Karkulína |
|
(28.3.2020 13:20:51) jó učitelé, těm je ted hej. Hned bych s nimi měnila...
|
Senedra |
|
(28.3.2020 13:31:12) Karkulíno, věř mi, že ne...
|
Fern |
|
(28.3.2020 13:42:57) věř,že jo, prý jsou doma na 100% třeeba ty z mš a tak si štrikujou,a co takoví učitelé výchov,nebo předmět dířv nazývaný občanka,ten je úplně nejdůležitější,tam se obzvlášt nadřou, a vychovatelky a kuchařky ze škol taky doma na 100% - to se to státu vyhazuje,však z vl. krev neteče
|
|
Karkulína |
|
(28.3.2020 14:45:23) Senedro, to teda jo. Nemyslím to obecně, ale TED bych s nimi měnila z fleku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 14:50:06) právě že TEĎ je to těžký, pokud teda učitel chce taky něco dělat, ale vždycky a ve všech profesích najdeš někoho, kdo nechce a nebude, to není jen i učitelích
|
Karkulína |
|
(28.3.2020 14:57:16) Yuki, nechci aby vyzněla moje otázka ironicky - skutečně mě to zajímá - v čem je to pro učitele TED těžší? Z mého pohledu laika vidím jen výhody - jsou v klidu a bezpečí doma, za 100% platu (a to budou po celou dobu, kdy budou školy zavřené, nemusí mít tedy obavy, jak dlouho to bude - narozdíl od rodičů, kteří budou s dětmi po celou tu dobu doma za 60% platu), nemusí docházet/dojíždět do práce, otravovat se s pubertáky... a že mají domácí přípravu - to snad měli vždycky, ne? A vždycky někdo lepší nebo horší.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 15:09:22) Karkulíno, pokud zadám naučte se od stránky 45 do strany 49, vypište do sešitu a vypracujte otázky na straně 50, to není právě učitele, za to bych plat nedala žádný, ani těch 60 procent, ale je nás hodně,co se snažíme dělat to jinak, zadávat práci tak, aby bavila, aby byli schopni něco se opravdu naučit, odpovídám na maily i večer, oni pošlou vypracovanou práci, já pošlu každýmu zvlášť připomínky, vysvětlení, znovu dokola, někdy si potřebují jenom tak povyprávět, někdy pošlou třeba fotku, potřebují komunikovat nejen o škole
a to potom opravdu stojí hodně času i práce, aby to dalo minimum práce právě rodičům a dětem to k něčemu bylo
ale samozřejmě to nedělají všichni
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 15:19:43) zmizela možnost opravy, takže minimum práce pro rodiče, maximální přínos pro děti
|
|
Karkulína |
|
(28.3.2020 15:21:08) Yuki, jasně, o tom vůbec nepolemizuju, že každý to dělá jinak poctivě. Ale i to, co popisuješ ty - opravdu je to tolik práce navíc oproti tomu, co děláš normálně? To si přece taky děláš domácí přípravu, opravuješ písemky, se studenty komunikuješ ve škole... Jako rozumím ti, ale nepřesvědčilas mě , pořád na tom vidím víc výhod než nevýhod. A to rozhodně nechci práci učitelů nějak zlehčovat, naopak.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 15:29:27) zkus pětadvaceti lidem opravit text, který pošlou jako fotku, opravdu blbě se to čte, opravdu blbě se odpovídá a radí mailem, kde je chyba ve vzorečku a jak to opravit, pak dalších pětadvacet matematika, a schválně, udělej manuál po mailu pro dělení desetinných čísel desetinným číslem pro šestou třídu, kde máš pár dětí s nějakou poruchou učení 😁 a dej to sem, budu ti k tomu dávat dotazy jako ty děti, možná nebudu sama, bude nás třeba deset, nemusíš řešit jiný předmět, ale musíš zvládnout naučit všechny, zkusíš to? opsat z učebnice je k ničemu, bez ukázky a dalšího vysvětlení to nechápou
