ALena | •
|
(17.2.2016 16:59:45) Ano Monty, soucasne gymnazia - to je sama elita a snob. Mas tady desitky spokojenych matek, ktere pisou, jak jejich deti na gymplech kvetou a jedina margotka, myslim, mela smulu a narazili na blbou tridu, ale ty to vztahnes na vsechny gymply. Jasne tvoje dite by bylo na gymplu uplne nestastny :)
|
Monty |
|
(17.2.2016 17:04:37) Aleno, ale to jsou ambiciózní matky - počítám, že to na dětech zanechává jistý vliv. Ostatně syn měl jednoho takového spolužáka (už je na 8G), kdyby jich měl mít ve třídě dvacet, tak by byl fakt zoufalej. Není ambiciózní a soutěživý a není k tomu ani vedený.
|
ALena | •
|
(17.2.2016 17:12:28) Nikdy mi neprislo, ze matky, co si vsimaji, co deti bavi a co by jim svedcilo jsou ambiciozni.
|
Monty |
|
(17.2.2016 17:13:54) "Nikdy mi neprislo, ze matky, co si vsimaji, co deti bavi a co by jim svedcilo jsou ambiciozni."
Aleno, očividně jinak chápeš slovo "ambiciózní".
|
Evelyn1968,2děti |
|
(17.2.2016 17:16:47) Já mám ambice, aby moje děti dělaly to, co jim nejvíc sedí a co jim jde, aby si mohly vybírat.
|
Alena | •
|
(17.2.2016 17:20:18) Ano, to maji matky casto. ALe nevedela jsem, ze jsou to primo "ambice" (a tady v pejorativnim smyslu), myslela jsem, ze je to normalni rodicovska zodpovednost.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(17.2.2016 17:22:04) No to jsem si taky myslela, ale Monty to zřejmě vidí jinak
|
Evelyn1968,2děti |
|
(17.2.2016 17:25:14) Odcházím s dcerou plavat, jsem ambiciozní matka a chci, aby zdravě rostla .
|
|
ALena | •
|
(17.2.2016 17:25:25) Vzhledem ke schopnostem jejiho syna bohuzel.
|
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 17:29:20) Aleno, vtip je v tom, že v reálném světě dětem obvykle nejde všechno a ani je všechno nebaví.
|
ALena | •
|
(17.2.2016 17:31:59) Ano, to je uplne normalni.
|
Monty |
|
(17.2.2016 17:33:30) Aleno, jo? Tak proč není normální podporovat je v tom, co je baví a co jim jde a musí všichni na všeobecný gympl?
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 17:38:30) Monty,
protože třeba na tom gymplu dostanou jak na stříbrným tácku nabídnutých x možností, co by je bavit mohlo a budou se tam moct intelektuálně rozvíjet (i když tady mám pocit, že je to skoro sprostý slovo)?
|
Kafe |
|
(17.2.2016 17:57:20) Bych ty gymply tak nepřeceňovala. Soustředí se tam na vše a vlastně na nic. Nějaké zjišťování, co člověka vlastně baví a co by chtěl dělat - na to není na gymplu čas, protože všechny předměty jsou nejdůležitější.
|
Monty |
|
(17.2.2016 17:59:30) Liško, tak logicky, je to pokračování všeobecného vzdělávání - základky. Nechápu, proč by měl někdo zjišťovat až na gymplu, co ho baví. Jasně, někdo se "najde" až v pozdějším věku, ale poměrně dost dětí tohle ví nebo minimálně tuší už na základce...
|
ALena | •
|
(17.2.2016 18:03:28) Aha. Takze deti se sami pro 8gympl rozhodnout nemohou, na to je moc brzy a je to ciste vec ambicioznich rodicu,ale na ctyrletem gymplu uz je zase moc pozde. Asi je v puberte neco osviti.
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:04:15) Aleno, a kdo říká, že je na čtyřletým pozdě? Na 8G se jde z prvního stupně, kde jaksi spoustu předmětů děti vůbec nemají, až na druhém.
|
ALena | •
|
(17.2.2016 18:08:24) "Nechápu, proč by měl někdo zjišťovat až na gymplu, co ho baví."
Pripada mi, ze kdyz je dite chytry tak delsi vseobecne, co nejlepsi vzdelani je pro nej velky prinos. Kdyz my jsme byli na druhem stupni, tak muj ani manzeluv obor ani obory vetsiny spoluzaku jeste neexistovaly, tezko se v puberte rozhodovat.
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:12:36) Buchli, asi je problém v tom, že já ty všeobecně nadané děti znám fakt jen z Rodiny. V reálu jsem snad žádný takový dítě neviděla.
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:17:10) Buchli, nemám důvod ti nevěřit, ale já takový opravdu neznám. Jo, znám lidi, co se dokázali naučit všechno na jedničky, i na gymplu, ale aby je všechno bavilo a na všechno byly nadaný, to jsem fakt nezažila.
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 18:22:06) fakt neznáš lidi, kteří by byli nadaní na víc věcí?
A jak by měli to nadání ještě víc prokazovat než těma jedničkama?
Měli by v primě rozpracovat teorii strun, hrát na housle jak Paganini a skládat veršované ódy?
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:25:47) Kudlo, ne, fakt ne. Jedničky a nadání přece taky nejsou nutně synonyma - moje máti třeba měla furt samý jedničky, protože se hodně učila, ale nadání má jen na jazyky. To ostatní se prostě naučila, no. A k tomu stačí intelekt na určitý výši a vůle, zvláštní nadání netřeba. Jsou to právě ty "studijní předpoklady".
