Len |
|
(21.4.2016 18:26:56) Ja mam prvni dite autistu, ktery byl 7 let integrovany a druhe dite velmi nadane, takze zase uplne jiny duvod pro integraci. Stejna skola si poradila s obema, druhe dite ji jeste navstevuje. Ve skole je dost deti integrovanych, v kazde tride je nejake + deti, pro ktere je anglictina cizi jazyk. Nejmin deti je zrovna ve tride me dcery a to je 25, takze male tridy to opravdu nejsou. Pokud ucitel nezvlada, je nahrazen, reditelka se s tim necanca.
|
Elwing |
|
(21.4.2016 19:27:16) Nevim proc se u nas musi rusit to, co nese pomerrne dobre vysledky.To je ta ceska zamindrakovanost, ze co je na zapad, musi byt nutne proste lepsi. V tech okolnich zemich, ktere nam jakoze maji byt vzorem, zustava obrovske mnozstvi deti negramotnych. Navic maji ve tride daleko mene deti a celkove vyssi zivotni uroven, takze na vsechno je jaksi vice penez.Ja jsem proti integraci retardovanych a mentalne postizenych deti, tj.s IQ cca pod tech 70. K cemu bude tomuto diteti nejaky asistent(zadny specialni pedagog, ale kdosi mozna s maturou proskoleny nejakym kurzem).Na noseni vycpanin z kabinetu?Ma smysl pro takove dite sedet ve tride, kde se bude treba celou hodinu v matematice probirat trojclenka a ono pritom nezvladne napocitat ani do padesati, nepochopi zakladni pojmy?Mrhani casem, hlavne pro to retardovane dite.Kamarady tam taky neziska, tak maximalne se k nemu budou deti chovat slusne a s respektem, pokud bude mit stesti
|
Drop |
|
(22.4.2016 7:17:09) moje děti chodí do školy až do 5 třídy se všemi dětmi, které prostě v tom určitém věku dosáhnout do prosince 6let a je úplně jedno zda jsou ty děti chytré, hloupé, dys, černé nebo modré či mluvící jenom čínsky, s genetickými vadami, jakékoliv není s tím naprosto žádný problém, děti se nikomu nesmějí, zvládají já zase nechápu, proč se v Čechách dělá problém z něčeho, co žádný problém není
|
arsiela, |
|
(22.4.2016 7:47:44) Commer ty jo to mě zajmá. Mužeš mi napsat jak to funguje? To mají děti individuální plány,podle nich se pracuje,nebo jak se učí? Moc díky za vysvětlení.
|
Drop |
|
(22.4.2016 9:46:15) Arsielo, já nevím jak to funguje, ale já vidím ty děti před školou, děti nejrůznější, ráno jdou do školy a ve 12 ze školy. Ve škole je učí paní učitelka, fakt nevím co ti k tomu mám říct. Od 5 třídy se dělí na děti studijní, běžné a pro praktické vzdělání. Ale do té doby chodí všichni spolu stejně jako třeba do mateřské školky. A nemají asistenta, co vím, tak ani v jedno třídě, pokud potřebují vozíčkáři pomoct, tak jsou vychovatelky nebo teď tady jsou mladí kluci jako vychovatelé. Ale oni mají plošinu, takže všechno probíhá normálně.
|
X__X |
|
(22.4.2016 10:39:09) -Commer- a tedy když do třídy chodí děti s mentálním deficitem, které nemají asistenta, co tam celou tu dobu dělají? u nás s takových dítkem asistentka chodila na nákupy, do kuchyňky, prováděla nácvik sebeobsluhy... protože zdaleka ne všechno učivo byť na prvním stupni to dítko bylo schopno pobrat a jenom tak zbytečně sedět ve třídě by pro jeho rozvoj nemělo žádný efekt když děti nemají asistenty, kdo je s nimi, když se třeba potřebují vyspat nebo třeba ze zdravotních/osobních důvodů potřebují v době výuky na nějaký čas opustit třídu?
|
Drop |
|
(22.4.2016 10:46:19) ony neopouští třídu, pokud je některému dítěti špatně /což bývá i mojí dceři-v ČR byla vedena jako zdravotně postižená/, tak mají ve třídě kout, kde je sedačka, koberec a malá knihovna, vlastně takový roh co zabírá čtvrtinu místnosti a tam si dítě může během hodiny odejít, může si tam číst a pít podle libosti dokud mu není lépe, pokud je to závažné, tak samozřejmě volají rodiče, v případě infektu a tak, ale dcera přijde ze školy a řekne mi, že třeba dvě hodiny proležela, doma pak doháníme co zameškala, musí dovyplnit pracovní listy do nějakého data, kdyby to nezvládla, tak se to řeší s učitelkou, teď je novinky, že v tom koutu mají i jednoho domácího mazlíčka, tahle třída chce papouška, tak je to trochu náročné a pořízení, takže ho tam ještě nemají, ale ostatní třídy už ano
|
X__X |
|
(22.4.2016 11:11:35) ale tak já nemluvím o tom, že by dítěti bylo špatně. já mluvím o tom, že vzhledem ke svému stavu prostě potřebují v danou chvíli klid. autistické děti, které něco rozruší a potřebují se sklidnit. děti po epileptických záchvatech, které jsou po záchvatu spavé nebo zmatené (zároveň ale u nich jsou takové záchvaty na běžném pořádku, nic, kvůli čemu by se museli volat rodiče). děti vzhledem ke svému problému zvýšeně unavitelné. děti, které vzhledem ke svému mentálnímu deficitu nejsou v takových chvílích schopny samy se tiše zabavit tím, že si budou třeba číst nebo si kreslit. prostě adepti na speciální či praktické školy, či jak se jim správně říká. o tom, že se ve škole potřebují naučit jiné věci, než děti bez problémů ani nemluvím a těžko může jedna učitelka zároveň učit třídu Přemyslovce a zároveň jít třeba s dítětem do obchodu a připravovat ho na praktický život. nemůže se rozdvojit, potřebuje asistenta. anebo se může vykašlat na vzdělání dítěte s mentálním deficitem, kterého by se mu jinak dostalo.
