rozmarynek |
|
(5.10.2011 10:10:45) Včera o tom mluvili ve zprávách, že prý pokud si objednáte přes internet, zboží nebude vyhovovat, tak by vám meli vrátit peníze i s poštovným...
|
Tessis |
|
(5.10.2011 10:12:54) tak na eshopu www.detskeboty.cz to tak mají, když nevyhovuje velikost, tak vymění a ještě proplatí poštovné..popřípadě zboží se může vrátit, a opět proplatí poštovné..tedy jenom to poštovné, kterým zákazník zboží vrací...
|
|
x x |
|
(5.10.2011 10:12:55) Fakt? Dobré vědět, ale to by zase bylo handrkování, to už vidím...
|
kreditka |
|
(5.10.2011 10:13:37) Přesně tak...
|
|
rozmarynek |
|
(5.10.2011 10:14:37) jj, říkali tam i že právě většina e-shopu přepisuje rychle podmínky prodeje, či jak to nazvat...
|
Dalalmánek |
|
(5.10.2011 10:18:43) Tak to bych nechtela vlastnit e-shop.
|
rozmarynek |
|
(5.10.2011 10:20:17) no to ja taky ne, škoda že to nemužu nikde najit napsane....
|
Michaela88 |
|
(5.10.2011 10:48:22) http://www.novinky.cz/ekonomika/246482-internetove-obchody-musi-nove-vracet-i-penize-za-postovne.html
|
Inka | •
|
(5.10.2011 10:52:10) A myslí se tím to poštovný, který přičtou k ceně výrobku nebo to co já zaplatím když to budu posílat zpět? Nemám zkušenost nakupuju jen tam, kde je možný osobní odběr.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:56:15) Inko - náklady na zaslání zpět už jsou v Tvé režii.
|
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:20:42) Však některé obchody už řekly, že to bude mít dopad na ceny zboží.
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 10:22:09) hm, tak to je pro spoustu e-shopu likvidační...
Copak v obchodě ti proplatí jízdenku do obchodu, když jdeš vrátit či vyměnit zboží???
|
FialoFka |
|
(5.10.2011 10:23:37) Bumbi, my třeba koupili 45km od domova regál, doma jsme po rozbalení zjistili, že je štíplej, dovezli jsme ho zpět, dali nám jiný a proplatili benzín tam i zpět...
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 10:26:26) ale to je reklamace, to je rozdíl. Když doma zjistíš, že se ti regál nelíbí - tj. nemá žádnou vadu - a pošleš ho zpět, pak je to vrácení bez udání důvodu v zákonné lhůtě. A tam si myslím, že je pro e-shopy likvidační proplácet zpět i poštovné a balné (protože někdo musel ten regál zabalit, a dostal za to mzdu apodl., to jsou náklady, které se mi jako prodejci nevrátí tím, že mi vrátíš regál...)
|
FialoFka |
|
(5.10.2011 10:27:48) Jo tak, už to chápu, v tom případě máš pravdu.
|
|
Macek | •
|
(5.10.2011 10:28:57) přesně, to si pak mohu objednávat zboží ve velkém a pak povracet vše co se mi nehodí. To je ale neúnosné pro většinu eshopů, s takovou zkrachují.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dalalmánek |
|
(5.10.2011 10:13:40) To jen pri reklamaci, ne? To by prisli na buben.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:16:41) Ne - při vrácení zboží v zákonné lhůtě při nákupu přes internet.
|
|
Moni | •
|
(5.10.2011 10:18:11) Jasně že jen při reklamaci,ale kupující nedostane to poštovné když posílá věc zpět.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:22:24) Ne - při zákonném vrácení zboží v zákonem dané lhůtě při zakoupení tohoto zboží přes internet. A ano - dopravu zboží k prodejci si hradí kupující sám, ovšem třeba 120,- Kč za zapůjčení kamery či foťáku na 10 dní - to je dobrý, ne?
