| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte?

 Celkem 63 názorů.
 Slonisko 


Téma: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 16:35:52)
Právě jsem se s dítětem vrátila z návštěvy PPP a jsem, mírně řečeno, rozpačitá. Celou dobu tak nějak žiju s tím, že syn má poruchu pozornosti, projevy by odpovídaly, genetický materiál taky :-). A teď při rozhovoru mi psycholožka tvrdí, že žádnou poruchu pozornosti nemá...
Docela by mě zajímalo, jak to teda je, a přiznám se, chystám se něco řešit ve skole a "papír" by se i hodil. Kdo vlastně vyšetřuje poruchy pozornosti? v té PPP mi přišlo, že mají celkem propracované testy různé dys-poruchy, ale tohle je asi trochu něco jiného?
 j. 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 16:48:23)
zrovna jsem to resila se synem, podle nasi poradny muze poruchu pozornosti diagnostikovat jenom lekar - detsky neurolog nebo psychiatr, poradna pry muze diagnostikovat jenom dysfunkce
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:23:18)
Já ještě pořád zvažuju, jestli do toho jít, ale v okamžiku kdy ve škole zavedli systém, kterým se dá přes občasné zapomínání propracovat až k dvojce z chování, zvlášť když dítě ještě semtam dostane poznámku za to, že nedává pozor.... Jako mně by ta dvojka z chování byla v podstatě jedno, ale ona jaksi může ovlivnit přijetí SŠ a to už mi jedno není.
 YUKI 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:28:31)
jo tak to je systém nejlepší, já zatím nevím, k čemu dojdeme s poznámkama za zapomínání, teĎ jsem to psala na jinou diskusi, jak mě namíchla učitelka :(

http://www.rodina.cz/nazor18335993.htm

a to jsem si loni opravdu myslela,že je to dobrá učitelka, už si to přestávám myslet, dělá těc hpřešlapů čím dál víc
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 22:58:03)
Báro,

no ona je také porucha pozornosti bez hyperaktivity (ADD), takže dítě je klidné, bez problémů v chování, "jen" má prostě výpadky pozornosti. Takové dítě se pak dočká vět "kdyby jen trochu chtěl a snažil se, tak má jedničku". Jenže to právě není pravda, to dítě se může snažit sebevíc a některé věci neovlivní.

Samozřejmě, že je nutné s tím pracovat, ale dítě by nemělo být trestané za něco, co samo ovlivnit nedokáže.
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 23:43:41)
Báro, syn poznámky za vyrušování nemá. Má je pouze za zapomenuté pomůcky (za pět zapomenutí, jedna poznámka - takže když se jeden den blbě podíval do rozvrhu a vzal si věci na jiný den, tak mu to hezky přibylo). Má teda jednu navíc, za podvod, protože jak si zapomněl sešit, tak psal do jiného - on teda tvrdí, že si toho nevšiml, to je podle mě tak 50/50.

Mně na tomhle systému právě nejvíc štve ten krok zpátky - k nesamostatnosti. Protože dokud ze zapomenutého sešitu pro něj vznikla práce navíc (tj. půjčit ho od spolužáka a dopsat doma, nebo i jen problém, že se nemá z čeho učit a pak dostane špatnou známku, kterou si pak bude muset opravovat) tak jsem s tím neměla problém - a víceméně to mohla nechat na něm. V okamžiku, kdy důsledkem "blbého" zapomenutého sešitu může být i dvojka z chování, která pak ovlivní jeho přijetí na SŠ, tak mě to nutí na něj mnohem víc dohlížet, ale dokonce mu i zapomenuté věci nosit do školy ~d~. Takže místo toho, aby to zvládal sám, tak si akorát zvykne, že na něj někdo dohlídne. Prostě mi to přijde dokonale kontraproduktivní.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 23:55:01)
Slonisko,

přesně tak ~7~. Kontraproduktivní až toxické.
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 7:07:14)
Slonisko, máš pravdu, je to hrozný, nechci to ani rozvádět.
Máš ale jednu even. možnost, jak na to nahlédnout, já jsem to taky s extrémně roztržitým synem dělala, ne sice v osmičce, ale ještě v pětce denně... Tu kontrolu jsme prováděli, byl to očistec, protože jsem to nedělala za něj, jen jsem "laskavě, ale pevně (uuuu)" vyžadovala detailní přípravu a kontrolu večer na něm. Na začátku byly dny, kdy to dokázalo spotřebovat i dvě hodiny a když šel spát, tak já jsem šla na okružní procházku kolem sídliště s kuřáckou přestávkou a mluvila s B.hem (~t~), že tento kvest je pro mě příliš těžký, jestli by mi nemohl dát něco jiného.
Syn se to ale už za pět let (od první třídy do páté) naučil. Dneska umí mít věci v cajku, když chce.
Můžeš to event. brát, že to neděláš kvůli debilitě ve škole, ale pro něj, no.

