Mandara |
|
(22.11.2016 17:15:21) Našel by se tu někdo, kdo má/měl děti v jedné z uvedených škol a napsal mi svoje zkušenosti?
|
Derri |
|
(23.11.2016 12:27:31) Ahoj, jsem na psaní líná, ale když ti nikdo neodepsal, odpovím, protože mám /bohužel/ zkušenosti z obou.
U obou škol záleží, na koho narazíš, jak jinak. ----------------------------------------------------- Kladská
Zcela zbytečný, neproduktivní a místy až šikanózní tlak na výkon. Dítě musí přesně zapadat mezi ostatní, k nějaké individualizaci nedošli. Všichni musí vyplňovat ten stejný řádek. Je to (mluvím za první stupeň) škola pro šikovné pozorné hodné holčičky, ne pro skutečně nadané děti, za což se vydávají. Děti mezi sebou klidně veřejně srovnávají, časté jsou kázeňské postihy. Němčina dobrá, ale dlouho je učili hlavně písničky. U přijímaček např. vyplňuješ, jestli je někdo z rodiny absolvent - a s jejich dětmi se pak spíš potkáš ve třídě, a oni se cítí "ti lepší" - mně to bylo děsně protivné. Ale jinak ty přijímačky žádný děs, pokud dopředu víš, na co se ptají a dítě na ně připravíš (a věz, že to rodiče budou vědět). Vedení šílené, nic, ale opravdu nic ohledně kvality výuky řešit nebudou, vždy to bude vaše vina, nedomluvíš se, lépe mlčet.
Družina - průměrná, menší, pěkné prostory, mohou i ven, s dětmi nikdo moc nepracuje, takže je tam šílený hluk. Nabídka kroužků průměrná kvalitou, nedostatečná kapacitou (opravdu děsný boj, kdo se zapíše dřív a zápis byl od půlnoci!), ceny spíš vyšší.
Ještě: mají pravidelná vystoupení, s kterými stráví spoustu času nacvičováním, v reprezentativních místech (Lucerně třeba).
--------------------------------------------------
Jiřák
Rozumé vedení, domluvíš se velmi dobře.
Tady záleží prostě na učitelce!!!
Kvalita angličtiny - opět závisí na učitelce (může být dobrá i celkem mizerná).
Velmi pohodlné je, že na webu učitelky píší domácí úkoly. Jednak odpadá každodenní detektivní činnost rodiče, co dostali za úkol, jednak to tlačí i na ty učitelky dávat úkoly v rozumném rozsahu a jasnými termíny (jako že nemohou napsat: 1 stránku písanky do zítra, pracovní list do pondělí, matematiku do úterý a dobrovolně toto... a v pátek a v pondělí dávat další úkoly... je to proti chaosu moc dobrý a ty víš, co má dítě mít). A můžeš se i teď podívat, co se tak učí, dělají v pracovkách a tak. Je to klasická výuka, nic míň, nic víc (ale v Kladské je taky klasická výuka...).
Družina - dobrá. Každý den (asi kromě pátku) mají povinně kroužek - buď nějaký placený (měli např. plavání) nebo zdarma či velmi levně družinový - nějaké tvoření, sportování. Jednou týdně nějaký výlet. Nevýhoda - máš přesně stanoveno od - do, kdy dítě můžeš vyzvednout, ne pěkně cestou z práce, musíš si to naplánovat, abys to stihla před kroužkem nebo vyčkat, až skončí. Výjimečně samozřejmě vyhoví (lékař), ale vidí to neradi a ani se nedivím. Další věc je, že dítě je tak vlastně celý den nějak organizované a to má jak plusy, tak mínusy. I ty kroužky prostě unaví a udělat úkoly po výletě, ze kterého přijdou v šest, je prostě problém. To je věc priorit.
