Nella+2 |
|
(10.10.2022 17:56:26) Dceři (skoro 15)diagnostikovali AS. Je to úleva. Ale teď řešíme co dál. Je v 9 třídě. Školu nesnáší, odmítá si vybrat SŠ. V podstatě chce cokoliv co by se dalo dělat dálkově... Chytrá je až moc. Celý roky jsme pocitali s gymnáziem. Já zatím vubec nevim co ta dg pro ni znamená. Může mít nějakou ulevu u přijímacek? Třeba min lidi ve třídě? Může mít ve škole individuální plán? Chodit tam třeba méně a více samostudia? Nemáte někdo tip na SŠ v Brně a okolí kde by byli vstřícní? Kde by bylo pár decek ve třídě apod? Řešili jsme úzkosti a deprese a teprve po přechodu k jinému psychiatrovi jsme zjistili že problém je úplně jinde a konečně to všechno začíná dávat smysl. Je to úleva ale taky taky velká neznámá po nás všechny. Díky za veškeré rady a tipy.
|
sally |
|
(10.10.2022 18:57:18) Nello, ano, úzkosti a deprese jsou u holek projevem AS. To, že si nedokáže vybrat je možná taky projevem AS - výběr školy není černobílý, není tam to jediné "správné řešení". Budete s tím muset pomoct vy, jako rodiče.A spíš bych koukala po něčem s nějakým zaměřením - je spíš technický nebo humanitní typ? Gympl pro ní může být dost problém, protože je to pořád příliš všeobecné a teoretické - nebude v tom vidět "smysl" - takže bych se snažila hledat něco, k čemu má nějaký vztah a co by jí motivovalo do té školy chodit - a co by jí dávalo alespoň pocit, že to k něčemu směřeje a k něčemu bude... konkrétní tip nemám - ale fakt to hodně záleží na ní, ne všichni Sheldoni jsou teoretičtí fyzikové... zvlášť u těch holek je tam velký rozptyl... ale pořád bych hledala něco, co nezahrnuje přílišné sociální kontakty - třeba zdravotní sestra by asi nebyla dobrá volba, protože to je hodně o vycházení s lidmi (navíc s lidmi, kteří jsou sami ve stresu / bolestech / problémech) - ale veterinář už je trochu lepší. Módní návrhář je příliš o sociálních kontaktech, ale třeba grafik už spíš může sedět u svého počítače a něco si řešit sám. Právník musí hodně jednat s lidmi, ale účetní dělá hodně práce samostatně... a tak... zkuste s ní o tom takhle mluvit, jestli se něčeho doberete. A zatím netlačte na rozhodnutí, spíš zkoumejte, pokud jde tak navštivte školy a poptejte se na případné úlevy. Známí skončili s tím, že aspíka jeden den v týdnu do školy nedávají - protože ač aspík školu miluje, tak potřebuje víc času na vzpamatování se z tolika sociálna...
|
Nella+2 |
|
(10.10.2022 19:06:41) Sally ona je humanitní tip. Literatura, dějepis, AJ.... Ti je její obor. Jenže taková škola není. A ona sama by "asi chtěla" spíš nějaký IT obor protože se vidí jak sedí doma u PC... Jenže na to prostě není. Fyzika a matika ji nijak extra nejde, nebaví ji... Takže fakt netuším kam ji směřovat.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.10.2022 19:44:30) nemáte v Brně třeba střední knihovnickou?
|
Muumi |
|
(10.10.2022 20:31:01) Zrovna jsem (ač o AD vím prd) chtěla navrhnout knihovnickou školu. Dneska je tam velký přesah do IT, knihovnictví s informační vědy se dají následně studovat na VŠ (já to právě vystudované mám a řekla bych, že tam nebyla zrovna přehlídka extrovertů:)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2022 20:33:10) Na knihovnickou je navíc dost snadný se dostat, aspoň ve Zlíně, v Brně nevím, a tam by to mohlo být zajímavý, to je fakt
|
|
Nella+2 |
|
(10.10.2022 20:33:44) V Brně je SŠ knih - soukroma. Taky o ní přemýšlíme
|
|
|
|
|
Nella+2 |
|
(10.10.2022 19:07:50) Sally ona je humanitní tip. Literatura, dějepis, AJ.... Ti je její obor. Jenže taková škola není. A ona sama by "asi chtěla" spíš nějaký IT obor protože se vidí jak sedí doma u PC... Jenže na to prostě není. Fyzika a matika ji nijak extra nejde, nebaví ji... Takže fakt netuším kam ji směřovat.
