Koukám, že už jste mi odpověděla.
Nesouhlasím s Vámi. Anglické školky jsou velkým bysnysem.
To že je 5 dětí na jednu paní učitelku, může být výhodou u hodně malých dětí nebo u dětí s nějakým handicepem. Zdravé, chytré a seběvědomé děti to nepotřebují - tedy ne 8 hodin denně. Občas je i pro ně individuální přístup vhodný. Je pravda, že v klasických školkách je druhý extrém - 25 dětí na jednu učitelku - což vnímám jako velmi špatné především pro děti, které mají problémy.
Naše děti chodily do Waldorfské školky. Také tam byly učitelky nadšenkyně a vztah s rodiči je v těchto školkách naprostou samozřejmostí. Nicméně si i dovedu představit, že by dítě chodilo jinam. Možná je problém v tom, že Vy nemáte žádnou zkušenost s jiným typem školek, ne?
I v této školce bylo velmi příjemné prostředí - používají především přírodní materiály.
Náplň: pracují na zahrádce, mají svá zvířatka, o které se starají, pečou chleba. Přirozeně prožívají běh roku za pomoci slavností, vycházejících ze zákonitosti přírody........
Takže ve své podstatě jediné, co bych získal v anglické školce je ten individuání přístup /který se snažíme dát dětem v dostatečné míře my jako rodiče/ a angličtina / o té tu již byla řeč/
.
Jinak nedělám nic jiného, než že s Vámi souhlasím či nesouhlasím. Stejně jako Vy se mnou. To je snad vpořádku.
A mé zkušenosti? Jak jsem již psal, jednu anglickou školku máme před domem, v jiné manželka pracovala 2 roky. Ale o přímou zkušenost tu přeci nejde. Vy jste snad měla, při rozhodování se, kam své dítko dáte do školky, nějaké osobní zkušenosti? K tomu, aby jste si udělala vlastní názor potřbujete všechny typy školek osobně vyzkoušet?
Jinak Váš názor samozřejmě respektuji. To ovšem neznamená, že s Vámi musím souhlasit.