| Krakatice | 
 |
(26.4.2016 17:58:46) Zdravím,
naše dítě je druhák a učení mu jde skoro samo. Do školy se těšilo, umělo číst i psát už před 6.rokem. Možná právě proto, že už mělo základy, tak se ve škole nudilo a prudilo a z toho se vyvinulo nespočet poznámek. Nyní ve druhé třídě tyto poznámky přešly do třídních napomenutí a důtek. Důtky za časté zapomínání a nevhodné chování.
Zapomínání typu: nemělo úkol, neúplný úkol, zapomnělo, nedoneslo. Tady jde hlavně o to, že dítě je líné si zapsat domácí úkol do úkolníčku a pak honí v paměti, co asi tak má dělat. Anebo, úkol zapsaný má, ale je naškrábaný tak šíleně, že ho nikdo nepřečte.
Domácí přípravu do školy děláme poctivě, tady chyba snad není, učíme se, kontroluji sešity, žákovskou.....ale ta krásná, nachystaná aktovka se vším všudy je druhý den v dezolátním stavu, všechno je v ní naházené, zmačkané, potrhané. Penál jsem tento školní rok doplňovala už 3x, každou chvíli dokupuji pera, gumy, ořezávátka. Dítě ani nevím, že to ztratilo....nemá...někdo mu to prý vzal....
A takhle u nás vznikají poznámky, které se transformují do důtek. Když pak jdu na třídní schůzku, nebo na schůzku když p.u. zavolá, protože se ZASE něco děje, mám pocit, že mám nejhoršího sígra na škole.
Samozřejmě, že dítě dostává kázání, i zaracha nebo zákaz TV. Vše se snažím v klidu a s rozumem vysvětlit, ale jak do dubu.
Jak bojovat s tímto přístupem dítěte ke škole? Jak už jsem psala, v učení je výborné, ale kazí si to lajdačením. Bojím se, že nám to jednoho dne přeroste přes hlavu a pak bude pozdě.
|
| Líza | 
 |
(27.4.2016 7:30:48) Absolutní souhlas s Janou. Na tresty se vykasli, motivuj pozitivně za každý drobný úspěch v sebeorganizaci. Nenech si vnutit označení dítěte jako lajdak. Některé děti nejsou schopné udržet systém, protože jim v tomhle směru nebylo dáno. Nepotrebujou tresty, ale podporu a pomoc, ber to jako něco na způsob dys. Vím o čem mluvím, mám takový dítě. Učitelka, která ho takhle dusí v druhý třídě... snad radši nekkmentuju. I proto je důležitý, abys dala pozitivní protiváhu. My měli tabulku na každej týden a znacily jsme dny se zapomenutím a dny bez. Pokud byly v týdnu 3 dny bez, byla o víkendu odměna. Díky tabulkam jsem měla přesný přehled o postupném zlepšování. Já ano, učitelka si nevšimla ani zlepšení o 50 procent a dál dstila siru... asi tak. Nenech dítě uvěřit, že je lempl. Pomoz mu učit se mít systém. Je to na dlouho.
|
| magrata1 | 
 |
(27.4.2016 7:43:07) Jo, jakmile děcku vsugeruješ, že je neschopné, poslechne tě a bude neschopné.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(27.4.2016 9:22:03) přesně tak, co by se snažilo, když je odepsaný
u nás se za poznámku za zapomínání vysvětluje, že to přece nevadí... nemám jinou možnost, takže poznámky postupně ztrácí na významu a dopracujeme se brzo k tomu, že mu to bdue úplně jedno a bdue kašlat na všechnu přípravu věcí, je mi to jasný, ale jinak to nejde.
On už samotnou poznámku v žk považuje za něco tak nemyslitelnýho a strašnýho, že se chová jak blázen, jedna učitelka to pochopila, druhá ne, ta píše pozná´mkuy i dvě za jednu hodinu - jedna poznámka za zapomenutý sešit, druhá za zapomenutý pravítko (ne do geometrie, ale na podtrhávání - a já pak zjistím, že syn měl pravítko v pouzdře a sešit ve složce)
sama sjem učitelka, vím, že je potřeba děcka trochu dostrkat k nějaké přípravě a pečlivosti, ale tímto způsobem rozhodně ne, navíc každý děcko reaguje jinak a učtelka by taky mohla trochu brát ohled práva na ty reakce a když už má ptořebu tu poznámku napsat, tak by mohla stačit jedna za hodinu...
mimochodem sama jako učitelka mám teď trochu problém - oni mi napíše do ŽK třeba "Neměl nový sešit do geometrie, přepíše si učivo" - za prvé nepovažuju toto sdělení za tak velevýznamný, aby šlo do žákovské, za druhé to nepovažuju za poznámu, narozdíl od syna a jeho spolužáků, a za třetí mám dojem, že na akci by se mělo reagovat a já tápu - kam mám případně já napsat, když do žk by měli zapisovat učitelé a ne rodiče? já teda odepisuju za žk, prootže nemám kam jinam napsala jsem, že přepíše :)
aby jí došlo, aspoň snad, že beru na vědomí, ale nijak mě to nerve žíly
připadá mi to, že škola má ohromně nadřazený jednání, oni ze své pozice mají kam psát, mají právo psát do úředního dokumentu, já jako rodič ne - vadí mi to já se cítím být ve vzdělávání a kolektivní výchově partnerem se školou, rovnoceně, a vadí mi, že mě ěškola nutí do podřízenýho postavení už takovou blbostí, jako je žk, kam bych teoreticky neměla psát
jinak teda čekám, že syn bude mít na konci školního roku možná jednu dvojku, ale hlavně nějaký napomenutí nebo i důtku za zapokínání a bude těžký to s ním rozchodit, pravděpdobně budu ráda i za pomoc psychologa, jestli k tomu dojde, protože škola se neobtěžuje brát ohledy
a á uvažuju o změně školy, nemám ale kam - snad bude mít jinou učitelku
|
|
|
| Krakatice | 
 |
(27.4.2016 11:06:56) Rozumím a ten nápad se mi líbí. Odměnu za to, že bude všechno v cajku.
Ale co když donese zase poznámku nebo bude jiný průser? Nechat to být, nebo to taky řešit?
|
|
|
|