Jinak ještě k těm poruchám: Moje děti jsou (alespoň tři první) všichni dysáci a poruchou pozornosti typu ADD, ale ne příliš silnou, je to psíš tak na hranici roztržitosti a ADD.
Mně, když mi bylo 30(!!) a měla jsem nějaké divné obtíže při hraní z listu, dohodil učitel na konzervatoři psychologa, který mi řekl, že mám ADD, středně silnou dyslexii a silnou dysgrafii a dyspraxii (dysgrafi jsem věděla, to se v mém dětsví díagnostikovalo jako "píše jak čuně, výkresy taky zpatlané). Problémy se zapomínáním v kombinaci s odtažitými rodiči a normalizačním školstvím mi v dětství udělaly něco na způsob OKP, tu neustálou úzkost, že něco nebudu mít a dostanu poznámku, si pořád pamatuju strašně živě, bylo to na zcvoknutí.
Čili jsem to pak se svými dětmi vždycky nějak řešila, dobrá zpráva je, že když jdou na gympl, tak tohle zaopomínací terorizování odpadne.

NA základkách to vesměs zavedou proto, že jsou děti, které ty věci nenosí schválně nebo z naprostého nezájmu. Pro tyhle děti, bohužel, ten sankční systém je jeví jako jediný použitelný nástroj, i když je na bíledni, že současně by se mělo pracovat i na motivaci.... atd...každopádně to, co zažívá tvůj syn, je důsledek "spravedlnosti", toho krásného "my se chováme ke všem stejně, všichni mají stejné šance".
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 8:25:48)
Tante, já na něj samozřejmě dohlížím, když byl menší tak jsem ho teda kontrolovala mnohem víc. Dělat to za něj ani nemůžu, jsem taky dost chaotik a výsledek by nebyl o moc lepší~;). Mně to množství zapomenutých věcí letos dost zaskočilo, protože on je jinak docela zodpovědnej a loni už jsem měla pocit, že v pohodě zvládá. Takže buďto se letos strašně zhoršil, nebo je to jen pomalej rozjezd na začátku školního roku. Celý situaci asi taky moc nepomáhá to, že jsme v permanentní rekonstrukci a vládne tu dost zmatek. Ale zavedli jsme "režimová opatření" a od příštího týdne snad už budou mít kluci zařízený vlastní pokoj, tak to by taky mohlo pomoct.
A přesto šel dnes do školy bez sešitu na fyziku, protože ho prostě nenašel. A já vím, že jestli ho tu během dopoledne někde potkám, tak mu ho do holt donesu~:(. (a přiznám se, že mi na chvíli problesklo hlavou, že bych ho teda nechala doma ~f~)
- tu neustálou úzkost, že něco nebudu mít a dostanu poznámku, si pořád pamatuju strašně živě, to jsi mi připomněla moje dětství a je pravda, že ve mě dost zatrnulo, když teď nedávno něco dost podobného říkal mladší syn. (tam toho teda řešíme víc, tohle je jen taková špička ledovce)
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 9:35:51)
Slonisko, zkoušela jsi takhle, jak to tu píšeš promluvit s učitelkou?
Někdy některá nemusí mít v hlavě úplně šrot... třeba ...nevím. Jestli je to nějaké megera, tak je jasný, že to je marný. Je to fakt děsný a poněkud v rozporu s tím, co jsem tu včera propagovala, jsem si uvědomila, že u nás v práci, kde ofiko tenhle zapomínací teror byl na druhém stupni taky, se to skutečně řešilo tak, že děti, které byly roztržité, byly požádány o dodání PPP papírů a pak byly "osvobozeny" od zapomínacích poznámek (ale nutno podotknout, že drtivá většina jich pak už neměla nikdy nic, neměli sešity, penály, ztratili učebnice a v lepším případě byli schopni mít ŽK, protože na tu se úleva nevztahovala). No, a ti "neosvobození" si samozřejmě permanantně stěžovali a dodávali osvobození, prostě kdyby to bylo od Havla, tak má autor vyděláno na celý život.
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 10:45:17)
Tante,ještě nezkoušela, chtěla jsem mít něco v ruce až do té školy půjdu, oni u nás na ty "papíry" hodně dají. Taky jsem nějakou dobu přemýšlela jak k problému přistoupit - jestli se pokusit bojovat proti celému tomu systému, nebo prostě kopat jen za to moje dítě. A asi nemám sílu jít vysloveně hlavou proti zdi. Učitele asi budu muset obejít všechny, začnu s třídní a výchovnou poradkyní, jen mám takový pocit, že se někteří v tom novém systému doslova "našli"~a~.
Já snad ani neuvažovala o tom, že by mu to zapomínání tolerovali úplně, ale že by mu jako třeba mohli zvednout ten limit (teda není tohle už známka dokonalýho semletí systémem?). No do tý soukromý poradny už jsme objednaný, ono to zapomínání není jediná věc, kterou bych ráda s někým probrala.

