kachna_ |
|
(17.4.2020 12:17:55) Máte zkušenost? Moje angličtina určitě nestačí na nějaké doučování dítěte, škola je malinká, takže si nedělám moc iluze o možnostech zlepšení a soudě dle zadávání práce dětem učitel není nic moc (je nový od ledna). Kurz v DDM nemá pokročilost pro dceru, která je v AJ dost slabá. Evidentně to bude chtít něco dlouhodobého. Studenta bychom utáhli finančně pro obě děti.
|
Fern |
|
(17.4.2020 12:25:52) no a o čem uvažuješ? Moji synové na sš (tech.lyceum)doučovali takhle x dětí - nejen aj,ale postupně se k tomu nabalila i matika,čeština, kluci maj velkou výhodu,že nemají problém ani s jazyky,ani s matikou a tech.předměty.Doučovali i jednoho slabšího studenta k matuře z matiky,a fakt se to tam všem povedlo,měli v té rodince i 3letou holčičku,která tam na ně chodila vyplazovat potají jazyk nebo dělat dlouhý nos nebo s nimi chtěla hrát pexeso - a taky žádný problém, vpravo syn vysvětloval matiku a na levé části stolu levou rukou hrál s malou pexeso.Tihle vždycky pro syna dojeli autem,protože bydleli dost v čudech a zase přivezli a po úspěšné matuře všem udělala jejich mamka oslavu se šampáněm a chlebíčkama,jak byla spokojená.
|
kachna_ |
|
(17.4.2020 13:14:57) No vidíš, to si asi nejdřív budu muset pořádně ujasnit, jestli chci spíš konverzaci nebo dovysvětlení školy.
|
Fern |
|
(17.4.2020 13:18:45) Jedno nevylučuje druhé;naši synátoři třebas pouštěli děckám v rámci vyuky aj i simsny v originále,aby to bylo pestřejší a nejen šedivý a nezáživný dril,některým dětem se pak ani dom moc nechtělo
|
|
|
|
K_at |
|
(17.4.2020 12:31:35) Lenko, dcera má slečnu z gymplu na NJ. Jako neposoudim jazykovou stránku, ale ví, co dělá, střídá témata, metodiku, opakují. Mluví, čtou, překládají tam a zpátky. Takže určitě to má smysl zkusit.
|
|
Kaliope X |
|
(17.4.2020 12:47:41) Nevím odkud jste, ale po skončení dětských kurzů, má dítko už druhou vysokoškolačku a je nadmíru spokojená.
|
|
Termix |
|
(17.4.2020 14:00:39) Lenko, hlavně se přesvědč, že ten gymnazista opravdu umí to, co má naučit. Já ti pomoc nabízela, už když jsi měla první téma nedávno. Klidně se ozvi, ráda vysvětlím akutní problém.
|
Fern |
|
(17.4.2020 15:58:29) Proc si myslis,ze gymnazista neni schopen naucit aj v ramci pochabych skolnich pozadavku? Navic to urcite zakladatelka vidi na zmamkach+zpetna vazba od ditka,ne?
Chapu,ze ne kazdy je ochoten solit za douc.aj horentni castky tzv.lektorum,protoze aj fakt neni vsespasna a nejsulezitejsi
|
K_at |
|
(18.4.2020 13:49:04) Jen dodám, že schopnost vysvětlit a předat cokoliv nemá každý. Může být dobrý v jazyku, nebo matice, ale nemusí umět vysvětlit tak, aby dané dítě látku pochopilo.
|
|
|
kachna_ |
|
(17.4.2020 16:11:53) Termix, já vím, že jsi mi to nabízela, ale ono se to právě ukazuje být dlouhodobý chronický problém
|
|
|
Ridwen2 |
|
(17.4.2020 22:06:57) Záleží na gymnazistovi. Jsou lidi, co to umějí vysvětlit a procvičovat, a jsou lidi, co nikoho nic nenaučí. Ale jestli je dítě na základce, tak tyhle peer-to-peer doučování můžou být docela dobrá. Hlavně aby to bylo pravidelné a dítě si ty věci upevňovalo. Nebála bych se toho, může to hodně pomoct. Gymnazista samozřejmě neumí metodiku, ale trénovat s dítětem podle jeho učebnice a upozorňovat na chyby zvládne.
