| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Čtenářský deník a dyslektik

 Celkem 53 názorů.
 Myšutka* 


Téma: Čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:30:14)
Na začátek chci moc poděkovat holkám, které mi poradily s pravopisným cvičením pro dyslektiky, hodně nám to pomohlo.
Ráda bych se zeptala, jak řešíte čtenářské deníky. Syn je dysgrafik, dyslektik, dysortografik. Stíháme plnit povinou četbu, naštěstí má syn knížky rád a tak jsme našli způsob, jak přečíst žádané. Jenže čtenářský deník je noční můra. Text si chystá na počítači, pak ho pracně přepisuje a v podstatě každý měsíc trávíme jeden víkend touhle "zábavou". Paní učitelka trvá na celkem podrobném vyprávění obsahu + názory na knihu. Prosté "kniha se mi líbila" nestačí, musí být rozvedené proč (takže hádky, protože syn prostě nedokáže říct, proč se mu kniha líbila a moje návrhy odmítá s tím, že to není pravda a on není schopen lhát). Posledně jsme text nechali pouze s konstatováním, že se líbila a hned byla dvojka, že nesplnil zadání.
Jako kompromis jsem ve škole navrhovala, že by deník psal na počítači a vlepoval by text, jenže paní učitelka tvrdí, že na prvním stupni se to nesmí. Jak se to řeší jinde? Je ještě varianta, že syn bude psát rovnou do deníku, pak bude text poškrtaný a přepisovaný. Pokud mu to nadiktuju, tak zase neprocvičí tu fázi smysluplné interpretace. ~:(
 Monty 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:32:08)
A ten napsaný a vytištěný text na počítači nezvládne jedna ku jedný přepsat do ČD?
Třeba tiskace?
 Myšutka* 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:35:38)
Musí psacím. On to zvládne, ale je to pro něho hodně náročné. Když chce, aby to vypadalo hezky, píše pomaličku, písmenka maluje. Pokud píše rychle, je to nečitelné. Posledně mu zápis do ČD trval cca 4 hodiny, samozřejmě s přestávkama. Mě právě připadá nesmyslné trvat na tom, že to musí být rukou psané. Že text sestavoval syn snad učitelka pozná z vyjadřování...
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:37:23)
syn má svatou trpělivost a ty taky, toto je rovna šikana ze strany školy, má potvrzení na dys a učitelka evidentně nemá chuť se tím omezovat ve své omezenosti
 Myšutka* 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:37:44)
Ty hodiny myslím čas skutečně u práce. V praxi třeba 20 minut píše, pak si dá pauzu, pak zase píše a víkend je v ...
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:35:51)
víš kolik je to pro dysgrafika práce? co normální děcko píše minutu, tak on klidně 10 minut, takže taková jedna knížka zabere několik hodin, což se nedá vydržet, navíc upadá čitelnost, a děcko to fakt odradí, to se ale dá řešit přes ppp
 Brita 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:24:18)
A proč by to sakra měl přepisovat? Poruch učení má chudák dost na to, aby ho paní učitelka zohlednila. A že se na 1. stupni nesmí psát text na PC? To řekl kdo? Ministr? Paní učitelka je búúúú. A to se o učitelích takhle nevyjadřuju.~a~
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:34:37)
jak nesmí? je dys-všechno možný, tak má mít jistý úlevy, předpokládám, že má papír z ppp a v tom je nějaký doporučení, tak jestli tam není konkrétně to, co potřebujete, tak zajdi do ppp a nechej tam připsat, že čtenařák může psát na počítači - když je učitelka tak neschopná, že jí nedojde, že tím kluka odradí i od čtení

u nás to funguje tak, že syn mi diktuje, co mám psát, na počítači, pokud je toho víc