A nakonec trochu OT, jaká je vlastně úloha školy? Má žákům umožnit se něco naučit nebo je k tomu přinutit?

 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 11:38:44)
Slonisko, to, co jsem event. navrhovala zvážit (ale já NEVÍM, jestli podmínky jsou takové, aby to v úvahu přicházelo, to musíš odhadnout ty), je namísto úředního postupu zkusit postup lidský. Jít za třídní, nastínit situaci, tady jsi to udělala velmi výstižně a srozumitelně, konstruktivně a vidělo by se. Třeba by se nevidělo nic, pak si nepohoršíš, třeba b se v nich probudil člověk, pak je to vítězství tvoje i systémové.

Chodit hlavou proti zdi je nesmysl. Shnilou školu nezreformuješ, buď se budeš taky chovat shnile, nebo tě vyplivnou, když si nebudeme lhát do kapsy, víc možností nenajdeme.

Škola má žáky učit a vychovávat. Má jim vytvořit prostředí, ve kterém se mohou rozvíjet a poznávat svět z jiné než domácí (rodinné) perspektivy a ten proces MODEROVAT. Mj. z toho plyne, proč učitel fakt, ale opravdu není průvodce. V rámci té moderace můžou být procesy, které -řekněme po hospodsku- tím donucováním TROCHU smrdí. Je to proto, že sofistikovaně provedeno to může dítěti v nějaké konkrétní situaci posloužit. Ale ne víc a jsou i systémy, ověřeně dobré, které nepřipouští ani toto, mají svoje důvody, které jsou pádné.
Problém je ovšem v tom, že aby tohle mohlo doopravdy fungovat, škola musí mít možnost nespolupracovat s lidmi, kteří její činnost promyšleně a systematicky torpédují. A ona (u nás) tuhle možnost nemá. Od toho se pak lví díl těchhle debilit odvíjí a lidi -jak vidíš sama na sobě- už tomu tak přivykli, že to považují za "přirozené".
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 12:32:18)
Tante, děkuju. Tuhle diskuzi jsem zakládala, kromě jiného, kvůli tomu, abych si aspoň trochu ujasnila co a proč vnímám jako největší problém. (A taky abych se přinutila zformulovat svůj názor trochu kultivovanějc než "mě to cely s.re"). A dost mi to tady pomohlo.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 14:46:44)
Slonisko,