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(17.2.2016 18:29:20) Já měla taky samý jedničky, dokonce je mám i na maturitním vysvědčení. Za nadanou se teda nepovažuji. Naopak, jsem dyspraktik a to mi vadí moc. Radši být blbější ,ale šikovnější Ale lepší se to, spousta věcí už mi jde. Asi věkem nebo neustálým opakováním.
|
JaninaH |
|
(17.2.2016 18:31:34) Margotko, ale nadaná neznamená manuálně zručná. Nebo jak jsi to myslela? Nedává to smysl.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(17.2.2016 18:40:55) Tady někdo dával rovnítko mezi nadanej a chytrej ( dobře se učící). No ale když jsi do toho levá, tak co? K čemu ti bude to učení, když nejsi schopná pochopit, co udělat s ručním mixérem ( když byl potřeba, tak mi ho dával do kupy syn)nebo kde je v autě blbej chladič nebo si dolejt vodu do ostřikovačů.Nebo vyměnit sáček ve vysavači. Tak jsi v životě stejně nepoužitelná. Tak to myslím. Chudák můj muž. Trpělivě mě učil řídit x let. A třeba kuchyňskej robot pro mě není dárek, protože se ho stejně nikdy nenaučím používat A s domácí pekárnou peče můj muž. Přitom počítač a různý technologie mi jdou. Ale nesmí to být "praktický".
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(17.2.2016 18:32:16) Taky nevidím rovnítko mezi chytrej a nadanej. Můj syn je hodně chytrej, měl samý i u maturity a na VŠ mu kazí průměr 1,0 jenom jediný B za celý studium. Ale nadanej není ani hudebně ani výtvarně ani sportovně, jazyky nemá rád. Studijní předpoklady má, nikdy se moc neučil, prostě mu to všechno nějak jde i to co ho nebaví.
|
JaninaH |
|
(17.2.2016 18:35:10) Inko, ??? A co tedy podle tebe znamená nadaný?
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 18:47:18) Tady se porad operuje se slovicky, nadáni, talent, inteligence....když bych popsala syna, tak ma nadani na jazyky, jdou mu, bavi ho, mluví aj a nj bez přízvuku, v aj čte, píše, s fyzikem se domluví o fyzice. Miluje hudbu, skládá ji, sám se naučil na klavír, hraje na housle. Bavi ho dějepis, zeměpis, dela na rad prezentace, při písemkach mu nestačí papír, píše hodně detailu. Ale hlavní zájem ma o fyziku, matiku a informatiku, programuje.. Skola mu přijde lehká, cítí se nevytizen, proto chce vzdělaní urychlit. Take je nadaný vytvarne, ale nesmí mu někdo určovat, co ma kreslit. Dnes byl na testech, vyšly mu zcela mimořádně ve všech oblastech, jen je tedy dysgrafik Jo a ty same jednicky samozřejmě ma, těžko je nemit, když se nemusí učit. Je to popis nadaného dítěte nebo ne?
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 18:51:31) No mne tedy takhle nenadelil, ja jsem jen jednickarka s dobrými studijnimi předpoklady
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 19:10:09) No upřímně prvni stupeň bylo fakt peklo, co bych dala za normální dite!
|
Kafe |
|
(17.2.2016 19:11:33) Kahlan - mně jde spíše o to, jak to prakticky probíhá. Jako že sedí ve třídě třeba s druhákama, ale učebnici matematiky má pro třeťáky a paní učitelka mu i zadává úkoly pro třeťáky?
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 19:14:02) Lisko, to by spis na matiku chodil s tretakama, ale to musíš probrat se školou. Je to vlastně forma individuálního plánu...
|
Kafe |
|
(17.2.2016 19:16:25) Kahlan - na jeho škole vyšší ročník není. Oni jsou první. To přeskočení ročníku matematiky navrhovali v PPP, ale zatím se mi do toho nechce. Bojuje s češtinou, tak je dobré, že v matematice se může naopak předvést.
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 19:20:10) Aha, no tak nejspíš individuální plán v matice by byl ideální, pokud by to učitelka zvladala...rozhodne je nanic, když by dostával práci navíc, to u nas v te prvni a druhé vůbec nefungovalo...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:55:00) Kahlan, jo, to zní jako popis nadaného dítěte. Ovšem čistě testy nijak zvlášť spolehlivé nejsou, mému nenadanému dítěti bez jedniček taky vychází závratný hodnoty ve všem kromě početních operací. Tvému popisu věřím, ale na testy moc nedám.
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 19:04:07) Ty testy jsem zmínila, protože bez nich není možné přeskočit ročník a zrovna dnes na nich byl
|
Kafe |
|
(17.2.2016 19:06:14) Kahlan - jak takové přeskočení ročníku v některých předmětech probíhá? Prcek možná přeskočí ročník v matematice, když bude tedy chtít.
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 19:12:32) Lisko, zatím to zjišťujeme, ale v zásadě by na konci osmičky udělal rozdilove zkoušky za devitku, takže by mohl letos udělat i prijimacky na čtyřletý gympl....
|
Kafe |
|
(17.2.2016 19:15:07) Kahlan - tak to by měl dobrý, že by maturoval o rok dříve a nepromarnil rok.
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 19:17:59) No to je jeho cil, tedy jeste by rad přeskočil jeden na gymplu, aby mohl na matfyz v 17. Ale to je jeste daleko Navíc bydlíme v cizině, takže by to studium tady měl soubezne se svou školou...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(17.2.2016 18:39:39) Myslela jsem si, že je to tak. Dřív se prostě říkalo, chytrý děti, to se asi dneska nesmí, aby to nevypadalo, že ty ostatní jsou hloupý. Tak se to opisuje slovem nadaný. Nadání je podle mě talent na něco jinýho než učení, třeba na ten sport nebo nějaký umělecký obor.
|
JaninaH |
|
(17.2.2016 18:41:36) Inko, ale to je talent. Sama jsi to napsala.
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:49:09) Buchli, no a teď se dostáváme k podstatě věci - je každý, kdo má z něčeho jedničku stejně nadaný? Je "intelektuální schopnost naučit se něco na jedničku" totéž, co "nadání"?
