylo toho víc. Rodiče děti nakonec stáhli a chtěli do normální sídlištní zš, aby děti dohnaly to, k čemu je nikdo nenutil. Výsledek byl ten, že jsou o dva roky pozadu a nakonec vše museli řešit šíleným složitým způsobem, který tady popisovat nechci. A další známí právě nechali své dítě na týden testovat jinou školu, taky velmi svobodně smýšlející. Dítě nadšené, protože týden nemuselo nic dělat. Jakože opravdu nic. Zůstává na státní. A pokud toto čte Frederika, tak aspoň vidí výsledek našeho dlouhého telefonního rozhovoru před týdnem
Ad tělocvik. Učitel, který s dětmi hraje jen vybíjenou, je tragéd, který by tělocvik neměl učit vůbec. Tohle platí pro všechny vyhořelé učitele. Tělocvik má mít jakýsi řád, je dáno, co by se mělo dělat, od toho je ŠVP. Mně by se to nelíbilo, ale já tohle u svých dětí nikdy nezažila. Mnohokrát jsem tady psala, že jsem měla děti na úplně běžné sídlištní pražské škole, která v mnohém ale s alternativními školami souzněla. Děti si teda neurčovaly, co se učit budou či nebudou, stejně tak svým učitelům netykaly, ale projekty, které dávají smysl, různé moderní způsoby a prostředky využívají v maximální míře. Teď mám obě děti na víceletých gymnáziích. A asi mám jen štěstí. Zrovna dnes mi dcera vyprávěla, co dělali v TV, jak ji to strašně baví, pokaždé je to jiné ….
|
Termix |
|
(29.5.2019 18:21:41) No zrovna toto je škola, která je součástí celé sítě, jejich zakladatel je známý a vystupuje všude možně. Jo jo, konzultace měli. Dítě neumělo nejen psát, a ne že psacím, byla to celá hromada věcí. Tohle je zbytečné řešit tady spolu. Já sama jsem dostatečně alternativní a vůči školám kritická, ostatně vzdělávání mě živí. A přiznám se, že velmi slušně mě i uživí. A rodiče těchto dětí jsou zrovna podobného ražení. Už jen to, že děti chodily do lesní školky svědčí o něčem.
Jinak mě rodiče platí zrovna za to, že si s dětmi v podstatě jen "hraju". Děti budou svorně tvrdit, že jsme nikdy nic nedělali :). Na tohle jsem zvyklá. A vím moc dobře, že se učí jen tak mimoděk :)
|
Tante Bante |
|
(29.5.2019 20:18:32) Devítileté děti, které neumí číst, psát a sčítat a odčítat do deseti, se vyskytují v každé škole. Jde o to, kolik jich tam je. A jestli se to bere jako následováníhodný výsledek nebo problém.
|
Federika |
|
(29.5.2019 20:45:06) Tante Bante, nikde jsem se s tím nesetkala. V žádný škole. Běžný to fakt nebude.
|
Tante Bante |
|
(29.5.2019 21:17:46) Já jo, všude,kde jsem učila, bohužel i na druhém stupni. Ne, že dítě neumí psát vůbec, ale to, že neumí sestavit slovo, natož větu, to ano. Není to zase tak moc divné. Číst a psát nejde naučit úplně každého. Divné je, když se z toho dělá přednost.
|
Federika |
|
(29.5.2019 21:29:20) Tante, mně to divný přijde Ale já tady zrovna žasnu třeba i nad učebnicí 4. třídy, vlastivědy. nechápu, dělají z těch dětí schválně blbce?
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(29.5.2019 21:19:06) Jitys "Tak nerozumím tomu, co tedy inspekce kontroluje a jestli je přípustné, aby devítileté dítě neumělo vůbec psát (ani tiskacím např.)"
To by mě také zajímalo. Můj soukromý tip je, že aura kolem té školy je tak silná, že se bojí je smáznout... ale nevím, no. Třeba jsou to jen nepřející fámy. A jestli jde jen o jednotlivce, kteří psát neumí, tak se to asi ztratí...
|
Dana |
|
(29.5.2019 21:37:35) SCIO škola tady je již tím docela vyhlášená, že se zde děti skoro nic nenaučí. Rodiče si, chudáci, zpočátku mysleli, že při té ceně to bude pro jejich dítě špičková škola. Pak právě zjistili, že děti nic neumí a dávají je pryč. Děti v různých soukromých "alternativních" školách jsou většinou ty, které mají nějaké potíže s učením nebo chováním, jak tady někdo psal. To mohu potvrdit.
|
Marika Letní |
|
(29.5.2019 21:49:40) Dana "Děti v různých soukromých "alternativních" školách jsou většinou ty, které mají nějaké potíže s učením nebo chováním, jak tady někdo psal."
