23.11.2016 12:27:31 Derri
Re: ZŠ Kladská a ZŠ Jiřího z Poděbrad
Ahoj, jsem na psaní líná, ale když ti nikdo neodepsal, odpovím, protože mám /bohužel/ zkušenosti z obou.
U obou škol záleží, na koho narazíš, jak jinak.
-----------------------------------------------------
Kladská
Zcela zbytečný, neproduktivní a místy až šikanózní tlak na výkon. Dítě musí přesně zapadat mezi ostatní, k nějaké individualizaci nedošli. Všichni musí vyplňovat ten stejný řádek. Je to (mluvím za první stupeň) škola pro šikovné pozorné hodné holčičky, ne pro skutečně nadané děti, za což se vydávají. Děti mezi sebou klidně veřejně srovnávají, časté jsou kázeňské postihy. Němčina dobrá, ale dlouho je učili hlavně písničky.
U přijímaček např. vyplňuješ, jestli je někdo z rodiny absolvent - a s jejich dětmi se pak spíš potkáš ve třídě, a oni se cítí "ti lepší" - mně to bylo děsně protivné. Ale jinak ty přijímačky žádný děs, pokud dopředu víš, na co se ptají a dítě na ně připravíš (a věz, že to rodiče budou vědět).
Vedení šílené, nic, ale opravdu nic ohledně kvality výuky řešit nebudou, vždy to bude vaše vina, nedomluvíš se, lépe mlčet.
Družina - průměrná, menší, pěkné prostory, mohou i ven, s dětmi nikdo moc nepracuje, takže je tam šílený hluk. Nabídka kroužků průměrná kvalitou, nedostatečná kapacitou (opravdu děsný boj, kdo se zapíše dřív a zápis byl od půlnoci!), ceny spíš vyšší.
Ještě: mají pravidelná vystoupení, s kterými stráví spoustu času nacvičováním, v reprezentativních místech (Lucerně třeba).
--------------------------------------------------
Jiřák
Rozumé vedení, domluvíš se velmi dobře.
Tady záleží prostě na učitelce!!!
Kvalita angličtiny - opět závisí na učitelce (může být dobrá i celkem mizerná).
Velmi pohodlné je, že na webu učitelky píší domácí úkoly. Jednak odpadá každodenní detektivní činnost rodiče, co dostali za úkol, jednak to tlačí i na ty učitelky dávat úkoly v rozumném rozsahu a jasnými termíny (jako že nemohou napsat: 1 stránku písanky do zítra, pracovní list do pondělí, matematiku do úterý a dobrovolně toto... a v pátek a v pondělí dávat další úkoly... je to proti chaosu moc dobrý a ty víš, co má dítě mít). A můžeš se i teď podívat, co se tak učí, dělají v pracovkách a tak. Je to klasická výuka, nic míň, nic víc (ale v Kladské je taky klasická výuka...).
Družina - dobrá. Každý den (asi kromě pátku) mají povinně kroužek - buď nějaký placený (měli např. plavání) nebo zdarma či velmi levně družinový - nějaké tvoření, sportování. Jednou týdně nějaký výlet. Nevýhoda - máš přesně stanoveno od - do, kdy dítě můžeš vyzvednout, ne pěkně cestou z práce, musíš si to naplánovat, abys to stihla před kroužkem nebo vyčkat, až skončí. Výjimečně samozřejmě vyhoví (lékař), ale vidí to neradi a ani se nedivím. Další věc je, že dítě je tak vlastně celý den nějak organizované a to má jak plusy, tak mínusy. I ty kroužky prostě unaví a udělat úkoly po výletě, ze kterého přijdou v šest, je prostě problém. To je věc priorit.
Obě školy mají družiny do šesti. Písmo klasické spojené, matematika standardní (žádný Hejný), do škol se nesmí chodit a jídelna vyjde asi taky tak nastejno. Tak dobře vyberte.
Odpovědět