Klarisanek |
|
(29.1.2013 13:49:08) Tak nějak se v tom plácáme a nejen já, i ostatní pořád dokola říkají - potřeboval by odklad o půl roku. Jenže ten jaksi nejde. Byli jsme se synem /rozeným v červnu/ u zápisu. Dělali test a všechno mu šlo. Sama jsem byla překvapená kolik zná písmenek, jak umí počítat. Po týdnu jsme šli do PPP, kde jsme objednaní od listopadu, /ani se nám nechtělo po tom zápisu, protože jsme si říkali, že tam opravdu uspěl/. Jaké bylo překvapení jejich verdikt - jednoznačně odklad. Problém v sociální oblasti. Dali nám doporučení hned, i když jsme si mysleli, že ho budou chtít třeba zkoumat na jaře /placená PPP, tak jsem předpokládala, že nás tam budou tahat víckrát, aby více vydělali/. Prý není potřeba, určitě nedozraje a neslyší písmenka ve slovech, což mu taky musí dozrát v mozku, nenacvičí se to. Učitelka u zápisu říkala, že je šikovný, učitelka v MŠ ho taky na odklad nevidí /tam zase nevím jestli to není snaha o snížení počtu dětí ve třídě, protože jinak si na něj dost stěžuje, že nevnímá a je pomalý/. Já jsem půl napůl, vím, že se ve školce bude nudit, zase nechci, aby se mu škola zprotivila, tím že jí nebude zvládat. Odborníci jsou taky půl napůl, tak nevím jak se rozhodnout. Litoval jste někdo, že jste dali dítěti odklad? Zatím totiž mám kolem sebe jenom případy, které si to chválí a nevím jestli to není jen jejich alibismus. Viz. můj včerejší rozhovor s tatínkem, který fakt nelituje a pak z něj vypadlo, že mohli jezdit na chatu, kdy se jim zachtělo o rok déle.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(29.1.2013 13:58:38) Deniso, informace, že slyšení hlásek ve slovech se nedá cvičit, je mylná. Moje dcerka s tím má také trochu problém, takže jsem byla za svojí známou, která se věnovala vadě řeči mého syna ( syn měl výraznou vadu,ale vše se povedlo odstranit, dcera naopak mluví od roka a půl nádherně) a ta mi řekla, že existuje kurz FONEMATICKÉHO SLYŠENÍ. Bohužel na to pojišťovny nepřispívají, ale je vhodné to po 5. roce trénovat
|
Klarisanek |
|
(29.1.2013 14:03:06) No vidis a nam rekli, ze to musi dozrat v mozku. Kazdopadne za par dni pote, zacal rikat spravne prvni pismena. Kdyby to bylo jen o tom, tak verim, ze to do pul roku zacne slyset, ale je tu ta socialni vyspelost.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(29.1.2013 14:09:22) Ta známá je velmi zkušený klinický logoped s atestací. Díky ní a její kolegyni náš syn nemá jedinou vadu, když jsme začali chodit neuměl 15 hlásek Potěšilo mě, že mi řekla, že i díky mně, neboť jsem se synem doma makala. Takže nemám důvod jí nevěřit. Jinak ten fonematický sluch můžeš cvičit i ty se synem sama - třeba popisujte obrázky, ptej se, která věc na obrázku začíná na "K" na co která věc končí. Dělám to doma s dcerou a vidím malé pokroky. Do září mi ještě přijde dost času. Náš syn nerozený v červnu šel o rok déle. Nejprve jsem si to pochvalovala, ale nyní v jeho skoro 14 vidím rozdíl. Nezapadne moc do kolektivu dětí, jimž nastupuje pravá puberta a on už je mentálně někde jinde..
|
|
|
sarmi |
|
(29.1.2013 14:21:11) tak ty kurzy asi nebudou vsude. ale co muzu doporucit, je cd Poslouchej a hrej si, kde je spousta ruznych aktivit na procvicovani recovych i nerecovych zvuku a podporuje prave i rozvoj fonematickeho sluchu. Existuje pak i utla brozura od zelinkove - hrajeme si s pismeny. jinak pravda bude nejspis nekde napul - nacvicovani je urcite dobre, kazdopadne je nutna urcita uroven vyzrani cns, takze cim je vyzralejsi, tim je trenink uspesnejsi. rychlost dozravani je individualni a tady je ten zakopany pes, nekomu opravdu staci pulrok, nekomu naopak rok navic prospeje.
