| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Testy k přijímačkám

 Celkem 109 názorů.
 Yuki 00,03,07 


Téma: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 19:29:42)
Tak jsem dnes otevřela testy k přijímačkám z matematiky od Didaktisu a nestačím se divit, jak je to zmatený, složitý, těžší než loni.

Loni jsem měla deváťáky z matiky, zvládli jsme to horko těžko, letos se toho bojím mnohem víc.

Jak to vidíte vy s delší praxi v matice na základních školách?

A jak si to představují tvůrci testů a přijímaček a inkluze - že jako s tím materiálem budeme vesele integrovat všechny děti, budeme učit tak, aby to zvládali i ti nejslabší, budeme nějak v hodinách čarovat, aby se neunudili ani nejslabší, kteří dávno netuší, o co jde, přitom aby ale nepropadli, přece je tu inkluze, a aby se nenudili ti šikovní, ty musíme přece posunovat a rozvíjet, ale hlavně ti nejslabší jsou přece od toho, aby se na nich ti šikovní učili, jak je společnost úžasně různorodá, takže štěstí, že je tam máme...
a pak jim dáme přijímačky, ve kterých mají používat logiku, ke které se v běžných hodinách nemáme šanci dostat?

Nějak se z toho nemůžu vzpamatovat, je říjen, ještě netuším, jestli bude nepodkročitelný minimum platit už pro letošní deváťáky, testy jsou těžší než loni, já nestíhám a ve škole je spousta akcí, který je potřeba splnit, abysme náhodou nepřeskočili nějakou kompetenci :(
 Martina, 2 kluci 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 20:10:16)
Loni jsem měla taky deváťáky, připravovali jsme se jako obvykle z pracovních sešitů Taktik, k tomu všechny zveřejněné testy na stránkách Cermatu.
Letos budou stejné podmínky, ne? Mám teď v šesté třídě s 24 žáky 5 integrovaných dětí ( jedno z nich nemá dokonce probrané učivo 5. ročníku) , jednu asistentku, dáváme to jakž takž, probíráme učivo, ti nadanější či pilnější dělají věci navíc, ti méně nadaní či líní dělají podle svých možností. Stejně k přijímačkám jdou ti pilní či nadaní. Spousta dětí má dovolené pomůcky - tabulky převodů, vzorečků, kalkulačku,...
Radím ti se v tom neutápět, moc nevrtat, pomoci každému se trochu v matematice povytáhnout, zlepšit či zaujmout...a netrpět pocitem, že všichni musí mít znalosti a schopnosti, aby uspěli u přijímaček...to je přece normální.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 20:48:29)
zatím nevím, jestli budou stejný podmínky, nebo ne, v listopadu se má řešit to nepodkročitelný minimum bodů

mně vadí, že jsou ty příklady zadávaný tak komplikovaně, já jsem v 8. třídě u přijímaček dostala příklady, ty jsem spočítala, byla na to hodina, gympl si to vyhodnotil a nemám pocit, že bych byla ne stresu, nebyli mezi náma žádní neschopní, odmaturovali jsme všichni, kromě pár výjimek jsme se dostali na vš a vystudovali

tady ta centralizace a čím dl větší komplikování je šílený, navíc musí mít maturitu kde kdo, ale takto to komplikují :(

to já jenom nadávám, řešení to nemá
 Senedra 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 21:25:23)
Já teda řeším přípravu na osmiletá gymnázia, ale když jsem si cvičně počítala přijímačky na SŠ, tak mi přišlo, že na jednu stranu se nejde moc do hloubky, na druhou stranu je příkladů v přijímačkách hodně a musí se prostě chvátat, takže není čas se vrátit a zkontrolovat si řešení po sobě. A některé příklady jsou opravdu postavené stylem napadne mě to hned - nedám to. Ten samý pocit jsem měla z maturitních testů.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 21:38:35)
mně připadne strašně zbytečný ty úlohy komplikovat, jako třeba kolik je jedna třetina z čísla, jehož jedna osmina je devět

nebo nahradit v pěticiferným čísle dvě tečky číslama tak, aby to číslo co nejmenší a výsledek byl dělitelný osmi , to už je tolik kroků, že to zabere strašnou spoustu času a udělat vtom chybu je hodně snadný, navíc toto jsou úlohy, který spadají spíš do kategorie zábavných úloh, který se většinou nestihnou právě kvůli těm slabým

 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 22:34:28)
Jaký zábavný úkoly? To je normální logika. To se mají dělat přijímačky na písemné násobení nebo se má připravit 1000 "povolených" příkladů, co se šprti našprtěj? Při přijímačkách nemusíš přeci mít všechno správně. Vezmou 25 nebo 30 nebo třeba 60 nejlepších a hotovo. A klidně ani první nemusí mít všechno dobře a poslední přijatý na slabých školách má třeba jen pár bodů, na školách s velkou konkurencí potřebuješ hodně. Ty přeci nemusí naučit všechny na 50 bodů z 50 ...
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 23:17:51)
blbý je, že na to není čas, ani na procvičení této logiky, ani pak u přijímaček
 Vítr z hor 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 7:16:05)
Až na to, že ta logika se ve školách neučí, ale na přijímačkách požaduje. Yuki to nezmění, jen má vůli těm dětem pomoci.
 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:39:58)
No, tak logické myšlení by se rozhodně při matematice procvičovat mělo, to je snad základ! Ten příklad se třetinou z čísla, jehož devítina je osm, je úplně směšný a je to zcela základní záležitost a při práci se zlomky se přeci podobné příklady musí dělat, ne? Každý matematický jev se snad (nejen na ZŠ) probírá se vztahem k praxi, tj. "k čemu se to může v životě použít"??? To, že někdo se tu aplikaci nenaučí (a tím pádem nejspíš zapomene i na ten jev), to chápu, ale učit se to snad musí?
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:45:10)
Moniko, jistěže je to primitivní příklad, ale umíš si představit děcko u přijímaček? než by to neumělo spočítat, ale než si spočítá tu osminu, tak zapomene, že má počítat ještě třetinu, což je trochu problém, není to o spočítání, ale o tom, jak při té nervozitě zvládne pracovat ještě s pamětí, nezávidím to těm děckám ani trochu, to není ani o logice, to jenom o překonání nervozity, a to se fakt nedá natrénovat nikde a nijak, to je naostro, poprvé a naposledy, teda u některých dvakrát, ale to je celkem jedno
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:54:45)
Yuki nešil, tak jestli se hlásí na SŠ, měli by zrovna tohle zvládnout!
Jestli to nedávají, tak holt učňák, ale to se mohli dozvědět dřív, že SŠ pro ně není. Fakt si představ, že tyhle děcka budou za pár let maturovat ... Mají na to, nebo ne?
 Senedra 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:56:08)
No, a když z nějaké ZŠ půjde větší množství dětí na učňák ( kam skoro nikdo nechce), tak se za chvíli škola vylidní, případně se z ní stane škola pro ty "slabší". Začarovaný kruh.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 17:10:43)
Škol pro "slabší" už je dost, není to žádná novinka. Furt dokola.
A podle toho, co píše zakladatelka, i na SŠ to musí vypadat, jak na zvláštní škole - chuďátka, co nespočítají třetinu z osminy, nebo jak to bylo.
A celé se to vyřeší tím, že se sníží laťka ještě níž ~a~
 breburda71 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 17:32:30)
Rozálie,já nejsem pro snižování laťky, právě naopak...Ale u přijímaček by mělo být především to,co se ty děti ve škole učí...A o tom byl právě ten Běloun. Logika je určitě ohromně důležitá ( a je potřeba i k vyřešení klasického příkladu),ale dosazování do vzorečků přece taky..Moje máma učila 40 let, skoro všechny zadání písemek si schovávala. Kdyby teď zadala písemku, co děti psaly v roce 1985, tak to bude úplnej výbuch..To samé maturita - kdyby se dalo zadání z matiky ( klidně jen pro gymply),co jsme psali v roce 1989 povinně,tak to dneska nespočítá skoro nikdo..Za skoro 30 let vývoje kupředu jsme se posunuli někam,kde je problém i základní matematický úkon..Když syn v osmicce v pololetí měnil základku,tak ta nová byla o parník napřed -a to ve všem...jak se tohle může stát, že na té staré jedou tak pomalu,že neproberou polovinu látky?
 Alena 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 17:56:42)
A kdyby predlozila prijimacky na osmilety gympl tehdejsim patakum, tak by to byl vybuch taky. Matematika byvala dost srotiva a logika se prehnane nepestovala. Namemorovani cvicebnice typu Beloun , s tim, ze pak ty prijimacky udelam, mne uz tehdy prislo ujete.Naopak soucasne vic logicke prijimacky vitam (nehodnotim mnozstvi casu a pod), nebot aspon trochu setrou rozdily mezi nuzkami skol a nevedou k prehnanemu sprtani.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 17:59:52)
~R^
Souhlasím. Jsem ráda za ten posun od drcení zpaměti k přemýšlení a odvozování aspoň u přijímaček.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 17:58:15)
Jenže to nemá řešení, za současných podmínek ~d~
Když bude u přijímaček to, co se učí, tak tam budou jen sloupečky s jednoduchými příklady. Myslím si, že se tvůrci testů snaží čarovat s minimem, tak aby to nebylo početně složité, ale je to postavené na té logice, porozumění textu ~R^ No a na to v současné škole prostor není. Což podle mě úplně nevadí, jelikož bystřejším dětem stačí projet pár vzorových příkladů (což zvládnou i doma s jakýmstakým základem ze školy). Ti, co si to musí těžce vydřít, by měli zvážit, jestli se hlásí na správnou školu ~d~
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:15:52)
No já právě považuju za normální, že se angažují i rodiče toho dítěte, že to s ním trénují i doma, takže pořídí i další materiály, nebo ho někam přihlásí, od školy to nečekám. A v mé "bublině" to tak řeší všichni, žádný problém v tom nevidím. Chceš jít na "lepší" školu, tak se snaž.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:08:41)
Rozálie, opakuju to znovu, oni to spočítají, já za nesmysl považuju dát do přijímaček něco, co neukáže kvalitu počítání, dokonce ani logiky, protože je to přehlušený pamětí při stresové situaci, nejde o třetinu a osminu, jde o úplně něco jinýho
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:21:57)
"za nesmysl považuju dát do přijímaček něco, co neukáže kvalitu počítání, dokonce ani logiky"