Obě školy mají družiny do šesti. Písmo klasické spojené, matematika standardní (žádný Hejný), do škol se nesmí chodit a jídelna vyjde asi taky tak nastejno. Tak dobře vyberte.
|
Mandara |
|
(23.11.2016 20:50:13) Ahoj Derri, moc ti děkuju, že sis udělala čas a napsala svoje zkušenosti. U Kladské jsi mi víceméně potvrdila, co už jsem slyšela. Bohužel neznám nikoho, kdo by měl dítě na Jiřáku, takže tvoje zkušenost je pro mě víc než cenná. Ještě jednou díky!
|
|
lela, rosa, niki |
|
(23.11.2016 20:52:49) Jeste dodatek ke Kladske - skola si nezaslouzi svoji povest, kterou ma. Co se tyce vyuky jazyku - katastrofa, prekladova metoda jak pred 100 lety. Ovsem mezi rodici porad koluji vyborne reference a existuje az hysterie kolem prijimani deti. Za me to vubec neni opodstatnene, skola je nabubrela, rada se prezentuje, ale skutek utek.
|
Derri |
|
(24.11.2016 8:46:10) Ano přesně ta škola tu pověst má a udržuje si ji (asi k tomu přispívají ti přijatí děti absolventů a přátel školy), ale i tak si tam pěstují jakýsi kult "my jsme ti z Kladské, ti lepší".
A jestli jsem psala, že výuka němčiny byla ok, tak to bylo spíš o tom, že učitelky němčiny byly z těch, se kterými se dalo domluvit. S třídní, ředitelkou a školní psycholožkou už vůbec nešlo řešit vůbec nic. Objektivně ani nic k řešení nebylo - já tam byla třeba na koberečku za to, že jsem se dovolila družinářek, vešla do školy (vstup rodičů je tam přísně zakázán) a pobrala zapomenuté oblečení. Ptala jsem se jich, jestli mě opravdu považují za cizího člověka a potenciálního zloděje a jestli jim přijde běžné, že někdo něco někomu dovolí a pak si jde stěžovat vedení, že toho povolení využil. Zato když dítěti něco skutečně ukradli (a na náhodou ztrátu v tomto případě nevěřím), tak opět chyba jen na naší straně, oni nic řešit nebudou.
Na Jiřáku tyhle problémy nejsou, taky se nesmí do školy (s tím v podstatě souhlasím), ale není problém si domluvit schůzku s učitelkou mailem, vyzvednout dítě z hodiny a tak - zapíšeš se do knihy a normálně tě pustí. Angličtinu tam učí třídní učitelka, takže je na náhodě, v jaké bude kvalitě (spíš horší no). Ale jsou třídy i bez AJ v prvních dvou letech, možná to je lepší volba. A pokud by nesedla učitelka, asi by se dalo přejít do vedlejší třídy, nejedou na plnou kapacitu a problémy řeší. V Kladské je plno, a i kdyby nebylo, není vůle někoho někam přeřazovat, není vůle k ničemu.
Pak mě ještě napadají prostory školy. Jak jsem zmiňovala, Kladská má plno a tak to tam i vypadá, plné třídy, plné chodby, plná družina, takový pocit těsna. To na Jiřáku nehrozí... mají velké třídy, chodby, rozděleno, kdy jde jaká třída na oběd (nestojí tedy nekonečné fronty na oběd jako v Kladské po skončení vyučování, ale počkají tu chvíli v družině), družina má moc pěkně zrekonstruované podkroví a má i další prostory.
Otázka je, co dá která z těch škol nadanému dítěti. Asi nic. Jiřák je obyčejná škola a nadané dítě se tam nudit bude. A jak jsem psala, v Kladské dobře přežívají snaživé pozorné klidné holčičky, na prvním stupni jistě nebude třeba ani kdovíjaké nadání. Ale že nadanému dítěti Kladská nedá nic, jen ho udolá, to vím zcela jistě.
Kdybys chtěla ještě něco vědět, klidně napiš, podívám se sem.