|
|
|
Moncaka |
|
(29.1.2013 14:01:11) Nevím jestli Ti to pomůže, mám syna narozeného v říjnu a chtěla jsem ho dát o rok dříve do školy (v 5 letech už četl, počítal). Neudělala jsem to, protože byl sociálně úplně nezralý, pomalý. No, za rok byl sociálně na tom úplně stejně, změna nepatrná. Ve škole se pak nudil, hlavně ve 2. třídě, kdy se vše jen opakuje a prakticky nic nového se neučí. V 1. třídě se alespoň učil psát psace, to ještě neuměl. Sociálně nezralý mi přišel ještě hodně dlouho, někdy i teď a to je mu už 16 let. Mám pocit, že ho škola hodně zbrzdila ve vývoji, že jsem udělala chybu, že nešel dříve do školy, protože když sosal informace nebyl ještě ve škole a pak zlenivěl (jak se nudil). Ale kdo ví, jak by to bylo, kdyby šel dříve, 2. možnost jsem s ním vyzkoušet nemohla.
|
Kamisi |
|
(29.1.2013 14:32:18) Tak my jsme vyzkoušeli právě tu druhou možnost, v podstatě u obou dětí. Oba narození o prázdninách. Jeden šel do školy ještě o rok dřív. U obou nedoporučovali nástup do školy kvůli sociální nezralosti. Neposlechla jsem. Starší, který šel do školy o rok dřív, měl později diagnostikovaný AS, nicméně sociální stránku zvládnul díky úžasné učitelce během prvních dvou let. Znalostně byl po celý první stupeň napřed a ve škole se nudil.
U mladšího ještě teď ve dvanácti letech napsali ve zprávě z PPP "pracovně a volně nevyzrálý" - no nevím úplně, co si pod tím mám představit, já ho v určitých oblastech vnímám spíš jako vyzrálého až moc, leda snad jestli je nevyzrálostí to, že nepřijímá autority a je příliš kritický vůči ostatním lidem. Chodí na gympl, je chytrý, na prvním stupni měl problémy především v tom, že když se nudil, tak zlobil, což se projevovalo ještě i na začátku gymplu. Takže za mě - udělali jsme dobře, že jsme odklad nedali. V současném školském systému se často musí udělat nějaký kompromis a nejlíp svoje dítě znají rodiče.
V poslední době mi nejlepším řešením na prvním stupni připadá domácí vzdělávání, protože školy neumí reagovat na individualitu dítěte a vnímám ve školní výuce víc negativ než pozitiv.
|
sarmi |
|
(29.1.2013 14:40:01) ta pracovni a volni nevyzralost bude nejspis neschopnost soustredit se na ukol, byt houzevnaty a mit vuli ukol dokoncit.
|
Kamisi |
|
(29.1.2013 14:46:59) Sarmi, ale s tím co píšeš, syn problém nemá. Samozřejmě, vždy mu jde něco daleko líp, když ho zadaná práce baví, ale to je asi normální. Když se mnou psycholožka na konci probírala synovy nedostatky, mluvila jen o jeho kritičnosti.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(29.1.2013 15:12:18) Moncaka, někdy mě napadají ty samé věci..., že starší měl jít dřív...a pak si říkám co kdybych mu uškodila....
jinak bych řekla, že co je na gymplu, že tam jakoby hodně dozrál a posunul se.....
ale v té primě mi na rodičáku přišlo, že jim tam přišlo stádo dětí...sice chytrých,ale sociálně nevyzrálý úplně všechny(a to je potom mazec, když jich tam je takových 20).....postupně se to upravuje....
Většinou ty děti, kde je naděleno...rychle umí číst...počítatat a podobně....tak jsou na zbytek věcí nepoužitelný a nezralý...