a nikdy nebyl problém

čtenařák chce psát ručně, protože ho to asi baví, ale je spousta jiných věcí ,tkrý mu přepisuju nebo je on napíše a já zkoriguju
 Lída+2 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:36:01)
Yuki, jeden čas jsem taky sloužila jako zapisovatelka, asi do 7. třídy a pak už stíhal konečně i myšlenky zapisovat...
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:38:33)
já jsem ze začátku psala i do toho čtenařáku, učitelka věděla, jak na tom je, věděla, že čte pořád, míval zakázaný číst ve škole o přestávkách, od ní :))), takže věděla, že je to jen pomoc s něčím, co sám nezvládá
 Myšutka* 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:41:11)
Z poradny papíry má, ale o čtenářáku tam, bohužel není ani slovo. Jenom úlevy v diktátech, slepý mapy a tak. Zkusím tam zavolat, ale říkám si, že přece musí být jasné, že pro tohle dítě je to hrozně těžká práce.
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:44:32)
normálním lidem to jasný je, učitelka není normální, tak to řeš s ppp, jde to
 TaJ 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:57:29)
Určitě bych to řešila v PPP, jestli má úlevy (IVP), tak se to dá v průběhu roku upravovat, takže by to tam asi měli doplnit...
 Lída+2 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:34:55)
čtenářský deník máme od konce 4(manžel to vyjednával ve škole, protože syn to nebyl schopný přepsat bez chyby) a celou pátou třídu v PC, každou knihu v eurodeskách a velký šanon je doma(tam se ryky postupně odkládají roky) a takový hubený se nosí do školy..... tam jsou jen knihy na ten aktuální rok.
 vlad. 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:35:46)
"na prvním stupni se to nesmí"

OMG, místo aby byla ráda, že to děcko čte a je schopno vyplodit myšlenku...to je fakt pozitivní motivace
 Líza 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:39:44)
Na prvním stupni se to nesmí. Protože to paní učitelka zakázala ;)
Syn má na dys papíry? Co v nich má napsáno?
 Myšutka* 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:44:45)
Má papír, kde je diagnóza (teda ty tři), úlevy v diktátech, pravopisných cvičeních, že nemá být hodnocenej za slepé mapy, úpravu, že by měl mít víc času na věci se slovním zadáním atp.

Ona ho paní učitelka nechce brát jako "dys", protože patří mezi nejlepší žáky, matematiku a dějepis má jako koníček. Takže když je tak dobrej, musí přece zvládnout všechna...
 Líza 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:59:53)
Ona ho paní učitelka nechce brát jako dys... no comment.
Domluv se v poradně.
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:16:25)
učitelka je nevzdělaná, abych to řekla slušně a jemně
můj syn je taky premiant třídy, to ale neznamená, že po něm může někdo chtít nesmysly a přepínat jeho síly

syn nemá úlevy v diktátech, ale chci, aby měl víc času třeba na písemky, to je jediná úleva -víc času a větší papír :))
ale zrovna včera přišel s tím, že dostal dvojku za to, že toho ví moc - jedna z otázek v písemce byla "napiš co víš o..." a on toho věděl moc, tak to psal všechno, jenže píše pomalu, takže poslední otázku už nestihl, k té otázce , kde se tak rozepsal, mu nestačilo volný místo, protože když má napsat co ví, tak je toho hodně a on píše velkýma písmenama, takže psal i ze zadní strany, s hvězdičkou, všechno co stihl má správně, ale nestihl všechno z tohoto důvodu

takže až v pondělí půjdu na schůzku do školy, kde se má řešit ivp na další pololetí, budu chtít,aby znovu všem učitelům připomněli, že z důvodu SPU potřebuje jedinou úlevu, a to je víc času a větší papír