|
sally |
|
(10.10.2022 19:21:10) Nello, co něco takového - je to gympl, ale některé jazyky by se přímo vyučovaly v angličtině... http://www.ceskachemie.cz/studium-a-kariera/gymnazium,-brno,-slovanske-namesti-7/gymnazium-ctyrlete-studium-vyuka-vybranych-predmetu-v-anglickem-jazyce
V Brně je i mezinárodní škola, kde se dá získat IB - mohlo by to být trochu pružnější vzdělávání - ceny jsou otřesné - ale za optání, jestli poskytují nějaká stipendia nebo mají nějaké kvóty pro české studenty, nic nedáš....
|
|
sally |
|
(10.10.2022 19:32:22) tady by se taky asi daly najít zajímavé kombinace https://www.cichnovabrno.cz/uchazeci/studijni-obory včetně třeba https://www.cichnovabrno.cz/uchazeci/specialni-programy/cisco-networking-academy což jsou online kurzy....
nic o tom nevím, jen mi to vyjelo při vyhledávání - ale jestli jsou tyhle kurzy součástí výuky, tak to znamená, že část výuky je virtuální...
bohužel s těma holkama je složitější, zvlášť když nejsou až tak úplně technicky zaměřené - a přitom mají aspícká omezení (do jaké míry snesou intenzitu sociálních kontaktů)
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(10.10.2022 21:07:31) Čichnovka má dost mizernou pověst, tam bych dítě nedala, zvlášť sociálně hendikepované. Slyšeno tedy z druhé ruky, ale opakovaně mnohokrát
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.10.2022 19:45:00) úzkosti a deprese mají i kluci s AS
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.10.2022 19:43:53) Může mít nějakou ulevu u přijímacek? - ano, ale je potřeba, abyste jednali rychle. Musí mít doporučení z PPP nebo ještě lépe z SPC. V Brně ti doporučuji tohle SPC, konkrétně psycholožku Lenku Odehnal Budínovou: https://autistickaskola.cz/spc/kontakty/
Může mít ve škole individuální plán? samozřejmě
Chodit tam třeba méně a více samostudia? ano, i to je možné, když je škola vstřícná
Nemáte někdo tip na SŠ v Brně a okolí kde by byli vstřícní? v SPC by ti měli poradit
Držím palce.
|
TaJ |
|
(10.10.2022 20:06:58) Ráchel, ono ani to SPC často neporadí, na ně bych úplně nespoléhala, prošli jsme celkem dvěma SPC, jinak tam byli super, ale stejně jsem si nakonec školku i školu musela najít sama, v případě školy mi o ní řekla jedna maminka ve školce.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.10.2022 20:14:40) já doporučuji tohle konkrétní SPC a konkrétní psycholožku, protože vím, jak pracuje
|
TaJ |
|
(10.10.2022 20:16:54) Ráchel, tak to pak jo, těm našim bych jinak nemohla nic vytknout, ale zrovna se školou moc neporadili...
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(10.10.2022 20:01:51) Nello, kamarádky syn s AS letos nastoupil na obchodní akademii pro zrakově postižené... přijímačky měl na málo bodů, protože je stresař a nepomohl mu moc ani čas navíc. Tady jim to nevadilo, jinak na ZŠ měl prospěch skvělý...je jich tam asi 8, nejen zrakově postižených, ale i s jinými potřebami, přístup prý úžasný a hlavně kluk najednou chodí do školy rád a těší se i na učitele... není to teda Brno, ale možná jen tip, kde se taky porozhlédnout... většinou to lidi nenapadne, koukat u na tyhle školy.
|
|
Delete |
|
(10.10.2022 20:02:33) Už existují i střední školy, které lze studovat dálkově. Třeba lyceum v Březové, i když to už začíná patřit k nedostupným, protože je velký zájem.
Nebo třeba Gymnázium Duhovka v Praze, Střední škola Spektrum Mladá Boleslav, Expediční SCIO škola nebo Střední škola gastronomická a hotelová v Braníku. Osobní zkušenost nemám, ale jsou to školy odkazované ve FB skupině týkající se domácího vzdělávání.
A možná se nás něco z toho také bude týkat, nejmladší se po šesti letech naprosto bezproblémového studia dostala do stavu, který budeme muset řešit.