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:51:31) Buchli, aha, tak už chápu, proč si nerozumíme. Já mezi tím rovnítko nemám.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(17.2.2016 18:54:08) Já taky ne. A někdo má jedničky, protože umí rychle googlit pod lavicí. Ale možná je to taky nadání - to rychlogooglení
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:56:31) Buchli, asi ti budu muset někdy představit svoji matku. Ale jinak beru zpět, pokud je pro tebe nadání mít jedničky na gymplu, tak takové lidi samozřejmě znám taky.
|
|
|
|
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(17.2.2016 18:50:44) Áha, tak jsem si to myslela blbě.
|
|
|
. . |
|
(17.2.2016 18:47:36) Jen pár odkazů, kde se běžně užívá pojem nadání pro vysoký intelekt:
http://www.centrumnadani.cz/centrum-nadani/o-nas.html
http://www.chytredeti.cz/cs/42-fakta-o-nadani.html
http://mensagymnazium.cz/
|
|
|
|
. . |
|
(17.2.2016 18:39:14) Inko, tak to ovšem je všeobecně intelektuálně nadanej. Není nadanej sportovně nebo hudebně nebo výtvarně, je prostě chytrej - to je taky nadání (ne všichni lidi jsou chytrý, ne všem "bylo dáno").
|
|
|
|
|
ALena | •
|
(17.2.2016 18:32:16) "nemám důvod ti nevěřit, ale já takový opravdu neznám." Ze by si obecne znala mnohem mensi vzorek deti a mene si jich v tomto smeru vsimala nez treba Buchli?
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:35:09) Aleno, a taky možná jinak chápu slovo "nadání". Viz to, co píše Inka - takových znám celkem dost, ale to jsou pro mne chytré děti, ne nadané.
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 18:34:50) Monty, asi mas omezeny okruh známých
|
Monty |
|
(17.2.2016 18:35:54) Kahlan, to právě ani ne. Znám opravdu HODNĚ lidí.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:03:08) Milado, v šesté ani v sedmé třídě základní školy není ani vaření, ani "rodinka". Takže prosím o ten radikální rozdíl mezi primou a sekundou 8G a základkou, co tam mají a na základce ne.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(17.2.2016 19:06:06) Já bych ty pozemky na G brala. Docela mi vadí, že děti dnes nepoznají celer, petržel, pórek. Řekla jsem klukovi, ať dá morčeti celer, že je to v lednici. No a když jsme přijeli domů, morče mělo v kleci kus pórku a zíralo na něj. Naštěstí jen zíralo, jinak už by bylo po smrti. Morčata pórek nesmějí
|
. . |
|
(17.2.2016 19:07:58) Ehm, no, čekala bych, že celer od pórku se naučí děti rozpoznávat doma, když už se to teda v rodině kupuje.
|
|
JaninaH |
|
(17.2.2016 19:08:18) Margitko, a co takhle kluka vzít sebou někdy do obchodu? Nebo ho nechat asistovat u vaření? Proč by všechno měla zařídit škola?
|
|
|
Kahlan+5 |
|
(17.2.2016 19:24:18) Valkyro, to mi připomíná, ze syn tady na kmenové škole měl vaření a byl nadšen, dělali řízky, br kaši a strudl...to na naši škole nemají
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:29:04) Val, syn má pracovky jako normální předmět, ze kterýho se píšou i písemky - berou tam věci typu složení půdy, půdní vrstvy... v podstatě praktický "přírodopis". To rozhodně není nic pro inteligenty na gymplu. Mmch., nejvíc mne pobaví, když tu čtu věci typu, "v sekundě na gymplu berou děti v občance základy společenského chování". Blbečci na základce se v sedmičce učí mj. psychologii davu.
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 19:32:01) MOnty, nemáš z toho, že syn není na gymplu, nepřiměřený trauma?
To fakt není žádný neštěstí, neboj , aby ses vůči tomu musela pořád tak vymezovat a snažit se dokazovat, jak ti lidi na tom gymplu vlastně nejsou ani nijak extra chytrý, ale maj snaživý rodiče a mají ty známky vydřený
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:32:59) Kudlo, až na to, že tu celkem dost dlouho píšu o tom, jak nechci, aby tam chodil, slušný pokus.
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 19:38:48) Když mně to právě spíš přijde jako kyselý hrozny - kdybys o tom byla opravdu přesvědčená, tak bys to patrně tak neokecávala a nesnažila se mocí mermo dokázat, jak si ti "gympláci" neprávem o sobě moc myslej.
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:40:01) Kudlo, když myslíš... Dávám to tu pravidelně číst manželovi (gymnazista) a ťuká si na čelo. Taky kyselý hrozny?
|
|
|
|
|
. . |
|
(17.2.2016 19:32:53) "Blbečci na základce se v sedmičce učí mj. psychologii davu. "
Monty, co tě žere?
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:36:48) Slupko, nežere mne nic, jen mne baví to "elitářství". Mám tu na stole přihlášku, co přinesl syn, a oddaluju vyplnění, co to půjde, protože bych ráda, aby si to rozmyslel. Možná bych mu měla dát přečíst místní diskuse vč. této.
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 19:39:54) takže proto, že něco řeknou nějaký tetky internetky, tak mu to zařízneš? Jako najust?
|
|
JaninaH |
|
(17.2.2016 19:39:57) Monty, a jak dopadl u zkouśek nanečisto? To by mohlo být lepší vodítko než zdejší diskuse...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 19:40:26) Monty, to není elitářství, to je rozdwlení podle potřeb děcek
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:43:25) Yuki, holt to vidím jinak. Kdyby se takhle bral gympl za dob mého dětství, tak se pravděpodobně zcela záměrně přihlásím na učňák. Hodně mi to vadí a vadilo vždycky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 19:51:12) Monty, mám doma tři kluky, jeden je normální průměrný, druhý je nadaný a třetí je mimořádně nadaný, moc dobře znám rozdíly mezi nima, každý má jiný potřeby a zatímco u těch dvou nadaných je gympl jediným možným řešením, ten třetí by měl zůstat na základe, pro toho gympl není - ovšem pokud na zákaldce na druhým stupni zůstane skupina spolužáků, který má teď a učitelé budou takoví, jak to o nich slyším, odejde i on na gympl, zatím má samý jedničky, proč ne. Ale bude to útěk ze zákaldky, ne potřeba děcka z hlediska vzdělávacích potřeb, ale potřeba sociální, psychická nebo jak tio nazvat
zato ti starší jsou tam opravdu úproto, že to potřebují, co by asi dělal na zákaldce synm, tkerý chodí na individuální matiku, v rámci vyučování, k jinýmu učiteli na gymplu, o čem by si asi k kým povídal, kdyby neměl spolužáky staršího syna, odva roky starí, kteří jsou dohromady s ním parta, která jezdí po olympoiádách a přestože jedhoho zajímá matika, druhýho čeština, třetího chemie..... mají pochopení pro sebe navzájem a dokážou debatovat o čemkoliv
učím na zákaldce, ty děcka nejsou schopný reagovat na daleko míň intelektuálnější věci, prostě jsou děcka, který na zákaldku opravdu nepatří
přesto, že ty si to nemyslíš :)
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(17.2.2016 19:58:27) Monty, moje ségra takhle po druháku na G odcházela. Nejen kvůli matice, ze které měla jediné čtyřku, ale hlavně kvůli té atmosféře, kolektivu a elitářství. Vrcholem a poslední tečkou bylo to, když je nechali jako celou třídu dělat IQ testy a výsledky pak hlásili před celou třídou a rozebírali ve sborovně. Ségře nevyšlo nic hrozivýho, snad lehkej nadprůměr ( takže ani nic závratnýho, ale v pohodě se s tím SŠ udělat dá). Od té doby pak ti géniové šikanovali ty "blbé". Ségra šla na učňák s maturitou, udělala ji na samé 1. Teď má za sebou magisterské sudium a přemýšlí o doktorandském.
