Re: Proč už netočíme pěkné pohádky?
Myslím, že je to kombinace několika faktorů.
Jednak, za totáče byl dětský film místo, kam se uklidili filmaři nepodporovaní režimem a tak (trochu paradoxně) tam byl výkvět našich filmařů.
Jednak v té době na pohádkách pracovali obvykle zkušení ostřílení mistři, včetně třeba skladatelů hudby, textařů písní - to je za mne velká bolest nových pohádek...
Taky díky (?) cenzuře prošlo všechno několikerým průběžným schvalováním, takže to pořád někdo korigoval, byla tedy menší pravděpodobnost, že se tvůrci vymknou ve svém záměru...
Taky se točilo hodně pohádek třeba studiových, kde se dalo hodně vypilovat...
A taky ten zlatý fond starých pohádek nevznikl najednou, je to několik pohádek z mnoha, tedy to nejlepší za ty roky...
A taky když jsme ty pohádky viděli prvně jako děti, navázali jsme si k nim jiné emoce, než když je vidíme jako dospělí...
Odpovědět