Jo a ještě je něco v Ostravě, ale tu jsem zatím nehledala a nedohledala.
|
Nella+2 |
|
(10.10.2022 20:08:54) Delete když já nevím jestli by byla výhra aby se na 4 roky zavřela doma.... To by snad pak bylo ještě horší, ne?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.10.2022 20:17:26) ono je důležitý, aby zároveň měla sociální skupinu, kvůli který jí to za to bude stát, aby vystrčila nos ven. někdy je problém to kombinování docházky a samostudia, učitelé to nejsou někdy schopní pochopit a spolupracovat, bohužel.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2022 20:22:39) ono je důležitý, aby zároveň měla sociální skupinu, kvůli který jí to za to bude stát, aby vystrčila nos ven.
a nebo aspoň takovou, která ji od toho nebude odrazovat
|
|
|
Delete |
|
(10.10.2022 20:22:42) No některé ty školy mají občasné setkávání. Také hledám tímto směrem.
Třeba ta expediční škola jede systém týden společně, tři týdny samostudia. A teď nevím, která z těch škol, ale jedna má setkávání něco jako každý pátek odpoledne nebo tak něco.
Plus my vymýšlíme možnosti jiných aktivit, které by holku dostaly mezi lidi, nemusí to být nutně škola. Protože stres ke schopnosti naučení se něčemu novému neprospívá.
Jinak na SŠ je možnost individuálního plánu bez nutnosti docházky do školy poměrně běžná, většinou se poskytuje sportovcům, ale není to podmínka. Takže by stálo za to vytipovat školy, co přicházejí v úvahu, a pozeptat se přímo tam.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2022 20:27:16) Syn měl a vlastně pořád má skupinu matematiků z celé republiky, drželo ho to nad vodou i v době šikany na původním gymplu, vůbec se nemusí vidět pravidelně každý týden, jen mít tu možnost
jenže jak je najít, matematici se hledají přes soutěže, humaniti nevím, nemám zkušenost
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2022 20:09:55) pokud by opravdu chtěla dálkové studium, zkusila bych lyceum v Březové
máte ale ještě dost času, zkusila bych hledat i prezenční formu studia, ale s tím, že bych hledala školu se zkušeností, ochotnou pomoct
gympl, kam chodí třeba sportovci, reprezentanti, kteří potřebují ivp, ale přitom ne sportovní gympl ideálně menší gympl v menším městě nebo menším místě na okraji Brna, možná Šlapanice? naše kluky zachránil malý gympl, který se nikde necpe jako elitní škola, žádný prestižní gymnázium, který si zakládá na tom, že je těžký pro všechny, naopak je v místě, kde je divný, že vůbec sežene studenty, dojíždí tam a gympl se o ně umí postarat taky mám AS syna, gympl mu dal maximální volnost při jeho potřeby, druhý se tam taky taky uzdravil z něčeho, co už bylo na hraně sociální fobie, oba jsou teď na zahraničních univerzitách
jenže ten náš gympl je od Brna hodinu vlakem, jinak bych ho vřele doporučila
|
Nella+2 |
|
(10.10.2022 20:14:06) Yuki ona už právě sociální fobii má. Proto se škole vyhýbá jak to jde. Potřebovala by třídu tak pro 10 dětí max....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2022 20:20:36) měla bych obavy nechat ji doma, na onlinu, že to bude ještě horší
zkus hledat malý gympl, který bude vědět, jak konkrétně se postará, žádný obecný kecy, ale něco ve smyslu ano, máme zkušenosti, ivp je pro nás normální, den nebo dva dny v týdnu doma nejsou problém, je to součást ivp...