|
|
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 19:45:00) Co je špatnýho na elitářství, pokud je založený na něčem pozitivním, což inteligence bezesporu je?
Budem zase rovnostáři, aby náhodou někdo neměl/neuměl víc než ti ostatní, případně aby to nebylo líto někomu, kdo je línej se učit?
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 19:51:10) Jitys,
tak kdyby někdo O SOBĚ tvrdil, že je elita, tak by to bylo divný a svědčilo by to spíš o opaku.
Ale když se řekne "elitářství", tak mi to smrdí tím, že dotyčný by se také rád do té společnosti dostal, ale ti lidi ho mezi sebe nechtěj, nebo na to prostě nemá, a tak na to aspoň nadává.
Taková konzervatoř je přece taky "elitářská" až pámbu brání - kdo na to nemá, tak se tam nedostane, mělo by to být tedy tak, že by se dostali všichni? Ostatně i pokud jde o gymply, tak se tu občas sborem pláče, jak jejich úroveň klesá, PROTOŽE SE TAM DOSTANE KAŽDEJ
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(17.2.2016 19:43:03) Monty, a ty myslíš, že by si po pročtení tvých výkřiků o blbečcích na základce tu přihlášku rozmyslel? Co když mu dojde, jakej velkej s tím máš problém? Že ve spoustě témat (ať je čemkoli) se diskuze s tebou stočí na to, že syn nemá na to se dostat na gympl? Tvoje zdůrazňování, že není o co stát, jsou fakt ukázkové kyselé hrozny. Kdyby ne, nebylo by to tu tak často.
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:45:40) Slupko, ono je to tu tak často asi proto, že se tu víceleté gymply často řeší. Kdyby se tu se stejnou periodicitou objevovalo jiné téma, na které mám nějaký "menšinový" (aspoň tedy zde) názor, bude to totéž.
|
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:48:10) Buchli, to si tu historku pamatuješ blbě, já obálku neotevřela proto, že mne neskutečně nasraly ty přijímačky. Ať se na mne nikdo nezlobí, ale test všeobecných znalostí, který má čtyři otázky, to prostě pokládám téměř za výsměch. A pokud jde o syna, tak tam jde o to, že podle mne není typ na gympl a měl by se zaměřit na něco úplně jiného - snažím se ho spíš směřovat k tomu, aby šel na Hollarku. Gympl mu rozmlouvám.
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:52:19) Buchli, ale to právě dává smysl - já si ten vysněný obor prostě představovala jinak. Jo, je možný, že samotné studium tam není tak dementní, jako ty přijímačky, ale v tu chvíli jsem to ani nechtěla zkoušet. Mně to opravdu přišlo až urážlivý.
|
|
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 19:52:19) cože?
Tys nešla na vejšku kvůli tomuhle?
No ty kokso.
|
Monty |
|
(17.2.2016 19:53:03) Kudlo, no tak jsem divná, no. Každý jsme nějaký.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 19:53:59) Monty, proč mu cokoiv rozmlouváš? ty mu rozmluvíš gympl, on pljde tam, kde chceš ty, nebude ho to bavit a vykašle se na učení úplně, ty budeš mít důkaz toho, že na učení nemá a ještě že nešel na ten gympl
přitom když mu nic rozmlouvat nebudeš, půjde na gympl, zkusí si to, dva roky místo zákaldky bude na gymplu, když ho to bude bavit, bude tam chtít zůstat a mákne, když ho to bavit nebude, půjde jinam na střední školu jako by z devítky, v čem je problém?
je to jako manželství na nečisto, když jsme spoilu bydleli na kolejích - zkusí, rozmyslí se, dokud o nic nejde
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 19:59:47) Přesně.
Považuju to za pózu od začátku do konce.
A s tím gymplem - fakt nechápu, proč chytrýmu dítěti rozmlouvat něco, co chce zkusit?
My jsme dítě na gympl nenutili (sami jsme váhali), když se SAMO rozhodlo, že jo, tak jsme ho maximálně podpořili. Neumím si představit, že bychom mu to rozmlouvali a proč bychom to dělali.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 20:03:47) jj, taky podpořím nejmladšího, když bude chtít za dva roky na gympl, když to nepůjde, vrátí se na zákaldku, když to půjde, může se rozhodnout po kvartě, ale jestli chce dokázat sám sobě, že na to má, já ho podpořím - i když si myslím, že gympl a pak vš pro něho fakt není, třeba mi ukáže, že se pletu, už to ukázal několikrát, jak ho někdo špatně odhadl,
a takový dětí je spousta
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 20:07:29) já bych si hlavně netroufla dítěti určovat, na co má a na co nemá, pokud by ho srdce někam jasně táhlo, což byl náš případ a patrně i případ Monty.
Kdo jsem já, abych toho mohla být arbitrem?
(A když se to nepovede, tak nebude moct nadávat na mě, ale jen na sebe )
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 20:09:36) ANo, Kudlo, nadávat jen sobě, zato když ho dotlačí někam, kde být nechce, bude mít fackovacího panáka a Monty sem bude psát, co má dělat, že syn bojkotuje školu
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 20:13:13) Yuki,
mám kamaráda, kterýho rodiče dotlačili na učňák, ačkoli chtěl dělat nějakou uměleckou školu (v dobrý víře, že "aspoň bude mít svý jistý"), uměleckou školu mu zatrhli.