|
Macek | •
|
(5.10.2011 10:26:30) Xantipo - ale pokud už zboží použil, nemůže jej vrátit v zákonné lhůtě 14 dnů, ne? Pokud já vím, tak smí vracet jen zboží nepoužité.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:29:15) Jak poznáš použitý foťák či kameru? Rozbalené zboží totiž neznamená použité.
|
|
Inka | •
|
(5.10.2011 10:29:23) Na foťáku nebo televizi těžko poznáš zda bylo použité. Mám známého, který elektrotechniku vůbec nekupuje, jenom si takhle "půjčuje"
|
|
Žžena |
|
(5.10.2011 10:29:47) Macku, tak to víš špatně. Vracet se může i zboží použité, třeba když foťák/mobil atd. použiješ.
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 10:33:06) takže si koupím koučárek, 14 dnů budu používat, co jsem na dovolené a pak vrátím?
Kdo chrání obchodníky??? To jsou zákony jenom na ochranu vychcánků?
Teda to jsou zprávy po ránu...
|
Žžena |
|
(5.10.2011 10:36:39) Bumbi, když jsem se na toto ptala jednoho prodejce, tak mi řekl, že pokud vrátím věc OPOTŘEBOVANOU, tak ji vzít musí, ale nevrátí mi plnou cenu, ale sníženou... prostě hodnota té věci je nižší. Ale nijak jsem toto nezkoumala, mně se za čtyři roky provozování e-shopů ještě vrácení zboží nepřihodilo, takže zůstávám u vágní informovanosti a podrobnosti jsem zatím neřešila.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:41:38) Nemůžeš vrátit věc opotřebovanou, protože v případě odstoupení od kupní smlouvy při nákupu přes internet vlastně k realizaci kupní smlouvy nedošlo - tudíž pokud začneš výrobek používat, přistupuješ ke kupní smlouvě.
|
|
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:38:43) Problém je, že vyčůránci jsou na obou stranách a na toto nařízení doplatí právě jen ti solidní. Ti vyčůránci se na to opět raz dva - suď se, blbe.
|
|
Inka | •
|
(5.10.2011 10:40:16) Tak boty nebo kočárek asi ne, to se využívá hlavně u drahý elektroniky. Souhlasím, že je to vychcánkovství.
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 10:37:32) odstoupení od kupní smlouvy je fakticky vrácení věcí do stavu v jakém byly před smlouvou - takže pokud sice věc použiješ, ale vrátíš ji ve stavu, jako byla v době uzavření kupní smlouvy, tak je to ok. Prodejce ji může prodat jako novou jinému zákazníkovi.
pokud ji znehodnotíš použitím a nemůžeš odstoupit od kupní smlouvy, protože nedokážeš uvést věc do stavu, v jakém byla
|
Žžena |
|
(5.10.2011 10:40:32) bumbi, no jo, ale je otázka, co je to ten použitelný stav. Zhusta prodejci tvrdí, že vrátit můžeš jen věc s neporušeným obalem, zatavenou atd. Což ale často není možné.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:42:46) Žženo - nemají na to právo - myslím chtít třeba zatavený obal. Já takhle vracela x plavek, jen jsem měla u zboží upozornění, že nesmí být u plavek odstraněn ten igelit z rozkroku.
|
Žžena |
|
(5.10.2011 10:45:40) Já vím, že na to právo nemají, ale prohlídni si podmínky různých e-shopů... zhusta toto avizují.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:49:23) To je jednoduchý, u takovýho obchodu si nic nekoupím.
|
Žžena |
|
(5.10.2011 10:52:40) Xantipo, já klidně i koupím, protože oni mají povinnost dodržovat zákon, ať už si na webu napíšou cokoli
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:55:45) Já nekoupím, protože takový obchod se mi pak nejeví jako seriozní a já nebudu se vztekat pak po telefonu nebo jezdit do nějakých horoucích pr.elí. Vyplatilo se mi vždy nakupovat u seriozních obchodníků - prověření už jsou, takto se obchoduje dlouho, jen je potřeba trochu hledat.
|
|
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 11:05:11) Žženo, použitelný stav má být takový, aby věc mohla být prodána jako nová jinému zákazníkovi.