úloha školy je evidentně místo, kam dítě hlavně musí chodit. Ostatní je podružné ~l~.
 sovice 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 10:14:05)
Slonisko, Tante,
tím tu neustálou úzkost, že něco nebudu mít a dostanu poznámku, si pořád pamatuju strašně živě jste mi připomněly mou mladší dceru, která se od cca třetí třídy ZŠ (už si nevybavuju, kdy přesně ten debilní systém x zapomenutí - třídní důtka, y zapomenutí - ředitelská, z - dvojka z chování na naší škole najel) dennodenně při odchodu do školy ptala A co když něco zkazím nebo zapomenu? a já ji ujišťovala, jak jsem mohla, že je to víceméně fuk, svět se nezboří. V následujících letech měla o čtvrtletí třídní důtku vždycky vyčerpanou tak na 80 až 90%, čímž tlak zesílil a úzkost rostla (i když snaha nezapomínat taky) (jednou jsme tu třídní důtku "neuhrály", jednou ji nedostala, ač podle pravidel vlastně měla). Postupně jsme vyvinuli systém odpovědí ve stylu "Tak ti utrhnu hlavu. Hlavně nezapomeň ve škole lepidlo, ať ji zase můžu přilepit," aspoň trochu jsme to tak odlehčovali... Jenže ono to bylo těžké i ukontrolovat z mé strany (a já teda taky nejsem v tomhle zrovna matka hvězda), nachystala třeba večer pod mým dozorem všechno (případně jsem se jí vyptala a popřipomínala kdeco), a ona si ráno vytáhla učebnici, že se ujistí, jestli nezapomněla úkol, a zastrčila ji pod polštář... K tomu je to dítě, schopné přehlédnout slona uprostřed pokoje (jak tohle dělá, nepochopím, ale ona se třeba FAKT jde po něčem podívat do vedlejšího pokoje, na můj pokyn, a přehlédne to úplně klidně, i když ta věc volně leží uprostřed podlahy, viditelná až řvoucí).

Přitom to dítě, domnívám se, nemá žádnou poruchu ničeho a vždycky byla mezi učitelkami oblíbená (je to taková ta aktivní bystrá a pozitivní holčička, akorát poněkud chaotik a bordelář, což je nebezpečné kombo z hlediska zapomínání).

Tuhle kumulovací zapomínací blbost u nich zavedla škola, měli na to i speciální stránku v žákovské - kolonky co zapomněl (DÚ, pomůcky..., datum, učitel hodil jen podpis do příslušného čtverečku). Jinak měli výbornou třídní, která si dávala záležet na tom, aby děti byly dobrý kolektiv, dělala pro ně obrovské množství věcí navíc, ale s tímhle teda nebojovala (no, vím, že ona občas prostě něco nezapsala, ale už mívali i dost jiných učitelek na jiné předměty, co zapisovaly poctivě vše, taky se stalo, že přinesla šmahem za den tři záznamy z jednoho předmětu, který zapomněla vzít - učebnice, sešit, jánevímcoktomu). Dcera přitom typicky zapomínala pomůcky, ne úkoly, a myslím, že nezbytná práce navíc doma by na ni byla mnohem účinnější než trvalý stres ze záznamu do zapomínacího listu. Třída ale byla výborná a dcera odtamtud nechtěla na osmiletý gympl, který jsem považovala za možnost záchrany. Odešla až o dva roky později na šestiletý, to už ale měla tu úzkost jakž takž zpracovanou (ale občas to doznívá pořád).

Na gymplu jsme si v tomhle směru výrazně oddechly, obě.
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 10:53:14)
Sovice, jo přesně. U nás to teda loni bylo ve stylu: Já zase něco nebudu mít a učitelka na mě bude křičet - mě bolí břicho, je mi blbě, nikam nejdu... Letos je v šestce, na gympl se nedostal, ale i tak mi přijde, že se po psychický stránce docela zlepšil. (teď teda píšu o tom mladším, starší je spíš po puberťácku nas.nej)
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 11:40:40)
Anoano, tak to je. A je dobré si říct, že roztržitost a tíhnutí k chaosu je lidská vlastnost, vloha, se kterou se dá tak nebo jinak pracovat. Není to nemoc a administrací se nevyřeší.
 zvířevdíře 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 14:46:40)
Nedůsledná, nečitelná, až sama nevyzrálá - Báro, ty tu matku znáš?
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:35:34)
~t~
Umožňuje, jak jsem byla poučena, přístup k lepším službám.
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:51:26)
Mně nejde o lepší služby, mě by úplně stačilo kdyby je ve škole učili to co maj, a nechovali se k nim, jako k nesamostatným idiotům. Protože s tímhle přístupem z nich ty nesamostatný idioty opravdu udělaj.
 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:02:44)
Slonisko, tak na je jedna pomoc - dát dítě do "jiné" školy - s respektujícím přístupem, inkluzivním vzděláváním, bez známek a poznámek... ~z~
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:05:48)
V půlce osmičky?
 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:08:20)
...hm, tak to už se jaksi nevyplatí ~d~
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:17:47)
Jinak, teď jsme řešili mladšího - a nevím. Změna školy, aby to nebylo z bláta do louže, znamená nejméně hodinové dojíždění a v jednom případě i nezanedbatelné finanční náklady. A já si nejsem jistá jestli by, speciálně pro tohle dítě, nebylo to náročný dojížděni nakonec horší než současný stav.
 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:22:43)
Moje dítě od šesté třídy dojíždí, vlakem - necelou hodinku ráno i odpoledne a nikoliv sám...
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:27:11)
Eržiko, kdyby to byl jeden vlak, tak to ještě jde.
 YUKI 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:08:59)
Eržiko, tady takovou školu nemáme,ani v širokým okolí,fakt netuším,v okruhu 30 km, kde by taková škola byla :(