Tak ti asi nerozumím, jak by sis představovala měření kvality počítání?
Jak to, že to netestuje logiku?
Vždyť to zadání mají před sebou, můžou si to padesátkrát přečíst během počítání, to je snad nějaký zástupný problém - zapomenout zadání, když ho mám před sebou, ne?
Mají poruchu pozornosti nebo jiné potíže? Od toho jsou snad nyní už dobře dostupná podpůrná opatření, která se týkají i PZ.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:24:46)
Rozálie, dočti (a dopiš) tu větu celou, ona pokračuje tím, že je to časový stres a paměť v těchto podmínkách blbě funguje, ale to je potřeba nevybírat část věty, pořád dokola, ale celou větu
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:26:43)
,,,něco, co neukáže kvalitu počítání, dokonce ani logiky, protože je to přehlušený pamětí při stresové situaci, nejde o třetinu a osminu, jde o úplně něco jinýho

ta věta je trochu jiná, než co jsi okopírovala a pak nepochopila ty

v tom časovým stresu, a stresu ze situace ty děcka nemají čas si to po sobě přečíst, ani dvakrát, ne tak padesátkrát, mají hodinu a nestíhají
 Senedra 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:38:08)
Yuki, ano, vadí mi malý časový limit na přijímačky a maturity. Jen hodně dobré dítě/student je zvládne projít jednou a ještě udělat kontrolu. Sakra, proč se nedá na maturitní písemku třeba 240 minut, méně příkladů, ale více komplexnější? Nechápu, jak je možné, že u maturity se nevyskytuje rovnice s neznámou ve jmenovateli... Většina příkladů mi přišla, že šla jen do minimální hloubky, ale bylo jich hodně a pak pár příkladů typu napadne mě to/nenapadne mě to.

Když připravuji děti na přijímačky, tak jim doporučuji, ať doma trénují mechanické počítání na čas a snažím se jim vysvětlit nějaké principy rychlého zpětného ověřování.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:46:25)
"Když připravuji děti na přijímačky, tak jim doporučuji, ať doma trénují mechanické počítání na čas a snažím se jim vysvětlit nějaké principy rychlého zpětného ověřování."

~R^ Ano! Učit se rychlé postupy (ale aby jim rozuměli, ne zpaměti), poznat o jaké zadání jde typově, procvičit co nejvíce druhů zadání.
Píšu to od rána, bez domácího procvičování to půjde těžko.
Zas kdy jindy se mají učit, než před přijímačkama? ~k~
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:50:19)
1) bavíme se o přijímačkách, maturitní testy mají zcela jinou koncepci
2) časový limit u přijímačkových testů chápu jako nutnost hledat ze všech možných (správných) cest k výsledku tu nejpřímější, řekněme nejelegantnější. Což samozřejmě vypovídá mnoho o hloubce znalostí, schopnosti logického myšlení a dalších důležitých kompetencích.
 Vítr z hor 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:54:35)
"Což samozřejmě vypovídá mnoho o hloubce znalostí, schopnosti logického myšlení a dalších důležitých kompetencích."

