Re: Školní preventivní program společnosti Socioklima
Yuky, rozumím tomu co píšeš z pohledu Tebe, jako pedagoga.
Já ale, pokud se jedná o externí pracovníky také tyto souhlasy už odmítám udělovat a to na základě špatné zkušenosti, kterou si syn z jedné takové přednášky donesl. Normálně legitimně se zeptal na to co mu vyvstalo na mysli. Přednášky se účastnili i studenti z jiných tříd a syn byl na základě dotazu označen za nenávistného xenofoba a vůbec se to dotklo celé naší rodiny. Syn to sám hodně řešil, že on pověděl svůj názor, svůj pocit a byl dehonestován a někdo jiný má pocity a je menšina, kterou musíme podporovat a nesmíme si nic myslet. Naprosto nezvládnuté cvičení ze strany lektorů a bohužel u toho nebyla ani naše třídní učitelka, která pak následující dny dávala třídu dohromady.
Věřím ve školní psycholožku, která potkává děti na chodbách školy, sedí u porad, slyší jména žáků, zná jejich zázemí a historii, když je třeba.
My jsme standardní rodina. Syn je živější, jeho "průšvihy" jsou max. že leze na strom, diskutuje, ale feedback od vyučujících je, že diskutuje slušně a zná hranice. Je na víceletém gymnáziu, studuje s vyznamenáním, sportuje a v kolektivu je oceňován jako tahoun, spravedlivý a vždycky fér.
Velmi jsem se ponaučila a každý papír ze školy čtu a analyzuji od začátku do konce.
Často jsou školy nuncené, aby dosáhly na různé granty vzít do školy přednášející pochybných agentur a já tohle prostě opravdu nehodlám podporovat na úkor svého dítěte. To mu raději koupím notebook ze svého. Chápu, že to asi nemůže každý rodič, ale bohužel ona je otázka jestli tyto způsoby chceme jako společnost podporovat. Za mne je to vydírání. Pokud jsou dotace do školy podmiňováný přednáškami od různých agentur.
Odpovědět