Dodneška jim to nezapomněl (teda ne že by neodpustil, ale když se o tom zmiňuje, tak trochu s trpkostí) a dodneška to cítí tak, že mu ta umělecká škola chybí.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 20:05:51) Kudlo, třeba proto, že to není škola pro něj.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 20:07:47) Monty, jak ty víš, co je pro něho?
vědělas to možá, dokud byl malý, ale v pubertě se tě už nechce ptát a chce si dělat věci po svým a od tebe čeká maximálně maximální popdporu, nic víc jestli mu budeš mluvit do jeho budoucnosti, vykašle se na tebe, ale napřed na sebe, nedělej to
|
Monty |
|
(17.2.2016 20:10:44) Yuki, přesně naopak. Když byl malý, tak jsem si myslela, že by měl jít na gympl. Vyvíjel se směrem, který tomu neodpovídá. A nevím, proč to pořád někomu stojí za to, aby to vytahoval.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 20:12:57) Monty, on se vyvíjí, mění, nedávno jsem v diskusi psala, že kdyby nejstarší nebyl na gymplu, asi by se tam letos ani nedostal, naštěstí tam už je, protože v tomto věku lenost vítězí nad inteligencí
dej mu víc důvěry, víc zodpovědnosti za sebe samýho, co ti to udělá? když se nedostane, není co řešit, když se ostane, má dva roky na zkoušku, co lepšího může být? nebude tě to nic stát, on si to zkusí
|
Monty |
|
(17.2.2016 20:15:38) Yuki, probůh, nic mi to neudělá, když na tom bude trvat, ať si ty přijímačky zkusí. Nedostane se tam tak jako tak, proto mu to rozmlouvám, je to totiž zbytečný. A fakt nechápu, proč je to takové téma, že někdo nechce, aby se dítě hlásilo na gympl.
|
JaninaH |
|
(17.2.2016 20:19:17) Monty, protože tu kolem toho šíříš předsudky, které se ti diskutující snaží znovu a znovu vyvracet. Vždycky se někdo chytí.
|
. . |
|
(17.2.2016 20:27:20) Janino jo, vždycky se někdo chytí, protože podle toho, co tu Monty o S píše, je to všestranně nadanej kluk, a na gymplu by se (již touhle dobou) býval mohl zabývat francouzštinou, biologií, mít výtvarný seminář, a kolem sebe lidi, se kterými by si mohl pokecat nejen o holkách. Místo toho se drtí stovky údajů o afrických státech, zato biologii si studuje sám doma z literatury (a Monty příležitostně lká, co jí to stojí peněz, ty knížky).
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 20:19:55) Monty, nneí to téma, je to jen názor, stejně jako ostatní názory tady, je to názor, který vychází ze źkušensoti mám jí s dětma víc než ty, nemyslím tím vlastní, ale ve škole, fakt potřebují podporu rodičů víc než co jinýho, znalosti jsou jen část jejich úspěchu, těžko říc,t jesli větší nebo menší část, jak u koho
|
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 20:45:24) "Nedostane se tam tak jako tak, proto mu to rozmlouvám, je to totiž zbytečný."
Kurňa, a proč mu to rozmlouváš, proč ho tam nenecháš prostě JÍT, ať si teda tu hubu nabije sám?
Aby Ti nevytřel zrak, kdyby ho náhodou vzali?
(Jsem přesvědčena, že jestli by rodiče něco NEměli dělat, tak programovat dítě stylem "stejně se ti to nepovede, nemáš šanci" )
|
Monty |
|
(17.2.2016 20:52:15) Kristova noho, Kudlo... když tam bude chtít jít, ať si tu hubu nabít jde, na rozmyšlenou má ještě 14 dní. Nikdo mu to nezakazuje, pouze konstatuji, že tam jde zbytečně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 20:52:50) nesrážej ho, pmož mu trochu aspoň tím :)
|
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 20:58:59) twe Monty, kdyby mě doma sráželi tak, jako Ty srážíš jeho, tak bych asi neměla ani maturu...
Přijde mi to nelogický - na jedný straně se prsíš, jak to všecko necháváš na něm, na druhý straně se ho snažíš dost negativně ovlivňovat a srážet.
|
. . |
|
(17.2.2016 21:00:44) "Přijde mi to nelogický - na jedný straně se prsíš, jak to všecko necháváš na něm, na druhý straně se ho snažíš dost negativně ovlivňovat a srážet."
no, taky mi to tak připadá.
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 21:08:17) Kudlo, a ty jsi ve třinácti letech zírala na matematický úkoly z pátý třídy jako husa do flašky? Vážně? Nevím, jestli mne doma sráželi nebo ne, ale byla jsem vychovaná tak, že kdo něco chce, musí pro to reálně něco udělat. Když to neudělá, tak ničeho nedosáhne. Už tě vidím, jak nadšeně vyprávíš dítěti, který per huba vykládá, jak chce na gympl, ale od ZÁŘÍ si doma nevypočítalo jedinej příklad, jak se tam určitě dostane a jak ho v tom podporuješ. Vytištěný úkoly z matematiky vč. vzorových přijímaček má naštosováno v knihovně mraky - ani na to nesáhl. Poslala jsem mu x odkazů na online testy - neudělal si ani jeden. Takže sorry, ale opravdu mu nebudu tvrdit, že s tímhle přístupem má vůbec smysl k nějakým přijímačkám chodit. On se totiž té matice nevyhne NIKDE, kromě umělecké školy. A pokud ji tak nenávidí, že není ochoten vyřešit stupidní příklad o tom, jak se Anička učila 5 hodin 20 minut, z toho matematiku o 50 minut déle než češtinu, tak se jinam ani dostat nemůže. Tím bych to, s dovolením, uzavřela - už to tu bylo mockrát a nemá smysl to točit pořád dokola.