...nebo o kvalitě přípravy.
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 19:02:13)
"...nebo o kvalitě přípravy."
té poznámce nerozumím...tak je jasné, že se s těmi kompetencemi nenarodil.
 Vítr z hor 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 19:14:25)
Myšlena je kvalita organizace a provedení přípravy. Jestli rodiče, student sám, jestli rodiče zaplatili komerční přípravu...
 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 22:34:34)
Jaký zábavný úkoly? To je normální logika. To se mají dělat přijímačky na písemné násobení nebo se má připravit 1000 "povolených" příkladů, co se šprti našprtěj? Při přijímačkách nemusíš přeci mít všechno správně. Vezmou 25 nebo 30 nebo třeba 60 nejlepších a hotovo. A klidně ani první nemusí mít všechno dobře a poslední přijatý na slabých školách má třeba jen pár bodů, na školách s velkou konkurencí potřebuješ hodně. Ty přeci nemusí naučit všechny na 50 bodů z 50 ...
 Senedra 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 21:20:21)
a navíc máš ve řídě 25-30 dětí, bo se do devítek dostávají populačně silné ročníky...
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 21:34:39)
já jich mám 25, ale z toho polovina slabá, hodně slabá, takže neskutečně brzdí, druhá polovina lepší, ale zpomalená uměle těma slabýma
 Senedra 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 21:45:56)
Yuki a přesně takové příklady dávají ti, které baví hrát si s čísly... Jenže počítat mechanicky a procvičovat se nějak moc nenosí. Každý ví, že když sportovec bude kašlat na trénink, tak může mít sebevětší talent a bude to k ničemu. Když se chce po dětech, aby pracovaly ve škole, tak je to špatně. Nezastávám se pustého drilu typu - tady máš 40 příkladů na +/- a na konci hodiny je odevzdej. Ale prostě nějakou práci to prostě potřebuje.
 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 22:30:03)
No, tak Ti slabí asi holt nepůjdou na SŠ s maturitou, ale na učňák? To se snad dneska požaduje, abys připravila na úspěch u přijímaček celou třídu? Skoro bych si myslela, že máš prostě probrat učivo, které k základce patří, v devítce asi zopakovat, udělat, co se dá, a pak je to každého boj?
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 23:21:23)
jak jsem psala, kvůli těm slabým není čas s těma lepšíma procvičovat, kus hodiny sebere nekázeň, právě těch slabých, kterým je to jedno, a pak další kus to, že nechápou, mít ve třídě míň čtyřkařů, byla by to paráda, ale je jich polovina třídy
 K_at 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 6:18:07)
Yuki,nevim, jak to mas s "osnovami". Zda je tvou povinnosti probirat vzorove priklady. Primarne bych ucila latku pro vsechny - to je tez problem? Nelze udelat 1* tydne seminar s pripravou, kam by se ti hlasili jen zajemci? Nebo delaji ti 4kari binec obecne? Ach jo. Rozumim ti.
 K_at 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 6:23:21)
Vim, ze seminar je prace navic. Ale zase - bylo by to o mnoho klidnejsi, efektivnejsi, s mene detmi. Jinak rozhazet 4kare k tem prijimackovym a dat jim vybrat, zda opacko, nebo priklad z prijimacek? A sbirat plusy za snahu? Fakt nevim.
 Senedra 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 6:47:43)
Co jsem pochopila, tak čtyřkaři dělají binec obecně.
U nás na škole mají deváťáci nepovinně povinně přípravku na přijímačky, 2 hodiny týdně. Na češtinu chodí zvlášť, jednou týdně ráno. Ale když někdo není zvyklý 8 let makat, tak to pár měsíců v devítce nespasí.
 Dana 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 9:27:22)
Tak se těm slabým tolik nevěnuj. Stejně je to marná práce a víc se věnuj těm lepším a s nimi těm, co mají alespoň nějaký zájem. Těm slabým dej něco pro ně únosného vzadu počítat. Dřív to holt bylo lepší. Za nás se již někdy od osmé třídy rozdělily třídy na jednu, z které se předpokládalo, že odtamtud půjdou děti na střední školy a druhou, odkud šly na učňáky. Navíc se dneska dost starají rodiče, když chtějí dostat dítě na školu. Buď děti doma sami doučují nebo jim zaplatí doučování či nalévárnu v různých kurzech.
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 9:35:13)
Také si myslím, že rozdělení dětí podle úrovně je jediná cesta (při současném systému kolektivní výuky). Bohužel je to nyní "politicky nekorektní" názor. Naše ZŠ nerozdělovala podle úrovně ani na jazyky, aby se náhodou někdo necítil diskriminovaný (Proč zrovna my jsme béčko?). Katastrofa.
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 10:31:39)
Nikoho bohužel nezajímá, jak diskriminovaně a demotivovaně se cítí děti na úrovni Movers/Flyers, které 3 hodiny týdně ztrácejí čas se spolužáky, co s vypětím sil slabikují good morning/good bye. A v ostatních předmětech je situace stejná!! Např. jak v matematice řešit úlohu s traktorem z letošních přijímaček (otisk kola traktoru bylo třeba si představit jako rozvinutou kružnici), když půlka třídy má potíž vybavit si O=2píR a dosadit do něj...nevím, co s tím. Dělit třídy na půlky kromě jazyků aspoň ještě na část hodin Č a M? Nebo při nedostatku učitelů a místnosti je dělit napříč paralelkami (stejný počet skupin jako tříd)? Jak to řešíte u vás na ZŠ?
 Vítr z hor 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 11:43:21)
Nejen, že ve škole ztrácejí čas, ale pak jim odpoledne rodiče platí kurzy, aby nezapomněly, co už umí, a aby se pokud možno učily dál. Takže ten dopoledne ztracený čas dohánějí odpoledne, když jsou unavené a mohly by místo toho dělat něco jiného.
 breburda71 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 12:00:12)
Dokud chodil syn na běžnou základku, tak škola plnila v podstatě funkci jen sociální,všechno se musel naučit sám doma po vyučování,protože polovinu vyučovací hodiny trvalo třídu jen zklidnit..Ted je na gymplu a prakticky si všechno pamatuje z hodin,doma už jen krátce zopakuje nebo něco vypracuje,ale jinak je o polovinu kratší příprava díky stejně naladěným spolužákům..
K těm přijímačkám - díky testům z Didaktisu měl syn v matematice u přijímaček percentil 96, kdo se spolehl jen na procházení testů Cermatu z minulých let,tak dosáhl bodů výrazně méně než v přípravě ( např.můj syn v přípravě měl vždy výsledek přes 40 bodů, ilustrační test na rok 2018 udělal na 39 bodů- byl těžší a pak i ty přijímačky,což jsme pak dohnali tím Didaktisem)..
 breburda71 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 12:01:31)
Ilustrační test 2018 udělal na 29 bodů..
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 13:17:18)
Tak hlavně je nejdůležitější nepanikařit a nenervovat děti fámami, že testy jsou rok od roku těžší a těžší ~z~. U přijímaček jde o pořadí, nikoli o počet bodů. Ať bude test těžší nebo lehčí, bude pro všechny stejný a uspěje prvních X, kteří ho napíšou LÉPE než ostatní. Mimochodem jako ilustrační test 2018 byl uveden ostrý test z roku 2017 (z náhradního termínu).
 breburda71 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 15:40:55)
Ivko, to je možný...já píšu jenom naši zkušenost, moje máti, učitelka matematiky na tom ilustračním testu neshledala taky nic zásadně těžšího, syn a všichni naši známí u toho testu měli propad, nesedly jim příklady, nevím,ale bylo to prostě tak..V minulých letech se v ostrých testech běžně dosahovaly výsledky přes 40 bodů, letos na přijímačkách měl syn z matiky 40 bodů a byl to 96.percentil, tak asi ty testy těžší jsou..
 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:43:08)
Tohle se tu loni probíralo do umdlení. Když jsou přijímačky těžké, tak jsou těžké pro všechny zájemce stejně a je to v podstatě jedno. Něco jiného je maturita, kde nejde o pořadí, ale "udělat to". Tam má diskuse o obtížnosti (tj. nárocích na "maturanta z matematiky" smysl, u přijímaček podle mého moc ne.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:46:33)
Moniko, dokud se nebavíme o nepodkročitelným minimu, je to fajn, ale jestli se o tom začne mluvit v listopadu, je to podpásovka, děcka mají vybraný obory už teď, většina
 K_at 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 14:32:05)
Dano, jenze pokud nezamestnas ty horsi (coz je nekdy temer nadlidsky ukol), tak nebudes mit ani trochu klid na praci s temi prijimackovymi! To je to, vo co go.
 Vítr z hor 


Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 7:12:30)
1. RVP (čili státní zadání, co má škola naučit), existuje. Učebnice taky.
2. Byl snížen počet hodin matematiky na 2. stupni. Zadání RVP ale zůstalo stejné.
3. CERMAT však vymyslel jiné typy úloh, než se žáci ve školách učí.

