4.1.2023 8:32:34 Pole levandulové
Změna způsobu hodnocení žáků v průběhu školního roku
Přišel nám ze školy informační email, že od pololetí se pedagogický sbor domluvil na změně hodnotící procentuální stupnice, samozřejmě ta změna je poměrně drastická, o dost přísnější než stupnice na státní maturity, případně na stránkách jiných škol. Škola byla donedávna velmi přátelská, s atmosférou učení v klidu a v tvůrčím prostředí, vedením dětí k samostatnosti a celkově se tam dětem líbilo a dost se toho naučily, při přechodu na SŠ neměl syn vůbec problém. Pak přišla změna vedení a postupně se mi zdá, že se vše začíná měnit, bohužel ne směrem kupředu, ale jako příklon ke klasické škole, ze které jsme před lety prchli /i když k té hrůze to má zatím ještě docela daleko/.
Změna hodnocení v pololetí mi přijde poněkud narychlo, protože jako rodič dítěte s SPU nestihnu nijak účinně zareagovat - dítě dosud mělo jen minimálně psanou podporu z PPP, protože to nebylo potřeba díky tomu, jak škola fungovala. Má 2. stupeň podpory, ale nebyly tam nijaké konkrétní kroky, protože vyučující s tím umí pracovat sami a dosud to několik let fungovalo výborně. Než případně stihnu reagovat a podporu nechat rozšířit na konkrétní pokyny, uběhne pár měsíců, bohužel pro dítě v osmé třídě z hlediska známek dost rozhodujících. Pokud bych se rozhodla dítě přesunout jinam, taky si nepomůžu, protože adaptace bude trvat opět těch pro nás rozhodujících pár měsíců.
Máte někdo rady a tipy, jak se lze tomuto bránit? Pokud je pro to tedy nějaká opora v zákoně? Nerada bych skončila na domácím vzdělávání, i když i to by nakonec mohlo být řešení.
Odpovědět