začala bych rozesíláním mailů na gymnázia a lycea, jestli ji baví dějepis, obchodks není úplně ono, ale ani pajda, zdravka... budou dny otevřených dveří, jsou veletrhy středních škol, pokud o nich nevíš, můžeš se ptát na úřadu práce, mají tam někoho pro volbu povolání, ti mají přehled, doporučí třeba stránky, kde můžeš hledat dál, třeba Atlas školství, ale určitě i další, možná má Brno něco svýho
využij čas, ještě je ho dost
|
Ráchel, 3 děti |
|
(10.10.2022 22:50:58) hele našeho mladýho baví dějepis, zeměpis apod. a je na obchodce - prostě proto, že to je maximálně vstřícná škola. to byla pro nás priorita. dějepis stejně umí líp, než by se to naučil na gymplu. jen tím chci říct, že je dobrý se na to podívat i mimo běžný brejle.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2022 23:48:45) jj, já vím, že to jde, ale třeba můj nejstarší se zájmem o dějepis, zeměpis a biologii by na obchodce nevydržel, nesnáší matiku, (gympl teda přetrpěl, ale užíval si tam i to, co ho bavilo a teď zvládl i tu matiku k přijímačkám, ale na střední toho nebyl schopný) a tan by bylo víc matiky než toho, co ho baví, potřeboval ten poměr ve svůj prospěch
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.10.2022 23:54:33) jj, já vím, že to jde, ale třeba můj nejstarší se zájmem o dějepis, zeměpis a biologii by na obchodce nevydržel, nesnáší matiku, (gympl teda přetrpěl, ale užíval si tam i to, co ho bavilo a teď zvládl i tu matiku k přijímačkám, ale na střední toho nebyl schopný) a tan by bylo víc matiky než toho, co ho baví, potřeboval ten poměr ve svůj prospěch stejně tak se ten druhý matiku neučil na gymplu, ale gympl mu umožnil učit se ji jinde
je potřeba začít ty školy obcházet, využívat dny otevřených dveří, nasávat atmosféru středních škol, každou budovu, ono se potom líp vybírá
taky už jsem byla ve škole, kde mi bylo jasný ve vchodových dveřích, že tam nechci, po pohovoru s ředitelkou jsem si byla jistá úplně a odmítla jsem tam jít, po telefonu nebo po pročtení stránek na internetu jsem tam původně chtěla
ten dojem z osobní návštěvy je strašně důležitý
|
TaJ |
|
(11.10.2022 12:18:25) Yuki, taky se chystáme letos a příští rok začít obrážet dny otevřených dveří na SŠ, akorát mám trochu takový rozporuplný pocit, že právě při těch oficiálních dnech otevřených dveří je to takové na efekt, že se ty školy ukazují v tom lepším světle apod., možná je to moje mylná představa, ale že ta atmosféra školy je v té době prostě jiná, než za běžných dní...pohovor s vedením určitě taky hodně napoví, ale stejně... Proto myslím, že možná není od věci si i domluvit individuální návštěvu mimo ty oficiální dny, že to člověk pak uvidí zase trochu z jiného úhlu...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 16:57:56) TaJ, na těch dnech otevřených dveří si můžeš všímat toho, jak spolu komunikují zaměstnanci i studenti, většinou je tam využívají
ono individuálně je dost problém ten termín najít, ale o to víc se možná pozná ochota hledat řešení
|
Vranice |
|
(11.10.2022 17:21:28) Ano, dny otevřených dveří jsou tak trochu divadlo, ale lze si odchytit studenty a ptát se na různé věci praktického charakteru, které se z prezentace od ředitele nedozví - co je na škole baví a co ne, jaká je jídelna, co dělají na tělocviku, na angličtině, jak často se supluje, jezdí na výlety, jaký mají rozvrh (od-do, díry, jak moc je odpoledek), jestli by si tu školu vybrali znovu, prostě co člověka napadne.
Dál se dá vnímat atmosféra, světla, barvy, vybavení školy, nástěnky s tvorbou studentů. Chce to trochu předem přemýšlet a připravit se, nejen vyslechnout 100x omílaná fakta, která si může o škole každý načíst na internetu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 18:51:03) souhlasím, akorát mě zarazilo Jak často se supluje o čem to vypovídá?