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(24.11.2016 22:19:08) Syn do Kladský chodil před 15-ti lety. Od 3. do 5. třídy. Byli jsme spokojený, s němčinou pak vystačil na gymplu, třídní se mi taky líbila. Tlak na výkon jsem nepozorovala, ale říká se to.
|
Mandara |
|
(25.11.2016 0:40:32) Derri, sama jsem chodila jako dítě na výběrovou jazykovku a hezké vzpomínky na ni tedy nemám, takže tento typ škol si velice dobře dovedu představit. Kladskou řeším kvůli němčině, dcera je bilingvní, bylo by dobré, kdyby měla alespoň nějaký kontakt s němčinou ve škole a nechci ji hned od první třídy strkat do německé školy na druhém konci Prahy, to pak budu řešit osmiletým gymnáziem. Já i manžel jsme prostě líní někam ji denně vozit do tramtárie a v tomto jsme se shodli, že základka musí být blízko domu,i z dalších důvodů, což obě školy splńují. Dcera je objektivně hodně nadaná, nepochybuju, že by udělala na Kladskou přijímačky, ale na druhé straně je strašně zlobivá, neposedná, děsná individualistka, na všechno má svůj názor a spíš než chválu čekám ve škole z tohoto důvodu problémy. Takže další důvod,proč Kladská asi ne, když píšeš, že tam žádné problémy řešit nechtějí. Jestli se ještě můžu zeptat - jaká je tedy v prvních letech úroveń němčiny? Zmińovala jsi písničky, jsou děti schopné, řekněme po dvou třech letech, se německy domluvit? Mají na výuku rodilého mluvčího nebo jen Čechy? Jiřák - když začnou děti s angličtinou v první třídě, která je nepovinná, začínají pak ve třetí třídě od začátku nebo ty děti nějak rozdělí podle znalostí? Kolik je ve třídě zhruba dětí v Kladské a na Jiřáku? Díky za odpovědi!
|
Derri |
|
(25.11.2016 1:57:55) K úrovni němčiny se vyjádřit moc nedokážu - písničky byly celkem náročné na slovní zásobu, učili je základní otázky, odpovědi, opakovali slovní zásobu z těch písniček, mně se to celkem líbilo a přišlo mi to přiměřeně náročný, ale měli i fajn učitelku, ale co uměli ve třetí nevím, tak dlouho jsme nevydržely. Rodilého mluvčího jsem nepotkala. Na jaký gympl chcete dceru dát? Můžete zkusit Kladskou a když to nevyjde, jít na Jiřák. Určitě tam jsou i dobré učitelky, my třeba měli dobrou u přijímaček. Přijímačky - jak jsem psala, pozor na ně, bývá tam pár spádových dětí, pak sourozenci, potomci absolventů a děti rodičů, co je na přijímačky připraví, jsou každý rok stejný. Kdyžtak zavzpomínám. Počet dětí si už nepamatuji, v Kladské to bylo méně než 30, ale pořád dost (26? 28?), na Jiřáku jak která třída, ta bez AJ byla plnější, v naší bylo dětí 18. V AJ ty děti pokračují ve svých třídách a moc se toho nenaučí - ta učebnice se jmenuje tuším Happy House a je to spíš o omalovánkách než angličtině, prostě seznámení s jazykem, barvy, zvířátka a tak - netřeba řešit.
Kdybych se měla rozhodovat znova, bojovala bych za Slovenskou (asi nereálné, pokud nespadáte bydlištěm) nebo Londýnskou. Zvlášť pro neposedné chytré dítě. Oni se na tom prvním stupni stejně houby naučí a ten základ se naučí všude, na osmiletý gympl budeš dceru připravovat stejně ty, lepší je mít dítě spokojené a v pohodě...