a jestli s tím někdo bude mít problém, tak si to pořeším přes ppp, ale on už to v papírech z ppp má, jen to škola zdárně ignoruje, teda někteří učitelé (blbý je, že zrovna třídní)
 vlad. 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:27:43)
myšutko, někteří lidé jsou nevzdělatelní. Ať mu v PPP do doporučení napíší, že je možno akceptovat psaní delšího textu v textovém editoru, třeba to pí.uč. vnitřně osvobodí, že se to už i na prvním stupni může
 sylvaina 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:50:53)
Požádej v PP poradně o papír, kde bude výslovně uvedeno, že doporučují tento typ textů odevzdávat na počítači a budete mít pokoj. Já musela do poradny pro papír, že dcera může psát tiskace, sousedů kluk má papír, že může psát na počítači i v hodinách ve škole. Obojí je první stupeň. A budeš mít klid.
 Hana 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 10:56:59)
Dobře, doběhni mu pro papír. Ale k čemu to bude dobré? Dítě si zvykne na úlevy, nebude se snažit, vždyť je chudinka s papírem. V životě se nikdo nebude ptát, jestli se mu chce, nebo nechce psát. Prostě dostane nařízené udělat práci a když ji neudělá, nebude mít výplatu...
Vždyť si tím psaním procvičuje grafomotoriku, ale tu měl mít už dávno procvičenou, na dlouhé psaní si stěžují zpravidla prvňáčci.
 Líza 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:01:25)
Hano, v životě bude psát na tom počítači, kde dnes píše bez problémů, a nikdo mu nebude zakazovat psát rukou případně tiskace.

Ta úleva, když moje dysgrafická dcera přišla na gympl a tam nikdo neřešil JAK píše. Všechny sešity začala psát tiskacím a vturánu byly k přečtení a vypadaly slušně... Nebetyčnej rozdíl proti prvnímu stupni, kde ji učitelka nutila psát psace. Tak to měla psace, prase aby se v tom vyznalo, a bajle za úpravu...
 Martina, 3 synové 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:15:05)
Když je někdo dysgrafik, tak to znamená, že je právě s grafomotorikou pozadu: i ve čtvrté nebo páté třídě může být na úrovni prvňáčka - a není to ničí vina, ani jeho, ani maminky, ani učitelky, není to lenost nebo neochota, je to porucha učení. ~;)
 vlad. 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 12:21:37)
Qweeerty, vidím, že se to táhne napříč zeměmi ~:(

Já se fakt děsím toho, co bude, až nastoupí do školy syn...
 TaJ 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:02:13)
Hanko, ale v dospělosti si bude psát, jak to bude vyhovovat jemu a případně si bude hledat i takovou práci, která pro něj bude vyhovující...
 Petra 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:17:26)
Kdo dnes kde píše v ruce? Zrovna jsem si uvědomila, že v ruce píšu akorát tak seznam. Co mám nakoupit. A to bych mohla i tiskace. Kdo to nezažil, nepochopí, jak je pro děti s dysgrafií a dysortografií obtížné a únavné psát rukou.
 sylvaina 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:31:42)
Já už ani ten.
PS. Starší je v tercii a i ty slohové práce odevzdávají na počítači mailem.
Já se jen modlím, aby se na ten gympl dostala i ta mladší. Páč to, na čem základy tak bazírují, je na gymplu najednou úplně nepodstatné.
 Suza007 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 13:24:54)
já teda píšu v ruce hodně pořád a vyhovuje mi to líp než na počítači (ale když to má někdo obráceně, tak proč mu to zakazovat, že)
 sarmi 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:20:07)
"Dobře, doběhni mu pro papír. Ale k čemu to bude dobré? Dítě si zvykne na úlevy, nebude se snažit, vždyť je chudinka s papírem. V životě se nikdo nebude ptát, jestli se mu chce, nebo nechce psát. Prostě dostane nařízené udělat práci a když ji neudělá, nebude mít výplatu...
Vždyť si tím psaním procvičuje grafomotoriku, ale tu měl mít už dávno procvičenou, na dlouhé psaní si stěžují zpravidla prvňáčci."

1. Bude to dobré k tomu, že bude mít z práce radost a ne prudu - buď půl dne přepisovat (ve výsledku stejně nečitelně) nebo za půlhodky na pc... Učitelka by to rozhodně měla akceptovat.

