S dysfatikem zkušenost nemám, s waldorfskou školou ano.
Třídní schůzka 1x za měsíc (kdyžtak se občas vynechá, no
).
Slavnosti: 1x za rok jeden víkendový den adventní jarmark, 1x velikonoční jarmark, 1x akademie. Účast na přípravách a na samotné akci je sice vítaná, ale nikoliv povinná. U nás má třeba každou z akcí na starosti jedna třída (tedy rodiče), takže organizace připadne na každou třídu jednou za celou školní docházku. Opět je to ale založeno na dobrovolnosti.
V prvních dvou až třech třídách možná občas nějaká slavnost navíc - připadají v úvahu asi dvě na podzim a jedna před Vánoci, záleží na třídě a učiteli, obvykle všední den v podvečer, opět to samozřejmě není povinné ! (asi tak jako obvyklá besídka). S rostoucím věkem dítěte počet akcí klesá.
Největší práce rodiče čeká s tvorbou čítanky - ve spolupráci s ostatními rodiči a podle představ učitele. Je to ale hezká práce.
Pomoc je vítaná (ale opět ne povinná!) při některých akcích během roku - třeba při stavbě, při orání...
Nic moc víc se od rodičů nevyžaduje, u nás například nejsou téměř úkoly,takže v běžný všední den i o víkendu pohoda. Ale to je zase různé.
Děti jsou opravdu v pohodě, až moc.
Mne osobně překvapilo, že někteří učitelé stejně dávají poznámky, i když asi o moc míň než jinde. Takže mi připadá maličko to nálepkování zlobivců i tady, na rozdíl třeba od školky, kde to fakt nedělali. Ale holt každý učitel to tak elegantně nezvládá, jsou to taky jenom lidi.