Ale to je přece taky normální.
já tomu říkám - holt to dítě neumí přemýšlet tak, jako tvůrce učebnice...
Když dítě tenhle příklad nevyřeší, tak je na místě se zeptat, proč. Pokud řekne, že nevěděla, kolik stojí cesta zpátky sama o sobě, tak je prostě fakt, že to v zadání nebylo. MOhlo být zadání napsaný líp (samotná cesta tam stojí 4 203 Kč, zpátky stojí stejně). A rozhodně za to nemá to dítě ztratit body (%, stupeň známky...).
Můj syn by to tam napsal: "Hm, a kolik stojí letenka zpátky?"
Já bych třeba v daném případě rozhodně nenutila dítě "domýšlet si" příště - čili ohnout mu mozek tak, aby umělo přemýšlet, jako autor učebnice. Vážím si toho, že jeho mozek přemýšlí po svém... Zvlášť, když letenky běžně kupujeme a opravdu stojí v různé dny různé ceny, takže dnešní děti opravdu nemusí umět přemýšlet "klasicky dospělácky", že "když to tam není, tak jsou ceny stejné". Každý dítě přece dneska ví, že letenka ve středu stojí jinak, než v úterý
Naopak je užitečný, že dítě ví, že je fajn plánovat cestu i podle ceny letenek - že letět od úterý do soboty může být o půlku levnější, než od středy do neděle...
Já si naopak "vtipný" odpovědi mýho dítěte fotím...
(Jestli chce učitelka "jenom" vědět, jestli dítě umí spočítat 2x4203 - 6 589 Kč, tak to může zadat i takto.)
Naopak - já jsem schopná se zastat dítěte, kterýmu strhnou body v testu jen proto, že má napsat 5 vět o něčem, on je napíše, ale mezi dvě nedá tečku, tak mu to "hnidopišsky" neuznají, protože "když tam není tečka, tak to není věta". Ale moc často u nás ve škole tohle nezkoušejí...