|
Federika |
|
(17.2.2016 21:14:21) Monty, já chápu, že tě to štve, mě by takovej postoj taky vytáčel a nejspíš bych dítěti taky řekla-víš, co, trhni si. Já jen nevím, jak to u vás probíhá. Já nemám nijak uvědomělý děti, takže jsem to musela dělat tak,že prostě přišel ze školy, já jsem řekla-chvíli si dělej,co chceš, za čtvrt hodin y tady nástup v kuchyni,testy, máš na to 60 minut. A přijít museli. většinu moc čas nebyl, tak jsem využila nějakých těch zkoušek nanečisto, tam prostě sedět ty tři hodiny museli,nedalo se zdrhnout nebo se na něco vymlouvat. Kdybych jim poslala testy online neb jim řekla, že testy mají v knihovně tak to taky zůstane nedotčený.
|
|
. . |
|
(17.2.2016 21:20:45) Monty, mezi "nadšeně vyprávíš dítěti, jak se tam určitě dostane a jak ho v tom podporuješ" a "odkládám podpis a doufám, že si to ještě rozmyslí" případně dokonce "rozmlouvám mu to" existuje široký prostor. Vůbec nechápu, proč mu to rozmlouváš, když se ty přijímačky dají kráááásně využít k názorné ilustraci toho, co se stane, když na tu matiku nesáhne a nesáhne. Pokud by se zázrakem dostal, ok, bude tam a uvidí se, jestli je to pro něj (ne)vhodná škola. Patrně se nedostane, ok, bude na příští přijímačky vědět, že něco málo by to chtělo spočítat, no nebo se PZ s matikou vyhne obloukem, a zkusí si aspoň pohlídat ten prospěch na ZŠ.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(17.2.2016 21:32:28) tak tak. takhle to hnulo s mým synem - až tvrdá srážka s realitou.
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 21:41:52) Slupko, jaký "příští přijímačky"? Žádný bez matiky nejsou. Kromě umělecké školy. Jít někam, abych si v praxi ověřil, že to bez matiky nejde a matiku řešit nehodlám je zhruba na úrovni Cimrmanova experimentu, kdy si ověřil, že vypouštěním dýmu do vody zlato nevznikne.
|
. . |
|
(18.2.2016 10:27:28) Monty, přijímačky z devítky. Fakt nevím, kde se (ne)dělají PZ z matiky, hledat to nebudu, ale z té devítky nebude takový nával, takže mu stačí poloviční matematický výkon.
Mmch dívala jsi se na to Mensagymnázium?
|
Monty |
|
(18.2.2016 10:46:48) Slupko, jo, dívala, a ukazovala jsem mu to, ale on piští, že dělá ty obrázky k talentovkám a chce, aby je aspoň někdo viděl, takže ty přijímačky zkusit chce. Jeho věc, když je blbej a nechápe, že mu matiku nikdo neodpustí, ani kdyby maloval jako Picasso...
|
. . |
|
(18.2.2016 12:29:05) Monty, jasně, však jsem všema deseti pro, aby šel na PZ vybraného gymplu (a ty abys mu v tom nebránila ani povytaženým obočím ), ukázal obrázky, zjistil, jak na tom v čem je (zpětná vazba od gymplu, srovnání s ostatními uchazeči - ať jde o talentovky či ostatní části přijímaček), a pak, kdyžtak, další možnost. To se vzájemně nevylučuje. Píšou (na MG): "V případě volné kapacity přijímáme uchazeče i do ostatních tříd naší školy v průběhu celého školního roku. Tito uchazeči musí splnit pouze jednotná kritéria přijímacího řízení – školní část přijímacího řízení." (školní část přijímacího řízení = IQ test, test struktury inteligence, motivační pohovor)
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 22:18:55) Monty,
když bych věděla, že na tu školu chce, tak bych především nedopustila, aby na to ani nešáh.
|
Monty |
|
(17.2.2016 22:27:00) Kudlo, to bych ráda věděla jak. Kdyby totiž opravdu chtěl, tak pro to něco dělá. Kdo nedělá a jen kecá, ten zas až tak moc nechce.
|
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 22:36:52) Normálně.
Dovedla bych ho na zkoušky nanečisto (což v Praze bez problému jde).
Sehnala bych ty testy a direktivně mu určila, že je bude každej den/obden/jednou tejdně/cojávim dělat. A dohlídla bych na to, aby to fakt udělal.
Něco jako říkala Federika.
|
Monty |
|
(17.2.2016 22:41:44) Kudlo, jestli tě baví dívat se na dítě, který sedí nad papírem, tužkou se škrábe ve vlasech a nepočítá, tak věř, že jsou i tací, které to nebaví vůbec.
|
Federika |
|
(17.2.2016 22:43:49) Monty-řekneš mu-dělej, máš na to 60 minut a on se fakt 60 minut škrábe v hlavě a neudělá nic?
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 22:46:26) Federiko,
to mi taky neleze do hlavy.
|
|
Monty |
|
(17.2.2016 22:48:45) "...řekneš mu-dělej, máš na to 60 minut a on se fakt 60 minut škrábe v hlavě a neudělá nic?"
Federiko, ale jo, udělá... jeden příklad. Po půlhodinovým opakování "počítej", "počítej", "neškrábej se v hlavě", "nekoukej z okna"... sorry, nemám na to nervy, manžel taky ne, ten dospěl k názoru, že si z nás prostě dělá srandu.
|
Federika |
|
(17.2.2016 22:50:24) tak v tom případě nevim. Má výdrž, teda. Moji kluci by nevydrželi jen tak se vrtat půl hodiny ve vlasech a nic nepočítat. A jestli je to tak, tak...asi holt na ten gympl nechce, no...V tom případě byhc se na něj taky pěkně vyto....
|
. . |
|
(18.2.2016 10:57:54) Federiko (a všichni, kdo tomu nevěří), jsou děti, které se vydrží ne 60 minut, ale hodiny se drbat ve vlasech, koukat z okna, prostě na první pohled nic nedělat. Ve skutečnosti si myslí na svoje. Nenudí se. Když k tomu (např. počítání) má odpor, neudělá to. Může nahlas přečíst příklad, ve skutečnosti vůbec nevnímá, co přečetl. Atd... kdo nezažil neuvěří. Co s tím teď moc nevím, dle mého se to dalo "chytit" někde ve druhé třídě (?) v zárodku.