Třeba když prodáváme menstruační kalíšky, tak je tam hygienická pečeť, po jejímž rozlepení nemůžeme již kalíšek vzít zpět, protože není zaručeno, že ho zákaznice nepoužila... To je jako u simky - jak to rozlepíš, nedá se to vrátit bez udání důvodu.
|
Inka | •
|
(5.10.2011 11:06:19) To jsem docela ráda, že je to tak, s těmi kalíšky:)
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 11:12:03) Fuj, úplně se mi ježí chlupy po těle, když si představím vrácený MS kalíšek po vyzkoušení, že to není vhodná velikost
|
|
|
Žžena |
|
(5.10.2011 11:16:59) Bumbi, je potřeba odlišit pojem použití a opotřebení. Prostě jsou druhy zboží, které ani použitím se nestávají opotřebenými (tam je typicky pouze otevřený ten obal), a to mluvím třeba o té elektronice. O té jsem taky konkrétně mluvila v souvislosti s vracením. Nikde Ti netvrdím, že můžeš vracet použité kalíšky nebo čtrnáct dní používaný kočárek.
|
Žžena |
|
(5.10.2011 11:23:50) Ale když jsme u toho, tak oni ani ti prodejci elektroniky to vrácené a pouze rozbalené a neopotřebované zboží nemohou často prodat jako nové, ale prodávají to mimo hlavní nabídku jako bazar, slevu atd.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 11:29:26) Proč? Zatím jsem se setkala jen v Německu s tím, že mi odmítli vybalit televizi se zdůvodněním, že pak by to nemohli prodat jako nový kus, že prý tam se to tak dělá, zákazník si televizi odveze domů, zapojí, vyzkouší - ale že musí být zatavené obaly, jinak se to bere jako použité zboží. U nás v ČR se mi to stalo taktéž 1x, ale já si odmítla tu televizi rvát do auta a pak zas třeba zpátky, tak mi ji zdarma dovezli, zapojili a se mnou odkontrolovali příslušenství - prý kdyby to nesedělo, odvezou to na svoje náklady zpátky. V záručním listu mi potvrdili, že v případě záruční opravy zajišťují přepravu do opravy přímo od zákazníka. Ale třeba kamery a foťáky - dokud si ten který nevezmu do ruky, nekoupím a může mi 10x říkat, že tam mají vzorky. Tam si to vyzkouším, ale když se rozhodnu, chci ten který vidět rozbalený.
|
Žžena |
|
(5.10.2011 11:36:13) Xantipo, já jsem se s tím setkala v ČR jednak u Vodafonu, který měl svého času jen pro zaměstnance nabídku zlevněných telefonů, což byly telefony, které jim vrátili zákazníci v té lhůtě 14 dní při odstoupení od smlouvy. Jako nové je klasickým zákazníkům prostě už neprodávali. To samé mi řekli v jednom e-shopu s profi meteostanicemi, že nezatavené to prostě už jako nové neprodají. A to samé mi řekl před týdnem i opravář sušičky. A svoje opodstatnění to podle mne taky má. Dočteš se kolikrát v propozicích od výrobce, že zboží musí být originálně zataveno, jinak neručí za jeho bezzávadovost (ono může vypadat neopotřebovaně, ale může mít prostě nějakou závadu, kterou ten vrátivší zákazník objevil nebo dokonce způsobil).
