Re: Poruchy autistického spektra u dívek
Buchli, díky za optání
Válčíme, jak se dá, loni chodila na keramické učiliště, ale to prostě nešlo, přes veškerou edukaci pedagogů nemohli pochopit, že nedělá naschvály, že opravdu potřebuje tlumočníka, atd. Sice měla jakože pedagogickou asistentku, ale byla to učitelka z téže školy, tj. učila v jiných třídách a pouze když měla volnou hodinu, byla s Míšou. Takže Míša trpělivě čekala, až přijde, nerušila, ale taky vůbec neposlouchala, nevnímala, takže učitelé nevyšli ze stížností. Taky nepochopili, že se neorientuje v prostoru, a když se jim ztratila při přecházení mezi budovami, zlobili se na ni (a na nás). Ve druhém pololetí už byla natolik úzkostná, že v podstatě většinu času proležela doma, znovu se jí zhoršilo sebepoškozování a ze školy nám dali jasné avízo, ať si najdeme něco jiného. Teď je na soukromé střední škole, má asistentku po celou dobu, a je to mnohem lepší. Akorát je bohužel na maturitním oboru, sice nikdo od ní maturitu nečeká, ale stresuje ji to.
Mívá období lepší a horší, obvykle úplně jinak než by člověk čekal
Chodí celá v černém, nesnáší ani nápisy, odmítá nosit bundu, a tak. Když ji vidím někde stát, vypadá jako mozkomor. Přitom je ve skutečnosti docela jemná a vnitřně bohatá.
Odpovědět