SleepWell |
|
(1.10.2018 13:58:41) na mistni zakladce to resi tak, ze maji "krouzek" matematika na prijimacky a kdo ma zajem, tak tam chodi. Zpravidla vsichni, kdo chteji na stredni skolu s maturitou. Je to male mestecko a zadne soukrome kurzy tu na pripravu nejsou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 14:34:50) my máme přípravu k přijímačkám hodinu za týden, tam teda nebudou ti nejslabší, ale přesto je to málo, vzhledem k tomu že 8 let ti slabí otravovali a zpomalovali výuku
bohužel, musíme odučit, musíme vychovat nebo se aspoň snažit převychovat, no a cermat samozřejmě dělá testy podle něčího zadání, jneže ti zadavatelé nejspíš nidky nebyli v hodině v běžné základce
kdyby ti slabí byli potichu, malovali si a nerušili, stihli bysme v pohodě všechno, jenže to je takový divný dojem neučitelů, že ti slabí jsou zalezlí pod lavice a ani nedutají a jsou rádi, když se po nich nic nechce, u nás je to jinak, a myslím, že nejen u nás, ti slabí mají potřebu se předvádět, známky je nezajímají, poznámky taky ne, ani je ani rodiče, není co s nima udělat a když se tři takoví rozhodnou, že na všechno kašlou, dokážou rozhodit třídu, a dělají ti pravidelně, ve všech předmětech, v každé hodině.
mít možnost dát děckám o dvě hodiny víc matiky, udělala bych to, jenže i oni mají po škole kroužky, co nezvládli za 8 let, to budou těžko dohánět, ale není to chyba těch slušných, je to chyba systému, který nedokáže tyto šikovný a slušný děcka ochránit před těma otravnýma, jenže oddělit je na lepší a horší je diskriminace těch slabých, takže je vždycky lepší diskriminovat ty lepší, to kupodivu nikomu nevadí
|
Rozállie |
|
(1.10.2018 14:54:17) Yuki, to už teď nemáš jak vyřešit, prostě karty jsou rozdaný. Vždyť je to přesně ten důvod, proč děti odchází na víceletá gymnázia.
Snažila bych se ty nadanější nutit pracovat co nejvíc samostatně, hned zkraje rozdat práci a až pak se rozčilovat s vejlupkama. Ony to ty děti zvládají, zabrat se do svého, ne že ne. Zdaleka nejhorší je to nekonečné čekání, než ti pomalejší něco poberou, než se vyřeší kázeňské záležitosti .... Ale teda jestli chtějí jít na SŠ, tak prostě musí máknout i doma
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 15:15:24) jo, samozřejmě, jinak to nejde, jenže ani ti chytří nevládnou pochopit bez vysvětlení, je mi jich normálně líto, ti slabí a otravní v jednom jsou problém našeho školství
samozřejmě, mám taky starší kluky na 8G, vím, jak to chodí, ale dost mě mrzí, že těm, kdo na těch základkách zůstanou, fakt není jak pomoct, což je přece chyba, přesně ta diskriminace chytrých, přitom ti nás jednou budou živit, ale kašleme na ně, jako společnost
a cermat sepíše testy, který stojí na logice, jenže tu nemají ty chytrý děcka procvičenou, pokud ti slabí zdržují, nestíhá se nic víc než vysvětlit, minimálně procvičit a už vůbec ne zajímavý příklady, který by bavily a rozvíjelý logiku, na ty fakt není čas, protože to je přesně to, co se může vypustit a místo toho se řeší, kdo komu proč... a podobný voloviny, který patří do třídnických hodin, který ovšem nejsou, nebo nestačí, poud je nějaká jedna hodina
na zákaldkách se řeší ve třídě strašná spousta věcí, který se na 8g neřeší, cermat ani netuší, kolik času to zabere, stejně tak to netuší učitelé, kteří nezkusili učit na základce, a proto ty testy nejsou přizpůsobený tomu, co mají šanci zvládat děcka ze základek, bylo by fakt to trochu brát v úvahu při tvorbě testů, na 4g jdou děcka ze zákaldek, který minimálně 4 roky fakt trpí, není možný po nich chtít tolik, kolik by měli zvládat a kolik zvládajií děcka v kvaŕtě g, mají jiný podmínky, a že zvládnou to stejný, když je stejný rvp, to je utopie, které snad ani nikdo z praxe nevěří
|
K_at |
|
