rišulka |
|
(7.2.2017 21:41:14) Zhodnocení půl roku inkluze z různých úhlů -
http://www.rozhlas.cz/plus/dnesniplus/_zprava/pul-roku-inkluze-na-skolach-neresi-se-zdrave-jadro-tridy-ale-zacleneni-jednotlivce-mysli-si-psycholozka--1696313
Někdo se tu ptal nedávno, jak se inkluze projevila, zda jste to nějak pocítili. Já se teď chci zeptat právě na to třídní prostředí, kolektiv a vztahy. Otázku učení snad dnes vynechme.
My jsme na tom celkem dobře. Škola se snaží, učí se to, ale mají kluka rádi a on se tam cítí dobře. V té třetí třídě už je vidět, jak děti dozrávají, mění se. Tohle je třeba usměrňovat a někdy to ani ty učitelky nepoznají - tak jsem takový nárazník. Zatím jsou to drobnosti, "jen" posměšky, ale mrzí hodně. O učení škoda psát - nechce, nezajímá, jak říkám, všichni se snaží - kromě něj, má nové IVP, pracujeme na tom společně, nějak to půjde.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(7.2.2017 21:48:51) držím palce, v našem škosltví to nemají snadný ani "ůplně průměrní", natož extrémy, něco o tom vím a jsem fakt ráda, že to teď nemusím řešit
|
|
Persepolis |
|
(7.2.2017 21:52:30) Držím palce, Rišulko, ať se to zlepšuje!!!
|
|
Kafe |
|
(8.2.2017 11:24:02) rišulko - tvůj syn ale není inkludovaný, ne? Inkluze se týká dětí s lehkou mentální retardací a to on přeci nemá.
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 12:00:58) Ale houby.
Inkluzivní vzdělávání rovná se vzdělávání všech dle jejich potřeb (s pomocí podpůrných opatření). To zneméná všech: nadaných, se SPU, se zdravotním omezením, ze sociálně znevýhodněného prostředí...
|
Kafe |
|
(8.2.2017 12:06:31) Eržiko - ale kdež. Inkluze je vzdělávání lehce mentálně retardovaných v běžných školách.
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 12:08:17) Není to pravda.
|
Kafe |
|
(8.2.2017 12:09:02) Je. Bavila jsem se o tom s dětskou psychiatričkou.
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 12:12:50) Je to vymezeno ve školském zákoně, viz odkaz.
|
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 12:26:03) Tak si obě nafackujte, přečtete si zákon, směrnice na MŠT a vůbec si zjisti relevantní informace. Tohle je opravdu strašidelné.
|
|
|
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 12:09:00) To je zkreslení situace, tak jak se obvykle hystericky předkládá v populárních článcích pro veřejnost.
|
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 12:11:15) Např. zde: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/SSC/17243/ROZDILNY-VYZNAM-POJMU-INTEGRACE-A-INKLUZE.html/
|
Kafe |
|
(8.2.2017 14:13:31) Integrace x inkluze. Integrace dětí s normálním intelektem a nějakými jinými potřebami (třeba ADHD, dys, AS,...) do běžných škol, což se již děje léta x těch s lehkou mentální retardací, co dosud chodily do praktických škol, což je ta inkluze a je to nové, od září.
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(8.2.2017 12:29:37) To je ale fakt nesmysl. "Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je praxe zařazování všech dětí do běžné školy (do tzv. hlavního vzdělávacího proudu), která je na to patřičně připravena. V inkluzivní škole se neoddělují děti se speciálními vzdělávacími potřebami od dětí bez nich."
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 13:24:50) Inko a proč je to nesmsl? Co je na tom nesmysl?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(8.2.2017 13:45:40) Odpovídala jsem na tohle "Inkluze se týká dětí s lehkou mentální retardací a to on přeci nemá. "
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 12:24:47) Liško, to si děláš srandu? Inkluze se týká všech. Rozhodně není omezená na jeden druh znevýhondění. Klidně se může týkat i mimořádně talentovaného dítěte. Podobný názory a neznalosti mně šokují.
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 13:26:02) Zetko, což o to pokud mají takový názor rodiče.... pr... je, že ho mají občas i školská a poradenská zařízení.
|
|
|
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 12:05:38) Tenhle rozhovor jsme slyšela.