Jako že ve všech? To asi ne. Bude to dost podobné jako v nealternativních školách. Někde je problémových dětí víc, někde méně.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(29.5.2019 22:03:06) Chytrý bezproblémový dítě málokdo dá do alternativní školy.
|
Federika |
|
(29.5.2019 22:06:14) Inko, já nevím, já o tom uvažovala. Líbí se mi myšlenka, že se dítě tupě nemusí učit kdejakou blbost nazpaměť, že může bejt víc kreativní, že se může do hloubky víc věnovat věcem,který ho baví, že mu jsou informace zprostředkovávaný jinak. Nakonec děti v alternativní škole nemám, ale zajímalo mě to hodně.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(29.5.2019 22:11:42) Zažila jsem odstrašující případ, kdy známí museli dceru doučit úplně vsechno aby se dostala na gympl.
|
Marika Letní |
|
(29.5.2019 22:18:31) Inko, tohle je takový oblíbený argument proti alernativním školám. A zapomíná se dodat, kolik dětí je ze státní školy připraveno (bez rodičů) na přijímačky. Co vím, tak kolem mě všichni své děti připravují. I z těch státních.
|
|
|
Federika |
|
(29.5.2019 22:20:06) Kruci, myslím, že ani ne. Teda školy mých dětí nabízejí něco víc, ale neoznačila bych to za alternativu.
|
Alena |
|
(29.5.2019 22:20:39) Samozrejme, ze je to alternativa.
|
Federika |
|
(29.5.2019 22:22:16) Pokud je to alternativa,. tak tam asi těžko může někdo předpokládat, že se naučí míň, že tam někdo dává děti problémový apod...
|
Federika |
|
(29.5.2019 22:24:21) Já si pod tím představím hlavně nějakej typ současných tzv. "svobodných škol".
|
Federika |
|
(29.5.2019 22:52:29) Mě hodně láká myšlenka svobodných škol. A mám dítě na tom opačném pólu, asi A svý mladší dítě bych mohla strčit do něčeho takovýho, ale jsem posera.A nejsem si právě jistá, že ta myšlenka, která se mi hodně líbí, je u nás v těch školách realizována tak,aby se mi pak líbila i v reálu.
|
Termix |
|
(29.5.2019 23:33:02) Mě to vždycky lákalo taky. Měla jsem obě děti zrovna do Scio školy přijaté, ale nakonec jsme tam děti nedali. A to jsme "příjímačkami" prošli hlavně my rodiče .
Zahlídla jsem, že jsi reagovala na tu moji poznámku k tobě a tomu, co čem jsme mluvily před týdnem. Já s tou známou v rychlosti mluvila tento týden. Více ti řeknu, až se někdy potkáme. Tady to veřejně ventilovat nechci.
|
Federika |
|
(30.5.2019 9:03:02) Termix, škoda Tajně jsem doufala, že budou nadšení a že je to jinak, než jsem se obávala a že se budu příští rok pokoušet tam šoupnut F a budu mít klid až do maturity a ona bude šťastná a svobodná a vzdělaná a bude při tom zvládat i ty svý další věci
|
Alena |
|
(30.5.2019 9:30:06) Federiko, to je ruzne, znam nekolik deti , ktere chodi do ruznych SCIOskol. Treba dite, ktere je prvostupnove, nadsene a ma ze skoly velmi rozsahle vedomosti z prirodovedy a chemie (ale i jinych oboru), opravdu proti vrstevnikum nasobne a funguje samostatne a dobrovolne. A jine, ktere se hodne zajima o sve obory a sidi jine veci, protoze to ho vazne neba :) a jine co nevi co by a prokrastinuje. Z vypraveni znamych, ktere tam pruvodcuji jsem pochopila, ze potize sami se sebou maji spis deti, ktere prichazi do systemu pozdeji a byly zvykle pracovat pod tlakem. A taky to, ze pruvodci jsou kvalitativne nevyvazeni, nekde je jenom to nadseni a odbornost nizka, taky pravidla se lisi.
|
Federika |
|
(30.5.2019 9:34:34) Jo,to jsem taky slyšela, i na té jiné "svobodné" škole.Já mám to mladší dítě celkem systémem nesemletý, co ji baví,dělá ochotně a ráda, ale třeba na nějakou matiku by se zvysoka vykašlala, kdyby to šlo Ona je ve svý škole spokojená, možná nebudu příšté rok řešit nic, nevím.Tu a tam projeví zájem zkusit jít za bráchou, ale já si nejsem jistá, že je to pro ni vhodný. Proto zkoumám
|
|
|
Alena |
|
(30.5.2019 9:33:51) A co Da vinci? Tam se da upichnout do maturity.
|
Federika |
|
(30.5.2019 9:34:53) Hehe, Aleno, bingo
|
Alena |
|
(30.5.2019 9:37:59) To znamena, ze ho zvazujes? :)
|
Federika |
|
(30.5.2019 9:42:20) To je ta škola,o který jsem se tady bavila. Mám tam známý z prvního stupně, tam bych se určitě nebála,ale druhej stupeň, tam už jsem prostě celkově opatrnější a názory i zkušenosti se hodně liší. Ta myšlenka se mi ale celkově moc líbí a tohle moje dítě je trochu,trochu dost jiný než její bratr. nemá ramena, není ctižádostivá, tedy ne tolik, je trošku bohém, má ráda pohodu, jinak se ale učí ráda a dobře. No a je zatím rozhodně nadprůměrně vytížená.A má ráda angličtinu Vůbec jazyky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(29.5.2019 22:28:02) Já myslela ty co se tam nic neučej jen si hrajou.