(1.10.2018 15:23:54) Yuki, hele, a jakej nazor na to ma reditel? Koncepci musi nejak koucovat on. Je to mj vizitka skoly, jak je schopna pripravit deti, jak pracuje se specialnimi detmi naobou stranach spektra.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 16:03:32) Kat, ředitel je, stejně jako my, rád, že se tam vůbec dá učit, s tím se těžko něco udělá, prostě se ta třída blbě sešla, to se někdy stane
jedna třída v ročníku, není jak to rozházet jinak, prostě se musí pracovat s materiálem, který máme
|
breburda71 |
|
(1.10.2018 16:18:41) Já za sebe bych klidně vrátila ten starý model, který jsem zažila já jako dítě ( přijímačky z Bělouna)..Všichni věděli,co se mají učit, knížka stojí kolem stovky, příkladů je tam fůra, všechno by se mělo probrat v hodinách matematiky tak jako tak...My jsme vycházeli z osmičky a všechno jsme měli probrané, dneska deváťáci horko těžko,zařadit výraz do přiímaček se nikdo neodváží..Sice Cermat ( a předtím Scio) operuje s logikou a nevím čím ještě,ale ve finále nikdo neumí nic, a to ani kolikrát ty základní věci..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 16:42:44) breburdo, přesně, vidím to stejně - Běloun je nejlepší, a navíc má jednu ohromnou výhodu - je každý rok stejný
pochopitelně, takto didaktis vydá každý rok nový, vydělá každýrok dalších 150 na češtině a 150 na matice, a pak se vyhodí, protože je blbost, aby neměli všichni to stejný, navíc v letošních je třeba navíc pár typů příkladů, takže malá změna a všecko je potřeba koupit znovu
|
Monika |
|
(1.10.2018 16:46:51) Tak to nekupujte, ne? Vezmi reálné testy Cermatu pro inspiraci, pokud tedy se chceš v rámci výuky speciálně přípravě na přijímačky věnovat a hotovo. Případně to můžeš dětem doporučit pro domácí přípravu, když chceš mít čisté svědomí ...
|
|
|
|
|
K_at |
|
(1.10.2018 16:49:13) Yuki, ne, takhle to nemyslím! Co teda půlené hodiny? Nebo semináře mimo hl. vyučování? Jako rád být může, ale zase sedět s rukama v koutku, to je taky na prd. Cílem je některé děti připravit na přijímačky, nebo aspoň umožnit jim jet rychleji, nedemotivovat.
|
|
Rozállie |
|
(1.10.2018 16:50:00) Máte ve třídě asistenta? Aspoň do těch matematik jestli nemůže někdo chodit vypomáhat. Dá se to s vedením nějak řešit?
|
Senedra |
|
(1.10.2018 16:54:28) Rozálie, učím v několika třídách s asistentem - někde to jde, že asistent pomáhá slabším, zatímco se věnuji ostatním. Jinde jede asistent třeba i jen s jedním dítětem po zcela jiné linii a nemá kapacitu na to, aby ještě dalším dětem pomáhal. Dokonce v jedné třídě mám asistenty dva a klidně bych dalšího zaměstnala. Vše běžná ZŠ.
Půlené hodiny by určitě pomohly, ale třeba u nás nejsou prostory - škola malá, plně vytížená. Navíc, pokud je ve třídě méně než 24 žáků, nejde ji rozdělit na půlky z finančních důvodů - zřizovatel prostě nezaplatí hodinu menší skupině než 12 žáků.
Různé přípravky ZŠ dělají, ale těžko se za hodinu týdně dožene to, co se 8 let nestíhalo.
|
Rozállie |
|
(1.10.2018 17:03:58) Hele já to chápu, v klidu. Nějaký pátek jsme asistovala v běžné škole na druhém stupni, a utekla jsem. Ne proto, že by to byl záhul (spíš leháro), ale protože jsem nesnesla ten nesmyslný systém, kdy má AP hodinu sedět u 1 dítěte, zatímco učitelka je sama na dalších 25 dětí. Takhle to vypadat nemá, je to úplně k ničemu
Dobře zorganizovaná spolupráce s AP pomůže velmi. To musí ale vědět zakladatelka, jestli je to reálné, a jestli by to zrovna jí pomohlo.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 18:05:34) asistent ve třídě? to máme při PO3, což tato třída nemá
|
Rozállie |
|
(1.10.2018 18:12:43) No proto se ptám jestli je vedení ochotné se angažovat. U nás díkybohu ano, funguje přeřazování dětí do jiné třídy, nebo zaskočí pomoct ten, kdo má volnou hodinu... Ale chápu, že to je u nás nadstandard.