Je to opět stále o tom, že se učí pro průměr - takto je tady ten systém nastaven: všichni se učí ve věkově homogenní třídě najednou to samé ve stejném rozsahu ve stejné době. Nezvladatelné úchylky od průměru se řeší IVP, tak aby se co nejvíc nacpali k průměru, řeší se jejich hodnocení a pod.
Inkluzivní vzdělávání je individualizované vzdělávání pro každého jednotlivého žáka.
Lze to, i ve státní škole, ale nějak to stále drhne. Různí lidé (i ve školství, poradnách, rodiče a pod.) mají o tom, co je inkluzivní vzdělávání, rozdílnou představu.
Neumím sem vložit takový pěkný obrázek, tak když mě někdo poradí, tak ho sem lupnu.
|
|
rišulka |
|
(8.2.2017 13:17:19) jojo inkluze je pro VŠECHNY děti. Technicky vzato je Riška vlastně integrovaný, už je to třetí třída, ale to jsou jen pojmy, škola postupuje podle vyhlášky o inkluzi a zajistila mu podpůrná opatření ve 4.st - tzn. asistentku, IVP a pomůcky. No, potud fajn - technicky ano. A má PAS, EPI a tu mentálku taky, bohužel - naštěstí je hodný, občasné záchvaty se dají zvládat (s asist.), je to prostě takové děťátko mezi těma dětmi občas ztracené.
Chtěla jsem slyšet něco o té práci s kolektivem, jak se v rámci inkluze ne/daří právě toto.
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 13:26:53) Rišulko já mám dítko v soukromé škole, nenašla jsme státní zařízení se skutečně inkluzivní výukou na druhém stupni.
|
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 15:04:53) U dcery ve 3.třídě jsou děti s nějakou pomocí 4. s nimi asistentka. Řekl bych, že díky velikosti třídy, školy i druhu školy(církevní) ten kolektiv funguje v rámci možností dobře a snaha o zapojení do kolektivu je. Ale děti samozřejmě rozdíly vnímají.
U syna v první to zatím s jedním hypaeraktivním chlapcem, který má také asistentku moc nefunguje. Tam vnímám problém v učitelce po škole, která nemá zkušenosti. Děti jsou na něj alergické, problém je i v družině.
|
Venice+3 |
|
(8.2.2017 15:12:06) Děti nejsou stroje. Mají svoje pocity. Nelze jim nařizovat aby si do dvojice třeba při tancování nebo nějaké hře vybrali někoho, s kým se necítí dobře, kdo je vláčí moc rychle, nebo prostě kazí společnou aktivitu. Můžeš jim to vysvětlovat, můžeš jim to předvést, můžeš spoléhat na nějakou "matku Terezu" ve třídě, která si teda toho konkrétního spolužáka vybere aby pančelka měla radost. Což ovšem nikam nevede. Ale to je jen jedna situace ze sta, které se během dne v kolektivu odehrají.
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 15:23:32) Nejsou. Proto je hodně na učitelce, učiteli, škole jakou atmosferu nastaví. V přijímající atmosféře je snažší tancovat s nešikovnou Terezkou a šíleným Jirkou. Naše škola se o to snaží, ale z venku vnímám rezervy co má.
|
|
Eržika. |
|
(8.2.2017 15:34:32) Nejsou stroje. Ale je to hodně o nastevení kolektivu a rspektujícím přístupu na všech stranách.
|
|
|
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(8.2.2017 13:51:09) Naprosto souhlasím se článkem, každý agresivní, onaký, makový má nárok..může, chce..ten "normální většina" jen musí vše přijímat ať se mi to líbí nebo ne, x různých aistentů ve třídě, kteří samozřejmě odvádí pozornost ať se to líbí ne ne, po všechno ostatní. Ale mají smůlu, musí to chápat..držet pusu a krok. Protože maminka sebevětšáího agresivního spratka prostě chce a má právo zařadit dítě do normální třídy, ostatní jen musí vnímat, že on je prostě jiný i když ubližuje, rozhodí třídu a o kvalitě výuky nemluvit. Nyní absolutně neřeším zakladatelku, ale ten děsný princip. Ano, mají nárok na výuku podle osnov v "normální škole" ale at jsou pohromadě v jedné třídě. Tím nemyslím vozíčkáře, ale ti co mají všechny možné a nemožné asistenty.