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 15:37:29) no a samozřejmě nemám jenom jednu třídu a jednu matiku, můžeš zkusit i názvosloví v chemii v 8. třídě, to je super boj😁
kdo nezkusil, nemůže vědět
můj muž má teď HO, přestože spoustu věcí řeší jenom od počítače a mobilu i v práci, taky je to teď těžší, protože pracuje s lidma, tam ten kontakt prostě nenahradíš
ale klidně můžeš mít pocit, že bys měnila, protože se vlastně flákáme
|
Karkulína |
|
(28.3.2020 16:08:14) Yuki, dík, žes mi to konečně trochu objasnila, ale prosím, nepodsouvej mi, co jsem nenapsala. To, že bych s vámi měnila, neznamená, že si myslím, že se flákáte. Já jsem se jen slušně zeptala, v čem je to pro vás ted těžší. Nemusíš hned útočit a nabízet mi, at si to zkusím. Já tě taky neposílám místo sebe do mé práce.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 16:15:12) ono je to těžší ještě v jedné věci, nevidíme je, chybí reakce, zpětná vazba, chybí možnost vidět, kde dělají chybu, jestli se vůbec snaží to pochopit
někdo udělá malou fotku, po zvětšení není nic vidět, někdo fotí ve stínu, a všem se snažím poctivě napsat, co kde měli blbě, proč, a jak to opravit, pak to posílají znovu, všechno to, co bych jinak řekla jednou nebo třeba pětkrát musím dvacetkrát napsat, nepíšu všema deseti, netisknu si každou práci, takže na papír chyby, pak komentovat do mailu, a pokud možno hned, aby si ještě pamatovali, co dělali
o víkendu odpovídám jenom na takový dotazy, kde stačí jedna věta, třeba co vlastně má dělat 😁
|
Martina, 2 kluci |
|
(29.3.2020 9:41:49) Yuki, právě z těch všech důvodů, o kterých píšeš (matika), jsem se úplně racionálně rozhodla poctivě zopakovat celou aritmetiku (sedmáci) a novou látku (úměrnost a procenta) nechat, až se potkáme naživo. Mám ráda nové věci odvozovat, nepřednášet, dělat gesta, všechno si kreslit. Každému maximálně umožnit, aby si našel postup, který mu vyhovuje ( procenta třemi způsoby, minimálně). Kontrolovat každého detailně, zda se někam posunul. Zdatné děti jsou zvyklé při procvičování chodit po třídě a pomáhat slabším, obě strany z toho mají prospěch. Navíc mám z 24 dětí 7 kousků s nějakým "papírem", tři z těch sedmi mají asistenci, jeden ze tří asistovaných je žák s dvojí výjimečností (autista, vysoké IQ). Vedle toho ve stejné třídě 4 děti velmi nadprůměrné. Takže moje rozhodnutí je učit nové věci až naživo, úplně v klidu si to s nimi proberu i v září. Můj dojem je, že z online výuky nemám možnost zjistit, kam se který žák dobral a jestli tomu fakt rozumí nebo jen aplikuje mnou uvedený postup. To by se mi dost vymstilo v dalších tématech.