Mladší červen se těšil do školy. NAkonec měl odklad.....u něj to určitě bylo oprávněné...je to hračička,ale on šel do školy a museli jsme mít X lejster a ten rok kvůli tomu zůstali s odkladem jen dvě děti....
|
|
|
Tizi |
|
(29.1.2013 14:06:48) A co syn, ten do školy chce? Já jsem taky váhala, to neslyšení písmenek může být problém, u nás to byl problém taky spolu se špatnou grafomotorikou, nakonec jsme dali na doporučení PPP a zažádali o odklad. Ve škole ho taky přijali, tam problém nebyl. Syn sám do školy nechtěl, takže to byl poslední dílek skládačky pro odklad.
Teď mohu zhodnotit, že jsme udělali dobře, on se po té sociální stránce sžíval s první třídou velmi těžce (loučili jsme se v šatně se slzami v očích), i po odkladu byl vystresovaný z tak běžných věcích jako chipové karty do jídelny nebo že si má vzít oblečení z tělocviku na kroužek. Největší rozdíl vidím v přístupu k práci, jako předškolák ty grafomotorické cvičení dělat nechtěl, za rok vyzrál a k úkolům přistupuje mnohem zodpovědněji, jsem sama docela překvapená, že žádné problémy v první třídě nemáme. Je to individuální, dala bych i na svůj pocit a syna.
|
Klarisanek |
|
(29.1.2013 14:30:54) Nas syn do skoly chce, ale to nam rikala ucitelka ze skolky, ze na to vubec nemame dat. Nema predstavu co to obnasi, takze to nemuze vyhodnotit. A ma pravdu, on tam chce proto, ze se ve skole po obede nespi. Ano, v pripade odkladu bude trpet tim, ze bude muset ve skolce spat /uz se skolkou bojuju dlouho, aby deti takhle netrapili v tolika letech/, ale na druhe strane je presvedcen, ze ve skole si budou hrat uplne stejne jako ted, netusi co to znamena "ucit se".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.1.2013 12:21:39) uáááá, naopak, na to, že děcko do školy chce, bych dala bez ohledu na to, co umí a co říká ppp a učitelky - protože když chce, bude ochotný dělat, když se za rok znuděně konečně do té školy dostane, bude mít pocit, že dál nemusí nic dělat, bude zlenivělý
Jak jsme nedávno psala - podle tkaniček bych školní zralost neposuzovala, a podle "sociální vyzrálosti" taky ne, každý má jiný vztah k lidem a to jak k dospělým, tak k dětem, takže za mě jde o to, jestli se umí a je ochotný a schopný domlouvat, jak, to je jiná věc, někdo to neumí do dospělosti
co se týká logopedie - můj syn šel do školy i přes nedoporučení školky, málem přeskočil pak ročník, vybrali jsme školu, kde si s ním poradí po všech stránkách, berou na vědomí, že když je někde přidáno, jinde to chybí...
jak jsme říkala v jeho 6 letech - kdyby měl na 1. třídu čekat do doby, kdy bude sociálně na úrovni a bude umět správně mluvit a zavazovat tkaničky, do školy by nešel ani v 10. A můžu potvrdit - je mu 10 za dva měsíce, sociálně pořád nic moc, tkaničky nic a na logopedii chodíme pořád a ještě dlouho chodit budeme. Zato nemá problém s matematikou pro mnohem starší.
nejmladší bude mít 6 za měsíc, měl opravdu těžký start do života, nese si ještě dost problémů, a to i psychických, na logopedii chodíme (do logopedické školky ), tkaničky jsme mu ještě ani neukázala, přesto do školy chce, učí se písmenka a čísla, CHCE se učit a ani mě by nenapadlo před měsícem, co všechno dokáže zvládnout za jeden jediný měsíc, právě proto, že sám chce - rozhodl se, že bude chodit do školy, že už nechce být ve školce, ví, že musí počkat do září, ale mezi tím se chce naučit co nejvíc, bránit mu v tom rozhodně nehodlám, naopak ho podporuju - ale nenutím
|
|
|
|
withep |
|
(29.1.2013 14:11:48) Pokud je to 50:50, klonila bych se spíš k tomu odklad nedávat. Zkušenost zatím nemám, těžké rozhodování, těch pro a proti je hodně a jsou fakt vyvážená. Zkusila bych zjistit víc o té metodě nácviku, jak už tu kdosi psal, a trénovat. Do kdy se musíš rozhodnout?
