12.2.2015 18:08:07 Winky
Re: čtenářský deník a dyslektik
U nás teda musím říct učitelka na žádném ČD netrvá (4. tř.). Čtení řeší tak, že na každého žáka připadne 2x za pololetí referát o knížce kterou právě čte/četl. To jak si žák referát připraví je jeho věc, může si jen přinést knížku a povídat o ní z hlavy, může si něco sepsat (jedno jak) a přečíst to před třídou. Délka taky není omezená, může to být 5 minut nebo i hodinu když je knížka zajímavá (minule měla dcera, o spisovateli a tématu o kterém se zrovna učili, dokonce se přiznala že knížku nečetla celou sama - bylo to 300 stránek, ale že jsme ji četly spolu po večerech, ona pár stránek, já zbytek kapitoly). Zkrátka dítě musí vědět o čem kniha je, říct nějaká jména, místa, nastínit děj nebo aspoň kus zápletky. A musí odpovídat na dotazy spolužáků, kteří se můžou ptát na cokoliv co je zaujalo. Knížka libovolná.
Přijde mi to super, naučí se aspoň mluvit před třídou a vyprávět tak, aby to mělo (plusmínus) hlavu a patu.
Odpovědět