Takže žáci (učitelé) musí zvládnout to, co mají zadáno – ale za kratší dobu než dřív a u přijímaček pak chtějí něco jiného!
Generálně to řeší vznik paralelního soukromého placeného systému přípravy na přijímačky. Individuálně pak osobní nasazením rodiče. Jsou učitelé, kteří dali výpověď a žijí jen z doučování na přijímačky. Některé školy vyšetřily (nebo z grantu platí) hodiny navíc pro přípravu na přijímačky.

Jsem jediná, komu to připadá absurdní?
 KoproFka 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 12:51:59)
~o~~o~tak to je tedy strašný!!
Jsem z toho dlouhodobě naprdnutá a tohle mi ještě přidalo!
~n~
 Rozállie 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 14:20:42)
Odkud máš informaci o nižším počtu hodin matematiky?

Jinak mě ta štvavá kampaň proti Cermatu docela štve, tvoří testy samozřejmě podle toho, co by měly děcka umět. Že na některých školách záměrně učí potřebné věci k PZ až v pololetí po přijímačkách, ovlivní Cermat jak? Kvalitu výuky ovlivní Cermat jak?

Ano, logickému myšlení se na našich školách neučí, přestože je základem přijímacích testů. Za prvé se u nás matematika učí strašlivým způsobem (vše zpaměti, žádné logické odvozování, žádná provázanost s praktickým životem), a za druhé to ve většině tříd vypadá stejně, jak píše zakladatelka.
Ve výsledku děti neumí používat mozek, ale řve se po Cermatu, že napsal těžké testy.
OMG, to tam mají dát násobilku, nebo jak ještě níž mají jít, když už teda ty přijímačky jsou?
Celý koncept je špatně, ale furt se ukazuje na dílčí detaily, které by ale byly funkční (nebo by nebyly vůbec potřeba), kdyby nebyly součástí vadného celku.
 Senedra 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 15:15:29)
Rozálie, a zkusila sis někdy v běžné třídě na ZŠ učit?

Zadáš složitější příklad a děťátka koukají jak telátka... případně naběhnou rodiče, proč ty, jako učitel, dětem dáváš nepřiměřeně těžké úkoly.

Neříkám, že je to tak všude, ale dost často se tato situace objevuje.
 Rozállie 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 16:44:13)
Pravda, v běžné škole ne, jen na specce, ale zato drahoušky s poruchama chování :-)
Tam se jede úplně jiným tempem, a hlavně těžce indivindy, každý si počítá nebo taky "počítá" něco jinýho ...

No právě, že co vím ze škol svých dětí, tak rodiče dětí, které měly v plánu jít na G nebo SŠ, neměli problém s učením doma, naopak vyžadovali intenzivnější přípravu ~d~
 Rozállie 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 16:26:53)
No právě proto se ptám, že to neznám, naše děti mají 5 h matiky, jenže jsou na gymplech, a na 1.stupni vím, že mají taky 5 h týdně.
 Vítr z hor 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 17:36:18)
Minimální hodinová dotace je 15 hodin na celý druhý stupeň. Bývalo to 16 hodin. Když má škola možnost/prostředky/vyučující a vejde se to do rozvrhu, může přidat. To ale záleží na té konkrétní škole. Těch 15 hodin se rozpočítá do 4 let, tedy 3 roky po 4 hodinách týdně, 1 rok 3 hodiny.

6 hodin navíc na druhý cizí jazyk se někde muselo sebrat... (ty ostatní předměty, kde se taky ubíralo, se mi už nechce dohledávat).
 Vítr z hor 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 17:27:35)
Minimální hodinová dotace matematiky se snížila na druhém stupni, pravda, jen o hodinu (tj. když to přepočítám na týdny, tak je to 40 chybějících hodin matematiky, což není zas tak málo), ale ve skutečnosti měly školy často hodin matematiky víc. Se zavedením povinného 2. cizího jazyka ubraly školy hodiny matematiky tak, aby splňovaly minimum. (Čili z celkově chybějících cca 40 hodin matematiky je najednou 80 nebo i 120).

To, co nazýváš štvavou kampaní, je v podstatě jen zoufalstvím nad naprosto nekoncepční prací MŠMT. Nevadí mi přijímací zkoušky, ale to, že státní školství děti neučí to, co po nich pak to samé státní školství vyžaduje.

Takže ten, kdo umí a/nebo má peníze, si buď hraje na domácí školu nebo shání dětem doučování. Začalo to angličtinou (jak tu na Rodině někdo trefně podotkl, platit dětem angličtinu je stejně normální jako čistění zubů), teď matematika. Akorát u té matematiky je to o to absurdnější, že výsledky pak požaduje stát.
 Ivka (dva kluci) 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 17:47:19)
"Nevadí mi přijímací zkoušky, ale to, že státní školství děti neučí to, co po nich pak to samé státní školství vyžaduje. "
Naprosto souhlasím. ALE to jaksi nevyřeší zjednodušení přijímaček (vypuštění logiky a aplikace a vlastně celého myšlení), že...
Děsí mě, že tento názor tady čtu od učitelek~e~.
Milé učitelky (a matky, chránící své děti před přílišnou dřinou), neměly by být ty přijímačky naopak tlakem na to, co je potřeba děti na ZŠ učit (logiku, aplikaci, myšlení)?
Navrčení vzorečků a reprodukce stejných příkladů podle nacvičeného mustru (viz opěvovaný Běloun) nepovažuji za znalost matematiky. To by byl dost nízký cíl.


 Ivka (dva kluci) 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 18:08:50)
Ohledně Bělouna napadám spíš ten systém (pokud si dobře pamatuji), kdy se z nikterak rozsáhlé sbírky přímo vybíraly ty přijímačkové příklady. Čili uspěl ten, kdo si projel tu sbírku (byť obtížnější úlohy z ní se prostě mechanicky navrčel).
 X__X 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 22:57:54)
Ohledně Bělouna napadám spíš ten systém (pokud si dobře pamatuji), kdy se z nikterak rozsáhlé sbírky přímo vybíraly ty přijímačkové příklady. Čili uspěl ten, kdo si projel tu sbírku (byť obtížnější úlohy z ní se prostě mechanicky navrčel).

