| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Doučování cizího jazyka gymnazistou

 Celkem 18 názorů.
 kachna_ 


Téma: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 12:17:55)
Máte zkušenost?
Moje angličtina určitě nestačí na nějaké doučování dítěte, škola je malinká, takže si nedělám moc iluze o možnostech zlepšení a soudě dle zadávání práce dětem učitel není nic moc (je nový od ledna).
Kurz v DDM nemá pokročilost pro dceru, která je v AJ dost slabá. Evidentně to bude chtít něco dlouhodobého. Studenta bychom utáhli finančně pro obě děti.
 Fern 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 12:25:52)
no a o čem uvažuješ? Moji synové na sš (tech.lyceum)doučovali takhle x dětí - nejen aj,ale postupně se k tomu nabalila i matika,čeština, kluci maj velkou výhodu,že nemají problém ani s jazyky,ani s matikou a tech.předměty.Doučovali i jednoho slabšího studenta k matuře z matiky,a fakt se to tam všem povedlo,měli v té rodince i 3letou holčičku,která tam na ně chodila vyplazovat potají jazyk nebo dělat dlouhý nos nebo s nimi chtěla hrát pexeso - a taky žádný problém, vpravo syn vysvětloval matiku a na levé části stolu levou rukou hrál s malou pexeso.Tihle vždycky pro syna dojeli autem,protože bydleli dost v čudech a zase přivezli a po úspěšné matuře všem udělala jejich mamka oslavu se šampáněm a chlebíčkama,jak byla spokojená.
 kachna_ 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 13:14:57)
No vidíš, to si asi nejdřív budu muset pořádně ujasnit, jestli chci spíš konverzaci nebo dovysvětlení školy.
 Fern 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 13:18:45)
Jedno nevylučuje druhé;naši synátoři třebas pouštěli děckám v rámci vyuky aj i simsny v originále,aby to bylo pestřejší a nejen šedivý a nezáživný dril,některým dětem se pak ani dom moc nechtělo~t~
 K_at 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 12:31:35)
Lenko, dcera má slečnu z gymplu na NJ. Jako neposoudim jazykovou stránku, ale ví, co dělá, střídá témata, metodiku, opakují. Mluví, čtou, překládají tam a zpátky. Takže určitě to má smysl zkusit.
 Kaliope X 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 12:47:41)
Nevím odkud jste, ale po skončení dětských kurzů, má dítko už druhou vysokoškolačku a je nadmíru spokojená.
 Termix 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 14:00:39)
Lenko, hlavně se přesvědč, že ten gymnazista opravdu umí to, co má naučit.
Já ti pomoc nabízela, už když jsi měla první téma nedávno. Klidně se ozvi, ráda vysvětlím akutní problém.
 Fern 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 15:58:29)
Proc si myslis,ze gymnazista neni schopen naucit aj v ramci pochabych skolnich pozadavku?
Navic to urcite zakladatelka vidi na zmamkach+zpetna vazba od ditka,ne?

Chapu,ze ne kazdy je ochoten solit za douc.aj horentni castky tzv.lektorum,protoze aj fakt neni vsespasna a nejsulezitejsi~2~
 K_at 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 13:49:04)
Jen dodám, že schopnost vysvětlit a předat cokoliv nemá každý. Může být dobrý v jazyku, nebo matice, ale nemusí umět vysvětlit tak, aby dané dítě látku pochopilo.
 kachna_ 