Mmch Monty byl na tom "doučku" tady u někoho z rodiny.cz, kdo to nabízel? Tuším jste se domluvily na "hned v pondělí" - ale snad již minulé... jak to dopadlo?
|
Monty |
|
(18.2.2016 11:00:34) Slupko, jo, byl tam... a dopadlo to jako obvykle, půlku příkladů nedopočítal - "nestihl" - a že by se k nim doma vrátil? Přes asi tak 100x opakované "už jsi dopočítal ty příklady?"
|
. . |
|
(18.2.2016 12:30:02) Monty tak fajn, půlka příkladů hotová je víc než 0-1 doma
|
Monty |
|
(18.2.2016 12:37:42) Slupko, hm, jenže to byly příklady pro páťáky. On totiž není problém ani tak v tom, že by něco nevypočítal - nakonec to vypočítá, ale neskutečně dementním způsobem nad tím přemýšlí, pořád v tom hledá něco, co tam vůbec není, stokrát mu řekneš, jak si může to či ono zjednodušit (příklad - máš sečíst dvě čísla, která obě končí pětkou a tři možnosti, z nichž jen jedna končí nulou... on to bude pět minut počítat, místo aby si řekl, že dvě pětky na konci nemůžou dát výsledek s osmičkou nebo čtyřkou), vysvětluješ mu, jak si zjednodušit velkou násobilku... je to marný, je to marný, je to marný. Proto ve škole odevzdá půl písemky. Jo, třeba ve fyzice je hezký, že přijde na princip, i když nezná vzorec, jenže v písemce tohle nikoho nezajímá, tam se jede na čas. Ony i ty SCIO testy, co dělali ve škole nedopadly špatně v tom, že by toho měl hodně blbě - ne, měl skoro všechno dobře, měl tam dvě chyby, ale stihl polovinu toho, co měl vypočítat.
|
|
|
|
Monty |
|
(18.2.2016 11:01:45) "Ve skutečnosti si myslí na svoje. Nenudí se. Když k tomu (např. počítání) má odpor, neudělá to. Může nahlas přečíst příklad, ve skutečnosti vůbec nevnímá, co přečetl."
Ano, velmi přesná definice.
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 22:45:25) Monty,
no, tak přeci jenom jako rodič máš určitý páky... zvlášť když je to něco, o co dotyčnej stojí.
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 22:54:33) jentakj,
ale tady se nejedná o to, že by tam NEchtěl, to bych ho taky nenutila.
Ale tady ten tam patrně chce a patrně moc.
Takže bych ho v jeho vlastním zájmu trochu zmermomocnila. Přeci jen v těch 13 ještě máš jako rodič fyzickou i psychickou převahu...
|
Monty |
|
(17.2.2016 22:57:29) Kudlo, ty nečteš, co píšu? Jak může někdo chtít na gympl a zároveň nechtít vypočítat jedinej debilní příklad o Aničce? Já si ho posadím vedle sebe, otevřu test na netu... a on na to čučí... nedělá nic. Jasně, může jít na přijímačky a ověřit si, že vyfukováním kouře do vody zlato nevznikne, ale já tak nějak z principu nejsem přítel zbytečných aktivit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 23:00:50) Monty, proč sedí 13letej kluk vedle tebe?
já jsme poslala syna do ložnice, měl takm klid od bráchů, s tím, že jestli se chce dívat na film, hrát na počítači..., pak bude mít hotovo a bylo mi jedno, jestli se drbe hodinu ve vlasech a pšt minut maká, měl na to hodinu, než mělo přijít to, co chtěl dělat
teda pokud jsem byla doma, o víkednu třeba
ale sedět vedle něho? to se dělá v 1. třídě
|
Kudla2 |
|
(17.2.2016 23:02:39) co by neseděl?
já bych asi, kdyby to už jinak nešlo, udělala pár příkladů s ním.. fakt si neumím představit, že by to bojkotoval, pokud by nebojkotoval celou tu školu...
|
Monty |
|
(17.2.2016 23:08:19) Kudlo, to už taky máme za sebou. Myslím tím "pár příkladů s ním". Ty mu něco vykládáš, on se dívá do blba nebo se tě zeptá na želvušky. Nemá to smysl a žádná matka Tereza ani otec Tereza s nekonečnou trpělivostí se v naší rodině nevyskytuje. Dítě samotné chodí světem a vykládá, jak by hrozně rádo studovalo biologii, ale když je tam ta matika, tak se toho musí vzdát. Docela trapný, ne? Bavíme se o matematice ze základky, kterou se dokáže naučit i cvičená opice. Nebo ty pokládáš za normální tvrdit, jak chceš sebrat ze země zlatou cihličku, strašně moc to chceš, ale protože by ses pro ni musela ohnout, tak ji musíš nechat ležet?
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 23:05:42) přes týden jsme byal vpráci, tam mi bylo jedno, jak si to zařídí, ale o víkendu jsem byla někde blízko = doma a on zavřený v ložnici, a měl na to ten vyhrazený čas, to totiž pomáhá nejvíc, když děcko ví, že k počítači může od 5 do 6 a podmínkou je v 5 mít hod´tovou práci, pak to stihne :))
proptže od 6 už tam je brácha a prostě toto je jeho vyhrazený čas, jindy nemá nárok
matka Herodes :))
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 23:11:17) v 5. třídě víc rozhdoně dovolený neměli, teď už jo, tenkrát ne malý má 9 let, i půl hodiny je pro jeho nervovou soustavu likvidační, ale pro tu půlhodinu udělá všechno na světě :))
jsem vyděrač, ale vychází mi to :))
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:16:03) věci do školy jo, pak dělá Khanovu školu,v angličtině, to taky, ale ne pitomý hry, ty ho úplně vyřadí
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:22:40) nenávidím ty hry, on je do nich úplně zažranej, že nevnímá, neslyší, nevidí...A protože je i v reálu mimoň, tak při těch hrách je tuplovanej, musím s ním zatřást, když ho chci hodit do normálu radši mu dám anglickou knížku nebo tu Khanovu akademii, ta je úplně super...
