Spiklenec slasti | •
|
(5.9.2011 23:13:46) Neuraž se, ale - nejsi vadná?
Ale když už se ptáš:
1) Klamanie - jakýkoliv trest nemá cenu. Dítě lže ze strachu před trestem. Takže čím větší strach z trestu, tím víc bude lhát. Jediný recept na lež je dítě přesvědčit, že lhát matce není v jeho zájmu. Já dětem říkám: Když mi budete lhát, nebudu se za vás moci postavit, když vás někdo z něčeho obviní, a vy v tom budete nevinně. Protože vám nebudu moci věřit.
2) Nadavanie - Trest opět postrádá pointu. Nadává člověk v situaci, kdy se potřebuje ventilovat. I dítě se potřebuje ventilovat. Takže spíš je třeba ho vést k tomu, že člověk by měl mít určitou úroveň a nadávky jsou pod tuto úroveň. A když bude sprostě nadávat, budou ho ostatní lidé podle toho hodnotit.
3) Neupratovanie - je špatné prezentovat dítěti úklid jako povinnost. Je třeba dítě vést k tomu, aby pochopilo, že štěstí a spokojenost rodiny závisí na spolupráci - rodiče vydělávají peníze, starají se o to a o to - ale na vše sami nestačí. Takže když dítě chce třeba tohle nebo tamto - musí se také podílet. Protože když budou rodiče místo něho uklízet, nebudou mít čas věnovat se něčemu jinému - třeba společnému programu s dítětem.
4) Neposluchnutie prikazu - záleží na příkazu a na věku a mentální úrovní dítěte. V tomto případě jsem dřív sahal i k fyzickým trestům, dnes občas musím zařvat, ale snažím se (a zdá se, že to funguje) děti navést na to, že jim táta něco nenařizuje jenom pro to, že ho to baví, ale že tím sleduje především jejich vlastní zájem... je to fuška, chce to se obrnit trpělivostí... ale snad to ovoce přinese
5) 5 v skole - trestat dítě za známky je úplně ta největší volovina, jaké se může rodič dopustit. Dítě musíš od malička vést k tomu, že se učí pro sebe. Dítě by mělo být zdravě ctižádostivé a špatná známka by ho měla mrzet. V takovém případě by měl rodič spíš přispěchat na pomoc: Ty máš pětku? A co ti nešlo? Tak se na to spolu podíváme...
|
Lei |
|
(6.9.2011 0:21:01) Pěkně napsané a následný Tapy sazebník jen dokreslil nesmyslnost takového dotazu.
|
|
Theend |
|
(6.9.2011 7:06:41) Taky mi připadá nejhorší to neuposlechnutí. Neustálá nutnost všechno opakovat, dohadovat se o tom, to mě vytáčí. U tohoto prohřešku je nejpravděpodobnější, že ztratím nervy a pak řvu, popř. dám pohlavek. Ale to není trest, nýbrž donucovací prostředek. Přiznávám, že ne ideální.
|
Elíláma |
|
(6.9.2011 8:44:58) Martina: nojo, jenže kdyby dítě poslouchalo (vždy), jak by z něj mohl vyrůst silný dospělý člověk? Tím si trénuje hranice. Mamka byla vychována přísně a fakt poslouchala na slovo a měla bulimii, dodnes komplexy a když je s chlapem, není schopná moc rozhodnout za sebe a říct, co chce a potřebuje
čest zlobivým dětem
|
MM, 2 kluci |
|
(9.9.2011 8:28:20) ... a já to v zásadě taky tak vidím. Když něco po dětech chci, tak odmalička vysvětluji proč. (A oni, když dokáží navrhnout něco jiného a zdůvodnit to, můžeme se o tom bavit a třeba to změnit.) Neberu ale kňourání, vztekání a různé podobné vynucování toho typu, musí to říct jakžtakž v klidu a ať to má hlavu a patu.
ALE přesto, že chci aby děti používaly vlastní hlavu a nebyly jen jak poslušní "vojáčci", tak chápu i Martinu - protože existují, alespoň teda u nás, takové ty věci, kde vlastně není o čem diskutovat - všichni včetně dětí vědí proč se to dělat musí/má (mytí, čištění zubů, úklid) a přesto se o tom dohadují (ne vždycky, naětěstí ;-)). Tak to mě štvě a vytáčí taky. Protože se prostě NECHCI bavit či dokonce hádat o takových blbostech, banalitách ! To radši zásadní diskusi na nějaké zajímavé, byť kontroverzní téma!
|
|
|
|
Elíláma |
|
(6.9.2011 8:42:20) spiklenec:
|
|
*Niki* |
|
(6.9.2011 9:29:45) To se mi ještě nestalo, abych s tebou Spiklenče někde tak souhlasila, ale tady téměř absolutně.
Zakladatelka si z nás jistě dělá srandu.
|
|
Zuuuza |
|
(6.9.2011 10:30:46) Souhlas, hezky napsáno. Jinak dřepy mě teda dostaly
|
|
MM, 2 kluci |
|
(9.9.2011 8:09:50) ... hezky a výstižně ! Snažíme se tyto věci řešit velmi podobně jako to popisuješ.
|
|
|