Ahoj Ivčo,
moc tě zdravím
. K té škole - napíšu ti, jak jsme to měly my:
U nás na vesnici je jenom 1 základka (1. stupeň), takže pro nás bylo hned od školky jasný, že Eli půjde tam. Chodila tam i Šárka, byly jsme spokojený. Navíc tam všechny známe už x-let, učitelky nás, takže je to takový opravdu vesnický rodinný. Myslím, že Elince se tam moc líbí. Navíc je ve třídě s dětmi, se kterými chodila do školky + tedy i další jiné děti, se kterými nebyla ve školkové třídě, ale na nikoho ve třídě si nestěžuje a učitelka se mi moc líbí - je taková svižná, řekla bych, že s nimi dost dělá i dostávají domácí úkoly (někdy i 3), což u synovce ve třídě nebylo zvykem. Jejich učitelka jim nedávala vůbec žádné domácí úkoly nebo jen minimum a ségra, protože synovec je pomalejší - to na třídní schůzce učitelce řekla a od té doby se "nemusí".
Někteří rodiče tady od nás ze vsi dávají děti hned od 1. třídy do pražských škol, zdůvodňují to tím, že se pak děti nemusí v 6. třídě adaptovat na jiný kolektiv, který kolikrát dítě ani pořádně nepřijme. Já si myslím, že je to různý. Buď dítě zapadne do kolektivu, kde jsou jemu podobné děti nebo ne. Vše záleží na kolektivu. Šárka např. měla nejhorší 2 roky školní docházky v pražské škole, kam šla na 2. stupeň (byla to 6. a 7. třída, vůbec si tam s holkama nesedla, neměla s nimi společné zájmy - kouření, pití, kluci, pomlouvání, hulvátské chování), takže přestávky trávila chudák sama na chodbě. Holky, mně jí bylo tak líto, ale nevěděla jsem, jak jí pomoct. Až pak jsem jí navrhla, že by mohla zkusit ten gympl, že tam budou děti určitě klidnější a svědomitější než tam, kam chodila a taky budou mít určitě zájem o učení.
Nechtěla tam, ale nakonec šla na ty přijímačky, udělala je a od jakoby 8. třídy tam nastoupila. Holky, rázem byla v jiném světě, děti úžasný, hodný, ctižádostiví, domů jezdila denně s takovým nadšením a spokojeností a dodnes mi říká: "Mamí, ještě, žes mě tam dala, já bych se jinak v tý škole do devítky zbláznila."
Ale to jsem odbočila od tématu. Ivčo, já ti můžu říct jenom můj osobní názor: nedala bych dítě do třídy, kde se budou integrovat různé děti. Takovou školu máme poblíž bydliště v sousední vsi (už je to Praha) a mají tam děti problémové - hlavně s chováním, učením, různými poruchami.... Rodiče tam odtud děti berou a dávají jinam, protože učitelky mají velkou práci s těmito dětmi a prostě dostatečně se nevěnují "normálním" dětem. Tempo výuky tam není takové, jaké by si rodiče představovali. Ivčo, to je můj názor na takové třídy.
Jinak bych brala v úvahu školu -
- s co nejlepšími referencemi
- pokud možno nejblíž bydlišti
- zkus se podívat na jejich webové stránky - ty taky hodně napoví - jestli je mají aktualizované, hodně informací apod.
Tak ať dobře vyberete