2. Dítě se bude pasovat do role chudinky s papírem jen v momentě, kdy to do něj budeš vrchem spodem hustit. To není tento případ. Kluk je inteligentní, v jiných předmětech bez úlev.

3. Dysgrafik si psaním zápisu do deníku fakt ruku neuvolňuje ~;). Je to pro něj šílená práce. To ale člověk bez poruchy nepochopí.

Tyhle děti učím, vím, o čem mluvím. ~3~

 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:21:20)
Hano, máš děcko s SPU? jestli ne, tak nevíš, o čem mluvíš

ty úlevy jsou dočasná věc, syn začínal s tím, že psal třeba diktát každou druhou větu, pak psal všechno s tím, že když neměl dospaný nebo nestíhal, tak nepsal kteroukoliv jednu větu, přeskočil ji, pak nepsal poslední větu, aby si zkontroloval celou práci a měl na to víc času, během jednoho školního roku zvládl diktáty psát bez chyb a bez úlev - pokud teda nepočítám to, že občas nenapíše poslední slovo nebo poslední slabiku :)) al to už teď bereme jako srandu a většinou za to učitel ani nesrthává známku,

teď má víc času a větší papír - to není úleva, která by ho jakkoliv omlouvala ze znalostí

a grafomotorika je u některých dětí slabá, ony za to nemůžou, rozhodně se to nenapraví během první třídy
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 13:19:18)
Kdy bude potřebovat psát rukou? Leda by byl učitelka na prvním stupni. Rukou píšu leda seznam co nakoupit.
 Lída+2 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 13:23:28)
Hano, doufám, že někdy zjistíš jak špatně se žije s DYS poruchou.....co všechno ty děti či dospělý musí a jakou jim to dá práci......
...mě se rozjela DYS asi proto, že nějaký chytrák mě jako malinkou přeučoval psát.....pravou rukou.....

Možná by stačilo, kdyby jsi zjistila co to obnáší, že to není o tom, že by se to dítě málo snažilo......,ale proto že dělá co může a nejde to......nevím proč by mělo mít nálepku lempl, když dělá 2-4x víc než zdravé dítě.

A víš jak se žije člověku s DYS v dospělosti, líp.....zvykne si to nějak ožulit....,ale co bych za to dala, kdyby se naši aspoň trochu starali, co mi je.....
2x pomaleji čtu než manžel nebo jeden syn....(nevymlouvám se čtu min. 1 knihu týdně, kdybych ji neměla přečetla bych třeba 2).....
 Eva 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 15:13:16)
OMG, tolik kvalitní literatury ani neexistuje ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 15:59:32)
přesně tak, ale dokud to člověk nevidí na vlastní oči, dokud si nezkusí tomu děcku pomoct překonat samo sebe, tak má pocit, že je to rozmazlování a lenost

blbý je, že by učitelé měli toto znát, ale oni to taky neznají, mají pocit,že kdyby se rodiče děcku víc věnovali...

