magrata1 |
|
(29.8.2020 9:58:14) Dojíždím do práce 24 km, kopcovitý terén. Cesta tam je více z kopce, zpátky do kopce (logicky). Vím, že elektrokolo má omezovač rychlosti, ale vůbec to nějak nechápu. Asi to je tak, že se mi z kopce vypne motor a fičím samospádem? A když je prudký krpál a nastavím si max. výkon motoru, pojedu to jak rychle? Abych věděla, jak dlouho by mi asi trvala CESTA.
|
Beat |
|
(29.8.2020 10:47:57) Juliet ale pokud precipujes, je dobre vědět, ze třeba v Rakousku za to můžeš dostat poměrně vysokou pokutu..
Jinak k dotazu. Nelze odpovědět, jak dlouho pojedeš, bez bližších znalosti. Tj. spadu kopce, váze kola, tvoji váze. Jinak obecně. Dole budeš rychleji protože budeš těžší, doma budeš rychleji protože použije motor. Ale zase záleží jaký stupeň.
|
Renka + 3 |
|
(29.8.2020 15:59:51) To snad není přečipování, když jedeš z kopce rychleji . I po rovině z toho kola dokážu dostat třeba 30 kmk/h, jak je těžší má dost setrvačnost a hlavně perfektní střed, takže jde šlapat krásně hladce.
Jinak odpověď na otázku, v momentě, kdy člověk dosáhne 25 km/h se motor vypíná a člověk šlape za své.
|
|
jak |
|
(29.8.2020 21:02:09) Elektrokolo u cloveka do 60 je ostuda.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(29.8.2020 21:06:11) Jsem téhož názoru. Plánuju ho na 70
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(29.8.2020 21:10:52) To říká manžel, že ho bude chtít k šedesátinám.
|
neznámá |
|
(29.8.2020 21:12:59) Můj to říká taky. A pak si ho pořídím i já před nebo krátce po čtyřicítce, protože ho budu potřebovat stíhat.
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(29.8.2020 21:14:03) Máme kamaráda 67, kam se na něj v 50 hrabem ! Je to důchodce, má čas a najezdí určitě 300km/týden. Doje někam 40 km a večer 40 km zpět - jeho normální den.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(29.8.2020 23:37:58) Jak není to žádná ostuda, to je předsudek. Už jsem to tu psala, člověk má tepovku v ideálním pásmu, tak aby to vyhovoalo srdci. Je to krásné kardo cvičení, přesně v zoně základního nebo vytrvalostního tréninku, pro srdce i kondici ideální. Jen neznalí mají pořád pocit, že člověk na elektrokole se jen veze. Mimochodem se na něm krásně spalují kalorie a máknout si můžeš taky. Záleží, jak si dopomáháš a jakou šlapeš kadencí, klidně si můžeš dát i maximální trénink, když chceš. Ovšem ti, co na tom v životě neseděli, nevědí o čem to je, nejvíc odsuzují.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2020 7:56:46) Kvítko, já vím, že jsi to o tepu psala. Já mám klidový tep podobný jako ty a jak v tréninku, tak v závodě mi ty tepy stoupají. V Peci pod Sněžkou měli naši závodníci i 200. Nevím, kde a jak jezdíš, těžko můžu soudit. Je fakt, že v Třeboni nebo podél Dyje či Dunaje, nám ty tepy taky nahoru nešly.
Sleduji to opravdu dost a u více lidí, zařazujeme trénink dle tepové frekvence do tréninku, takže srovnání mám.
Elektrokolo bez šlapání, to jsou spíše takové ty elektrokoloběžky? To už s kolem nemá nic společného. Ta baterka by to nemohla utáhnout. Ale vím, že existují benzínová kola, kde se nešlape, tak možná i elektrokola, já jsem žádné takové nikdy neviděla.
|
|
|
jak |
|
(30.8.2020 7:36:01) Renko, a ty vis, ze jsem na elkole nesedela? Nejsem jedina s timto nazorem.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2020 7:53:57) Jak, já se v cyklistice se pohybuji docela dlouho, ještě loni jsem závodila, teď už jen trénuji děti. A nikdo, kdo se v ní pohybuje, by neřekl, že je elektrokolo do 60 let ostuda. Používají ho i trenéři, protože se nedá stačit mladým svěřencům a nemůže být člověk servaný jako borůvka.
