27.3.2013 20:55:05 Bez_Nicku
Re: Bez nicku
Stekno, a další, nemá dnes večer čas na vše reagovat, zareaguji jen na něco. Ale možná se k tomu vrátím později. Tak jen pár bodů, k tomu co píšeš.
Pokud jde o Trojici, vím že to učení vzniklo později, v Bibli ten pojem přímo není. To učení vzniklo ale jako reakce na určitý blud, který se tehdy začal šířit a církev zareagovala tak, že formulovala to trojiční učení. To nechci rozebírat. Jen krátce uvedu, pro mě je podstatné, že Ježíš je Boží Syn a je dokonce označován jako Bůh - a to vícekrát. Např. v ev. Jana, ale nejen tam a těch míst je opravdu hodně. Ke spáse je dle evangelií a NZ vůbec potřebná víra v Ježíšovo jméno (což zahrnuje o to, kým je a co přináší, tedy jeho božství). Duch Svatý je taky označován jako osoba, Ježíš říká, že ho učedníkům pošle.
Pokud jde o ty transfuze a operace a přístup lékařů. Prof. Pirk je kardiochirurg, banální zákroky moc nedělá. Při kardiooperacích nebo operacích na aortě je pochopitelně potřeba spousta krve. Laparoskopickou břišní operaci jde provést bez transfuze, krvácí v podstatě jen malé řezy přes břišní stěnu, vevnitř jen nepatrně. Normálně není třeba krev doplňovat. Jenže i ta "banální" operace kýly (to je asi nejčastější operace), tak i třeba kvůli chybě lékaře může dojít k většímu krvácení a tu krev je nutné doplnit. Pokud lékař ví, že nesmí dávat krev ale jen nějaké náhrady, tak to je docela problém. Větší stres pro lékaře se neprojeví dobře na jeho výkonu, to je jisté, i když tu operaci dělat třeba pětsetkrát.
Ještě k té agitaci. Tak neoznačuji misijní činnost jako takovou, ta je jistě dle Bible. Označuji tak určitý styl. Ježíš se necpal lidem do bytu či domu. Obvykle ho domů někdo pozval. Službu konal venku a poslouchaly ho obrovské zástupy lidí. To, co říkal, to lidi přitahovalo. Pak to někdo považoval za svoji čest, když ho Ježíš poctil svou návštěvou. Služba Ježíše byla doprovázena zázraky a uzdraveními. Služba SJ vzbuzuje u většiny lidí spíše nevoli. Jejich styl se nepodobá stylu, jak sloužil Ježíš a apoštolové. Nikoho neuzdravují, protože jejich službu Bůh nepotvrzuje. Ani lidi nepřitahují, místo toho tu jsou techniky na úrovni politické agitace a nebo praktiky ve stylu podobního obchodníka, co prodává vysavače, nádobí a kdo ví co. Já docela nestojím o to, aby mi doma někdo zvonil a něco nabízel. Pokud něco chci, koupím to přes internet a nebo tu jsou supermarkety. Kupovat chci, co potřebuji a ne proto, aby měl někdo obrat. Mým názorem je, že obchodník tu má být pro zákazníka a ne naopak.
Nevadí mi nějaké veřejné misijní akce, kde se zabere část náměstí a tam se káže či zpívají křesťanské písně. A rozhovory jsou s lidmi, kteří přijdou sami, čímž dají najevo svůj zájem. Fakt je ten, že pokud SJ např. stojí v koutu v metru a nabízí tam své tiskoviny, tak mi v zásadě nevadí. Jsou dotěrní méně než ostatní reklama. Pokud jde o návštěvy po bytech, tak zde to vidím jinak.
Ano Haleluja je jediný výraz, který je v NZ, kde je "Boží jméno". Ale kde jsou např. Ježíšovy modlitby k Otci, tak tam ho oslovil vždy jinak - nikdy haleluja nebo Jehova ap. Oslovení byla Otče, Bože můj ap. Haleluja se běžně říká v řadě církví při bohoslužbách. Přesto to dle SJ nestačí. Spor o to Boží jméno je přece jen jinde, že.
Psal jsem dost v rychlosti, teď už končím, omlouvám se, pokud nebude moc učesané a bude to stylem páté přes deváté. Jen jsem chtěl v rychlosti zareagovat aspoň na něco.
Odpovědět