u nás teď třeba chybí oba angličtináři, spojuje se, supluje se, a co? oba mladí, akorát právě nemocní, zároveň
to přece o ničem nevypovídá, loni nám onemocněl kolega, dlouhodobě, asi už ani nepřijde, než jsme sehnali náhradu, suplovalo se, vůbec nerozumím, co je na tom zvláštního
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 21:12:04) vrrtaku, na základní škole je odpadání hodin dost problém, u nás výjimečně odpolední hodina, pokud se to ví dopředu, ale musíme stihnout včas informovat rodiče, máme zodpovědnost po dobu vyučování daného rozvrhem, to má každá škola
pokud se supluje, zastupuje za cokoliv, pak je normální, že si učitel vezme svůj předmět, pokud v té třídě učí, je to užitečnější
jsme malá škola, většina učitelů učí třeba fyziku všude, takže u nás se to děje dost často pokud chybí učitel jazyků, spojují se, pokud chybí oba, jako teď, mají supl
hodiny 1-6 neodpadají nikdy, kromě prvního nebo posledního týdne školního roku a někdy před Vánocemi, ale to je ta zodpovědnost
u nás podle suplování není poznat nic víc než nemocnost učitelů, a ta je teď větší, než bývalá před covidem
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 21:39:35) vrrtaku, ale to je na každé škole stejný, každá škola má učitele, kteří mají 22 hodin úvazku, pokud mají úvazek celý, a množství jejich volných hodin závisí na tom, kolik mají odpoledních hodin, u nás je odpoledka jenom tělocvik, takže ten jeden učitel začíná většinou později, když je tam pak dlouho, ostatní mají okem minimum, přece jenom 22 hodin, týden má v době výuky od 8 do půl 2 celkem 30 hodin, každý má 8 okem a jde o to, kdy je má. Jsou učitelé, kteří chtějí všechno nahustit a mít jeden den volněji (nebo studijní volno), jsou maminky, kterým vyhovuje první hodina volná, aby stihly v pohodě školu, jiným zase vyhovuje poslední hodina volno, aby mohly brát děti po obědě , někdo má blbý spojení autobusem, prostě snažíme se to skládat podle možností, ale i podle přání. Ale těch 8 volných má každý, no a není možný, aby je mělo na malé škole moc lidí najednou, u nás se tři ve sborovně snad ani nesejdou, většinu je tam jeden
suplují asistentky, naprosto běžně, zvlášť ve třídách, kde jsou, už proto, že znají způsob, jakým to tam ten učitel vede, mají učebnice, jsou ochotný se domlouvat s učiteli - a taky na to mají víc času než kolegové, kteří by suplovali při plným úvazku
nemyslím si, že by vaše škola mohla fungovat nějak výrazně jinak než ostatní školy
na některých školách mají pevně danou pohotovost pro učitele, když má okno, musí tam být a je prvním, kdo by šel suplovat, my to tak nemáme, ale je to možnost, no a potom to třeba vypadá, že ten jeden supluje častěji - no ano, pochopitelně, zvlášť když jiný kolega začne v tom jeho pohotovostním okně chodit na pravidelný zákroky třeba u zubaře
|
Delete |
|
(11.10.2022 22:52:03) Ano, taky se snažíme skládat rozvrh podle přání.
A AP suplují přesně z tohoto důvodu, funguje je to lépe, než když jde češtinář suplovat matiku a naopak .
A od letoška máme i ty pohotovosti, na první hodinu a pak na sedmou a osmou. Loni byl očistec někoho na tyhle hodiny shánět na poslední chvíli, dojíždějící ráno chodili na pozdější spoje, odpoledne už měli zase jiný program. Takhle má každý jednu hodinu týdně, kdy ví, že to suplování může přijít, tak si do ní naplánuje třeba opravování něčeho nebo jinou práci, u které nevadí, když se neudělá hned, a já už pak maximálně oznámím a neobtelefonovávám celý učitelský sbor, abych někoho sehnala. Ty ostatní hodiny nejsou problém, tam prostě každý s možným suplováním počítá, a když potřebuje třeba k lékaři nebo musí něco zařídit, tak mi to jen oznámí, abych mu tam to suplování nedala.
Počet odsuplovaných hodin máme nevyrovnaný nejen podle toho, kdy kdo má možnost suplovat, ale i zde rozhodují preference. Někomu suplování nevadí a rád si takhle přivydělá, někdo zase suplovat nechce, když to není úplně nutné.
|
|
|
|
Delete |
|
(11.10.2022 22:00:05) "na základní škole je odpadání hodin dost problém, u nás výjimečně odpolední hodina, pokud se to ví dopředu, ale musíme stihnout včas informovat rodiče, máme zodpovědnost po dobu vyučování daného rozvrhem, to má každá škola"
Nejde jen o zodpovědnost za žáky, ale především o právo žákům čerpat počet vyučovaných hodin daných v ŠVP. Z toho důvodu není ani v pořádku nahrazování jednoho předmětu jiným, pokud nejde o výměnu.
My suplujeme i hudebku, výtvarku a pracovky 8. vyučovací hodinu, i když jde vlastně jen o hlídárnu s nulovým přínosem pro děti. Ale holt ČŠI zrovna ty odpadající hodiny snadno zkontroluje (na rozdíl od jejich skutečného průběhu) a tedy i řeší.