|
Federika |
|
(29.3.2020 11:54:14) Martino, proč ne? U nás v pátý třídě paní učitelka píše věci na tabuli, gestikuluje, opravuje děti, skoro normálně jako při vyučování ve třídě. A probrat novou látku musí, vždy´t některý děti odcházejí na gymply, musí to znát.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.3.2020 17:53:21) Federiko, blbý je, že ty děti teď pracuji jinak, než byly zvyklý
ale co se týká gymplu, stejně se všude procvičuje, tak se letos bude ještě i učit, rozhodně se nemůže žádný gympl ani žádná střední škola spolehnout na to, že mají do prvních ročníků připravený děti jak to bývá jindy, budou je muset srovnat
|
Federika |
|
(29.3.2020 19:16:14) Yuki, já musím říct, že třeba u dcery vidím velký posun. Během několik dnů, týdnů se musela naučit spoustu nových věcí, který potřebuje k současný výuce a jsou to věci,který se jí v životě budou hodit víc, než znalosti o rozmnožování hmyzu. Naučila se pracovat online na několika platformách,ovládat techniku, ukládat data, rozdělovat je, kopírovat,skenovat, posílat na různé adresy, hlídat si čas, rozvrhnout si práci, komunikovat s učiteli (jinak), zpracovat videa, udělat si poznámky... Nikdy by se jindy takhle rychle tohle všechno nenaučila.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.3.2020 17:51:27) Martino, já mám teď šestku, my jsme už tak dlouho opakovali, už jsem chtěla to dělení rychle ukončit, ať můžeme dál, dělitele a násobky zvládneme i na dálku, stejně je pak budeme procvičovat pořád dokola u zlomků,
jestli bude ještě letos nějaký čas ve škole, všechno projdeme znovu, bude to zase zajímavý, každý bude jinde, takový pokusný rok 😁
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(28.3.2020 15:52:54) Yuki, jj, dělení desetinné číslo desetinným - to je peklíčko. Zadáš " Dělte 2.4" a zbytek v pohodě vyjde 13 a žádná křeč..
|
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(28.3.2020 15:51:22) Karkulíno, já mám pocit, že teď je to o dost horší a náročnější než když chodím do školy... Jak psala Yuki - nechci jen zadat strana od - do, hledám materiály na netu, nějaké zpestření, dělám vzorová řešení, kontroluju práce vrácené v nejrůznější kvalitě... A přesně - já nevím, kdo opravdu nemůže a komu se jen nechce ( Jo, mám tipy, kde se jedná o nechtění, ale nemůžu to nahlas říct). Za dva týdny se mi ozvalo tak 60% dětí/rodičů. I když o zpětnou vazbu prosím, nedostávám ji..
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 13:43:21) Karkulíno, když myslíš...
|
|
|
Lexi. |
|
(28.3.2020 14:08:30) Vzhledem ke stávající situaci jsem poněkud na rozpacích, vzhledem k tomu, že mi příspěvky z diskuze "Jak si stojí vaše škola v on-line vyučování?" mi přijdou jako z jiného světa.
|
Lenka a dva kluci |
|
(28.3.2020 16:12:49) hhhmmmmmmm a to jsem prostě chtěla jen popřát ke Dni učitelů
co z toho vzniklo
|
Yuki 00,03,07 |
|
(28.3.2020 16:17:46) díky za přání, ono je dobře, že se mluví a píše o tom, jak to vypadá a co to obnáší, vlastně i při normální situaci by bylo fajn, kdyby se vědělo, jak to může kde ve škole vypadat, rodiče by pak víc věděli, co mají a můžou od školy chtít
den učitelů prý u nás ve škole oslavíme, až se tam zase sejdeme a budeme učit, už se na to těším
|
|
Karkulína |
|
(28.3.2020 16:25:52) Lenko, a co vzniklo? Jak píše Yuki, já jsem ráda, že jsem se dozvěděla, co všechno ten "učitelský homeoffice" obnáší. Dobrých učitelů si vážím a taky jim přeji všechno nejlepší.
|
Lenka a dva kluci |
|
(28.3.2020 21:42:25) ....ale jo debatovat se má ja jsem už nějak unavená )potřebuju veeeeeeen už se moc těším, až budeme moci vypadnout a děti tu řvou --Už aby byla škola mamííííí to se jen tak neslyší
dobrou noc všem
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(28.3.2020 23:00:00) Taky přeji učitelům vše nejlepší k svátku. A jak tu čtu diskuse, tak taky aby se už brzy viděli s žactvem...
|
|
|