Re: Doučování jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 16:11:53)
Termix, já vím, že jsi mi to nabízela, ale ono se to právě ukazuje být dlouhodobý chronický problém :-)
 Ridwen2 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(17.4.2020 22:06:57)
Záleží na gymnazistovi. Jsou lidi, co to umějí vysvětlit a procvičovat, a jsou lidi, co nikoho nic nenaučí. Ale jestli je dítě na základce, tak tyhle peer-to-peer doučování můžou být docela dobrá. Hlavně aby to bylo pravidelné a dítě si ty věci upevňovalo. Nebála bych se toho, může to hodně pomoct. Gymnazista samozřejmě neumí metodiku, ale trénovat s dítětem podle jeho učebnice a upozorňovat na chyby zvládne.
 kachna_ 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 9:47:52)
No, on právě dle uč. nejede.
Dcera má smůlu - přecházela na konci 2. třídy ze školy, kde byla AJ od 3. do školy (teď je v páté), kde byla Aj od první (a potom to dokonce zrušili), nejde jí to a změnil se učitel, který nepoužívá učebnici. Kroužek nechtěla, ve škole je s paní učitelkou, kterou nesnáší, v DDM pro ty šikovné děti, to také není cesta. Intenzivní kurz o prázdninách z 2. do 3. byl k ničemu.

My jsme už jednou našly cestu - potřebuje celý týden na slovíčka, nahraje si je, přepíše a za ten týden opakování se je naučí na 1-2. FAkt už to celé vypadalo slibně, jenže paní učitelka se ke konci prosince odstěhovala pan učitel takhle neučí a tak logicky vyvstal problém co teď s tím?

Přemýšlím, zda lepší je kurz nebo gymnazista a má asi poslední přiležitost to dohnat, protože od sedmé? jí přibude další jazyk.

 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 9:50:44)
Podle mě je dobrá pravidelná individuální výuka lepší než kurz. Taky je dobré dělat jazyk denně, alespoň chvíli.
 kachna_ 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 13:40:28)
no ale to děláme, včera jsme třeba vykládaly nákup anglicky, nebo se ptám, co bude dnes dělat, věšíme anglicky prádlo atd. atd.
 Termix 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 14:06:05)
Lenko, pošlu ti ještě jeden mail, je to na tobě. Mně je fakt vždy líto, když dětem nejde zrovna angličtina.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 9:45:46)
Gymnazista může umět výborně anglicky, může mít i cosi jako "pedagogický talent", to NĚCO, co člověku nedá žádná škola. Ovšem proti je nezkušenost a přece jen nějaká ta didaktika a metodika není k zahození.
Navíc jde o to, jak konkrétní lektor sedne konkrétnímu žákovi. Někdy si nesednou a lektor objektivně nemusí být vůbec špatný.
Takže vyzkoušet a pak se rozhodnout.
 kachna_ 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 9:52:31)
výhoda je, že to můžeme zkusit už před začátkem školního roku
 Vítr z hor 


Re: Doučování cizího jazyka gymnazistou 

(18.4.2020 10:12:47)
Jeden intenzivni kurz nic nezachrani. Je treba dlouhodoba a systematicka prace, nez zacnou byt videt vysledky. Prevod na hodiny vyuky je sice velmi relativni, ale muze napovedet. Jestli se spoluzaci uci o 2 roky dele treba 2 hodiny tydne, tak muzou byt mozna taky o 120 hodin napred. (To jen orientacne a pro predstavu - zalezi na uciteli, metodice atd.)
Aby melo doucovani gymnazistou (aka zrejme schopnym clovekem neznalym metodiky) nejaky vyznam, bylo by fajn se drzet nejake ucebnice, zjistit skutecnou uroven dcery a od toho mista zacit. Jazyk se uci postupnym budovanim, takze muze trvat velmi dlouho, nez se dostane na pozadovanou uroven - fakt nejde preskakovat a doufat, ze to nejak da. Urcite by mela mit aspon 2 hodiny tydne (aby to nestihla zapomenout) a pocitej, ze ve vasem pripade (2 roky zpozdeni a 2,5 roku plavani v jazyce) zmenu zacnes pozorovat u velmi schopneho ucitele tak po 20-30 hodinach, u nezkuseneho studenta nejspis pozdeji. Spocitej si predem, kolik te to bude stat, vyzkousej studenta a vyhodnot, jestli to s nim ma vubec sanci. Zvaz, jestli je dostatecne schopny a ma to smysl, nebo jestli radeji priplatis za overeneho (!) profesionala.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.