|
|
|
|
|
|
|
|
SleepWell |
|
(1.10.2018 18:17:41) vis co, tohle jsem nikdy nepochopila. Na AJ se deti bezne deli podle schopnosti, ale na matematiku nebo na cestinu ne. Proc?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 18:20:58) prý se o půlení hodin na matiku taky uvažuje, do budoucna
akorát u nás se zatím půlí poctivě podle abecedy, aby někteří neřvali, že je to diskriminace těch slabých, takže máme právě tu diskriminaci šikovných :(
blbý je, že se napřed zavedly nějaký jednotný přijímačky, ale na podmínky se zapomnělo
|
Monika |
|
(1.10.2018 20:03:30) No, a nejednotný přijímačky by byly lepší? Kdyby každá škola chtěla něco jiného, tak by ti to přišlo jednodušší na ně děti připravit? Chápu, že je těžké učit cokoliv, pokud je ve třídě víc nemotivovaných dětí a že při různosti "talentů" je těžké učit tak, aby z toho něco měli ti slabší i ti dobří. Ale to "naroubování" problému zrovna na přijímačky a jejich "nespravedlivou obtížnost", to mi teda nesedí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 21:02:59) nejednotný přijímačky... škola může reagovat na to, v jakým je regionu, může se lišit test gymplu a zdravky, to stačí, ne?
|
Ivka (dva kluci) |
|
(1.10.2018 21:29:35) Tak podle regionu, náročnosti školy, prestiže školy se liší bodový zisk, jaký musí uchazeč mít, aby se na školu dostal. Na prestižní gympl musí mít test na více než 80%, na neatraktivní školu mu stačí přijímačky absolvovat (klidně s bodovým ziskem 10% - nepodkročitelné minimum neexistuje). Takže o co tady jde? Proč je nutné přijímačky modifikovat? Jinak být zdravotní sestrou, už se urazím. Nevím, proč jsou opakovaně v diskuzích zmiňovány jako chudinky, zbytečně týrané matematikou, kterou zoufale nezvládají. Copak sestřička nepotřebuje ke svému povolání (a vlastnímu přežití) trojčlenku a procenta? Nepotřebuje porozumět psanému textu a udělat jednoduchou logickou úvahu?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 22:10:49) ok, mám ve třídě kluky, kteří by chtěli jít na záchranáře, ať to není sestřička. proč by měli mít maturitu z matiky? kam jsou přijímačky, tam je maturita, na nepotřebuju sestřičku s maturitou z matiku, ani záchranáře s maturitou z matiky, já chci, aby byli profesionálové v jiné oblasti
|
X__X |
|
(1.10.2018 22:40:19) Yuki, s povinnou maturitou z matiky nesouhlasím, nicméně zrovna záchranář či sestra to mají jednoduché - mohou jít na střední na zdrávku, tam maturita z matiky povinná není a ještě budou v oboru, který je zajímá a který jim další studim na vysoký ulehčí.
|
Ivka (dva kluci) |
|
(2.10.2018 9:25:58) Omlouvám se za odbočení od tématu, ale nedá mi to. Zase je tu zmíněná maturita z matematiky jako trest pro zdravotní (a jiné netechnické) profese. Dokonce učitelkami (matematiky?!?). Matematika je přeci umění myslet. Myšlení je sice dřina, ale samostatně myslet potřebuje úplně každý i ve šroubárně! Nejen jaderný fyzik! Každý si potřebuje umět udělat logický úsudek, zanalyzovat problém, aplikovat jednoduché principy a pravidla v nových složitých situacích. Copak chceme společnost tupých oveček reprodukujících navrčená moudra? Matematiku potřebujeme PRO ŽIVOT (nejen pro profesi) všichni mnohem víc, než např. schopnost poznat větu předmětnou a epizeuxis. Přesto se k mému údivu stále přetřásá povinná maturita z matematiky a o maturitě z češtiny nikdo nepolemizuje .
|
Rozállie |
|
(2.10.2018 21:53:55) "Zase je tu zmíněná maturita z matematiky jako trest pro zdravotní (a jiné netechnické) profese. Dokonce učitelkami (matematiky?!?). Matematika je přeci umění myslet. Myšlení je sice dřina, ale samostatně myslet potřebuje úplně každý i ve šroubárně! Nejen jaderný fyzik! Každý si potřebuje umět udělat logický úsudek, zanalyzovat problém, aplikovat jednoduché principy a pravidla v nových složitých situacích. Copak chceme společnost tupých oveček reprodukujících navrčená moudra? Matematiku potřebujeme PRO ŽIVOT (nejen pro profesi) všichni mnohem víc, než např. schopnost poznat větu předmětnou a epizeuxis. Přesto se k mému údivu stále přetřásá povinná maturita z matematiky a o maturitě z češtiny nikdo nepolemizuje"
Člověče radši se ani nedívej na poslední didakťák z češtiny, nebo tě trefí šlak. Ponejvíce práce s textem, obsahově ze SŠ tam byly asi dvě otázky z literatury. A stejně všichni řvali, jak je to těžkýýýý Protože kupodivu se po maturantech chce, aby používali hlavu.
|
Kudla2 |
|
(2.10.2018 22:29:36) Rozállie,
a kolik z tý matematiky potřebuje běžný člověk, který se jí neživí?