|
Klarisanek |
|
(29.1.2013 14:20:14) O odklad se da zadat az do konce kvetna. Urcite jeste zkusime dalsi, jinou PPP. Kdyby slo o hlasky, tak neresim, vidim sama, ze kdyz cvicime, tak dela postup. Horsi je to jinde, napr. vubec nechape PROC bychom meli rikat nejaka slovicka. Mam strach, ze nepochopi PROC by se mel neco ucit. Jede si jen tu svoji, ze si ted chce hrat a neco nacvicovat bude, az JEMU se bude chtit /coz jeste nenastalo/.
|
|
|
propiska |
|
(29.1.2013 14:15:56) Odklad se podává do konce května,aspoň tak to u nás bylo. Zašla bych ještě k jiným odborníkům, k neurologovi, k psychologovi, probrala vše s pediatrem ať ještě doporučí nebo poradí.Nám PPP a psycholog řekli každý úplný opak přitom oba měli by být stejní odborníci. PPP řekla, že odklad být nemusí, že by to mohl zvládnout. Ostatní odborníci doporučovali jednoznačně odklad, chodil tedy do nultého ročníku. Ale u nás jsou potíže které stále přetrvávají a jsou stále. Letos je tedy teprve v první třídě a má spolužáka, který od září pláče z každého neúspěchu, nejde mu čtení ani psaní. V pololetí odchází, místo ve školce už pro něj není, tak bude doma s maminkou a od září nastupuje do první třídy. Bohužel ale tento špatný začátek pro něj může být hodně traumatizující. Jestli má dítě přecitlivělou povahu, špatně snáší neúspěch, je úzkostné..tak tomu odklad nepomůže. Povahu těžko změníme, ale na všem ostatním jde zapracovat pokud se narazí na ochotné odborníky. Je to ale na rodičích, aspoň já mám zatím zkušenosti že si vše musím vydupat, zjistit a sehnat sama. Držím palce, ať to dobře dopadne.
|
Klarisanek |
|
(29.1.2013 14:24:42) Nojo, ale tady sama pises, ze kluk obrecel ve skole kazdy neuspech a ted chudak musi zustat doma a opustit skolu /dle meho nejhorsi varianta/, ale zaroven pises, ze je to povahovy rys, kteremu odklad nepomuze. Presto mu ho dali. Nase dite taky casto breci a vzteka se, kdyz mu neco nejde, ale pozoruju, ze s vekem je frekvence tech zachvatu nizsi, takze mozna by ten odklad pomohl. No fakt nevim.
|
sarmi |
|
(29.1.2013 14:27:42) a ve skolce pri ukolech pracuje bez reci? dokonci ukol? doma to byva vetsinou jine a deti zkousi, co rodice vydrzi. hodne jde o tu schopnost soustredit se, coz se ale muze do zari zmenit.
|
|
propiska |
|
(29.1.2013 14:28:30) Já toho chlapečka neznám, jen vím, že syn vyprávěl, že Pepíček dostal zase 5, že pořád brečí, že neumí písmenka, slabiky...Jak byl na školu vyzrálý a jaké měl problémy nevím. Dostávat pětky v první třídě soustavně to by asi obrečelo každé dítě.
|
|
Lenka a dva kluci |
|
(29.1.2013 14:28:48) nam řekli v PPP že když syn kresli stale hlavonožce, že by měl mít odklad . Jenže ve školce všichni předškolaci odešli do škol zbyl by ve svych 6,5 letech sam mezi malyma dětma. Pry by rok pomohl ja jsem mela za to, že by zlenivěl a jen si hral . I přes protesty šel do první třídy. Nyní je v 6 tř a pohoda a mimochodem hlavonožce kreslí dálstejne jako muj manžel dej taky na sebe jak to cítíš
|
Klarisanek |
|
(29.1.2013 14:40:26) No to je prave to. Ja bych na sebe dala, kdybych vedela. Jeden den mi predvede co vsechno umi a rikam si, ze na odklad urcite neni. Druhy den mi hned rano predvede ten svuj hystak, protoze chtel k "veceri"!! marmeladu tmavou a ja mu dala svetlou, neni k utiseni hodinu, pak se me zepta na logickou vec, jako treba proc nerikame autum dum a barakum nerikame auto a vidim ho jednoznacne na odklad.
|
|
|
|
|
|