|
Drop |
|
(22.4.2016 11:37:16) To nevim jak se resi deti s epi zachvaty,ktere jsou kazdy den.Takove deti neznam,ale dokud dite neni nejak stabilizovane tak to skolni dochazku asi vylucuje.Tady volaji rodice i kdyz si dite rozbije koleno nebo zapomene tasku na plavani.Takze u epi zachvatu by volali asi take.
|
X__X |
|
(22.4.2016 11:48:38) no, ty epileptici byl jenom takový příklad, že pár rodičů s takovými dětmi znám, včetně těch, kteří mají děti ve speciálkách (tam už to samozřejmě není jenom o epilepsii, ale i o mentálním deficitu). ale věř tomu, že u epileptika i několik záchvatů za den může být stabilizovaný stav (když je nestabilizovaný, tak to jsou třeba desítky i stovky viditelných záchvatů denně).
samozřejmě, není epilepsie jako epilepsie, většina léčených epileptků bude dlouhodobě bez záchvatů. ale pokud se máme bavit o integrovaných dětech nebo dětech chodících do speciálek, tak tam už ten výskyt záchvatů bude větší. logicky, kdyby ty děti byly v pohodě, nepotřebovaly by speciální péči. a to si právě maminky pochvalují, že ve speciálkách vědí, kdy ještě zvládají sami a kdy už volají rodiče, že dokáží děti nechat si odpočinout, když to potřebují, že respektují třeba právě tu zvýšenou pozáchvatovou spavost, že s nimi v rámci školy pracují třeba i rehabilitační pracovníci...
|
|
|
|
Elwing |
|
(22.4.2016 12:03:28) Commer, tam je to ale taky hodne o tobe.Sama rikas, ze dceri pomahas, kdyz to ve skole treba nezvlada.Predstav si, ze by tvoje dcera mela nejakou matku z rad neprizpusobivych, nikdo by s ni doma ucivo nedohanel atd. Ja specialnim skolam fandim a inkluzi povazuji v nekterych pripadech za dobre reseni, ale rozhodne si nemyslim, ze by to melo byt aplikovano plosne a ty specialky porusit.
|
|
|
|
|
|
|
Analfabeta | •
|
(22.4.2016 8:39:42) Elwing, už jsem to tu několikrát psala: u nás ve zvláštní škole byla delegace japonských učitelů a jasně řekli, že oni nevzdělavatelné děti nevzdělávají. Do té skupiny patří i děti nevychované, které o nějaké vzdělání nemají zájem. Řekli, že to jsou vyhozené peníze a že ty zdroje dají radši na děti, jejichž rodiče mají o vzdělání dětí zájem a vedou je ke vzdělání. Ty pak mají i méně dětí ve třídě. A pochybuju o to, že by ty jejich japonské nepřizpůsobivé podporovali masivními sociálními dávkami. Co kdybychom si vzali vzor tam? Proč budeme nutit k chození do školy a dokonce k učení děti, které na to kašlou a jejich rodičům je to šumák? Vždyť to jsou skutečně vyhozené peníze. Chceš v dospělosti bydlet na smetišti nebo v ghettu? Tvoje rozhodnutí. Nechceš? Choď do školy, uč se pak pracuj. Ale příčí se mi snižovat úroveň výuky na úroveň dětí nepřizpůsobivých, co o vzdělání absolutně nemají zájem.
|
Drop |
|
(22.4.2016 9:50:52) Myslím, že každé dítě by mělo dostat šanci na základní vzdělání. Je to základ civilizované společnosti. To dítě bude v té společnosti dalších 80 let žít, a když to do něj investuješ jako do dítěte, tak je šance, že mu umožníš lepší život. Že to někdo promrhá, to je věc jiná.
|
Raduna |
|
(22.4.2016 10:00:45) Commer,
ty o tom mluvíš tak, jako by v ČR někdo dětem bránil chodit do školy. Školní docházka je tu jaksi povinná a do postižených dětí se investuje tím, že mají speciální jim uzpůsobené školy.