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 11:43:25) Nevím, každopádně nezkoumám obal a když si koupím třeba myčku a najdu tam šrám, prostě ji vrátím zpět a řvát budu v okamžiku, kdy mi budou tvrdit, že jsem si tam ten šrám způsobila sama - řvát budu na začátku, pak se budu soudit. Ale fakt jsem se ještě nesetkala s tím, že by mi neznali reklamaci proto, že jsem si závadu způsobila sama tím, že jsem zboží převzala v orig. zataveném obalu. Jo - vracela jsem zboží ve zničené krabici od přepravce - to jo. Ale to jsem vůbec nepřevzala. Ale neříkám, že to tak někde nefunguje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 10:23:07) tak pokud je to při reklamaci, tak pak samozřejmě vracíme poštovné, ale pokud jde o vrácení v té 14 denní lhůtě, tak je to likvidační požadavek.
|
|
|
|
rozmarynek |
|
(5.10.2011 10:26:24) tak ted o tom mluvili i v radiu,že se vracet bude, ale nic vic nerekli... Holky, diskutujte si tu, ja se sem vratim večer, jsem u našich, mamka si vzala malou do obchodu byl klid, ale uz se vraceji, tak jdu od pc... tak zatím páááááááá
|
|
rozmarynek |
|
(5.10.2011 10:26:25) tak ted o tom mluvili i v radiu,že se vracet bude, ale nic vic nerekli... Holky, diskutujte si tu, ja se sem vratim večer, jsem u našich, mamka si vzala malou do obchodu byl klid, ale uz se vraceji, tak jdu od pc... tak zatím páááááááá
|
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 10:28:26) Včera jsem to četla. To budou asi e-shopy zdražovat.
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 10:44:47) Já si od toho slibuju, že budou obchody účtovat reálnější poštovné...pokud mi přijde pidizboží v hodnotě 300Kč v obálce a já zaplatím poštovné 90 nebo 100 Kč, tak to v případě vrácení zboží bude mít obchod horší, než kdyby naúčtoval skutečných 37Kč + cenu obálky.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:48:58) Problém je, že to zasílají jako obchodní balík nebo cenné psaní a nedojde jim, že v obálce by to šlo poslat jen dop., protože automaticky je zásilka pojištěná do 500,- Kč. Ovšem netuším, jak pak při reklamaci u pošty se prokazuje právě ta hodnota, to jsem ještě neřešila, ale takhle mě poučila pracovnice pošty.
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 10:53:27) Myslím že u doporučené zásilky (do 5cm tloušťky, do 500Kč) a u doporučeného balíčku (hodnota do 500Kč) je v případě ztráty vyplaceno 500Kč. Někdo nemá problém to takto poslat, někdo holt má
|
|
|
Jarka | •
|
(5.10.2011 10:51:56) Obchodníkovi může být jedno, jestli ti vrátí třistovky nebo třicet korun, obojí od tebe dostal, jenom to tedy přepošle nazpátek. To spíš zvýší cenu zboží nebo poštovného, aby se mu náklady na balné + poštovné za tvoji vrácenou zásilku zaplatily ze zbouží zakoupeného jiným člověkem.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 10:53:29) No, jedno mu to nebude, protože tyto částky zvyšují v podstatě cenu dotyčného zboží. Tím pádem může jako internetový obchod skončit a ..................
|
Jarka | •
|
(5.10.2011 10:58:02) Ovšem poštovné cenu internetového zboží zvyšuje i teď, takže to není žádná novinka. Otázka je, kam až může obchodník cenu poštovného nebo zboží zvýšit, aby se mu to vyplatilo, ale to si musí vypočítat každý obchodník zvlášť. Ono i dnes fungují i-netové obchody, ve kterých než bych nakoupila, radši stejné zboží koupím v kamenné prodejně a vyjde mě to nastejno.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 11:01:17) Ale jistě, já jen reagovala na Tvou poznámku o tom, že ty ceny poštovného a balného za vrácení zboží se rozprostřou mezi ty, kteří si zboží nechají. Nerozprostřou, pokud nebude cena zajímavá /vč. toho poštovného a balného/, tak přes net obchodník neprodá nic.
|
|
|
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 10:58:57) No spíš by mohli začít někteří posílat jinak než obchodní balík...já třeba nelpím na tom, abych měla zboží do druhého dne. Mohli by třeba dávat na výběr, což teď nedávají, buď nabíz obchodní balík nebo PPL, obojí stovka a víc.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 11:02:13) Ale jak? Myslím, že se to tak posílá kvůli tomu, aby se zboží dalo sledovat a asi i kvůli zabezpečení.
|
|
Inka | •
|
(5.10.2011 11:03:38) Většinou vybrat dávají, jestli chceš poštu, PPL (nebo něco podobnýho), osobní odběr. A podle toho se liší cena.