z Bělouna jsem dělala přijímačky kdysi já :-) naše matikářka z nás byla na mrtvici - podařilo se jí dát do písemky jeden z příkladů, který se později objevil u přijímaček. tedy jsme ho ve škole počítali v písemce, a pak jsme ho ještě počítali na tabuli, protože ho většina nedala, tak k vysvětlení. i pro ten neúspěch ho učitelka pak zařadila i do nějaké desetiminutovky, opět s opravou při počítání na tabuli. takže jsme ho vlastně počítali ve škole čtyřikrát. u přijímaček ho ze třídy nedal nikdo - včetně mě, která ho ve škole jak v písmece, tak v desetiminutovce měla dobře a které to přišlo jasné, jak facka ~f~ stres je sfiňa :-)
 Ivka (dva kluci) 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(2.10.2018 9:29:50)
"stres je sfiňa :-)"
já vím, no...ale i se stresem se dá naučit pracovat...aspoň do určité míry ~x~
 Karkulkaaa 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(2.10.2018 11:06:18)
Ivko, to sice dá, ale každý se rodíme s nějakou dispozicí a tu zase tak moc nepřekročíme. A pořád to jsou nedospělí jedinci v citlivém období. A moje děti zrovna patří k těm, co stresu snadno podlehnou, ačkoliv jsou to výborní studenti. Moc s tím neuděláš. Dcera zatím na gymplu měla vždycky samé jedničky, přesto jsme se u přijímaček báli, že to prostě nedá a sesype se. Za mě není nutné ty děti tolik stresovat, proč? Já zase byla vždycky pomalejší, ale když jsem měla čas, měla jsem všechno dobře. Strašně jsem nenáviděla písemky ohraničené časem. Proč je nutné vytvářet tlak, aby to bylo rychle rychle?
 Vítr z hor 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 18:44:52)
Samotne ucitelky system nezmeni. Samy jsou nestastne, nemuzou se jen tak rozhodnout, ze budou ucit neco jineho. Treba si vezmi ucebnice. Bylo by fajn, kdyby se ucilo z jinych. Jenze krome Hejneho poradne ucebnice nejsou. I kdyby nekdo neco napsal, ucitelky si vymenu ze sveho nezaplati...atd. Stejne jako se tezko rozhodnou, ze odted budou ucit o hodinu/dve tydne vic.
Nehlede na to, ze k logice je treba radna uroven ctenarske gramotnosti, cimz se od ucitelek matematiky dostavame k cestine. Kde je take zakopan hodne smradlavy pes... zkratka je blbe system.
 Rozállie 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 18:49:31)
Zas na druhou stranu ... když mám mizernou učebnici, radši kopíruju dětem něco jiného, nikdo učitelce nestojí s pistolí u hlavy, že musí používat tuhle učebnici.
 Vítr z hor 


Re: Je to větší problém, než jak to vypadá 

(1.10.2018 19:12:20)
Jo, chtěla jsem dokonce napsat kontroverzní, ale nechce se mi upadat do dalších nesmyslných diskuzí.
 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(30.9.2018 22:30:14)
No, tak Ti slabí asi holt nepůjdou na SŠ s maturitou, ale na učňák? To se snad dneska požaduje, abys připravila na úspěch u přijímaček celou třídu? Skoro bych si myslela, že máš prostě probrat učivo, které k základce patří, v devítce asi zopakovat, udělat, co se dá, a pak je to každého boj?
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 6:09:35)
Chápu tvé zoufalství ... Ale nemyslím si, že by bylo dobré řešení ještě víc snižovat úroveň všech těch testů. Přijímačky nevím, ale při pohledu na loňské matury se o mě pokoušely mrákoty ~e~ (schválně jsme doma zkoušeli - 13letá dcera by v pohodě napsala didakťák z Čj za 2, z matiky věděla větší polovinu, tu druhou se ještě neučili).

Komunikovat s rodiči se dá? Přiměřeně bych se pokusila jim vysvětlit situaci, že v rámci příprav na přijímačky zavedeš nějaký systém - časté domácí úkoly a diferencovanější způsob výuky. V hodinách zvýšit laťku těm nadanějším - v tomhle věku by měli umět pracovat samostatně, tedy stihnout více práce, v případě nouze klidně týmově. Písemky třeba víceúrovňové, příp. v nich označit nějaké nepodkročitelné minimum. Lenoši vždycky nějací budou, ale to je jejich problém, v 9.tř.

Pro tebe je to samozřejmě náročnější, co si budem povídat ~d~
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 14:28:00)
Lorax, to je vtip, ne?
Uveď nějaký příklad nesrozumitelné úlohy pro 5.tř. z PZ.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:09:30)
Lorax, tak to snad máš nějakou dys, poruchu pozornosti, nebo tak, ne? Nic ve zlém!
Prostě pořád se bavíme o budoucích středoškolácích, nějakou úroveň to síto mít musí, aby mělo smysl. Už teď x % maturantů propadá, chceme aby jich bylo ještě víc? Když na SŠ nefunguje přirozená "úmrtnost" - nezvládám, tak odcházím - jak jinak udržet nebo zvednout úroveň SŠ za daných podmínek, než udržením aspoň nějaké úrovně příchozích studentů.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:17:18)
Rozálie, kde učíš? je to základka? mně se zdá, že ne. Ona ta úroveň školy bohužel fakt závisí na nejslabších článcích, a pokud je to vesnická základka, kde je těch slabých polovina třídy, tak ta druhá polovina má prostě smůlu, jenže to přece nemůže znamenat, že jsou děcka z té vesnice díky složení třídy odsouzený k učňáku, jen proto, že nemají šanci během výuky zvládnout to, co zvládají jejich vrstevníci na školách, kde se to řeší třeba paralelkama nebo rovnou školou, kam jdou děcka s minimem ambicí, to je ten problém, jednotný přijímačky při nejednotných podmínkách

samozřejmě, je možný dojíždět, jenže další nejbližší škola je zase vesnická, ničím se neliší, další vesnice zase, nejbližší město je víc než 20 km daleko a pochopitelně jde o čas i peníze rodičů, o čas a únavu dětí, o kolektiv, o spoustu věcí, takže dojíždění není řešení
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:18:26)
jo a díky lokalitě je téměř nemožný sehnat v místě bydliště i to doučování

to jen jako doklad těch nerovných podmínek, z toho se strašně těžko dostává
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:32:51)
Yuki, na základce, ale právě s těmi úplně nejslabšími články :-) A jak říkám, u nás se učí vyloženě každý svoje, všichni mají IVP, a k poruchám chování ještě spoooustu dalších nálepek. Frontálně zvládají tak max po třech, čtyřech. Vysvětlíš, zadáš práci, přesuneš se o lavici dál, furt dokola, mezitím řešíš trilión kázeňských blbin, donekonečna motivuješ, veselo ~k~

Z běžných základek jsem záhy přesouvala svoje děti na soukromé a gymply, když jsem pochopila, jak to chodí.

Dělení ASPOŇ podle abecedy je furt lepší, než všichni dohromady, že. Každá pomoc se počítá :-)
 K_at 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 20:09:11)
Rozalie, jsi svata zena. Musis byt vyzdimana jak citron. Jak to zvladnes umluvit?!?!
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 21:00:56)
Rozalie, na takové škole jsem učila rok taky, ve srovnání s běžnou je to absolutně jiný svět, tam není potřeba děti dostat na střední školy, na zš je, aby nebyl odliv a aby škola přežila, ale ten materiál máme často z poloviny podobný, teda pokud nemluvíme o po4 nebo po5
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(2.10.2018 21:40:00)
Yuki, nespadla jsem z jahody, vím, jaké děti jsou na běžných školách (za prvé k nám přechází děti z běžných škol a za druhé vím, jak to chodí u mých dětí ve školách) a jaké na speckách.
Věř nebo ne, i na specce se najdou budoucí středoškoláci (typicky autisté, sem tam někdo se SPUCH). A tím, že jsou tam dvoutřídky (i více), učí se společně v jedné třídě, rozptyl iq od 70 do 140. Takže běžně v jedné matice někdo řeší klokana, jiný sčítá na prstech 2+2 ...
U ADHD je to cvrkot, neexistuje aby měl někdo prostoje, jinak hrozí, že začnou lítat kružítka, židle, lavice ...~:-D
Jo, je to o menším počtu dětí, to je bez diskuze.
Ale HLAVNĚ o spolupráci s rodinou, aby měl rodič problém s úkoly jsem zažila jen tady v diskuzích.