|
Alena |
|
(29.5.2019 22:28:38) "á myslela ty co se tam nic neučej jen si hrajou." :) a to jsou ktere?
|
|
Marika Letní |
|
(29.5.2019 22:35:31) Inko a to tedy myslíš ty, které jsou založeny na odkazu Komenského Škola hrou?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(29.5.2019 22:10:22) jo tak alternativní třída mého dítěte je plná bezproblémových inteligentních dětí :) na jeden předmět chodí učitelka co má třídy napříč a říká, že jsou sice živější, ale mají pěkné vztahy a posunují se absolutně nejrychleji. Ale také jsou někteří rodiče bez známek trochu nervózní
|
|
Marika Letní |
|
(29.5.2019 22:11:15) Inko to si nemyslím. Asi záleží co se myslí tím alternativní. Někdo používá raději termín inovativní. Prostě odlišné od klasické frontální masové výuky založené na hledání toho, co dítě neumí a oznámkování.
|
|
Alena |
|
(29.5.2019 22:18:14) "Chytrý bezproblémový dítě málokdo dá do alternativní školy." Kde se berou mezi lidmi takove bludy? Mam chytre bezproblemove deti, chodi do alternativnich skol a maji spoustu chytrych bezproblemovych spoluzaku. O alternativni skoly se casto zajimaji rodice, ktere maji vzdelani jako prioritu.
|
|
. . |
|
(29.5.2019 23:30:01) Inko blbost. Dala jsem své chytré bezproblémové dítě do alternativy právě proto, že je chytré, mj. umělo číst počítat, a s klasikou by si tudíž moc nesedly.
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(30.5.2019 14:44:50) Ty jo, tak to já zrovna bych svoji dala hned do alternativní. U nás ale žádná taková není. V malém městě, kam se budeme stěhovat, je církevní ZŠ, ale bohužel jen do 5. třídy, kterou právě dcera končí.
|
Federika |
|
(30.5.2019 14:52:10) Margotko, záleží na tom, co si od té alternativní školy slibuješ. Mně se fakt líbí spousta myšlenek o jiném školství, způsobu vzdělávání. Ale jsem posera vrhnout zrovna svý dítě někam, kde mi způsob té realizace myšlenky není úplně jasnej, "výstupy" taky ne. Bylo mi tedy řečeno, že vlastně jedno dítě v alternativě mám, ale tam mi je ta realizace i cíle i "výsledky" zřejmá. na druhou stranu vím, že tahle "alternativa" zdaleka není pro každýho. Třeba mi někde povolí tejden, zkušební. ne pro dítě, ale ideálně pro mě, v nějakým vyšším ročníku
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(30.5.2019 14:58:18) No já prostě nevím, v čem je dobrá klasická základka, kde jsem vždy obě svoje děti musela něco doma doučovat. A když byly nemocný, tak po nemoci napsaly písemky nejlíp z celý třídy, která ovšem při vyučování přítomna byla. Nedává mi to smysl. Úkoly v 1. třídě byly na hodinu a půl až dvě denně, nezvládaly jsme to při kroužcích. Kolega má děti ve Waldorfský, kolegyně v montessori, na obou stranách veliká spokojenost. V tom městečku, jak jsem psala o církevní, tak jsou taky velice spokojený, dělají tam opravdu hodně akcí pro děti, pro rodiče často docela atraktivní přednášky, líbí se mi to. Ale jak říkám, zatím je to jen do pětky...
|
Federika |
|
(30.5.2019 15:00:12) Margotko, to ale není klasickou nebo neklasickou základkou. Mám zkušenost s "klasickou" vesnickou, soukromou, jinou soukromou,církevní. A v žádný z nich jsem nezažila úkoly na hodinu a půl, každá měla nějaký zajímavý akce apod.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(30.5.2019 15:02:31) No jo, tak jsme měli asi smůlu. Přesto, když vidím tu spokojenost kolegů s alternativkama, tak závidím.
|
|
|
breburda71 |
|
(30.5.2019 17:55:46) Margotko, učit jedno ( navíc chytrý) dítě v počtu jeden na jednoho je fakt easy..20 nebo 30 dětí něco naučit už tak snadný není, je jasný, že z hodiny toho budou vědět míň..A je to hodně i učitelem a školou celkově..Syn přestoupil ze školy, kde se nenaučil fakt skoro nic, do školy, která nebyla ani zdaleka alternativní, ale učitelé byli kvalitnější, ze školy toho věděl mnohem víc, co se naučil třeba v chemii, z toho žije na gymplu ještě teď. Milionkrát jsem byla v pokušení ho učit v domácí škole, protože dělá sport intenzivně a nebýt školy, tak jsme časově na tom byli 100x líp, ale není to typ, který by se obešel bez kolektivu..
|
|
|
|
|
|