Martule, 2děti |
|
(24.11.2013 15:46:21) Diagnoza je expresivní, neměnilo se tod jejích 4 let. Ale od doby co nastoupila jsem si říkala, že se asi utli, protože porozumění zadání hrozně obtížné. Možná tedy doopravdy nemá smíšenou dysfázii, ale jiný problém, který porozumění brání. Učitelka ji vše říká na podruhé i potřetí. Já ji často něco řeknu, ona pochopí něco jiného...
|
..maya.. |
|
(24.11.2013 16:19:43) Obecne mají děti s pas problém s komunikaci a chápáním, ty které mají dysfazii mají mnohem větší problém s porozuměním, proto chce komunikovat jednoduchými zadanimi a rozfazovat úkol na jednotlivé díly...postupne...nebo situaci rozkreslit aby pochopila a hlavne to viděla, děti s pas mají problém s predstavivosti, musí veci vidět a zažít aby pochopili...
|
Martule, 2děti |
|
(24.11.2013 18:39:39) Lendul, ano. Tento popis přístupu by na ni seděl. Ovšem pokud do začátku páté třídy nenajdu další pojmenování jejich specifických potřeb, tak bude v běžné třídě ZŠ naprosto ztracená. Pochybuju, že najde takovou trpělivou učitelku, aby ji zadání písemnky vysvětlila třikrát jen proto, že ví, že až pochopí "CO" má dělat, tak to bude za jedna. Od chvíle, co nám diagnostikovali dysfázii, tak jsem jen očekávala, kdy se vrátí do normálu a srovná se s běžnou populací. Začínám cítit, že se to přes veškeré úsilí nás obou, nikdy úplně nestane, že bude vždy trochu "jiná". Vše jsem přiřazovala buď tomu, že má dysfázii, nebo tomu, že zdědila povahový rys po..., nebo že je dítě, tak proč by ještě nemohla to či ono.... ale roste a některé věci už přestávají být normální...
|
..maya.. |
|
(24.11.2013 19:47:26) už jsem se tě ptala jinde, odkud jste?
Ke škole je řešení, nemusíte ani školu měnit, bude stačit k dceři asistentka která ji pomůže.
|
Martule, 2děti |
|
(24.11.2013 20:52:09) Jsme ze Zlínského kraje. Dojíždí do speciální školy, 25 km daleko od naší vesnice. Škola je však primárně určena pro sluchově postižené a péče o děti s vadami řeči je od mateřské po 4. třídu. Pak si rodiče musí najít sami co dál... Nemám v úmyslu měnit školu, fakt jsem spokojena. Učitelka se snaží dětem pomáhat aby byli dobrý kolektiv. Děti ani nejsou zlí, jen se prostě s dcerou míjejí a nic je k sobě neváže... Jenže já si dobře pamatuju to utrpení během toho jednoho roku běžné mateřské školy. Čekala jsem, že s nápravou řeči se spraví i komunikace s ostatními dětmi, ale neděje se tak. Naopak, začíná se ukazovat, že problém bude v něčem jiném.
|
..maya.. |
|
(24.11.2013 21:02:30) To nemusí být ani míjení ale aspergeri nemají potřebu si do her pouštět jine děti pokud nechtějí hrát podle jejich pravidel, někteří jsou spíše samotari a jiní zase vyhledávají kontakt ale spis proto aby mohli povídat o tom co je zajímá, málokdy se zeptají na názor nebo neposlouchají co chce říct kamarád atp
|
Martule, 2děti |
|
(24.11.2013 21:30:25) Tohle právě neumím moc posoudit, nejsem její vrstevnice a nevím, jak s dětmi mluví. Díky těm filmům a té jnize si trochu umím představit, jak Asperger mele tu svou, ale to jsou dospělí. Dcera svého bráchu ráda poučuje a ukazňuje, ale nevím, jestli to dělá druhým dětem taky. Hrají si s bráškou v klidu, pouze pokud on přijme její pravidla. Jen pokud už z toho brečí, tak je občas ochotna ustoupit útrpně slovy "no tak dobře". Vysvětluji jim vše od malička, a oni berou moje řeči vážně, ale stále jim to něco komplikuje.... Syn má těch problémů mnohem míň, ale ten kolovrat, když se pustí do nějakého svého tématu....probrat syna by bylo nadlouho, musím je brát postupně. Dcera se trápí, tak řeším ji. Syn si jede svým směrem a příliš neřeší následky. Možná, že jestli syn začne mít trable později, budu už zkušenější matka...
|
|
|
|
|
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(25.11.2013 16:22:53) ...lendul... obecně i děti s těžšími formami vývojové dysfázie mají problémy s komunikací a chápáním,plus k tomu mají problémy i se sociálním chováním, takže často autisty velmi připomínají. Pokud se k tomu přidají i ne příliš vhodné povahové rysy (ostýchavost,neprůbojnost,psych. labilita)může se jejich chování časem autistickému chování podobat až do nejmenších podrobností, takže i odborník může mít při prvním kontaktu s dítětem velký problém s dgn. Proto skutečně dobří diagnostici nedávají konečnou dgn. po prvním sezení. Rozhodně máš pravdu,že pro děti s poruchou komunikace a hlavně porozumění (sem spadá autismus i vývojová dysfázie )je důležité věci vidět a zažít,aby je pochopili a uložili. Domnívám se,že to ale není nedostatkem představivosti nýbrž neporozuměním mluvené řeči(dysfázie),neschopností dedukovat z pro nás běžných sociálních situací a v neposlední řadě je u nich většinou narušena i schopnost ukládat pojmy a situace do paměti + je tam udržet a následně znovu použít.
|
|
|
|
|