OT, ale slyším ty dětské noční můry denně a slzím společně s rodiči, když vyprávějí, jak se jejich Franta v 10 letech konečně přestal počůravat. Už nemusí v jídelně vzteky házet na pančelku nudle, jako na staré škole, protože po něm nikdo nechce, aby sčítal Křemílky, když chtěl dopočítat tu zpropadenou rychlost družice ~8~ Čímž nechci říct, že je to tvůj případ, jen k těm dětským stresům a ke stále častému způsobu výuky na našich školách....
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:31:23)
moji kluci taky dělali scio, ale těm je to jedno, tady je problém právě pro ty děcka, který nejsou mezi špičkou, a oni někteří fakt nepůjdou studovat gympl ani matiku, oni třeba chtějí na zdravotní sestry, záchranáře, nebo sociální práci a u některých bylo škoda, kdyby se tam nedostali kvůli matice
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:39:43)
Hele, když se řekne zdravotní sestra nebo sociální pracovník, tak si představím vcelku inteligentní jedince, proč by to nezvládli?
To domácí trénování pomůže hodně, prostě to tak je, pokud nejsou v matice silní, a chtějí na školu s přijímačkama, tak musí zabrat ~d~ Už to nejsou prťata, dají to, ale nesmíš propadnout panice ty a ještě je stresovat ~:-D
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 9:21:04)
Nevím, jaké jsou testy od Didaktisu a v čem jsou zmatené a těžší než loni, ale určitě bych se tím nestresovala. Testy sestavuje opět Cermat podle stejného mustru jako minulé 4 roky (z toho 2 roky povinně na všech školách, předtím v ověřovacím režimu na vybraných školách). Všechny proběhlé testy včetně klíčů mají na stránkách zdarma ke stažení. V tuto chvíli je jich 13 a toho bych se držela, bude to -+ podobné (až na to nepodkročitelné minimum, ale to na podobě testů nic nemění). U přijímaček je cílem děti rozřadit podle schopností, plný počet získá naprosté minimum (to je třeba říkat i dětem, ať se nehroutí předem). Příklady na mechanické dosazení do vzorce apod. by o uchazeči nevypověděly vůbec nic, takže mi připadá ok, že je v testech hlavně aplikace a logika. Pochopitelně ti, kdo si testy několikrát vyzkouší, mají velkou výhodu. Ale to není povinností ZŠ. Dávala bych tedy dětem, které mají zájem a aspirují na SŠ s maturitou, hlavně práci navíc na doma, odkazy na ty testy apod. Pokud něco chtějí dokázat, ať předvedou, že jsou schopní a ochotní na sobě máknout a udělat něco navíc ve svém volnu. Ve škole bych pak řešila, s čím si nevěděli rady. Ať se sami ptají, zajímají se. Ať si sami přijdou na to, kde mají mezery a hledají cesty, jak se to doučit. Ovšem jak to skloubit se čtyřkaři bez zájmu o cokoli, to tedy nevím. Chápu, že jste v nezáviděníhodné situaci. Co ta asistentka? Může nějak pomoci? Nešlo by rozdělit třídu (třeba 1xtýdně) na studijní a nestudijní? Ten systém je šílený, ale určitě ho (minimálně pro letošek) nezměníme, tak snad aspoň hledat nějaké cestičky...
 SleepWell 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 13:58:41)
na mistni zakladce to resi tak, ze maji "krouzek" matematika na prijimacky a kdo ma zajem, tak tam chodi. Zpravidla vsichni, kdo chteji na stredni skolu s maturitou. Je to male mestecko a zadne soukrome kurzy tu na pripravu nejsou.

 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 14:34:50)
my máme přípravu k přijímačkám hodinu za týden, tam teda nebudou ti nejslabší, ale přesto je to málo, vzhledem k tomu že 8 let ti slabí otravovali a zpomalovali výuku

bohužel, musíme odučit, musíme vychovat nebo se aspoň snažit převychovat, no a cermat samozřejmě dělá testy podle něčího zadání, jneže ti zadavatelé nejspíš nidky nebyli v hodině v běžné základce

kdyby ti slabí byli potichu, malovali si a nerušili, stihli bysme v pohodě všechno, jenže to je takový divný dojem neučitelů, že ti slabí jsou zalezlí pod lavice a ani nedutají a jsou rádi, když se po nich nic nechce, u nás je to jinak, a myslím, že nejen u nás, ti slabí mají potřebu se předvádět, známky je nezajímají, poznámky taky ne, ani je ani rodiče, není co s nima udělat a když se tři takoví rozhodnou, že na všechno kašlou, dokážou rozhodit třídu, a dělají ti pravidelně, ve všech předmětech, v každé hodině.

mít možnost dát děckám o dvě hodiny víc matiky, udělala bych to, jenže i oni mají po škole kroužky, co nezvládli za 8 let, to budou těžko dohánět, ale není to chyba těch slušných, je to chyba systému, který nedokáže tyto šikovný a slušný děcka ochránit před těma otravnýma, jenže oddělit je na lepší a horší je diskriminace těch slabých, takže je vždycky lepší diskriminovat ty lepší, to kupodivu nikomu nevadí
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 14:54:17)
Yuki, to už teď nemáš jak vyřešit, prostě karty jsou rozdaný.
Vždyť je to přesně ten důvod, proč děti odchází na víceletá gymnázia.

Snažila bych se ty nadanější nutit pracovat co nejvíc samostatně, hned zkraje rozdat práci a až pak se rozčilovat s vejlupkama. Ony to ty děti zvládají, zabrat se do svého, ne že ne. Zdaleka nejhorší je to nekonečné čekání, než ti pomalejší něco poberou, než se vyřeší kázeňské záležitosti ....
Ale teda jestli chtějí jít na SŠ, tak prostě musí máknout i doma ~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 15:15:24)
jo, samozřejmě, jinak to nejde, jenže ani ti chytří nevládnou pochopit bez vysvětlení, je mi jich normálně líto, ti slabí a otravní v jednom jsou problém našeho školství

samozřejmě, mám taky starší kluky na 8G, vím, jak to chodí, ale dost mě mrzí, že těm, kdo na těch základkách zůstanou, fakt není jak pomoct, což je přece chyba, přesně ta diskriminace chytrých, přitom ti nás jednou budou živit, ale kašleme na ně, jako společnost

a cermat sepíše testy, který stojí na logice, jenže tu nemají ty chytrý děcka procvičenou, pokud ti slabí zdržují, nestíhá se nic víc než vysvětlit, minimálně procvičit a už vůbec ne zajímavý příklady, který by bavily a rozvíjelý logiku, na ty fakt není čas, protože to je přesně to, co se může vypustit a místo toho se řeší, kdo komu proč... a podobný voloviny, který patří do třídnických hodin, který ovšem nejsou, nebo nestačí, poud je nějaká jedna hodina