to je pak zoufalost, protože kdo už jiný by měl pomoct nebo aspoň neškodit?
 Mi+3 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:09:26)
Taky máme podobný problém při psaní čten.deníku nebo jakých koli slohových cvičení. Po mě nezdědili literární talent, něco vymyslet, aby to dávalo smysl byl velký problém + dislexie a disgrafie u dětí je problém navíc. Pokud bych to nechala na nich tak budou sedět u prázdného papíru klidně celý den a nevykoumají nic. Tedy pokroky už jsou, dovedou vymyslet začátek typu. Hlavními hrdiny jsou a zažívají dobrodružství a konec. Tak pak sedíme a snažím se z nich jejich slovy vydolovat o čem kniha je. Pokud by to ve škole vadilo, tak předpokládám, že by se to tam měli naučit. Doma vidím, že fakt bez pomoci nic nevymyslí. Takže vymyšlené píšu já a pak sedíme a po slovech přepisujeme,teda aby se to vůbec dalo přečíst.
U staršího syna se tímto stylem propracoval, že zvládne na 4 napsat o něčem slohovou práci. U mladšího nevím, jelikož disgrafie a disortografie je horší budu ráda když jeho výmysly po něm někdo přečte.
 Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:11:27)
To je přeci nesmysl, že nesmí být psaný na počítači. Pokud má syn SPU, myslím,že i kdyby toto pravidlo ve škole měli, obhájila by si to před vedením.
 Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:11:32)
To je přeci nesmysl, že nesmí být psaný na počítači. Pokud má syn SPU, myslím,že i kdyby toto pravidlo ve škole měli, obhájila by si to před vedením.
 neznámá 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 11:28:55)
Mám úplně stejné dítě, všechny problémy řešíme přes PPP a necháváme zapsat do IVP.
ZJistili jsme, že nemá cenu řešit jen s učitelkou, dokud to není černý na bílým nebo alespoň potvrzené autoritou tak učitelky nereagují nebo si myslí cosi o rozmazleném dítěti a úzkostném rodiči.
V praxi to vypadá tak, že se vyskytne problém, mi probereme s učitelkou, ta vše odkejve, ale nebere v úvahu nebo nesouhlasí. Takže zavolám psycholožce, ta zavolá učitelce a najednou vše jde.
Některé učitelky jsou fakt na ránu.
 Miri30 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 12:01:52)
Doplnit IVP - Deník psát na počítači (klidně může listy vkládat do eurodesek a šanonu). Paní učitelku bych o toto požádala, není důvod, aby nevyhověla, v PPP vás jistě podpoří, kdyby byl problém.
 sarmi 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 12:30:37)
Ne každé dítě se SPU musí mít nutně IVP. Chce to doplňující zprávu z PPP, kde bude výslovně napsáno, že delší texty - např. deník, může psát na PC nebo tiskacím /pokud mu vyhovuje/.
 HelenaPa 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 12:11:15)
Nemáte z poradny napsány nějaké úlevy, abys mohla učitelce zamávat pod nosem, ať se probudí?
Minimálně bych s ní dala řeč, jestli si uvědomuje, v čem spočívají synovy problémy a jak je ona má pomáhat kompenzovat.
Žádný oficiální předpis nezakazuje na 1. stupni lepit strojopisné texty, obzvlášť u dysgrafika.
 Anjelica 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 12:36:55)
Myšutko, máme to taky tak. Dcera má stejné tři poruchy. Čtenářský deník je noční můra. Knížky jakž takž přečteme, ale ten zápis, to je horor. Děláme to tak, že to spolu vymýšlíme, já to píšu nanečisto a pak ona to pak přepíše do deníku. Že by to psala rovnou do deníku si neumím představit. I když to má takhle předpřipravené, tak vynechává písmenka, přepisuje, maže, úprava příšerná.
Ten víkend na zápis do deníku padne. V první až třetí třídě měli šílenou třídní učitelku, už v pololetí první třídy vyžadovala mít přečtenou knížku a zapsanou. Dcera v té době byla ráda, že přečetla jednotlivá slova. V druhé třídě měli mít každý měsíc jeden zápis. Přijde mi to naprosto nepřiměřené v tomhle věku a náročné i pro děti bez poruch. Později se mi podařilo domluvit, že jsme zapisovali jen jednu knížku za dva měsíce. Jinak byla domluva s třídní ohledně úlev dost komplikovaná.
Takže neporadím, taky s tím bojujeme, nejste v tom sami.
 KoproFka 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(13.2.2015 0:57:39)
Anjelico, buď šťastná zaváš čtenářák - u nás ve třídě děti píšou čtenářák každý týden! Mají přečíst 20 stránek knihy a z toho napsat obsah.... syn je ve třetí třídě.