Odpadnutí např. 4. vyučovací hodiny nedává smysl, protože škola má zodpovědnost a tedy musí zajistit dozor nad žáky tak jako tak (nejde o přestávku mezi dopoledním a odpoledním vyučováním, které se dá řešit žádostí rodičů o zrušení dohledu). Takže se vždy supluje, i když často jen "dohledem" např. asistentky. Zjistila jsem, že právě 4. vyučovací hodiny máme nejvíce obsazené, takže v některých dnech mám problém tam někoho dát.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 22:37:11) Delete, většina učitelů zapíše, co žádá třídní kniha, a aby to k něčemu bylo, odučí si svůj předmět - teda pokud ta možnost je
|
Delete |
|
(11.10.2022 22:41:40) U nás ne. Ten, za koho se supluje, pokud mu fakt není zle, dodá přípravy, a suplující se je snaží realizovat. Já se zase snažím, aby suplovali buď ti, co předmět běžně učí, nebo k němu mají pozitivní vztah, nebo jsou alespoň třídní.
Vlastní předmět si někdy odučí suplující po domluvě s tím, za koho se supluje, ale bývá to fakt výjimečně, třeba když jde někdo suplovat z hodiny na hodinu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 22:46:21) já mám problém dodat přípravy, když ochořím, já mám totiž všechno ve škole, doma nemám ani učebnici, takže maximálně řekne, kde ji najdou, ale víc na dálku neudělám. V chemii nebo přírodopise se dají poslat nějaký prezentace, co mám v počítači, v té matice to tak nemám, tam si vybírám příklady a knížek, takže bohužel
ale už jsem dlouho nechyběla, tak o nevadí
|
|
|
|
|
|
|
Vranice |
|
(11.10.2022 20:21:05) Yuki, na suplování není zvláštního nic. Jen je rozdíl, jestli hodina odpadne=nastudujte si sami, neodpadne a děti mají zadanou samostatnou práci pod dozorem jiného učitele, neodpadne a hodinu vede učitel, který daný předmět vyučuje anebo se nepřítomný, ale učení schopný učitel (třeba v karanténě) připojí online do třídy a hodina proběhne. Vím, někde hudba budoucnosti. Ale i minulosti, doufejme, že časy karantén už jsou za náma.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 21:19:47) Vranice, já bych na střední škole proti odpafajícím hodinám místo suplování nic neměla, už jsou ve věku, kdy by si mohli nastudovat i sami, záleží spíš na tom, jak to potom bude ten učitel dávat si nějaké formy klukům občas odpadla první není poslední hodina, občas nějaký změny měli, právě aby se ta odpadající přesunula na tu okrajovou, to přece není problém pokud je to střední škola s nějakými odbornostmi, nemusí každý učitel v každé třídě učit, aby tam mohl vzít svůj předmět, pak je to ztráta času pro všechny, na SŠ není potřeba děti hlídat, klidně si můžou zajít na hodinu ven i během dne pochybuju, že se to někde děje moc často, ale jsou situace, kdy si to představit umím, na SŠ
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 21:42:16) tyjo, mě by ani nenapadlo sledovat, kolik hodin odpadlo nebo rozvrh do minulosti :) já jsem takový flákač-rodič, že jsem na školním webu kluků dobrovolně nebyla snad nikdy, já ani nevím, kde se tam dal rozvrh najít :))) naštěstí už je i ten třetí na sš a ode mě se moc nečeká, že bych to dělala a tak mi nemusí být blbý, že je tam moje aktivita nulová :))) to se totiž prý dalo poznat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 22:43:22) dokud měli kluci papírovou žákovskou, tu jsem občas viděla, ale elektronickou minimálně, u těch dvou to nebylo moc potřeba, u třetího to stejně nemělo smysl, no a hlavně, jsem fakt flákač
aspoň mám pochopení pro rodiče, kteří to mají stejně :)) a když to u nich hrozí průšvihem a já to zjistím, tak informuju v dostatečným předstihu :)
ve škole to občas prohlídnu, na rozdíl od žákovské syna
kolegyně to mají stejně, tak už se za to nestydím :)
|
|
Delete |
|
(11.10.2022 23:03:12) To je trochu jiné na ZŠ a SŠ. V rámci povinné školní docházky musí škola prokazatelně informovat zákonné zástupce o výsledcích vzdělávání žáka, takže ti zase musí nějak potvrdit, že byli informováni.