na zákaldkách se řeší ve třídě strašná spousta věcí, který se na 8g neřeší, cermat ani netuší, kolik času to zabere, stejně tak to netuší učitelé, kteří nezkusili učit na základce, a proto ty testy nejsou přizpůsobený tomu, co mají šanci zvládat děcka ze základek, bylo by fakt to trochu brát v úvahu při tvorbě testů, na 4g jdou děcka ze zákaldek, který minimálně 4 roky fakt trpí, není možný po nich chtít tolik, kolik by měli zvládat a kolik zvládajií děcka v kvaŕtě g, mají jiný podmínky, a že zvládnou to stejný, když je stejný rvp, to je utopie, které snad ani nikdo z praxe nevěří
 K_at 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 15:23:54)
Yuki, hele, a jakej nazor na to ma reditel? Koncepci musi nejak koucovat on. Je to mj vizitka skoly, jak je schopna pripravit deti, jak pracuje se specialnimi detmi naobou stranach spektra.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:03:32)
Kat, ředitel je, stejně jako my, rád, že se tam vůbec dá učit, s tím se těžko něco udělá, prostě se ta třída blbě sešla, to se někdy stane

jedna třída v ročníku, není jak to rozházet jinak, prostě se musí pracovat s materiálem, který máme
 breburda71 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:18:41)
Já za sebe bych klidně vrátila ten starý model, který jsem zažila já jako dítě ( přijímačky z Bělouna)..Všichni věděli,co se mají učit, knížka stojí kolem stovky, příkladů je tam fůra, všechno by se mělo probrat v hodinách matematiky tak jako tak...My jsme vycházeli z osmičky a všechno jsme měli probrané, dneska deváťáci horko těžko,zařadit výraz do přiímaček se nikdo neodváží..Sice Cermat ( a předtím Scio) operuje s logikou a nevím čím ještě,ale ve finále nikdo neumí nic, a to ani kolikrát ty základní věci..
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:42:44)
breburdo, přesně, vidím to stejně - Běloun je nejlepší, a navíc má jednu ohromnou výhodu - je každý rok stejný

pochopitelně, takto didaktis vydá každý rok nový, vydělá každýrok dalších 150 na češtině a 150 na matice, a pak se vyhodí, protože je blbost, aby neměli všichni to stejný, navíc v letošních je třeba navíc pár typů příkladů, takže malá změna a všecko je potřeba koupit znovu
 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:46:51)
Tak to nekupujte, ne? Vezmi reálné testy Cermatu pro inspiraci, pokud tedy se chceš v rámci výuky speciálně přípravě na přijímačky věnovat a hotovo. Případně to můžeš dětem doporučit pro domácí přípravu, když chceš mít čisté svědomí ...
 K_at 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:49:13)
Yuki, ne, takhle to nemyslím! Co teda půlené hodiny? Nebo semináře mimo hl. vyučování? Jako rád být může, ale zase sedět s rukama v koutku, to je taky na prd. Cílem je některé děti připravit na přijímačky, nebo aspoň umožnit jim jet rychleji, nedemotivovat.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:50:00)
Máte ve třídě asistenta? Aspoň do těch matematik jestli nemůže někdo chodit vypomáhat. Dá se to s vedením nějak řešit?
 Senedra 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 16:54:28)
Rozálie, učím v několika třídách s asistentem - někde to jde, že asistent pomáhá slabším, zatímco se věnuji ostatním. Jinde jede asistent třeba i jen s jedním dítětem po zcela jiné linii a nemá kapacitu na to, aby ještě dalším dětem pomáhal. Dokonce v jedné třídě mám asistenty dva a klidně bych dalšího zaměstnala. Vše běžná ZŠ.

Půlené hodiny by určitě pomohly, ale třeba u nás nejsou prostory - škola malá, plně vytížená. Navíc, pokud je ve třídě méně než 24 žáků, nejde ji rozdělit na půlky z finančních důvodů - zřizovatel prostě nezaplatí hodinu menší skupině než 12 žáků.

Různé přípravky ZŠ dělají, ale těžko se za hodinu týdně dožene to, co se 8 let nestíhalo.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 17:03:58)
Hele já to chápu, v klidu.
Nějaký pátek jsme asistovala v běžné škole na druhém stupni, a utekla jsem. Ne proto, že by to byl záhul (spíš leháro), ale protože jsem nesnesla ten nesmyslný systém, kdy má AP hodinu sedět u 1 dítěte, zatímco učitelka je sama na dalších 25 dětí. Takhle to vypadat nemá, je to úplně k ničemu ~d~

Dobře zorganizovaná spolupráce s AP pomůže velmi. To musí ale vědět zakladatelka, jestli je to reálné, a jestli by to zrovna jí pomohlo.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:05:34)
asistent ve třídě? to máme při PO3, což tato třída nemá
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:12:43)
No proto se ptám jestli je vedení ochotné se angažovat. U nás díkybohu ano, funguje přeřazování dětí do jiné třídy, nebo zaskočí pomoct ten, kdo má volnou hodinu... Ale chápu, že to je u nás nadstandard.
 SleepWell 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:17:41)
vis co, tohle jsem nikdy nepochopila. Na AJ se deti bezne deli podle schopnosti, ale na matematiku nebo na cestinu ne. Proc?
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 18:20:58)
prý se o půlení hodin na matiku taky uvažuje, do budoucna

akorát u nás se zatím půlí poctivě podle abecedy, aby někteří neřvali, že je to diskriminace těch slabých, takže máme právě tu diskriminaci šikovných :(

blbý je, že se napřed zavedly nějaký jednotný přijímačky, ale na podmínky se zapomnělo
 Monika 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 20:03:30)
No, a nejednotný přijímačky by byly lepší? Kdyby každá škola chtěla něco jiného, tak by ti to přišlo jednodušší na ně děti připravit? Chápu, že je těžké učit cokoliv, pokud je ve třídě víc nemotivovaných dětí a že při různosti "talentů" je těžké učit tak, aby z toho něco měli ti slabší i ti dobří. Ale to "naroubování" problému zrovna na přijímačky a jejich "nespravedlivou obtížnost", to mi teda nesedí.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 21:02:59)
nejednotný přijímačky... škola může reagovat na to, v jakým je regionu, může se lišit test gymplu a zdravky, to stačí, ne?
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 21:29:35)
Tak podle regionu, náročnosti školy, prestiže školy se liší bodový zisk, jaký musí uchazeč mít, aby se na školu dostal.
Na prestižní gympl musí mít test na více než 80%, na neatraktivní školu mu stačí přijímačky absolvovat (klidně s bodovým ziskem 10% - nepodkročitelné minimum neexistuje).
Takže o co tady jde? Proč je nutné přijímačky modifikovat?
Jinak být zdravotní sestrou, už se urazím. Nevím, proč jsou opakovaně v diskuzích zmiňovány jako chudinky, zbytečně týrané matematikou, kterou zoufale nezvládají. Copak sestřička nepotřebuje ke svému povolání (a vlastnímu přežití) trojčlenku a procenta? Nepotřebuje porozumět psanému textu a udělat jednoduchou logickou úvahu?
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 22:10:49)
ok, mám ve třídě kluky, kteří by chtěli jít na záchranáře, ať to není sestřička.
proč by měli mít maturitu z matiky?
kam jsou přijímačky, tam je maturita, na nepotřebuju sestřičku s maturitou z matiku, ani záchranáře s maturitou z matiky, já chci, aby byli profesionálové v jiné oblasti
 X__X 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 22:40:19)
Yuki, s povinnou maturitou z matiky nesouhlasím, nicméně zrovna záchranář či sestra to mají jednoduché - mohou jít na střední na zdrávku, tam maturita z matiky povinná není a ještě budou v oboru, který je zajímá a který jim další studim na vysoký ulehčí.
 Ivka (dva kluci) 


