- na 1,5 roce znal celou abecedu a čísla 0-9
- na 2 letech dopravní značky a značky běžných aut (nejen podle znaku, ale nejznámější i podle karoserie na dálku a z boku), barvy vč. růžové, oranžové, modrošedé atp.
- na necelých třech letech číselnou řadu do 150 (zjistil nejprve do 31 z kalendáře, pak do 75 z krejčovského úhloměru, pak 150 z krejčovského metru)
- na 3,5 se z knížky o dinosaurech naučil všech cca 60 dinosaurů latinskými názvy (poté, co jsem mu je na vyžádání předčítala)
- v necelých pěti začal sám spojovat písmena ve slova
- v cca 5,5 začal psát - tiskace velkými písmeny
- teď na cca 6,5 letech (je stále předškolák) plynule čte
- matematicky chápe
nikdo ho nic cíleně neučil - vždycky CHTĚL a dožadoval se, takže se mu muselo vyhovět a sdělit - občas to bylo velice komplikované, páč maminka je trochu méně chápavá...njn...
týden mi trvalo, než jsem v jeho 1,25 roce přišla na to, že se mi u pěnových puzzlí s písmeny a čísly vzteká proto, že mu na jeho ukazování odpovídám: písmeno,písmeno, číslo, číslo, jenže on chtěl slyšet A, B, 2 ... jenže ještě neuměl mluvit aby mi to řekl...
ve 20-ti měs. na otázku: "co to je to je todle??" neočekával mou dopověď "auto", ale "modrý ford", což jsem ovšem zjistila až po několika hysterákách...njn...
Od té doby co mluví, je to o móóc lepší
Rozmluvil se hodně rychle a na dvou letech mluvil v rozvinutých větách - chudinka, byl donucen, jinak bychom se zbláznili oba! Určitě!