|
kachna_ |
|
(18.4.2020 9:47:52) No, on právě dle uč. nejede. Dcera má smůlu - přecházela na konci 2. třídy ze školy, kde byla AJ od 3. do školy (teď je v páté), kde byla Aj od první (a potom to dokonce zrušili), nejde jí to a změnil se učitel, který nepoužívá učebnici. Kroužek nechtěla, ve škole je s paní učitelkou, kterou nesnáší, v DDM pro ty šikovné děti, to také není cesta. Intenzivní kurz o prázdninách z 2. do 3. byl k ničemu.
My jsme už jednou našly cestu - potřebuje celý týden na slovíčka, nahraje si je, přepíše a za ten týden opakování se je naučí na 1-2. FAkt už to celé vypadalo slibně, jenže paní učitelka se ke konci prosince odstěhovala pan učitel takhle neučí a tak logicky vyvstal problém co teď s tím?
Přemýšlím, zda lepší je kurz nebo gymnazista a má asi poslední přiležitost to dohnat, protože od sedmé? jí přibude další jazyk.
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(18.4.2020 9:50:44) Podle mě je dobrá pravidelná individuální výuka lepší než kurz. Taky je dobré dělat jazyk denně, alespoň chvíli.
|
kachna_ |
|
(18.4.2020 13:40:28) no ale to děláme, včera jsme třeba vykládaly nákup anglicky, nebo se ptám, co bude dnes dělat, věšíme anglicky prádlo atd. atd.
|
Termix |
|
(18.4.2020 14:06:05) Lenko, pošlu ti ještě jeden mail, je to na tobě. Mně je fakt vždy líto, když dětem nejde zrovna angličtina.
|
|
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(18.4.2020 9:45:46) Gymnazista může umět výborně anglicky, může mít i cosi jako "pedagogický talent", to NĚCO, co člověku nedá žádná škola. Ovšem proti je nezkušenost a přece jen nějaká ta didaktika a metodika není k zahození. Navíc jde o to, jak konkrétní lektor sedne konkrétnímu žákovi. Někdy si nesednou a lektor objektivně nemusí být vůbec špatný. Takže vyzkoušet a pak se rozhodnout.
|
kachna_ |
|
(18.4.2020 9:52:31) výhoda je, že to můžeme zkusit už před začátkem školního roku
|
|
|
Vítr z hor |
|
(18.4.2020 10:12:47) Jeden intenzivni kurz nic nezachrani. Je treba dlouhodoba a systematicka prace, nez zacnou byt videt vysledky. Prevod na hodiny vyuky je sice velmi relativni, ale muze napovedet. Jestli se spoluzaci uci o 2 roky dele treba 2 hodiny tydne, tak muzou byt mozna taky o 120 hodin napred. (To jen orientacne a pro predstavu - zalezi na uciteli, metodice atd.) Aby melo doucovani gymnazistou (aka zrejme schopnym clovekem neznalym metodiky) nejaky vyznam, bylo by fajn se drzet nejake ucebnice, zjistit skutecnou uroven dcery a od toho mista zacit. Jazyk se uci postupnym budovanim, takze muze trvat velmi dlouho, nez se dostane na pozadovanou uroven - fakt nejde preskakovat a doufat, ze to nejak da. Urcite by mela mit aspon 2 hodiny tydne (aby to nestihla zapomenout) a pocitej, ze ve vasem pripade (2 roky zpozdeni a 2,5 roku plavani v jazyce) zmenu zacnes pozorovat u velmi schopneho ucitele tak po 20-30 hodinach, u nezkuseneho studenta nejspis pozdeji. Spocitej si predem, kolik te to bude stat, vyzkousej studenta a vyhodnot, jestli to s nim ma vubec sanci. Zvaz, jestli je dostatecne schopny a ma to smysl, nebo jestli radeji priplatis za overeneho (!) profesionala.
|
|
|