Re: Jak motivovat dítě s autismem?
ralko,
ne dcera je lehký Pas - někdo tady řekne, že něco takového neexistuje, ale existuje, prostě má řadu autistických rysů, nicméně v testech to nedopadá nejhůř, je prostě na hranici.
chodila do normální školky a chodí i do běžné ZŠ, bohužel mají ve třídě 27 dětí, zatím je bez asistenta na radu naší psycholožky, dcera je nadprůměrně inteligentní, tak nám řekla, ať to zkusíme a případně asistenta dovyřídíme.
Pí učku jsme velice dobře vybírali, nejradši bych specku, ale u nás žádná ani v rozumné dojezdové vzdálenosti prostě není..
do školy chodila všeho všudy týden, pí učka je obeznámena a dcerku velice chválila, ale dcerka po týdnu byla úplně hotovoá, ona má velkou poruchu soustředění a jak se přemáhala, tak hned onemočněla.. v pátek už vlekla nohy (to u ní není zvykem, vydrží fyzicky neskutečně mnoho), že ji všechno bolí o víkendu začala mít průjem a zvracet, prvně jsem myselela, že to je z přetížení, měla migrénu (tu máme taky diagnostikovanou - migrénu z přeetížení), tka jak se prostě snažila soustředit, je to úplně proti její přirozenosti.
Nakonec to vypadalo na angínu - virovou, nic z toho nebylo, pak na střevní chřipku a to to teda asi nakonec byla - páč odpadl i mladší syn aa po pár dnech i manžel. Nicméně dcerka za poslední rok byla nemocná jen 2x a to 1x protože ji ofouklo mokré vlasy z bazénu a podruhé měla neštovice. Takže závěr pí doktorky je, že to je z přetížení, tak je doma ještě dnes a zítra.. a od středy pojedeme nanovo
bohužel přesto, že první týden hrozně do školy chtěla a byla strašně nadšená, začala se doma projevovat její pas stránka a začala mít velké obavy z návratu do školy, že tam nikoho nezná, nic jí nejde atd.. :( přesto, že ve třídě má nejlepšího kamaráda ze školky.. a další asi 2-3 děti znala předtím.
Tak uvidím, za kolik dní odpadne nanovo, musím doufat, že se to bude lepšit, cns dozrává.. třeba předloni když byla ve školce do odpoledne měla okamžitě migrénu (byla jsem doma s nejmladším, tak sem ji brávala po o), loni od září chodím do práce a ona musela do školky na celý den, ve třídě měla mladšího brášku, zvládali to oba velice dobře, migrénu měla z a rok párkrát.
Jí dělá dobře rutina, když je jasný běh, ví co bude. protože si neustále plete dny, tak se dost často i ptá jestli něco ten den má, nebo druhý den. a tak..
je to jak na houpačce, někdy jsou lepší dny a někdy horší.. uvidím, jak to bude dál, ale za odklad jsem hrozně ráda, ona udělala za ten rok i díky pí učkám ve školce, které patří pozlatit velký pokrok a začala spolupracovat, což předtím nebylo, seděla v koutku a dělala si své.
Odpovědět