|
Drop |
|
(22.4.2016 10:31:00) Já nerozumím pojmu: speciální jim uzpůsobené školy? Proč? Každé dítě má jinou potřebu a asi není reální, aby každé dítě mělo svoji speciální školu, to je na učitelce, aby zvládla učit děti více nebo méně nadané. Číst, psát a počítat se musí naučit všechny děti, pokud se nejedná a vyloženě závažné postižení, které to zcela vylučuje. A učitelka je vysokoškolsky vzdělaná osoba s praxí, která snad ví, jak to ty děti naučit. Učit chytré děti je snadné, ale vždycky v životě nebývá všechno snadné, ale proto jsou vzdělané, aby věděly jak na to.
|
Analfabeta | •
|
(22.4.2016 10:57:10) Commer, speciální škola má redukované učivo a max. 16 žáků ve třídě. Je uzpůsobená pro děti s nižším intelektem. To ale neznamená, že do ní chodí všechny děti. Ty, které mají bezproblémové chování, chodí třeba na normální základky, kde teda třeba 2x propadnou a ukončí povinné školní vzdělávání třeba v 7.třídě.
|
Drop |
|
(22.4.2016 11:02:31) nevím zda je takový rozdíl mezi 16 a 22 dětmi ve třídě a taky nevím jak se dá spolehnout na měření intelektu u 6 letého dítěte, ono taky ten intelekt není vše, že
a že někdo zlobí? To ti mám pocit, že tady vůbec neřeší. Tady děti nezlobí a učitele mají v úctě, možná náboženství nebo nevím co. Ale to by si prostě nikdo nedovolil.Nemyslím běžné zlobení, ale nějaké zásadní odchylky, nevím to jsem nezažila, že by se řešilo. Pak ředitel je vždy usměvavý a děti chválí kudy chodí a to tu má nadpoloviční většinu dětí, co se vzdělávají v jiném, než v mateřském jazyce.
|
|
|
|
Drop |
|
(22.4.2016 10:37:29) školní docházka je sice v ČR povinná, ale můžeš ji plnit formou školy domácí a zajímalo by mě zda někdo kontroluje, zda všechny děti, které dosáhly věku 6 let nějakou školu navštěvují, dost o tom pochybuju
|
|
|
|
Drop |
|
(22.4.2016 10:32:35) děti mají 22 žáků ve třídě jako maximum a žádné asistenty, učitelka to zvládá
|
|
Analfabeta | •
|
(22.4.2016 10:52:57) Jentakj, já to vážně nemyslím, já jen říkám, jak se na problém integrace dívají Japonci. Pokud budeme nevzdělaným cpát sociální dávky, aby i oni nějak přežili, jak je chceš motivovat, aby se snažili, vzdělávali nebo pracovali? Když vědí, že ty svoje dávky dostanou spíš tehdy, když nebudou nic umět (a pak budou řvát, že jsou chudáci dyškrymynovaný). Tak je s jejich životním názorem nacpeme mezi děti motivované a těm tak sebereme nejen chuť do práce, ale znemožníme jim i vzdělávání?
|
Drop |
|
(22.4.2016 10:58:04) Analfabeto, tohle je elitářský pohled na svět. Vytvořme elity a dávejme šanci těm nejlepším, ale pak musíš mít někde planetu, kam budeš raketou posílat ty horší. Nebo chce každý den na ulici zakopávat o žebráky, lidi bez šance na práci v kolikáté generaci? Ne musíme zde žít všichni aholt si musíme pomáhat, ti lepší a úspěšnější těm horším a línějším. Jiné teorie již vyzkoušené prostě nezabírají.
|
Commer, nevidím elitářství v tom, když | •
|
(22.4.2016 16:35:13) Commer, nevidím elitářství v tom, když někdo absolvuje základní školu, vyučí se třeba truhlářem a pak v tom oboru pracuje. To přece není o elitách, ale o tom, že my cíleně podporujeme nemakačenky a parazity v jejich způsobu života. Jak je možné, že někdo absolvuje 9 let školní docházky a je negramotný? Co v té škole dělal? Víš, že před r. 1989 byla ve Znojmě vojenská posádka, kam byli odveleni mladí Romové a tam se učili číst a psát? Pokud teda nejsou schopní si přečíst ani vzkaz, který jim napíše mistr, tak bych je poslala zametat ulice nebo na jiné práce, a to bez pardonu. Co budeme dělat za dalších 40 let, když podobný exemplář má 5-7 dětí, opět negramotných? Kdo to množství parazitů bude živit? Mně už se to snad týkat nebude, já do té doby umřu, není mi 20, ale budou kvůli tomu muset naše děti emigrovat? To už teda ten radši japonský systém. Myslím, že šanci na vzdělání měli podobné týpky dost, školy jsou dostupné a (zatím) bezplatné.
|
|
Analfabeta | •
|
(22.4.2016 18:46:35) Tohle přece není elitářské: http://www.impuls.cz/clanky/2016/04/lukas-kotlar/ Jde o to věci měnit, ale zúčastnění musí aspoň trochu CHTÍT!
|
|
|
|
|
|
|