(ne že by se to nemělo učit z důvodu procvičování mozku, ale já nemám pocit, že bych potřebovala krom sčítání, odčítání, násobení, dělení, procent a trojčlenky o moc víc).
|
Kudla2 |
|
(2.10.2018 22:42:38) Tak já bych z matiky vůbec nematurovala povinně, jen ti, co to budou potřebovat.
|
|
|
|
|
|
|
Rozállie |
|
(2.10.2018 22:11:07) Yuki, to je úplně bezpředmětný požadavek, vzhledem k současné podobě maturity z M. "Kolik stran má krychle?" - je otázka z loňské maturitní písemky.
Už jsem to tu psala, maturanti se vyjádřili, že kdyby věděli, že stačí se doma učit ne moc intenzivně 2 měsíce (!), nemuseli ztratit 4 roky života. Jasně, že jim škola dala víc, než to, co se naučili k matuře, ale vyplývá z toho, jak NÍZKO je teď úroveň maturit.
Vedle toho je zoufalství nad přijímačkama nebetyčná absurdita.
|
Kudla2 |
|
(2.10.2018 22:30:58) no ale u toho zadání nevíš - je to chyták (jestli víš, že krychle nemá strany)? nebo je autor zadání blb a popletl si, jak se čemu říká?
|
|
|
Slonisko |
|
(3.10.2018 0:02:46) Rozálie, i moje maturita před xx lety byla zhruba podobně náročná jako jedna zkouška na VŠ, což odpovídá cca 1-2 týdnům intezivní přípravy. Já se o svaťáku učila hlavně češtinu, teda literaturu - seznamy spisovatelů a jejich děl. A měla jsem štěstí, mohla jsem si vybrat matematiku místo ruštiny, takže jsem se nemusela učit nazpaměť další tuny údajů. A ještě se mi to hodilo jako příprava na přijímačky na VŠ.
Příjde mi, že teď je maturita taková divná, řekla bych až schizofrenní.
Jako, že se neví, co se vlastně od maturity očekává.
Buďto by to mělo být nějaké důstojné zakončení studia na dané škole, ale pak by to měla mít plně v režii ta škola, třeba i včetně toho, že součástí maturity bude nějaká dlouhodobější práce na konkrétní téma. A nevidím důvod proč by nemohli studenti technických škol maturovat jen z odborných předmětů a ti, co chtějí na VŠ třeba i z matematiky.
Nebo je to státem garantovaná zkouška, která má ověřit, že má člověk nějaké penzum vědomostí, pak by ale měla být možnost ji složit kdykoliv asi jako TOEFL nebo CAE, možná teda s podmínkou předchozího splnění čtyř let na SŠ. S tím, že maturitní předměty by měly být volitelné podle toho, jestli a na jakou VŠ chce pak student pokračovat.
Současná podoba maturity je divná, ale tak trochu škodolibě si myslím, že když se je povinná čeština, tak povinná matematika je jenom fér.
|
Rozállie |
|
(3.10.2018 17:19:07) Slonisko, já nevím, mě ta současná připadá lehčí Možná jsi mladší, nevím, kdy se to změnilo, nebo jestli to tehdy měly různé školy tak odlišné? Matika se píše jen test, který matematici nemůžou neudělat, snad fakt jen nějaký megastresař. My jsme se učili nějakých 20, nebo kolik, otázek a pak jednu předvést, nějaký ten příklad i s teorií. Totéž literatura, my museli umět komplet všechno. Současní maturanti se naučí jen vybrané kousky ke svým přečteným knihám. Přestože škola mluví do výběru, dá se to zkombinovat tak, že se pak učíš jen pár období.
Celé je to nějaké divné
|
Slonisko |
|
(3.10.2018 19:51:36) Rozálie, já maturovala v roce 1990, na učňáku. Matika byla jen ústní, pamatuju si to do dneška, vytáhla jsem si řešení kvadratické rovnice a pak slovní úlohu typu: Deset stromů, mezi stromy dvoumetrová mezera, jak dlouhá bude celá řada těch stromů - i pro páťáky k přijímačkám by mi to přišlo primitivní.
Je fakt, že na češtinu jsem se učila "všechno", ale byl to v podstatě telefonní seznam. A dalo mi to docela zabrat, protože učení zpaměti mi nikdy moc nešlo. A teda, málem jsem nenapsala sloh, ty mi nikdy nešly.
A pak samozřejmě odborný předměty, ale ty mi problém nedělaly.
Velkou roli samozřejmě hrála nervozita a to, že to byla první "velká" zkouška. Srovnání se zkouškama na vysoký je ovlivněný zpětným pohledem.
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(1.10.2018 22:12:05) ještě to nepodkročitelné minimum, to je právě to, co zatím není, má se o tom jednat v listopadu, doufám, že se to týká nejdřív letošních osmáků
|
|
|
|
|
|