Na SŠ už to vynutitelné není a studenti už o přehnaný zájem rodičů nestojí. Takže já třeba sem tam kouknu, protože mě to zajímá, ale jestli je to jednou za měsíc, je to hodně. Jinak max. píšeme omluvenky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 23:13:49) naštěstí mě nikdo nikdy neuháněl o kontrolu, omluvenku jsem občas psala, tak to možná stačilo jako aktivita, já teda u nás zatím nevím, jestli se tam nějak pozná účast rodiče, máme DM, kluci měli bakaláře nebo edukit, teď ani nevím, asi bakaláře, omluvenku jsem psala do papírovýho studijního průkazu, takže jsem se ještě ani nepřihlásila
u nás taky na omluvenky máme papír, zatím rodiče nejsou elektronickou žákovskou až tak nadšení, že by chtěli jenom tu, samozřejmě, některým vyhovuje, že jim pípne známka dřív než děcko zjistí, co dostalo, ale to se snažíme nedělat
|
Delete |
|
(11.10.2022 23:26:17) Taky držíme papírové omluvenky a zprávy k podpisu, jako třeba to zkrácení výuky. Já bych dala přednost elektronické formě, ale v tomto jsem ochotná se kousnout, chápu, že to má zatím opodstatnění.
U nás mají s elektronickou žákovskou problém spíš některé učitelky na prvním stupni (druhý stupeň je digitálně gramotný bez ohledu na věk). Některým rodičům možná vyhovuje vědět známku dřív než dítě, ale to já zásadně nedělám, vždy ukážu nejdřív dětem, minimálně proto, aby mohly doma reagovat na otázku "Cos to zase vyváděl/a, že máš ... ?
|
|
Senedra |
|
(12.10.2022 13:07:33) V práci mám Bakaláře + pracovní mail, rodičům je vždy na TS sděleno, ať komunikují přes ně. Jediné papírové máme omluvenky, zápisy typu : "vybráno 100Kč na kino" a poznámky. Pracovní věci taky řešíme mailem a máme sdílený kalendář. Mladší dítě Bakaláře má, ale učitelé ho nevyužívají ke komunikaci, takže pořád podepisujeme nějaké papírky a posíláme je zpět do školy, nemají ani jednotný pracovní mail - každý si evidentně založil nějaký svůj a ten používá. Třídní využívá SMS zprávy, což se mi až tak moc nelíbí. Starší je už vlastně na SŠ, tam už to neřeší vůbec a jedou výhradně přes Bakaláře.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.10.2022 17:28:14) já s rodiči, kromě známek, komunikuju hlavně mailem, všichni mají můj mobil pro případ potřeby, z covidu, to využívají na omluvenku ráno, někteří využívají WhatsApp, ale mám uznalý rodiče, přestože mají můj telefon, nikdy nikdo nevolal tak, že by otravoval, fakt jsou úžasní
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 21:46:19) máš syna na zš, to můžu srovnávat s naší zš odpadání letos bylo jednou, učitel tv byl s půlkou dětí na nějaké sportovní akci, tak to odpadlo, 2 hodiny, jinak nikde nic spojených hodin jen za tento týden měla každá třída 3, minulý týden taky 3, protože angličtináři se napřed střídali, potom odpadli oba suplovaných hodin moc, protože teď u se suplovalo i to spojený k tomu třeba čeština, to je za týden klidě 7 hodin v jedné tříd, pokud chybí učitel češtiny a angličtiny v jednom, to se stává
pokud škola včas zajistí info rodičům, tak mi nikdy nevadilo ani to odpadání, jde tam jen o tu zodpovědnost
|
Delete |
|
(11.10.2022 22:57:16) "pokud škola včas zajistí info rodičům, tak mi nikdy nevadilo ani to odpadání, jde tam jen o tu zodpovědnost"
Právě, že ne. Pokud škola informuje rodiče předem a ti podpisem stvrdí, že byli informováni, je to v pohodě z hlediska zodpovědnosti. Dokonce existuje souhlas, který umožňuje pustit žáky samotné třeba v případě havárie ve škole, který platí na celý školník rok, pokud ho rodiče neodvolají....
Ale to odpadání je problém, protože není odučený ten počet hodin, který je daný v ŠVP a ŠVP je pro školu závazný dokument.
