| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Odklad školní docházky

  (?)
[<<Předchozích 40] Názory 4150 z 6947  [Dalších 6897 >>]
Inka ..|-.|-.-|.- 141843
7.3.2024 18:59:26
Ty by sis to tak představovala, al to neznamená, že by si to tak představovali všichni.
Alena 129302
7.3.2024 18:42:04
" velmi hromadné, zprůměrované na průměrné dítě (které neexistuje, tj. nikomu to nevyhovuje), masová velkovýroba neberoucí ohled na jednotlivce - " :) to je popis z nejake utopickeho romanu, ne? To vypada, jako bycho tu meli nejake jednotne obri tovarny na deti. Ne nemame, mame tady naopak obrovskou paletu skol, ktere funguji naprosto ruzne, od alternativ, na neco zamerenych skol po stare klasicke instituce. To je problem, stat nedokaze zarucit nejakou uroven vzdelavani pro vsechny, jsou tu velke regionalni rozdily, deti ze sociane silnych rodin se dokazi dostat do lepsich skol, kde se kumuluji lepsi ucitele. Mame skoro 4000 zrizovatelu skol, v malych obcich ani neni nekdo, kdo by problematice rozumel.

"já bych si představovala malé školy, systém typu malotřídky, kde dítě chodí dva tři roky do nějakého "stupně" vzdělávání a posuzuje se až ten výstup za dva tři čtyři roky - nikoliv to, jestli se písmenko A naučilo přesně druhý týden v říjnu" Ale to se tu prece hromadne vubec nedeje, zadne osnovy uz davno nejsou, mame tu vystup az za cely prvni (druhy) stupen, kdy se co uci je vec konkretni skoly. Pokud chces pro dite vicetridku, muzes ji mit, jak v podobe male vesnicke nebo treba v montessori systemu, ale proc si myslis, ze by to melo vyhovovat kazdemu, to moc nechapu.

"tohle se ale nedá provozovat ve třídě o pětatřiceti dětech..." zadna ceska trida nema 35 deti (ani na vyjimku nelze dosahnout tohoto poctu), prumer na prvnim stupni je 19.
vrrtak 111742
7.3.2024 18:32:16
babi výška problém nebyla, dcera byla druhá nejmladší ve třídě (ale jen o týden ~t~ ) a zároveň druhá nejvyšší, ale mentálně byla na svůj věk a jak jsem psala , tak ty starší spolužačky už pak byly někde jinde a dávali ji to sežrat že je ještě děcko. Jo sešel se blbý kolektiv se kterým škola neuměla pracovat
vrrtak 111742
7.3.2024 18:25:08
Agniezsko ..Jak pro podzimni deti? Prece jdes kdyz mas 6. Kdo je narozen treba v zari/rijnu jde taky normalne v 6 akorat bude mit brzo 7.

No a dítě narozené 2.9. když školní rok ten rok začíná až 3.9., protože to je pondělí, jde už sedmileté ~t~ , s ním je tam dítě narozené 30.8. takže čerstvě šestileté a k tomu odkladové zářijové a to už má v podstatě 8 let. No a rozdíl dvou let už je dost poznat, ani ne tak ty první dva roky, ale hodně to dělá tak od třetí třídy , kdy ti nejstarší už mají 10 a jsou už někde jinde
vrrtak 111742
7.3.2024 18:08:39
Delete u nás přípravná třída není a nikdy nebyla. Jen jsem slyšela že prý údajně už je na škole speciální , což znamená že jen jen pro děti s velkými problémy, co pak půjdou k nim ne pro běžné děti.
vrrtak 111742
7.3.2024 18:00:20
X_X co vím tak tam problém nebyl, maminka hlásala že jsou malí a chce ať si užijou dětství a ne hned povinnosti, že úkolů si užijí pak až až, ani jedno z dvojčat nemělo celou školu PO , slečna se učila dobře a na střední se v druhém kole dostala, brácha je typický sígr a ten měl školu v paži, jeho zájmy byly jinde, flákat se po městě, chlastat, kouřit,rvát se atd. už od mala to bylo takové to dítě ulice, skončil na nejhorším učňáku tady. Mimochodem i jejich starší sourozenec šel ze stejného důvodu o rok později- je malý, chci aby si užil dětství. Shodou okolností máme děti narozené podobně a tak se mi sešly moje a její ve třídě ve školce a ti mladší tedy i ve škole.
X__X 145723
7.3.2024 17:36:08
A na odklad není nutno mít závažný problém, jeho spolužáci-dvojčata šli do školy ve věku 7 let a 9 měsíců, a odklad jim maminka vyřídila že jsou malí -protože sami rodiče nejsou vysocí, jsou malí dodnes. Zato sociálně byl hlavně chlapeček dost popředu a už v osmičce zdárně chlastal a hulil se svými vrstevníky- ne spolužáky

