Re: Distanční výuka - kolegyně, poraďte
Yuki, taky s tím bojuju. Díky za téma.
Teď mi deváťáci dělali v kuchyni laboratorku z chemie. Měla zdaleka nejvyššší "účast" ve srovnání s ostatními pracemi do Ch.
Já jsem tedy řešila i známkování. Ale pojala jsem to stylem Kahoot. Máte test se 20 otázkami, neomezeně času, neomezeně pomůcek, neomezeně pokusů, ale střídají se odpovědi (jednou je správná a, jindy d). Dala jsem dopředu známkování (pod 50% bylo za 5, pak se to tak nějak +/- rovnoměrně rozdělilo na ostatní známky). A vyber si, jakou známku potřebuješ, podle toho dělej. Někteří dali jedničku až na 4. pokus. Ale to znamená, že si 4x prošli otázky a konečně si zapamatovali odpovědi. Což je učení, proto si tu jedničku zaslouží. No a někteří se buď vůbec nezapojili nebo aby se neřeklo to naflákali jedním pokusem na 55% a nashle.
Požívám ráda padlet - například osmáci v chemii psali, "jaká je voda" - měli si vybrat nějaké sousloví typu (destilovaná voda, mořský, pitná, odpadní, podzemní...) a do padletu napsat, co to znamená nebo jak se liší od jiných "vod".
Sedmáci zase hledají zajímavosti o různých obojživelnících a sdílejí je spolužákům.
Někdy dám odkazy na videa z Youtubu - Super má pan učitel Curko a pak zápis.
Někdy je nechám hledat samostatně informace, ale to je děsný boj. Jak to ještě pořádně neumějí, tak neodpovídají na otázky. Např. když měli najít 5 rodů lichokopytníků, tak půlka okopírovala z Wiki nosorožcovití, tapírovití a koňovití. Nejen, že to nejsou rody, ale ani jich není pět, že.
Nebo když jsem se jich ptala, jaký je rozdíl mezi mezkem a mulou, našli se tací, keří napsali, že pokud neznám původ, tak rozdíl nepoznám a dva dokonce napsali, že rozdíl není.
Ty strašně moderní únikovky nedělám. Za prvé mi přijde, že je s tím strašné práce a efekt je spíš zábavný než učební, za druhé, jak je toho plný internet, tak mě to odrazuje.
Odpovědět