Když jsem to na třídní schůzce slyšela, vzala jsem si slovo a řekla jsem paní učitelce, že si myslím, že jsem celkem nepochopila ten princip čtenářáku od druhé třídy (to měli jinou učku a čtenářák psali tak, že co měsíc, to jedna kniha v ČD) - že podle mne je psaní ČD v tomhle věku a v téhle frekvenci způsob, jak dítěti znechutit čtení... že mi prostě nedochází, proč by to měli dělat.
Navíc mají sešit A4 bez linek z recyklovaného papíru, když pod list dáš lenocha, není téměř vidět - pokud je z druhé strany popsáno, ty linky prostě vidět nejsou vůbec.

Paní učitelka ale řekla, že je to proto, aby děti pravidelně četly, a učily se zformulovat obsah a udělat zápis, k sešitu řekla, že bez linek je proto, aby se jim do něj dobře kreslilo~8~. Jako prosím ve 3 třídě!!!

Už na třídní schůzce jsme se s pí učitelkou dohodli, že kdo chce, může linkovat - takže prostě tužkou linkuju... ten můj puntičkáž se hroutil z toho, že ty linky prostě nevidí a že mu to jde do kopce a má to hnusný....~d~

Takže vzhledem k tomu, že synek čte, čtenému textu rozumí, ale nečte tak, jak si paní učitelka asi představuje, že by se číst mělo - teď má třeba 3 měsíce doma Ottův slovník naučný I. díl a listuje jím a čte si, na co má zrovna chť a co ho zajímá, má krásné encyklopedie, ve kterých si hodně rád často listuje - ale do čtenářáku se tohle prostě zapsat nedá.... Má tady taky vytaženou hromadu Čtyřlístků (jednak své nové, ale i po mě i po manželovi), svázané staré ohníčky, a různé jiné staré dětské časopisy které si rád pročítá....
Já jsem za to moc ráda a rozhodně ho nehodlám nutit do čtení tak, jak by se číst mělo - tedy zasednout ke knize ....

Každý večer před spaním mu ještě s manželem čteme knihu, takže jsem to pirátky pojala tak, že zápis do čtenářáku děláme z toho, co mu čteme my večer.
Zápis děláme tak, že ho vždycky ho nechám říct, o čem jsme ten týden četli - pak spolu zformulujeme jednolivé věty a ty on napíše. Mají mít cca 4 věty, ale on toho má vždycky víc.

Naše paní učitelka tedy ČD neznámkuje, jen podepisuje. Jinak je výborná, synek ji miluje a já jse, z ní nadšená, takže vzhlede k tomu, že s tím nemáme žádné větší problémy (junior je rychlík, vyfikneme zápis max do 3/4 hodiny vč. obrázku), tento její extrabuřt prostě plníme. Nevím, jestli ve škole říkal, jak u nás ČD vzniká, nicméně zpětnou reakci nemám žádnou, takže pokračujeme v tomto modelu.

KDyby se jí to nelíbilo, jsem si za sebe jista, že bych si to uhájila- podle mne smyslem ČD je zpětná vazba učiteli, že děti čtou - můj syn čte od 5ti let a já fakt chci, aby si četl tak, jak chce a co chce...