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 11:10:58) Ano, ale fůru věcí, levnou malou věc do 500Kč třeba, jde poslat za 37Kč, pojištěné to je na těch 500Kč, pravda, sledovat zásilka nejde, já bych stejně volila tuto možnost. Na mmb to obvyklé je, ale ve standardním e-shopu většinou ne.
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 11:26:23) to jde, jenom když je to ploché a vejde se to do obálky. Jak je to tlustší, jak 5 cm, tak už to musí jít jako doporučený balíček a tam je cena 59,- - 68,- Kč (podle váhy zboží, 200 g za 59,-, skoro 2 kg za 69,-).
Při váze balíčku 1,5 kg ti doporučený balíček stojí 68,- Kč a cenný balík 73,- Kč. Česká pošta od 1, října ceny téměř srovnala.
Takže pokud to není vyloženě dopis, dá se to poslat levněji tak o 5 kč.
A nikde nemáš zakalkulované náklady na mzdu člověka, který ti to zabalil a donesl na poštu (to taky chvilku zabere a když pracuje, běží mu prostě mzda, pokud to nedělá přímo majitel bez nároku na mzdu). To je to "balné".
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 11:51:18) Psala jsem o případu, kdy mi malé zboží (kosmetika), přišla v obálce a platila jsem přes 100Kč za obchodní balík. A takových balíčků už jsem objednala...
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 11:54:11) tak kosmetika většinou někde těch 5 cm přepálí... a není levné mít takový e-shop, který dokáže vypočítávat automaticky poštovné podle váhy a zároveň, zda nepřesahuje rozměry pro doporučenou zásilku. Navíc - s doporučenou zásilkou musí obchodník na poštu, pro balíky PPL a obchodní balíky si jezdí řidiči přímo do skladu.
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 12:04:26) Bumbi, já se nechci hádat, ale prostě tvrdím, že s tím novým pravidlem, o kterém se tu bavíme, bude i v zájmu obchodníka, aby nabízel levnější službu pošty než jen drahej obchodní balík. Doteď to bylo pouze v zájmu nakupujícícho, takže to leckterý prodávající nenabízel.
|
peg | •
|
(5.10.2011 12:11:29) Však tě nikdo nenutí nakupovat na eshopu, kup si to v obchodě, kde je poštovné nula. Nebo si vyber takový, který nabízí levnější poštovný.
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 12:20:11) Hele, já s vybírám, to se neboj. Když se mi to nevyplatí, nekoupím. Otázka je, co uděláš ty, když budeš muset vracet ze svýho.
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 15:30:29) vzroste zastavených ŽL, zvýší se nezaměstnanost a rozšíří se armáda pobíračů sociálních dávek. Malí nepřežijí.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 15:33:56) S tou armádou pobíračů - toho bych se nebála. To už naši zakonodárci "vyřešili".
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 15:38:59) myslím, že se řítíme do pěkné sociální řiti...
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 16:11:31) Já nepíšu nic o tom, že to je správný. Jen vymýšlím, jak by se daly eliminovat škody
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peg | •
|
(5.10.2011 11:36:44) Obojí od tebe sice dostal, ale také ZAPLATIL. Eshop nemá od pošty nebo PPLka poštovné zadarmo ...
|
Jarka | •
|
(5.10.2011 11:48:39) No vždyť jo, a snad něco jiného? Obojí dostal, tak to vrátí. A zároveň i zaplatil, tak si to nejspíš vezme od jiných zákazníků. Pochybuji, že by nějaký obchodník dlouhodobě platil náklady na prodej ze svého.
|
Jarka | •
|
(5.10.2011 11:49:27) Hned na začátku mi vypadlo slovo "tvrdím", tedy "tvrdím snad něco jiného?"