Re: Testy k přijímačkám 

(2.10.2018 9:25:58)
Omlouvám se za odbočení od tématu, ale nedá mi to. Zase je tu zmíněná maturita z matematiky jako trest pro zdravotní (a jiné netechnické) profese. Dokonce učitelkami (matematiky?!?). Matematika je přeci umění myslet. Myšlení je sice dřina, ale samostatně myslet potřebuje úplně každý i ve šroubárně! Nejen jaderný fyzik! Každý si potřebuje umět udělat logický úsudek, zanalyzovat problém, aplikovat jednoduché principy a pravidla v nových složitých situacích. Copak chceme společnost tupých oveček reprodukujících navrčená moudra? Matematiku potřebujeme PRO ŽIVOT (nejen pro profesi) všichni mnohem víc, než např. schopnost poznat větu předmětnou a epizeuxis. Přesto se k mému údivu stále přetřásá povinná maturita z matematiky a o maturitě z češtiny nikdo nepolemizuje ~d~.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(2.10.2018 21:53:55)
"Zase je tu zmíněná maturita z matematiky jako trest pro zdravotní (a jiné netechnické) profese. Dokonce učitelkami (matematiky?!?). Matematika je přeci umění myslet. Myšlení je sice dřina, ale samostatně myslet potřebuje úplně každý i ve šroubárně! Nejen jaderný fyzik! Každý si potřebuje umět udělat logický úsudek, zanalyzovat problém, aplikovat jednoduché principy a pravidla v nových složitých situacích. Copak chceme společnost tupých oveček reprodukujících navrčená moudra? Matematiku potřebujeme PRO ŽIVOT (nejen pro profesi) všichni mnohem víc, než např. schopnost poznat větu předmětnou a epizeuxis. Přesto se k mému údivu stále přetřásá povinná maturita z matematiky a o maturitě z češtiny nikdo nepolemizuje"

~R^
Člověče radši se ani nedívej na poslední didakťák z češtiny, nebo tě trefí šlak. Ponejvíce práce s textem, obsahově ze SŠ tam byly asi dvě otázky z literatury. A stejně všichni řvali, jak je to těžkýýýý ~8~ Protože kupodivu se po maturantech chce, aby používali hlavu.
 Kudla2 


Re: Testy k přijímačkám 

(2.10.2018 22:29:36)
Rozállie,

a kolik z tý matematiky potřebuje běžný člověk, který se jí neživí?

(ne že by se to nemělo učit z důvodu procvičování mozku, ale já nemám pocit, že bych potřebovala krom sčítání, odčítání, násobení, dělení, procent a trojčlenky o moc víc).
 Kudla2 


Re: Testy k přijímačkám 

(2.10.2018 22:42:38)
Tak já bych z matiky vůbec nematurovala povinně, jen ti, co to budou potřebovat.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(2.10.2018 22:11:07)
Yuki, to je úplně bezpředmětný požadavek, vzhledem k současné podobě maturity z M.
"Kolik stran má krychle?" - je otázka z loňské maturitní písemky.

Už jsem to tu psala, maturanti se vyjádřili, že kdyby věděli, že stačí se doma učit ne moc intenzivně 2 měsíce (!), nemuseli ztratit 4 roky života. Jasně, že jim škola dala víc, než to, co se naučili k matuře, ale vyplývá z toho, jak NÍZKO je teď úroveň maturit.

Vedle toho je zoufalství nad přijímačkama nebetyčná absurdita.
 Kudla2 


Re: Testy k přijímačkám 

(2.10.2018 22:30:58)
no ale u toho zadání nevíš - je to chyták (jestli víš, že krychle nemá strany)? nebo je autor zadání blb a popletl si, jak se čemu říká?
 Slonisko 


Re: Testy k přijímačkám 

(3.10.2018 0:02:46)
Rozálie, i moje maturita před xx lety byla zhruba podobně náročná jako jedna zkouška na VŠ, což odpovídá cca 1-2 týdnům intezivní přípravy. Já se o svaťáku učila hlavně češtinu, teda literaturu - seznamy spisovatelů a jejich děl. A měla jsem štěstí, mohla jsem si vybrat matematiku místo ruštiny, takže jsem se nemusela učit nazpaměť další tuny údajů. A ještě se mi to hodilo jako příprava na přijímačky na VŠ.

Příjde mi, že teď je maturita taková divná, řekla bych až schizofrenní.

Jako, že se neví, co se vlastně od maturity očekává.

Buďto by to mělo být nějaké důstojné zakončení studia na dané škole, ale pak by to měla mít plně v režii ta škola, třeba i včetně toho, že součástí maturity bude nějaká dlouhodobější práce na konkrétní téma. A nevidím důvod proč by nemohli studenti technických škol maturovat jen z odborných předmětů a ti, co chtějí na VŠ třeba i z matematiky.

Nebo je to státem garantovaná zkouška, která má ověřit, že má člověk nějaké penzum vědomostí, pak by ale měla být možnost ji složit kdykoliv asi jako TOEFL nebo CAE, možná teda s podmínkou předchozího splnění čtyř let na SŠ. S tím, že maturitní předměty by měly být volitelné podle toho, jestli a na jakou VŠ chce pak student pokračovat.


Současná podoba maturity je divná, ale tak trochu škodolibě si myslím, že když se je povinná čeština, tak povinná matematika je jenom fér~k~.
 Rozállie 


Re: Testy k přijímačkám 

(3.10.2018 17:19:07)
Slonisko, já nevím, mě ta současná připadá lehčí ~:-D Možná jsi mladší, nevím, kdy se to změnilo, nebo jestli to tehdy měly různé školy tak odlišné?
Matika se píše jen test, který matematici nemůžou neudělat, snad fakt jen nějaký megastresař. My jsme se učili nějakých 20, nebo kolik, otázek a pak jednu předvést, nějaký ten příklad i s teorií.
Totéž literatura, my museli umět komplet všechno. Současní maturanti se naučí jen vybrané kousky ke svým přečteným knihám. Přestože škola mluví do výběru, dá se to zkombinovat tak, že se pak učíš jen pár období.

Celé je to nějaké divné ~t~
 Slonisko 


Re: Testy k přijímačkám 

(3.10.2018 19:51:36)
Rozálie, já maturovala v roce 1990, na učňáku. Matika byla jen ústní, pamatuju si to do dneška, vytáhla jsem si řešení kvadratické rovnice a pak slovní úlohu typu: Deset stromů, mezi stromy dvoumetrová mezera, jak dlouhá bude celá řada těch stromů - i pro páťáky k přijímačkám by mi to přišlo primitivní~t~.

Je fakt, že na češtinu jsem se učila "všechno", ale byl to v podstatě telefonní seznam.
A dalo mi to docela zabrat, protože učení zpaměti mi nikdy moc nešlo. A teda, málem jsem nenapsala sloh, ty mi nikdy nešly.

A pak samozřejmě odborný předměty, ale ty mi problém nedělaly.

Velkou roli samozřejmě hrála nervozita a to, že to byla první "velká" zkouška. Srovnání se zkouškama na vysoký je ovlivněný zpětným pohledem.
 Yuki 00,03,07 


Re: Testy k přijímačkám 

(1.10.2018 22:12:05)
ještě to nepodkročitelné minimum, to je právě to, co zatím není, má se o tom jednat v listopadu, doufám, že se to týká nejdřív letošních osmáků

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.