|
K_at |
|
(8.2.2017 13:54:51) Adel, asi chapu, co chces rict. Ale forma je nestastna. On i ten "obyc prumer" muze byt proste nevychovanej smrad. A problem je stejny.
|
|
Tarsis |
|
(8.2.2017 14:06:36) ;) ...a chudáci vozíčkáři mají s AP útrum. Ale zcela vážně, asi to pro vás bude naprosto šokující informace ale integrují se i děti bez agresivního chování. Naopak mají dost často problémy z rozmazlenými hvězdami, kterým jejich rodiče vštípily že jakákoliv odlišnost se tvrdě trestá.
|
K_at |
|
(8.2.2017 15:17:18) Jo, nevim, proc kdyz se rekne "integrovane dite" vybavi si kazdy jen agresivni neukocirovatelne dite. Asi proto, ze je to tak snadne a evidentni.
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 15:20:29) Protože jsou nejviditelnější a jsou s nimi největší problémy. Každý si to rozhodně neřekne, ale velká část z mého pohledu logicky ano. Kampaň učitelek kolem inkluze na tom má velký podíl.
|
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(9.2.2017 15:20:04) To není nepřijmout odlišnost, ale zhoršená kvalita výuky, když ve třídě pendluje ix různých asistentek + další problémy.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 15:12:35) Strašný vílev. Zkus si někdy představit, že jsi rodič toho agresivního spratka.
|
K_at |
|
(8.2.2017 15:26:05) Zetko, kdyz bude dite spratkem jen diky rodicum a vychove, bude mi to jako rodici jedno nebot budu vasnive branit sveho drahouska. Ale uprimne - neumim si predstavit, ze bude me dite mit skutecne urcity handicap ( a ted myslim dite skutecne agresivni a chovajici se extra nestandardne) a je budu ocekavat, ze deti i ucitele musi prece toto snaset a tolerovat? Neumim si to predstavit. Otazkou je, zda rodice takovych deti maji opravdu na vyber, kde bude jejich dite chodit do skoly.
|
K_at |
|
(8.2.2017 15:29:03) Tim myslim, ze bych asi i jako matka tezko nesla, ze me dite, ac za to nemuze, terorizuje ostatni. Chtela bych, aby bylo v optimalnim prostredi, kde bude primerene dobre jemu i ostatnim.
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 15:47:35) Kat. Od nastavení podmínek ve škole, školce jsou učitelé. Ne rodiče. Tohle tvé prohlášení vnímám jako naprosto alibistické, přesně v duchu boje učitelek proti Inkluzy. Já bych chtěl aby se naučil s lidmi jednat. A teda rozhodně bych nechtěl, aby se naučil jednat jen se sobě podobnými , nebo zvláštními ve zvláštní škole. Ve skutenosti si nedokážu předastavit, že by to někdo chtěl. Pokud nějaké dítě jiné děti terorizuje tak já to dávám za vinu učitelce z té třídy. Ne tomu dítěti a ani jeho rodičům. Přiznávám, že je složité s některými dětmi jednat a že by učitelé potřebovali v tomto směru víc vzdělání , podpory, pomoci, ale za bezpečné prostředí ve třídě je odpovědný učitel a nejde ho utvářet, tím , že nepohodlné děti odstraním.
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 16:01:12) jentakj, nemusí. Píšu o potřebě podpory a vaše učitelka to evidentně pojala dobře. Ale obecně má školství v té připravenosti učitelů velké rezervy.
|
|
|
|
K_at |
|
(8.2.2017 15:56:22) Zetko, sorry, psala jsem o pohledu matky - jeste navic "coby kdyby". Integrovane dite ci inkludovane jsem nemela. Ani kolegyne, co zatim vim. Ona MS je v mnoha smetech ta 1.instance, kdy jsou rodice upozorneni na moznost problemu. Tudiz leckdy se za dobu dochazky do MS nic nevyresi, diteti je DG stanovena treba tesne pred vstupem do ZS. Nekteri rodice na problemy nereaguji. Taky se ceka, jak bude ditko reagovat treba po roce dochazky. Ono 3letak ma narok na mnoho ruznych odlisnosti.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(8.2.2017 15:49:46) jentakj, ale to je o učitelce co ji chybí vzdělání, podpora schopnosti. Je samozřejmě strašný když si profesionální práci školy musí vynutit rodič napadaného dítěte.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2017 16:19:38) jentakj
za rok to většinou přejde
no tak to bch s nima vyběhla, rok čekat, než se něco srovná, uvědomují si, co je to rok v životě děcka? a co všechno to ovlivní do budoucna?