Stačí si půjčit elektrokolo, vzít si nějaké Garminy či podobné hodinky, které měří tep a jet na 30 km vyjížďku. Když se podíváš na tep, vidíš, že jde skutečně o hodnotný a zdravý pohyb. Pro zajímavost je možné trasu absolvovat i na normálním kole, člověk je pak překvapený, že z hlediska pálení kalorií není až takový rozdíl. Z hlediska zdraví, elektrokololo šetří kolena i srdce. Ono není pro tělo vůbec zdravé vyfunět kopec ve vysokých tepových frekvencích. Ale jo, mladý, zdravý člověk, proč ne. Jenže i mladého může trápit astma nebo potíže s klouby.
Jiná věc je chování lidí. Ale to je prostě dané těmi osobami. Problém je, když někdo sedne na elektrokolo po 20 i více letech, kdy na kole nejel. Pak je nebezpečný sobě i ostatním. A bohužel chování na elektrokole koresponduje s chování na silnici. Ovšem ani cyklisti bez elektrokola nejsou úplní beránci a bezohledných je taky dost.
|
jak |
|
(30.8.2020 8:26:17) Renko,30 km jezdim Obden. O vikendu 100, nekdy vice. Lide kolem me smysli stejne. Ale to je fuk. Kazdy si muze koupit co chce. Zcela jiste.
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2020 8:37:00) Jistě, ale než se začneš vyjadřovat o ostudě, tak to vyzkoušej s tím měřením tepu a potom můžeš něco říkat. V čem je elektrokolo horší než turistika bez kola, když tepově ti vyjde stejně?
A jsou lidé, co je bolí kolena, kyčle, mají nadváhu, třeba ani ta chůze tolik nejde. Nemusí jim být nutně 60.
Těch 30 km jsem nenapsala, že je to kdovíjaká vzálenost, ale že se na tom dobře porovná, v jakých zónách se pohybuješ a kolik kalorií jsi spálila. Jak jsem psala, není to takový rozdíl, jak by si člověk myslel, záleží samozřejmě, jakým způsobem se elektrokolo používá. Já třeba roviny jezdím zásadně bez motoru a vzhledem k tomu, že kolo má 25 kg, tak si taky zatrénuji. Dopomoc si každý nastaví podle svojí potřeby.
|
|
|
|
|
|
magrata1 |
|
(30.8.2020 0:11:46) V mé rodné vísce a okolí jsem jezdila běžně denně. Není to rovina, je to úpatí Bílých Karpat. Ale dá se tam normálně jezdit, i když nejsi sportovec, dá se tam jezdit do vedlejší obce do práce, jezdila jsem tak 17 km do školy, cestou byly 3 větší kopce. Tady musíš být buď sportovec nebo mít elektrokolo. Nebo teda rezignovat na cyklistiku a jezdit všude autem. Cyklisté tady opravdu jezdí jen ti "závodníci". Opravdu se mi nezdá ostudné si těch 10 km pomoct motorem. Taky mych si normální kolo mohla popovézt na autě a jet až tam, kde se to dá. Ale tohle u mě zase postrádá smysl. To mi připadá absurdní. Chci se párkrát týdně projet a když kdyby se mi pokazilo auto a bylo příhodné počasí, řešit to kolem. Kvůli 24 km dvakrát přesedat a cestovat 2 hod. není zrovna optimální. Ale s astmatem tyhle kopce nemám šanci udýchat. Kupovat si nějaký moped by bylo lepší? To by nebyla ostuda jet do práce na mopedu? A proč je ostuda jet do práce na elektokole? To mi fakt hlava nebere. Naštěstí nejsem tak zamindrákovaná, abych se kvůli takovým moudrostem začala stydět, že mi napadlo elektrokolo chtít a že bych si ho kvůli tomu nekoupila. Tady se totiž já nikdy nevytrénuju. můžu teda jezdit výhradně autem, to jo.
|
|
Renka + 3 |
|
(30.8.2020 8:07:54) Magrato, jdi do toho, neznám nikoho, kdo by litoval. Já kombinuji oboje, každé kolo má něco do sebe. Předsudky lidé budou mít, ale je to prostě tak, že sami na tom nejezdí a soudí něco, co neznají. Kdo chce, ať si ho koupí v 60 nebo vůbec. Kdo si ho koupí dřív, žasne, jak se mu rozšíří možnosti a o pohybu je to taky.
|
|
|
|