|
|
peg | •
|
(5.10.2011 12:02:17) Dostal, ale zároveň vynaložil. Když ty peníze bude někomu vracet, bude to už dávat ze svého.
|
Jarka | •
|
(5.10.2011 12:15:55) Ano, a znova se ptám: píšu já něco jiného?
|
peg | •
|
(5.10.2011 12:27:24) Ano, tvrdíš, že to je v pořádku a že s tím souhlasíš, že si to obchodník vezme jinde. Já tvrdím, že ne.
|
|
|
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 11:51:41) Želvičko, ale obchodník k tomu poštovnému od pošty musí připočíst ještě 20% DPH. A těch 37,- je to jenom, když jde o dopis, jak je to těžší zboží nebo je tlustší, než 5 cm, jde to jako doporučený balíček, kde je poštovné 59-69 Kč dle váhy + 20 DPH, které odvádí obchodník. Šup, a jsme na 80 kč jen za poštovné + náklady na mzdu pracovníka skladu, fakturanta apod. a balící materiál...
|
|
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 10:31:44) http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/nakupy/clanek.phtml?id=716454
|
|
withep |
|
(5.10.2011 10:42:11) Řekla bych, že v českém zákoně to není specifikováno, koumala jsem ho podrobně několikrát, takže oba výklady jsou možné, leda by se do toho vložila evropská legislativa.
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 11:21:25) já na EU nenadávám, ale tentokrát je to přes míru
|
|
|
Daniela_bezcarky | •
|
(5.10.2011 11:42:17) Zákon to už ukládal dlouho, ale moc e-shopů to nedodržovalo. Některé obchody to dodržují už delší dobu, pravda je, že jich není mnoho.
|
|
Epepe |
|
(5.10.2011 11:47:00) Díky, zrovna jsem o tom přemýšlela. Posílám právě zboží zpět.
|
|
peg | •
|
(5.10.2011 12:09:54) Nevidím důvod poštovné vracet. Jedna věc jsou oprávněné reklamace, ale pokud zákazník nechce riskovat, že si koupí zboží, které mu nevyhovuje, ať si to koupí v normálním obchodě. Ale to on zase chce ušetřit ... Máme taky eshop, naštěstí těch vraceček v zákonné lhůte moc není, ale z principu mi to připadá nesmysl a nevidím logický důvod k tomu.
To jsou pořád jenom zákony na obranu spotřebitele, ale kdo ochrání obchodníky (poctivé) před vychcanými zákazníky?
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 12:17:28) Peg, já teď vracela zástěrku pro dcerku, která se mi líbila moc a nechtěla jsem ušetřit, ale v obchodě jsem ji neviděla. Dcera by musela mít asi o 5cm menší obvod hlavy, aby ji natáhla. Jako taky trochu musí být obchodník soudnej, co prodává, paní sama psala, že nechápe, proč to nedělají pružné, ale pevné a malé. Něco jinýho je, když jsem vracela kvůli blbé velikosti bot a chtěla jsem je vyměnit za větší, to byla moje chyba. Ale u šméčka?
Jsem zvědavá, jestli paní pošle zpět i peníze za poštovné. Posílala jsem ji včera. Ale prudič nejsem, když nepošle, budu zticha. Třeba tu zprávu nečetla
|
peg | •
|
(5.10.2011 12:46:08) No vidíš a to já beru jako riziko nakupování po internetu. Zástěrku tě nikdo nenutil nakupovat, sama píšeš "líbila se mi, ale byla malá přes hlavu". To je holt smůla. Už je samo o sobě super, že to zákazník může vůbec vrátit a vrátí se mu aspoň peníze za zboží. Za to poštovné ale opravdu nevidím důvod. Je to riziko zákazníka, že přes net je to vždy nejisté. Nakupovat jsi jí nemusela. Jasný, v obchodě jsi jí neviděla, ale znovu opakuji, nákup byl na Tvé riziko. Myslím, že obchody zejména s oblečením na tomhle naprosto nesmyslném nařízení, prodělají.