to je jako když mi výchovná poradkyně sdělila, že se nedá nic dělat, syna nemají jak zapojit do kolektivu, protože je dětem nesympatický
ona je mi taky nesympatická, třídní taky, takže jsme změnili školu
co si někdy dovolí učitely říct, to je neuvěřitelný, za to by měl být postih, něco jako vytýkacíi dopis, a za dvě takový perly okamžitě odchod ze školy, snad i ze školství
|
Kaipa |
|
(8.2.2017 16:31:50) yuki, ono to je pro ty děti těžký, pokud se mají kamarádit s někým, s kým si nemají co říct. Je jasný, že to nejde nařídit, že pro začátek by mělo stačit "nesympatickému" dítěti alespoň neubližovat, ale uznej, že pro ty děti to je náročný a musej se to učit. Mnohdy to neumí ani dospělí. Chápu, že rodičům těch "nepřijímaných" dětí to rve srdce, ale ani učitelky to nemají snadné, je to běh na dlouhou trať. Šmahem bych neodsuzovala nikoho ze zúčastněných, pokud projevují snahu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2017 16:47:30) Kaipo, snaha nebyla
tady na jiné škole problém není
můj syn není integrovaný, jenom je malinko divoký, ale nemá ani adhd, prostě je to kluk, který neposedí a potřebuje být vidět a slyšet, když chtěl v hodině mluvit (k věci, říct, co ví), byl to problém, vyrušoval, přece ho nebude pořád vyvolávat, přece nemůžou děcka pořád mluvit, tady dostávají děcka slovo kdykoliv mají co říct a dostávají pochvaly za aktivitu v hodinách - jak se dá ta stejná věc vyložit různě
obě školy jsou státní
umím si předtavit nesympatický dítě, který by fakt kolektiv nebral, , jenže kolektiv většinou nebere dítě, ktrý se odlišuje, čímkoliv, už jsme řešila i to, že kolektiv odmítal dítě nadaný, protože je jiný. Když jsme škole vnutila, že to řešit opravdu musí, problém je pryč, kolektiv ho přijal a teď má řekla bych až opačný postavení než v tom začátku
akorát teda musím říct, že to není tak úplně zásluha třídní, nebo valstně je, ale druhotná - kolektiv se spojil proti ní, vedení školy to ví, stížností bylo víc než dsot, a stejně to zůstává dál beze změny
tak co už můe rodič dělat, než si stěžovat, než se spojit s jinými rodiči, otravovat ředitele, ten uznává probléom, ale to je tak všechno...
|
Kaipa |
|
(8.2.2017 16:57:23) Pokud snaha nebyla, není co řešit, to je od dospělých neomluvitelná chyba.
Jen si neumím představit, jak to dělat v kolektivu dětí, kdy každé má pocit, že má co říct k věci. A co méně průbojné děti, které mají taky co říct, jen to neumí dát tak razantně najevo a ti "ranaři" je prostě převálcují. Jo, není to v té škole sranda.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2017 17:08:49) tady to učitel zvládá, taky to zvládám, jde to. samozřejmě je potřeba to někdy utnout, nenechat jednoho mluvit pořád, ale taky ne zakazovat mluvení nebo to zakazovat jednomu
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.2.2017 17:11:09) ono je totiž možný těch znalostí dětí využít, zvlášť kolem 8 -12 let, před tím málo a pak kolem 14 už zase ne. Ale když učitelka bude mluvit a mimo jiný řekne nějakou zajímavost, děcka si toho ani nevšimnou, zato když tu zajímavost řekne spolužák, zapamatuje si to polovina třídy, takže každý ať řekne, co ví, uitelak to pak shrne, vyplatí se to
|
|
|
|
|
|
|
|