Vítr z hor |
|
(16.6.2017 20:01:42) Klid, oni si berou servitky, ale specifickym zpusobem. Takze je dite bud (mimoradne) nadane (hura, uvazujete o gymnaziu?), nadprumerne inteligentni (vsechno od IQ 101 nahoru, tedy skvele, maturitu nejspis da a mozna i jednodussi vejsku), pod 100 se oznamuje "opozdene" (neva, to dozene), no a pak az ty LMR atd.
U nas je ADD spojeno s mimoradnou inteligenci, ale bohuzel to znamena caste vykony pod moznosti ditete, roztekanost, omezenou schopnost delat 2 a vic veci soucasne (odejit z baraku s taskou, telocvikem a svacinou - a pokud se zdari, tak chybi kabat, boty, nebo je to aspon doprovazeno nervovym zachvatem).
Ucitelky, reklo by se, rozumne, ale ono se v te skole spis moc neuci, takze je dite s prstem v nose superhvezda, ktera na vsechno kasle a nema studijni navyky. Desim se druheho stupne. Kolem ledna nastava obvykle krize, takze davam diteti piracetam, coz nam umozni to nejak preklepat, v kvetnu uz se moc neuci, takze nastava utlum.
|
withep |
|
(16.6.2017 21:36:45) Veveru, nejsem si jistá tou terminologií. Technicky vzato je průměr 100 +-15, tj. jako průměrná inteligence se označuje rozmezí IQ 85-115. Nadprůměr by potom byl IQ 116-129.
ADD (nebo i AS) je u nadaných často důsledkem nepochopení, mnohé z projevů jsou společné, ale mechanismus je jiný. U vás třeba ne, to nemůžu vědět, ale faktem je, že osvěta kolem nadání je tak mizerná, že těm dětem vlastně to ADD navíc pomůže ke zvýšené míře tolerance a podpory.
|
Klauri |
|
(16.6.2017 21:46:50) Mensa uvádí, že 111-119 je mírný nadprůměr a až 120-129 vysoký nadprůměr.
|
withep |
|
(16.6.2017 22:27:41) Mensa si hraje na svém vlastním písečku a asi používá svou vlastní terminologii. Ve speciální pedagogice a psychologii je vysoký nadprůměr 130+
|
|
|
|
|