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 12:55:43) Riziko nakupování to bylo doteď. Teď už to bude spíš riziko podnikání.
|
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 15:32:46) třeba u té zástěrky to mohl mít obchodník popsané u zboží (maximální obvod hlavy, na kterou lze zástěrku narvat - např.). To se fakt z obrázku bez měřítka poznat nedá a přesně pro tenhle případ je tu institut vrácení zboží bez udání důvodu...
|
Želvička78 |
|
(5.10.2011 16:15:03) No mě ta zástěrka tím přišla naprosto nepoužitelná. Si neumím představit, jak malá by ta hlavička musela být, aby prošla. Výškově na čtyřletý dítě, na obvod hlavy ročního dítěte odhaduju.
|
|
|
|
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 12:52:19) Peg - zákony, které ochrání poctivé obchodníky proti vyčůraným zákazníkům najdeš přesně tam, kde jsou zákony, které ochrání poctivé zákazníky proti vyčůraným obchodníkům.
|
Siddhártha |
|
(5.10.2011 12:56:54) Xan, ale to se lehko řekne. Určitě víš, že záleží na lidech a od některých se fér jednání nedočkáš.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 13:17:42) Sidd - no právě, jako natrefíš i při velké opatrnosti na prodejce hajzlíka, tak solidní prodejce natrefí na zákazníka - vyčůránka. Je ale fakt, že poctivý prodejce má rozhodně větší šanci potkat vyčůraného zákazníka mnohem častěji než obráceně.
|
|
|
|
|
Siddhártha |
|
(5.10.2011 12:45:26) Jako jasně, to by se líbilo každému, na druhou stranu ty peníze přeci obchodník nemá ve své kapce, to má česká pošta nebo přepravka, takže by byl obchodník ztrátnej. A pokud se to uvede v platnost, bude podle mě horší reklamaci vyřídit, protože prodejci se budou cukat.
|
|
peg | •
|
(5.10.2011 12:53:10) Dneska zrovna vracím peníze zákazníkovi. Volal, že se spletl, že objednal 5 ks místo 1 ks. Já na to, že má samozřejmě nárok na vrácení toho zboží a my mu vrátíme peníze. Proč bych mu ale měla vracet i poštovné za to, že se on spletl a i to přiznal!!!
|
ErikaB |
|
(5.10.2011 13:12:25) Peg, naprosto s tebou souhlasím. taky máme eshop. Zákazníci si třeba objednají jedny kalhoty ve dvou velikostech, aby si vyzkoušeli, které jim sednou. Ty, co sedí, si nechají a ty druhé vrátí. A já jako obchodník mám vrátit poštovné? To je přece nesmysl. Cena poštovného je u většiny eshopu kolem 100 Kč, protože takové jsou prostě náklady. Tuto sumu zaplatím přepravci, nezůstává mi v kapse, takže ji ani zákazníkovi nemohi vrátit.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 13:16:08) Nevím, myslím, že správné by bylo vracení ceny vč. poštovného, když by se vracela tzv. celá zásilka. A já jako zákazník bych v takovém případě trvala na vrácení i poštovného, ale pokud jsem si objednávala xtery plavky plus další věci, část jsem si nechala a část vracela, tak by mi přišlo hloupý chtít po prodejci ještě poštovný a balný. Není tohle taky nějak ošetřený?
|
Žžena |
|
(5.10.2011 14:34:50) Blbý na tom je, že zákazník sice odstoupí od kupní smlouvy a má dostat peníze zpět, ale prodejce od přepravní smlouvy s poštou už odstoupit nemůže... jako že by mu pošta vrátila prachy za již dodaný balík, který "se nakonec vlastně posílal zbytečně". Nespravedlivé to je. Zákazník si koupil zboží a vedle zboží taky zprostředkovanou službu (přeprava). I když zboží nevyhovuje, tak služba byla vykonána kompletně a v pořádku (tj. balík byl dopraven z bodu A do bodu B za čas T) a to prostě už vrátit zpět nejde.
|
Žžena |
|
(5.10.2011 14:38:02) No a vydělá na tom jenom ta pošta, ta dostane prachy pěkně na dřevo hned dvakrát.
|
|
|
peg | •
|
(5.10.2011 14:35:46) Proč si myslíš, že je to správné vracet cenu vč. poštovného u celé zásilky? Zajímá mě to, proč si někdo myslí, že to je správné ...
