Ahoj, potřebovala bych relevantní radu k mému problému. Má učitelka právo po mně vyžadovat potvrzení od lékaře a chtít se mnou probírat výsledky, v případě, že je dcera vyšetřována pro oslabenou imunitu? Jedná se o opakované nekomplikované virózy, loni chyběla možná cca 6-7 týdnů za pololetí, samozřejmě ne v kuse.
Vždy jsem si myslela, že pro státní školy omlouvá rodič. Nepamatuji si, že bych něco dokládala, když třeba starší dcera měla úraz, o vysoké nemocnosti starších dětí ani nemluvím, to bylo mnohem horší a žádné zprávy od lékaře po mě nikdo nechtěl.
Učitelka mi dává najevo, že jí zbytečně omlouvám. Ve zprávě z PPP je zmínka o tom, že dítě je úzkostné a začíná somatizovat. Učitelka si to vyložila, že její nemoci neexistují a měla by chodit do školy, i když je nemocná.
Bohužel dcera onemocněla hned 2.9., dokonce jsem s ní pak v sobotu jela na pohotovost, protože se v noci počůrala a strašně jí bolela záda, bušelo srdce, motala se jí hlava. Teplota vystoupala na 39,2. Vyšetření dopadla dobře, šlo jen o virózu, CRP 13. Byla jsem otrávená, že je zase nemocná, ale vím o dalších 2 spolužačkách, co onemocněly také, tak jsem si říkala, že učitelka dá pokoj. Dokonce jedné prý nic nebylo, jen trochu rýma, ale pro jistotu ji matka nechala doma. Připadám si jako blázen, minulý červen jsem dceru teda dala do školy, i když byla nemocná a učitelka mi tvrdila, že dcera vůbec nekašlala a byla v pohodě, zatímco doma mi pak kašlala hnusně, byla jasně unavená a spolužačky říkaly, že celou dobu při vyučování kašlala a říkala učitelce, že jí bolí v krku.
Bohužel, dcery úzkosti hodně souvisí se školou, nesnáší ji, takže doplňování učiva je noční můra a trvá to většinou pár dní až týden, než si všechno doplní. V PPP jí dali podporu 3.stupně, bohužel diagnózu formulovali jako "vysoké riziko rozvoje" dyslexie, dysgrafie - což učitelka hned, že si to nemyslí, že by měla dyslexii, že má potíže, protože tak často chybí. Poruchu pozornosti jí v srpnu teda diagnostikoval psychiatr. Naprosto nechápu, proč první týden výuky musela učitelka s dětmi vyplnit hned 4 strany pracovního sešitu z ČJ i z MA. Je tam docela hodně cvičení a dcera to samozřejmě přes víkend nestihla dodělat, zatím má jen 2 strany z matematiky. Z ostatních předmětů zatím jedou velmi volně, nic dodělávat naštěstí nemusí.
Učitelka v reakci na dceřinu nedoplněnou práci mi hned napsala, že na ní mám víc dohlídnout (haha, sama by neudělala nic, sedím ji na krku, aby udělala aspoň půl stránky, než se mi zhroutí, že je strašně unavená). A pak jestli už mám výsledky z imunologie, že by je ráda se mnou zkonzultovala. To už si připadám jako šikanovaná, vůbec nechápu, o co jí jde. Dcera je hodná, tichá, bezproblémová, hodně plachá. Občas něco zapomene, špatně se soustředí, škrábe jak kocour, dříve třeba nedodělala nějakou práci, protože už nemohla...proto jsme šly do PPP.
Chci si s ní promluvit, ale moc bych ráda, kdybyste mi tu poradili třeba paragrafy, že nemá právo požadovat potvrzení od lékaře, natož nahlížet na nějaké výsledky. Nebo se vám zdá, že na to má právo, že je dcera nemocná opravdu moc? Jako mně to štve, chtěla bych, aby byla zdravá, ale chování a závěry učitelky mi přijdou už hodně přes čáru. Stačí mi, jaký má ze školy stres, jak okolo ní musím skákat, aby udělala úkoly a nedělala scény, že do školy nepůjde....
Moc děkuju.