tak to, že dítě v osmičce zdárně chlastá a hulí, ještě neznamená, že v šesti letech bylo sociálně a vývojově na svůj věk ~d~ MMCH moje děti taky byly malé a syn to vedl - hodně dlouho se držel kolem druhého percentilu, i pod. v šesti letech v naší škole ani nemohl chodit sám na toaletu, protože nedosáhl na koutek u umyvadla, aby si umyl ruce (do školy chodily starší sestry, takže jsme tam chodili na různé slavnosti, není to jenom můj odhad). a v jídelně měli židle spojené se stoly, tam i po odkladu jedl vkleče, aby se dostal nad stůl. po odkladu byl sice pořád nejmenší, ale aspoň už dosáhl. jinak chlapce neznám, ale u dvojčat bych si klidně tipla, že tam mohly družit i další drobné vývojové problémy, které se prostě nasčítaly. taky jsem okolí nevykládala, proč jsem žádala o odklad, ale smetla jsem to mávnutím ruky a větou "to víš, srpnovej chlapeček".
X__X 145723
7.3.2024 17:26:12
No tak člověku je trochu divný, že spolužák je o hlavu větší, hulí jak sádrovej ježek a ostatní se oproti němu chovají dětsky, na což učitelé poukazují. Když se člověk dozví, že ten spolužák je o 20 měsíců starší, přestane to řešit.

aha, takže spíš dojmy s pojmy, že ~;) třeba moje podzimní, tedy při nástupu téměř sedmiletá, dcera byla nejmenší ze třídy. její nejlepší kamarádka byla víc jak o hlavu vyšší a ta naopak byla srpnová bez odkladu, ze třídy nejmladší. zároveň ale byla nejenom nejmladší a největší, ale i chováním nejvyspělejší. stejně tak nejmenší byl můj odkladový syn, který zároveň i přes odklad byl velmi hravý (ale aspoň dozrál natolik, že svými hračkami při vyučování neobtěžoval okolí, jako to zvládal ještě o půl roku dřív).

jo, a pokud děti na základce hulí, tak to nebývá ani tak odkladem, jako spíš rodinným prostředím. sama jsem v dětství měla kamarádku z hřiště, která se o svá cigára dělila s mladší sestrou - předškolačkou, kterou hlídala. ~d~
sally 3140
7.3.2024 17:14:10
podle mě by se neměly řešit odklady, ale celé školství, které je naprosto šílené - velmi hromadné, zprůměrované na průměrné dítě (které neexistuje, tj. nikomu to nevyhovuje), masová velkovýroba neberoucí ohled na jednotlivce - proto se rodiče snaží najít nějakou díru v systému, jak to trochu uzpůsobit dítěti.
Já bych si představovala malé školy, systém typu malotřídky, kde dítě chodí dva tři roky do nějakého "stupně" vzdělávání a posuzuje se až ten výstup za dva tři čtyři roky - nikoliv to, jestli se písmenko A naučilo přesně druhý týden v říjnu v první třídě, ale to, jestli na konci třetí třídy číst umí... aby tam byla volnost na to, že někdo se někdo se naučí číst v pěti letech, někdo v šesti a půl a někdo až v sedmi letech a třech měsících... tohle se ale nedá provozovat ve třídě o pětatřiceti dětech...
Agniezska 123320
7.3.2024 17:05:52
Babi, ty nic. Ale nejak se tu rozmohlo prehaneni a ze deti, kterou jdou z nejakych duvodu do 1. tridy treba par dni/tydnu pred svymi 6. narozeninami, tak budou mit o 2 a vice let starsi spoluzaky. Pracuji na ZS - ve vsech prvnich tridach mame momentalne JEDNO dite, ktere slo v 7 a 3/4.
[<<Předchozích 40] Názory 4150 z 6947  [Dalších 6897 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.