asi ji budu muset založit, nikdo jiný to zatím neudělal
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:15:05)
Eržiko,

ne každý má Jenu v dosahu a zrovna tady v okolí je to fakt mizérie ~7~. A tahle škola, o které píše Slonisko, jde do háje mílovými kroky, a to jsem byla ještě loni přesvědčená, že je to světýlko v tomhle marastu tady. Jako ne že by to tu bylo bez známek a vysloveně inkluzivní, ale snaha jít tímto směrem byla slušná...

Letos? V háji jsou děti i já. Já jiné působiště v dosahu nenajdu a na založení vlastní školy kapacity nemám (o tom už jsme spolu vedly řeč, prostě to nejde hned a než,a jestli vůbec, to zvládnu, může se ještě hodně stát). Já mám pořád možnost prostě odejít, i když by to hodně bolelo, ale Sloniska syn to má v tomto směru těžší. Už jen proto, že v tomto věku dokáže být dětem jedno, že se nedostanou na SŠ (na rozdíl od jejich rodičů), zatímco jim nejsou jedno kamarádi (a to rodičům také jedno není).

Holt ne vždy je útěk ta nejschůdnější cesta. A podle mě by neměl být tou první. Mám pro Slonisko velké pochopení.
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:19:11)
Delete, podle mě tohle není útěk.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:30:50)
Tante,

co není útěk?

Pro mě "dát dítě jinam" útěk je. A sama jsem k tomuto řešení nakonec sáhla (v podobných podmínkách a z podobných důvodů, jako má Slonisko, akorát u nás neexsitovala ta cesta přes PPP, protože moje dítě žádnou poruchu nemá, jen se ve škole moc nudilo (ale není ani zvlášť nadané, navíc v té naší bývalé škole na papíry dost dlabou, kdežto ve škole Sloniska ne) ~d~.
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 21:05:35)
Útěk podle mě je, když odejdeš od problému, který můžeš a asi bys i měla vyřešit.
Pokud řešení není v tvých silách, tak je to podle mě spíš stanovisko.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 21:32:03)
Tante,

já tohle beru jinak. Útěk beru jako jeden ze způsobů, jak věc řešit. Někdy jde o řešení jediné, jindy jen jedno z mnoha. Pokud nastává ta druhá možnost, neměl by být útěk tím prvním řešením...

Já už mám zase našlápnuto. Nebo možná mám stále jen našlápnuto...k útěku.
 Líza 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 8:37:10)
Delete, já to neberu jako útěk, ale jako řešení.
BTW mám dceru, která to má se zapomínáním asi jako dítě Sloniska. Když jsem s ní byla kvůli něčemu jinému v PPP, rovnou mě varovali, že jestli ji nechám na naší základce, můžu počítat s ředitelskou důtkou ne-li dvojkou z chování hned v šestý třídě, že se školou v tomhle není vůbec rozumná řeč a ať ji dám jinam.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(23.10.2015 14:41:51)
Lízo,

však proč myslíš, že mám dítě v domácím vzdělávání? Utéct prostě nebylo kam a tenhle systém nás sejmul už ve čtvrté třídě ~d~.
 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:21:22)
Jasně Delete, ale vždy se dá něco dělat... v osmičce blbě, to vím. (jedno dítko mám na běžné škole, a to už v devítce..)