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 14:41:40) Tak nemyslím si to jen já, nýbrž i zákonodárce Ale vezmi to z druhé strany - prodejce v kamenném obchodě, zákazník tam přijde, otravuje /pardon za ten výraz/ obsluhu, nechá si vysvětlovat hodinu rozdíly mezi přístroji a pak jde pryč a třeba zrovna si to koupí v tom internetovém obchodě, protože je to tam o litr levnější. A myslíš, že ten prodavač to v obchodě dělá kvůli děkuji od potencionálního zákazníka. Taky to není spravedlivý. Takže - někdo má jako vedlejší náklad prodejnu, nájem, el. a prodavače a někdo prostě jednoho operátora plus poštovné a balné, tak to je a je to tak správné
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(5.10.2011 15:38:18) Xantipo, e-shop, pokud ho neděláš u sebe doma z obýváku, má tytéž náklady. Máš náklady na: - nájem skladu + energie - mzda skladníka - mzda IT správy e-shopu - mzda lidí, kteří pracují na webu - mzda poradenství po telefonu - nájem kanceláře, kde se vyřizují objednávky, fakturuje apod...
Kolikrát strávím hodinu na telefonu se zákazníkem, který si objedná zboží za 300,-, kde mám zisk 10%... O tom, že obsáhlý mail s poradenstvím píšu třeba půl hodiny nebo i hodinu (podle množství dotazů), pokud chci, aby to bylo k něčemu, a zákazník pak třeba koupí jinde, snad netřeba hovořit.
E-shop neznamená, že nemáš náklady jako kamenný obchod. Můžeš zkrátit "otevírací dobu", po kterou jsou tví zaměstnanci fyzicky ve skladu, a přitom tvoje "prodejna" je pro lidi otevřená 24/7 - ano, to je výhoda e-shopu oproti prodejně.
|
|
|
|
withep |
|
(5.10.2011 14:42:43) Xantipo, mně se zdá, že podle zákona se musí vrátit kompletní objednávka. Je na dobré vůli prodejce (a většinou je to pro něj výhodné), když přijme zpět její část. Pokud by měl vracet z cenou za část objednávky i celé poštovné, už by to tak výhodné nebylo a nemusel by tuhle dobrou vůli projevovat.
|
Xantipa. |
|
(5.10.2011 14:45:16) Nevím, ale pokud jsem objednávala oblečení, vždy jsem si nechala předem potvrdit, že v případě nespokojenosti mohu vrátit část nebo celou objednávku. Ale ještě nikdy jsem nevracela celou objednávku, jen část a tam by mě ani nenapadlo chtít vrátit poštovné.
|
|
Žžena |
|
(5.10.2011 14:46:38) Zákon to řeší jako odstoupení od kupní smlouvy. Nemluví o celé objednávce nebo její části.
|
|
|
|
Siddhártha |
|
(5.10.2011 13:16:53) Já nemám žádný e-shop, ale myslím si totéž.
|
Eileenn |
|
(5.10.2011 14:00:23) Taky myslím, že je to přehnané, e-shop nemám, často využívám, ale fakt by mne nenapadlo chtít po nich poštovné, když něco vracím. Když vracím do Teska, tak mi taky nvracejí peníze za lístek na autobus, který jsem použila, abych něco koupila.. Kdo tohle vymyslel.. Brala bych to u reklamací, kde nevraceli to první poštovné, ale jen náklady na reklamaci...tam bych uvítala, protože to není můj rozmar, že něco má vadu, ale věc obchodu.
|
|
|
|
|
|