Jinak slyšela jsem chválu na ZŠ Thomase Manna, tam by bilingvní dítě skvěle zapadlo a rodilé mluvčí jsem tam taky viděla... ale je to pro vás daleko a pak ta škola je dost vystavěna na spolupráci (a nadaní bývají individualisti, takže i tam by byl malý otazník).
|
Mandara |
|
(25.11.2016 18:50:00) Derri, ještě jednou děkuju. Vidím to tak, že dám dceru na Jiřák. O Kladské fakt neslyším pěkné věci a zájem o ni máme stejně jen kvůli němčině, kterou můžeme pro dceru zajistit i jinak. Na ZŠ v podstatě nemám velké požadavky, podle mě je důležitá střední a vysoká škola. Od základky čekám, že se dítě naučí číst, psát, počítat a najede na školský režim, to všechno v pokud možno příjemném prostředí. Jiné dovednosti a jazyky je potřeba rozvíjet mimo školu, s tím počítám. O Londýnské jsem slyšela, Slovenskou neznám, díky za tip, jdu prostudovat jejich webovky. Doufám, že dceru bychom dali potom na osmileté gymnázium Thomase Manna - myslím, že to je ideální škola pro bilingvní děti. Mají i tebou zmiňovanou základku, ale zdá se mi to teď zbytečné kvůli ZŠ jezdit každý den přes celé město sem a tam, tak ambiciózní rodiče zas nejsme
|
Derri |
|
(26.11.2016 17:40:49) Na Jiřáku jsem potkala paní, která měla starší dítě na Slovenské a mladší se jí tam nepodařilo dostat, tak ho dala na Jiřák. Na Jiřák si nijak nestěžovala, ale Slovenskou hodnotila lépe. Třeba v tom, že tam neměli skoro žádné úkoly - že děti se mají většinu naučit ve škole. Se základkou Thomase Manna jsem uvažovala podobně. Byla strašně z ruky, sice tam jezdila přímo tramvaj 10, ale ta doba a pak zase přes celou Prahu do práce. Děsný. Byla jsem tam x krát, zpovídala rodiče, ta škola se mi líbila nejvíc ze všech, až na časté projekty a požadavek na společnou práci. K tomu moje dítě není a to asi rozhodlo, jinak bych asi zkousla i to dojíždění. Ale tak já nemám bilingvní dítě, kdyby ta němčina měla za něco stát, nešlo by začít až na gymplu. Navíc si myslím, že je vhodnější začít němčinou než angličtinou, pokud chci, aby dítě umělo obojí a to chci (třeba proto, že pocházím z příhraničí). Kladskou jsem volila jako kompromis a celkem šeredně se mi to vymstilo. Hodně štěstí! A ještě, dobrou pověst má i ZŠ Na Slovance a Vratislavova, špatnou Sázavská, na Kodanskou jsem si nikdy neudělala názor, ale má program pro nadané děti. To je prostě chyba Jiřáku, pokud něco nabídne nadanému dítěti, je to osvícenostíbdané učitelky. Jedou prostě klasiku.
|
Mandara |
|
(28.11.2016 0:41:54) Derri, a na jaké škole máš tedy dítě teď? Stále na Jiřáku? Chápu dobře, že z Kladské jste odešli nebo tam chodilo druhé dítko? Dívala jsem se na tebou doporučenou Slovenskou a moc se mi líbí, na internetu jsem našla i dost chvály v nějakých diskuzích. Asi ji taky zkusíme, ikdyž prý je celkem nemožné se tam dostat, pokud dítě není spádové. Za pár dní má Jiřák den otevřených dveří, takže se půjdeme podívat, jsem docela zvědavá. Chci, aby dcera chodila do školy ráda. Já jsem ZŠ nesnášela a ikdyž to byla tenkrát dost prestižní jazykovka, tak mi do života nedala, narozdíl od ostatních škol, absolutně nic. Z toho především vycházím. Manžel zase chodil na obyčejnou ZŠ kdesi ve vidlákově a dotáhnul to opravdu daleko (vzděláním, pracovně), takže ten už vůbec nějakou náročnou základku odmítá prosazovat, považuje to za zbytečné.
|
|
|
|
|
|
|
|