Ale třeba "jiných" prvních stupňů je v našem okolí cca 7 školských zařízení, respektující druhé stupně pak 3 zařízení...
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 23:07:57)
Báro,

kdyby byl "klučina" z mé školy, nemusel by řešit nějaký papír kvůli sankčnímu řádu ~l~.
 YUKI 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:06:39)
Slonisko, přesně
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:17:58)
Slonisko, pokud je ve škole neučí, popř. učí, ale něčemu jinému. než by bylo třeba, tak daleko lepší než vyřizovat papíry, je dát dítě do lepší školy.
Když mu v debilní škole budeš vyřizovat "papíry, co se hodí", tak ten ničemný systém akorát podporuješ.
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:51:51)
Tante, ale oni je učí, jako žádné hitparáda, ale prostě "běžná základka". Ale to okolo mi přijde celé nějak špatně. Jako, je opravdu potřeba dohlížet nato, jak a jestli má osmák vedený sešit? Neměl by to být spíš jeho boj?

 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 21:02:52)
Měl.
A ty na to nemusíš přistupovat.
Samozřejmě je otázka, co pak bude ze strany školy následovat, jestli je to únosné prudění nebo to přesahuje míru...a na X dalších věcech.
Nedělej si o základkách moc velké iluze, míst, kde to nejde do kopru, není moc, pokud je učí, jsou v zásadě slušní a třeba jeden člověk vy.írá s jednou dílčí věcí, tak to je ještě dobré.
Pokud je to shnilý celý durch, tak to by se snad někde dalo najít lepší.
Pokud máš v dosahu Jenu, tak to bych neváhala.
Pokud ho budeš dávat jinam, tak ti ze srdce radím, neřídit se proklamacemi, ale jít se tam podívat nejlépe v době, kdy neví, že jsou sledováni nebo se alespoň nestihnou připravit.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 21:30:07)
Tante,

Slonisko v dosahu Jenu nemá ~a~.

Zato já jsem se školou jejího syna a se školami v okolí obeznámena nad míru...
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 21:51:44)
Jj, OK. Prostě si jen myslím, že řešit shnilou školu vybavením papírů není občanský postoj. Jsem teĎ tak vyladěná, protože vidím z většího odstupu změny u nás v práci a když se budou pořád všichni akorát vykrucovat a používat různá alibistická řešení, tak to je přesně to, co hydra chce a bude dobře nakrmená.
Prosím, tím neříkám, že pokud má poruchu pozornosti, nemá mít IVP. Jen mě zarazila logika postupu, jakkoliv Slonisko taky chápu, protože je to fakt běs a logicky člověk hledá nějaké řešení, aby nemusel kvůli ptákovině na barikády.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:20:11)
Slonisko ~6~.

Stále jsem jednou nohou nakročená, nedávám to všechno...

Jo a ta pppp.cz je dobrá, kdysi mě zachránila, když mi byli ochotní, narozdíl od spádové PPP, vyšetřit nejstarší, aby mohla o rok dřív do školy. Proklepli ji řádně, doporučení napsali.
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 20:25:38)
Díky, zkusím to. Já do tý naší PPP dneska šla a chtěla se i o lecčem poradit, ale vůbec to nešlo, s tou ženskou se nedalo o ničem mluvit.
 j. 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:57:05)
Individ. stud. plan: u nas osvobozeni od 2.ciziho jaz., jine formy zkouseni - ne diktat, ale dopl. i/y, vic casu na test a pod.
 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 17:59:26)
Určitě si vyžádej ještě stanovisko jinde - pokud možno na doporučení.

Mám dva posudky na jedno dítě - podle obsahu by jsi nikdy neuvěřila, že jde o to samé dítě.
Naprosto odlišná stanoviska (a to se jedná o podstatnější záležitosti...)
 YUKI 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:13:01)
Eržiko, souhlas, chce to jiný vyšetření, já jsem reklamovala první vyšetření starších kluků v ppp, pak ve stejné ppp dopadli jinak, konečně správně - jenže objednání trvá 3 měsíce, zprávu dají za další měsíc, když by šlo všechno jak má, toto pololetí už to neovlivní
 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:19:59)
Yuki, mě se podařilo kdysi dávno místečko u věhlasné psycholožky... - nu pak funguje tu v Čechách již poradna soukromá, ochotná, a rychlá (fakt ty peníze obětuju za ten klid).

Nicméně je to i o přístupu... jak k dítěti, tak ke rodičům.
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:46:33)
Eržiko, dáš kontakt, prosím?
Nebo máte někdo tip na koho se obrátit? Praha a okolí ?