Já jsem čtenář - knihomol, ale co si tak pamatuju, tak ve velkém jsem začala číst až tak od 5. třídy - to jsem trávila každý den v knihovně odpoledne cca 3 hodiny a tahala si domů tašky knih - knihomol jak vyšitej. Kdyby mě někdo nutil dělat už na prvním stupni ČD, asi bych byla ze čtení dost zpruzelá, jak se znám..~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(13.2.2015 1:15:44)
týjo, tak to by synek nedal, neumí a odmítá číst dvě knížky najednou, čte strašně moc, ve třetí třídě měl přečtenou většinu Verneovek, nějakých 20 stránek za týden... to by mohlo být třeba pokaždé z jiné knížky :)) to nevím, co by na to řekla učitelka :))
když měl loni přestat číst Pratchetta a musel přečíst Foglara, protože to bylo povinný, byl nepříčetný, že on má rozečtenou knížku a musí ji odložit, na celý jeden den, než přečte Foglara. Nakonec usoudil, že ta knížka nebyla tak úplně nezajímavá, ale víc takových číst nebude, už proto, že to bylo povinný.
aneb jak znechutit děcku knížku snadno a rychle - povinná četba našich škol
 Anjelica 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(13.2.2015 8:44:31)
Koprofko, každý týden~8~ Tak to by byla pro mě cesta do blázince...
 Alena 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 14:00:14)
POzadala bych pani ucitelku, at mi da pisemne, ze mé dítě s touto diagnozou ma psat takovy a takovy rozsah rukou psacim pismem a ze je zakazan zapis elektronicky (ze bych to rada predlozila rediteli, zrizovateli ci nekomu dalsimu dle me uvahy), pokud by to nepomohlo sla bych do poradny pro lejstro (ASAP).
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 14:58:15)
možná by stačilo jednou vlepit ten tištěný text do čtenařáku a s reakcí učitelky pak zajít za vedením školy, jestli je to v pořádku, když má děcko dys, jen ať si ve škole udělají pořádek

já jsme na chování škol k nestandardním dětem alergická čím dál víc, asi je to tím, že mám doma tři takový kousky a je to každodenní boj s blbostí učitelek (bohužel musím říct kolegyň, takže aspoň nenadávám na něco, čemu bych nerozuměla :))
 CisloPi 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 15:16:20)
Věř mi, že s takto pojatým ČD má problém i mé "nedys" dítě. Naštěstí mohou psát na počítači a já občas vypomůžu.
 Winky 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 18:08:07)
U nás teda musím říct učitelka na žádném ČD netrvá (4. tř.). Čtení řeší tak, že na každého žáka připadne 2x za pololetí referát o knížce kterou právě čte/četl. To jak si žák referát připraví je jeho věc, může si jen přinést knížku a povídat o ní z hlavy, může si něco sepsat (jedno jak) a přečíst to před třídou. Délka taky není omezená, může to být 5 minut nebo i hodinu když je knížka zajímavá (minule měla dcera, o spisovateli a tématu o kterém se zrovna učili, dokonce se přiznala že knížku nečetla celou sama - bylo to 300 stránek, ale že jsme ji četly spolu po večerech, ona pár stránek, já zbytek kapitoly). Zkrátka dítě musí vědět o čem kniha je, říct nějaká jména, místa, nastínit děj nebo aspoň kus zápletky. A musí odpovídat na dotazy spolužáků, kteří se můžou ptát na cokoliv co je zaujalo. Knížka libovolná.
Přijde mi to super, naučí se aspoň mluvit před třídou a vyprávět tak, aby to mělo (plusmínus) hlavu a patu.
 Winky 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 18:10:24)
tím jsem chtěla říct, že učitelce můžete nabídnout formu referátu (tam by dyslektik mít problém neměl - nemusí ani číst ten referát, odříkat), a nebo tedy tu formu psanou, ale na PC. Případně se schválně zeptejte, která norma závazně upravuje formu čtenářského deníku :-).
 Yuki 00,03,07 


Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 18:18:26)
navíc u dyslektiků se upřednostňuje ústní projev před písemným
 host 
  • 

Re: čtenářský deník a dyslektik 

(12.2.2015 18:50:00)
Loni jsem učila čtvrťáky češtinu. Knihy. které budou děti číst si vybíraly samy, u dyslektiků mi stačilo třeba zpracování několika kapitol z knížky, kterou četli delší dobu. Také stačilo u nich o přečteném pár vět. Celkově jsem třeba opravovala gramatické chyby, ale u nikoho jsem je neklasifikovala. Ale na druhou stranu museli všichni každý měsíc odevzdat čtenářský deník a chtěla jsem vidět, co nového přečetli. Vlepení listu zpracovaného na počítači by mi určitě nevadilo.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.