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:27:29) já nemůžu, on do toho buší, nepříčetně, koulí očima, vykřikuje, vypadá jako šílenec, rozcuchanej....Pak mu řeknu,aby se osprchoval, on se bezmyšlenkově vysvleče, sedí tam nahej, je mu to jedno, opět buší, koulím očima, mlátí do toho rukama... tak na něj zařvu:" už máš to pyžamo???!!!!!! A on, úplně bez sebe, mezi koulením očima a mlácením do monitoru řekne" mám" a buší dál, nahatej.... To fakt nejde....
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:33:04) Jo, D. má ADHD, je totální mimoň. On se do toho dokáže úplně zabrat, umí se v ten okamžik maximálně soustředit,ale nevnímá už nic jinýho, kdybys kolem něj střílela nebo kdyby hořelo, nevnímá, je vypnutej. A ak u delší dobu trvá vrátit se do normálu. nedělá mu to dobře,prostě, proto to omezuju.
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:38:44) my máme vyzkoušeno-organizovanej program, pravidelnej, domluvenej a krátkej čas na počítači, televizi prakticky nemá, hodně sportu a dostatek spánku.
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:44:23) D. má třikrát týdně fotbal, o víkendu zápasy. Pak má dvakrát týdně British council, takže vlastně čas jen tak pro sebe veškerý žádný, ale jemu to vyhovuje, on jinak tak nějak neví, coby...A pak by právě zasedl k počítači...
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:51:46) u nás je jen problém organizačně-malá má 4 krát týdně tréninky a jednou angličtinu, on třikrát týdně tréninky a dvakrát angličtinu, každej jinde a je třeba je rozvézt)
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:58:33) Jentakj, malá měla třeba od 5 let angličtinu plus 16 hodin tréninku týdně, byla zvyklá. D. měl o něco míň ,ale je to fakt o zvyku. Když jsou nemocní a mají pauzu, najíždí se hůř, jinak ale pohoda, navíc jim pak všechno-úkoly a tak,zaberou mnohem míń času.
|
Federika |
|
(18.2.2016 0:06:36) ale to jo, Jentakj, taky bych se zařídila podle toho.Moje děti to zvládají dobře, s tím,že když se "zastaví", najednou jim začne všechno dlouho trvat, jsou takový zpomalený, mě to rozčiluje.... Jakmile se zase rozjedou, zvládají všechno mnohem rychlejš as takovým nadhledem.. Občas ale pauzu potřebujou, když to vidím, zabrzdím třeba na den, nejdou ani do školy...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 0:12:11) jj, ten rozjezd po týdnu volna je šílený a září je krize, než se já naučím, kdy má kdo kde být a oni než si zvyknou na tolik práce
ale s pubertou ubývá kroužků, nejstarí švihnul hudebkou, i když asi halvně kvůli učiteli, to přidalo spoustu času, kvůli dojíždění jsme zrušili angličtinu, když ji měli i ve škole, zas tak dobrá nebyla, takže už toho teĎ není tolik, malý má teda 4 dny plný, ale on nemá ještě odpoledky, ti dva starší mají občas odpoledku a míň kroužků
|
Federika |
|
(18.2.2016 8:14:40) tak já počítám s tím,že s pubertou se to může změnit..Zas už pak budou mít třeba jiný činnosti a budou nastartovaný. nejstarší už taky žádnej sport nemá,sem tam posilovnu-ale on nikdy moc o nic nestál
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 23:55:47) Federiko, jak u toho stíháš práci? já poloviční pvazek, z donucení, ale i tak nestíhám všechny aktivity dětí, ale bylo to horší, teď je aspoň nemusím vodit až do dveří, nemusím parkovat :)) a taky aspoˇ někdy už můžou sami, pokud je dost času a dobrá doba, jednou týdně stíhají bus do kroužku :))
|
Federika |
|
(18.2.2016 0:00:12) Yuki, hodně blbě. proto se těším,až je jednou všechny udám na nějaký gymply v dosahu MHD, protože už občas fakt nemůžu.A jsem překladatelka,takže do rána pak času dost jak kdyis řekl nejstarší v první třídě paní učitelce, na otázku-co dělá máma:" nevim přesně,ale pracuje hlavně v noci..."
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 0:01:02) paní učitelka měla nepochybně jasno
|
Federika |
|
(18.2.2016 0:03:46) no dívala se na mě pak docela podezřele
|
|
|
Jahala. |
|
(18.2.2016 11:07:14) Jo takhle holka rekla maminka ma noční ji nevolejte ona ted spí a co dělá? Kontroluje prázdný flašky pracovala jsem ve fabrice v laboratoři
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:12:57) já nepouštím ani hodinu na PC,ani o víkendu. Jen věci do školy a mimo fakt chvilku. Ale u nás to má svý důvody, D. je mimoň a pokud ho nechám u počítače, je mimo úplně a těžko ho z toho dostat
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(17.2.2016 23:01:35) Monty, je teda fakt, že nečtu všechno,ale tys to ale často prezentovala tak, že má v knihovně testy, pak má ještě online testy,ale nedělá nic. Jako že tys od něj očekávala samostatnou iniciativu a když ji nemá, tak nazdar. Pokud je to tak,jak píšeš te´d, tak by mi samozřejmě taky už došla trpělivost a vykašlala bych se na to.
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 22:46:15) jestli tě baví dívat se na dítě, který sedí nad papírem, tužkou se škrábe ve vlasech a nepočítá, tak věř, že jsou i tací, které to nebaví vůbec.
měla jsme výhodu, syn byl dlouho doma, nemocný, pak po nemoci nějak ne a ne se srovnat, tak nechodil do školy, zato já ano, takže byl sám doma s příkazem mít hotovo, než se vrátím. takže jestli se drbal tužkou ve vlasech nebo ne mi bylo srdečně ukradený a on taky neměl před kým hekat a vztekat se :))
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.2.2016 22:44:15) Kudlo, jo, takový příkaz i dohled jsme dělala nejstaršímu, vypatilo se to, začal s přípravou v únoru, stačilo to :))
ale u nás to byla větší nutnost a on to věděl, škola neměla druhý stupeň a někam jít musel, na zákaldku z výběrovky nechtěl, tak zabral, zato syn Monty je na škole, kde může zůstat, co ho nutí? pokud on sám opravdu nechce, tak s ním nehneš ani párem volů - a těžko říct, jestli a kdy to šlo zvrátit přístupem Monty, to je teď už jedno
|
|
|
|