 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:49:57)
Poradna - soukromá (placená):
http://www.pppp.cz
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:53:01)
Děkuju
 YUKI 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:10:51)
v PPP je děcko bez ostatních rušitelů, v neznámým prostředí, s cizím člověkem samo,vybičuje se k výkonu a zvlášť druhostupňák už vydrží hodně, předpokládám, že po tom vyšetření byl doma nepoužitelný, tam se ale předvedl v mnohem lepším světle, než jak běžně funguje, bohužel, s tím těžko něco uděláš, já to tak mám se synem taky, žádná porucha pozornosti, přitom ji má, vidím to i doma
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:32:23)
Yuki, přesně tak, po vyšetření teda použitelný byl (minimalne k nošení nákupů ), on teda nemá tu poruchu tak výraznou, jen hodně špatně filtruje rušivý vlivy a špatně přepíná, já ho chápu, mám to taky a proto s ním nejspíš ani nemám moc problémy, tak nějak instinktivně vím co na něj platí.
 Tante Bante 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:34:15)
Není, měli by to umět udělat.
Ale jestli jim nedůvěřuješ, tak se obrať na klinického psychologa a ty papíry si domluv, on ti je napíše.
 Eržika. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 18:36:50)
Klinický psycholog nemá poradenské razítko!

(tudíž je nutný si někde to razítko splašit....)
 Monty 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:22:27)
Šuplíku,
fíha, od tebe velmi překvapivé... ~;)
 Monty 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:55:32)
Šuplíku,
no, řekněme, že jsi svého času tvrdila o mém synovi, že poruchu pozornosti má. ~;)
 YUKI 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:24:05)
Šuplíku, je to sice možnost, ale třeba u nás sice syn nemá adhd, ale má symptomy adhd, který mají původ v něčem jiným, ale k děcku je potřeba sechovt stejně jako k adhd, a s tou pororností tobdue podobný - jestli má třeba problém se sluchovým vnímáním, tomu by odpovdal i podle popisu - ta vyrušitelnost, a podoně,pak jepotřebaby to někdo určil - kdo jiný než ppp a řekl, co s tím,
já se setkávám s tím, že ppp pracuje striktně na zakázku. Přijdeš sděckem, že si myslíš, že má něco,oni hovyšetří na tu jednu věc, konstatují má-nemá, pokud má, pak ok, pokud nemá, nezajmáje, co je za problémem, oni určovali tujednu věc, nic víc
takže musíš zkusit něco jinýho, objednat do ppp, vyšetřího, zase má-nemá, a potřetí se už nikomu nechce,takže po roce se nedozví rodič nic, děcko má problém, nikdo neví jaký a proč a nikdo mu nepomůže
 YUKI 
  • 

Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:28:03)
mimochodem u nás taky ppp konstatovala,že adhd nemá a dál ji to nezajímalo, jenže pro školu je nutná zpráva,ve které je návod k použití.A kdyby aspoň ppp řekla, že neumí určit a doporučuje neurologa, kdepak, nic. Takže až mi tonedalo, hledala jsem dál sama, taky jsem mohla dál děcko nechatstresovat něčím,co neovlivní.¨
podotýkám, že výledkem tohoto snažení nejsou úlevy ve škole, ale změna režimudoma,doplňky stravy, a pro školu jen ústní vysvětlení a žádost o trochu respektu k jeho potížím
 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 19:28:26)
Šuplíku, zvažovala. Ale myslím, že má. ~;)
 Mana. 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 21:39:45)
Synovi dg porucha pozornosti napsali tez v Pppp, jak uz nekdo vyse daval kontakt. Ucitelka na prvnim stupni z nej byla na prasky, po te dg se to ovsem nijak nezmenilo. Syn, tez osmak, je prvni rok na gymnaziu a uz si pry nekdo stezoval na jeho sesity, takze jsem zrovna zvazovala, ze si zajdu obnovit papir. Mmch jsem zila v domeni, ze se to vekem vytrati, ale u nej tedy zatim bohuzel.

 Slonisko 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 23:51:24)
Já mám spíš pocit, že v pubertě to nabývá nových, nečekaných rozměrů~:-D.
 Delete 


Re: Kdo může/umí diagnostikovat poruchu pozornosti u druhostupňového dítěte? 

(22.10.2015 23:57:01)
Slonisko,

zažívá kamarádka s holkou s ADD. Je zoufalá ~l~.

V poradně jim řekli, že momentálně nemohou říct, jak to dopadne. Může z toho "vyrůst", ale taky nemusí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.