Nám třeba odpadly hodiny v některých třídách kvůli volbám, ale na to přišel speciální pokyn z MŠMT, že v tomto případě to lze.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 23:01:31) Delete, já vím, jde tam i o švp, možná hlavně, ale já jako učitel vidím ty povinnosti, já jako rodič vidím tu ztrátu času, takže jako rodič bych nikdy neměla nic proti tomu, že odpadne hodina, naopak, byli dřív doma nebo se víc vyspali nebo si šli koupit svačinu, nikdy mě nenapadlo to řešit
Jako učitel vím, že to není tak snadný, a teď postupně zjišťuju, jak moc je to složitý 😁
|
Delete |
|
(11.10.2022 23:20:16) Já to jako rodič měla podobně, ale jsou rodiče, co si hlídají i to odpadávání hodin a ti pak mají všechny trumfy ve svých rukách .
"Jako učitel vím, že to není tak snadný, a teď postupně zjišťuju, jak moc je to složitý."
Ale v době covidové to bylo ještě horší. To člověk nevěděl dne ani hodiny a ještě štěstí, že jsme na to byly dvě a vzájemně se držely, protože to fakt bylo na cvokhaus.
|
|
|
|
|
Delete |
|
(11.10.2022 22:05:19) Nám na konci září odešla jedna učitelka, takže suplovaných hodin v jednotlivých třídách narůstá, obzvlášť v jejích předmětech. Nikdo nový se nehlásí, i když máme inzeráty všude možně. Některé předměty supluje dvojice učitelů, každý má jednu hodinu z těch dvou, a předávají si informace a koordinují práci, protože není vůbec jasné, kdy a jestli vůbec se najde někdo, kdo by to byl schopný od nich převzít. Pokud se někdo najde, budeme skoro jistě muset předělat celý rozvrh.
Ale i bez tohoto odchodu byl zatím od začátku roku jen jediný den, kdy se nesuplovalo vůbec.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 22:39:54) odchod učitele na začátku září je hodně blbý
my máme problém sehnat speckaře, psychologa, naštěstí aspoń má kdo učit, i když nám 3 z 15 sudují a jedna by měla začít, má Bc, a jedna není vůbec učitel - ale má kdo učit :)
|
Delete |
|
(11.10.2022 23:08:53) Tak u nás už těch bez VŠ vzdělání je poměrně dost. Ty s Bc. už ani nepočítáme. Studujících je také dost.
A aby toho nebylo málo, leží nám na stole další výpověď, takže od prosince budeme -2. U této osoby jsme to tedy čekali už o prázdninách, ale to prý ne, ne, že chce pokračovat. Takže když jsou hotové úvazky, rozvrhy a vše se rozjede, tak oznámí, že jde pryč (mimo školství).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2022 23:16:58) u nás naštěstí není tak snadný sehnat práci, škola je pro mnohé jediná možnost, pokud nechtějí dojíždět, a to nechtějí 😁 akorát teda dost nás dojíždí, tak snad ani ti neplánují změny a hrozím se toho, až ty mladý holky dostudují, že budou odcházet na mateřskou, třeba budou zodpovědně odcházet až na prázdniny 😁😁
|
Delete |
|
(11.10.2022 23:33:16) U nás se dojíždí hodně a dokonce i z Prahy jsou momentálně 4, z toho dva vlakem, což je hodina jen vlak, plus cesta přes Prahu . Paradox je, že ti, co jedou autem, jsou ve škole z Prahy za cca 25 minut, zatímco já to mám 20 minut při 15 km .
U mladých holek hrozí nejen těhotenství, ale často i stěhování za mužským, který má práci jinde, a nebo potřeba si vyzkoušet i něco jiného . Nám odchází furt někdo .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(11.10.2022 19:05:16) Yuki, rozumím, uvažovala jsem stejně. nakonec na synově OA není kupodivu matika vůbec složitější, než by byla na gymplu. máme asistentku a naprosto skvělý přístup, což v naší konkrétní situaci je důležitější
|
TaJ |
|
(11.10.2022 20:18:36) Ráchel, jo, já mám taky OA a matiku jsme tam měli jen první dva roky a zvládala jsem ji úplně v pohodě i já...a to jsem vždycky byla na matiku levá a na základce trojkař. Pak tam samozřejmě je ta matika uplatněná ještě třeba ve statistice, účetnictví...ale nic, co bych ani já, matematický antitalent, nezvládla
|
|
|
|